[Marketing Report Radio] Niko Koffeman over het gekantelde denken rondom plantaardig eten

Tijdens het Cross Media Congres 2022 op 8 juni maakten we een serie podcasts met de sprekers. Niko Koffeman is CMO van Those Vegan Cowboys, mede-oprichter van De Vegetarische Slager en fractievoorzitter voor Partij van de Dieren in de Eerste Kamer.

Hij houdt een vlammend betoog over de grootste revolutie in de voedingsindustrie ooit. 's Avond zal De Vegetarische Slager worden uitgeroepen tot Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022.

Niko Koffeman: “Er zijn veel mensen die er achter komen dat we in een patroon zijn terechtgekomen dat onhoudbaar is. We kunnen we wereld niet voeden met dierlijke eiwitten. Dus we zullen toe moeten naar plantaardige eiwitten, omdat dit veel efficiënter is. De Vegetarische Slager was wel een kantelpunt. Toen we ermee begonnen, vonden veel mensen het een zelfmoordmissie, want een vegetarier gaat nooit naar de slager, en een vleesliefhebber gaat nooit naar een vegetarische winkel. Terwijl het omgekeerde gebeurde, het had een enorme stopkracht.”

Over Those Vegan Cowboys: “Een koe is een overbodige tussenschakel. Als gras omgezet kan worden in voor mensen nuttige eiwitten, en dat kan efficiënter dan via de koe, dan is dat fijner voor iedereen. Onze missie is om de koe te bevrijden uit de voedselketen. We vinden allemaal kaas en slagroom lekker, maar we vinden het niet fijn dat een koe daar een rol in moet spelen. Vroeger maakte je kaas met stremsel uit de maag van een kalfje, inmiddels is wereldwijd 70 procent van alle stremsel is al vegan. Ook de rest kan volgens ons ook in een grote ketel worden gemaakt.”

Luister ons radio-interview met Niko hier:

www.thosevegancowboys.com

www.crossmediacongres.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: Creators leiden marketinginvesteringen

19-09-2025 | 09:26:39
CMO's wedden erop dat de geloofwaardigheid en het bereik van creators merkwaarde, handel en loyaliteit effectiever zullen opleveren dan traditionele media.

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.