[Interview] Lukas Kreutzer (ING): hoe digitaler distributie en marketing, hoe belangrijker warmte en persoonlijkheid

In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken we met Lukas Kreutzer, Director Advertising & Sponsoring Nederland en België bij ING. 

Wat voor jaar was 2021 voor jouw merk?

Voor banken was het belangrijk om onze digitale dienstverlening te combineren met persoonlijke merkervaringen. ING combineerde een consistente campagne (Met ING heb je alles in de hand. Do your thing) met merkactivaties rondom de sponsorships van het Nederlandse voetbal, cultuur en de samenwerking met The Streamers.  

Wat valt er op gebied van digitalisering voor marketeers te doen in 2022?

Hoe digitaler je distributie en marketing wordt, hoe belangrijker het zal zijn om een ook enige warmte en persoonlijkheid toe te voegen aan klantervaringen. Combineer digitalisering met een diep inzicht in de psychologie van je doelgroepen.



Blijft duurzaamheid voor merken ook in 2022 de trend?

Duurzaamheid is geen trend en moet ook niet zo worden gezien.

Waarmee kunnen media-exploitanten jou in 2022 blij maken?

Maatwerk.

Wordt branding in 2022 belangrijker dan ooit?

De rol van het merk is belangrijk in categorieën waar innovatiearmoede is. Overal waar nieuwe features direct gekopieerd worden door concurrenten en waar functioneel onderscheid zich beperkt tot easy frictionless journeys is een emotionele connectie met je doelgroep belangrijk.

Wat zou elke marketeer in Nederland in 2022 moeten leren?

Beter luisteren en minder schreeuwen. Gebruik je oren en mond naar verhouding!

www.ing.nl
www.ing.com

Lees ook:

[Interview] Marene Arnold (Mastercard) over duurzaamheid: bedrijven kunnen niet succesvol zijn op een planeet die faalt

[Interview] Melvin van Staalduinen (Ford): De cookieless future is een uitdaging

[Interview] Mariëlle Krouwel (NN Group): Marketeers moeten in 2022 veel vaker nee zeggen

[Interview] Roel van der Heijden (Zilveren Kruis): iedere marketeer moet zich meer verdiepen in tech en data

[Interview] Vincent de Pooter (Company.info verwacht tweedeling bij thema duurzaamheid)


Lees alles over het Media100 | Marketing100 Event 2022 van 9 maart hier

Marketing250 wordt gesponsord door


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.