[Interview] Stacey Rookhuizen (Bombilate Media): Investeer in je verhaal op een realistische manier

In aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Stacey Rookhuizen, oprichter en eigenaar van Bombilate Media,

Kun jij jouw bureau introduceren?

Of ik dat kan? Welnu, ik kan natuurlijk een poging doen. Bombilate Media maakt televisie voor merken. Geen brandend content, maar branded entertainment. We zijn geen reclamemakers, maar we maken wel tv-commercials. Kortom, we zijn tv-makers. En denkers.

Sinds 2016 probeer ik de brug te slaan tussen de reclamewereld en de tv-wereld. En dit gaat gelukkig steeds beter. Inmiddels maken we tv voor merken als Lexa, Danerolles, VELUX, VVD, Bouwmaat en ANWB. Het uitgangspunt is altijd hetzelfde: authentieke content waarbij de focus altijd ligt op echte mensen, echte verhaaltjes en echte emoties.

Wat kan jouw bureau dat andere bureaus niet kunnen?

Denken en doen als tv-makers. Zowel op het gebied van creatie (formats / campagne-ontwikkeling), als in productie. Bombilate is in de afgelopen 6 jaar uitgegroeid tot een bureau dat staat voor authenticiteit. Ik denk dat we hier vrij uniek in zijn. We werken bijvoorbeeld nooit met acteurs, zetten niets in scène en werken het liefst zónder script.

Hoe ga je in 2022 als bureau de oorlog winnen?

Oorlog? Patatje oorlog. Zonder uitjes. Volgende vraag.

Waarom zou het beste talent bij jouw bureau komen werken?

Bombilate werkt met een vaste groep freelancers. Natuurlijk allemaal afkomstig uit de tv-wereld. We zoeken de juiste crew bij de juiste klus. Is het een survival show (zoals 72 uur Ondergronds), dan werken we met de cameramensen die bijvoorbeeld ook Expeditie Robinson of Special Forces Vips draaien. Is het een ENG-format, unscripted reality zoals onze laatste Danerolles-merkcampagne, dan vragen we de crew die ook All You Need is Love draait.

Waarom het beste talent bij Bombilate zou willen werken?

Omdat ik altijd probeer het beste uit de hele crew te halen. Met goeie energie en veel humor. Voelt nooit als werk, hoor ik regelmatig terug. En de wrap-borrels (vaak doen we die al preventief), zijn ook prima.

Moeten marketeers in 2022 meer investeren branding?

Moeten ze zelf weten, maar waar ik wel graag een spreekwoordelijke lans voor breek: investeer op ’t gebied van marketing in je verhaal, niet in je product. Met andere woorden: verkoop je product door je verhaal te vertellen. Op een realistische manier. Maak het niet mooier dan het is, maar blijf echt. Dicht bij jezelf. En je klant.

Hoe ziet optimale samenwerking met mediabureaus eruit?

Vanaf het begin! Hoe eerder je met z’n drieën om tafel zit, hoe beter. Dus: adverteerder + Bombilate + mediabureau. Dit drieluik is noodzakelijk. Het stuk strategie/mediaplan wordt soms onderschat, merk ik. Inge Elgersma, vaste Bombilate-producer, zegt altijd: 'Stel, je maakt als kind een kleurplaat, maar je weet eigenlijk van te voren al dat je moeder ‘m niet op de koelkast gaat hangen. Ga je dan nog je best doen op die kleurplaat?' Ik zou er niet aan beginnen. Kortom: het liefst weet ik ver voor de pre-productie start, wat het mediaplan precies is, zodat wij op maat alle gewenste assets kunnen leveren én we weten dat content bij de juiste mensen/doelgroep in beeld komt.

Waar kan nog aan gewerkt worden? Waar loop je tegenaan?

Leuk dat je het vraagt. Zoals ik al heb omschreven, probeert Bombilate de link te leggen tussen de reclamewereld en de tv-wereld. Het liefst maken wij content waar niet alleen een adverteerder blij mee is, maar een zender ook. 1 + 1 = 3. Voorbeeld: Bombilate kan een zender (of dit nu een VOD-dienst is, een lineaire zender als RTL 4 of een digitaal platform), een full-length tv-serie aanbieden die volledig gefinanceerd is door een adverteerder, maar níet branded aanvoelt. De link tussen merk + format + zender(groep)moet logisch zijn. Oorspronkelijk. Dan is er meer mogelijk en meer uit branded content te halen, denk ik. Tape-On-Desk 3.0.

www.bombilatemedia.com

Lees ook:

[Interview] Brian Hirman: iO heeft schaalgrootte maar is erg flexibel en lokaal aanwezig

Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

M100 wordt gesponsord door

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.