[Marketing Report Radio] Johan Smit over onderzoek naar crossmediale meetmethodes

Johan Smit is directeur van PMA, Platform Media Adviesbureaus en bestuurder bij Stichting Nationaal Luisteronderzoek. Hij is al jaren bezig met onderzoek naar crossmediale meetmethodes voor mediabureaus.

“We zijn er een jaar of tien mee begonnen. Vanuit de mediabureaus dachten we dat de manier waarop er werd gemeten, niet meer houdbaar was. In het begin hadden we veel vertrouwen in theorie en methodologie. Er is een switch geweest in de manier van denken. Zo hebben we het niet meer over print, maar over wat mensen lezen. Dat doe je af en toe op je smartphone, maar een e-mail is ook lezen, en we kunnen meten of iemand hem opent. Als we alles bij elkaar brengen, moet het kloppen. Als je een vragenlijst gebruikt voor radio of tv, moeten die dezelfde antwoordencategorieën hebben om ze te kunnen vergelijken.”

Beluister dit interview hier:

www.pma-bureaus.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 20 juli 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.