Kieskeurig.nl voorspelt schaarste door lockdown en introduceert filters voor productvoorraad en levertijd

De afgekondigde lockdown is van grote invloed op online aankopen en zal volgens vergelijkingssite Kieskeurig.nl snel leiden tot beperkte voorraden bij aanbieders. Vanwege de sluiting van fysieke winkels kiest onafhankelijke vergelijkingssite Kieskeurig.nl er daarom voor alléén producten prominent te tonen die bij online retailers op voorraad zijn. Naast inzicht in beschikbaarheid informeert de vergelijkingssite consumenten vanaf nu ook over actuele levertijden.

Sinds de coronamaatregelen in maart 2020 van kracht werden, zien retailers een grote verschuiving naar online winkelen. Kieskeurig.nl zag dit direct terug aan het zoekverkeer binnen bepaalde productgroepen. Zo steeg de populariteit van bijvoorbeeld tablets.

Wendy Kuiper, Consumer Strategy Manager bij Reshift: “Nu zien we dezelfde trend opnieuw, maar vanwege de totale verschuiving naar online verwachten we dat tijdens deze lockdown voorraden niet toereikend zijn, waardoor schaarste zal ontstaan. Dit wordt extra versterkt door de extra drukte die wordt verwacht tijdens deze feestmaand. Deze signalen horen we ook uit de markt en daar anticiperen we op. Om teleurstelling onder consumenten te voorkomen, tonen we daarom uitverkochte producten niet meer bovenaan op onze overzichtspagina’s. Ook al zijn ze populair. Op deze manier geven we de consument een volledig overzicht van wat er nog wel beschikbaar is in de markt.”

Met een geïntegreerde functionaliteit maakt Kieskeurig.nl het mogelijk om binnen een productcategorie te filteren op de levertijd. Wendy Kuiper: “We staan in nauw contact met klanten en bezorgdiensten. Deze geven aan dat ze nu al grote moeite hebben om levertijden te halen. De verwachting is dat levertijden langer dan 14 dagen kunnen worden. Met het nieuwe filter kan de consument nog beter een keuze maken voor de webshop die het best aansluit bij zijn of haar wensen.”

Door de sluiting van de winkels is het op dit moment niet mogelijk om een online besteld product op te halen bij een door de consument uitgekozen fysieke vestiging. Daarom verwijdert Kieskeurig.nl alle afhaalprijzen bij de aangesloten webshops.

Wendy Kuiper: “Wanneer het juridisch wel weer mogelijk is een product bij een afhaalpunt van de retailer op te halen, tonen wij een ‘afhaalbutton’ op Kieskeurig.nl bij het betreffende product.”

Tijdens de eerste lockdown in maart 2020 steeg de populariteit van bijvoorbeeld tablets (+32 procent) en laptops (+20 procent) vanwege het vele thuiswerken. Ook in de categorie tondeuses (+203 procent) was er vanwege de sluiting van kapperszaken een enorme toename in verkeer te zien. Wendy Kuiper: “Vanwege de sluiting van fysieke winkels verwachten wij dat deze stijging in veel meer productgroepen te zien zal zijn. Daarom is het zo belangrijk dat de consument op ons platform altijd uit kan gaan van de juiste en actuele informatie.”

www.kieskeurig.nl



 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.