[Marketing Report Radio] Sophie Corlay over Momentive

Sophie Corlay is Global Head of Internal Communication bij Momentive. Ze begon haar loopbaan bij Microsoft en groeide daar snel door en werkte daar bij Usabilla, dat werd overgenomen door SurveyMonkey en verderging als Momentive.  

Sophie Corlay: “Als je SurveyMonkey zegt, weten mensen wel waar het over gaat. Als bedrijf is het ook best lastig een merknaam te laten gaan die zo bekend is. Momentive heeft Survey Monkey behouden als productnaam, maar wel een nieuwe naam gegeven. SurveyMonkey is meer dan 20 jaar oud en biedt veel meer dan alleen surveys, dus het had echt een nieuwe naam nodig. Het mooie is dat we voor de naamsverandering onze eigen tools konden inzetten. We zijn er 14 maanden mee bezig geweest en hebben 21.000 mensen ondervraagd over ons eigen merk in 10 surveys, en we hebben doorgezocht naar de juiste naam. We begonnen met 1000, toen 50 en toen 10.”

Verder gaat Sophie in op het communicatietraject rondom de overname, het wel of niet tonen van prijzen op je website en het nut van feedback verzamelen.

Luister het volledige interview hier:

www.momentive.ai

Luister hier de volledige radio-uitzending van 17 augustus 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Thuiswinkel.org en True Ideas samen tegen online aankoopfraude

21-10-2025 | 18:20:00
Omdat nepwebshops steeds professioneler worden, lanceert Thuiswinkel.org de bewustwordingscampagne Neem geen risico. Check het logo.

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:00
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.