HEMA kiest Glasnost voor maatschappelijke pr

Na een pitchtraject heeft HEMA gekozen voor creatief pr-bureau Glasnost. Het bureau gaat zich bezighouden met alle pr-vraagstukken op het gebied van duurzaamheid, diversiteit en design.

Met zo’n zes miljoen bezoekers per week vinden bij HEMA alle dagelijkse handigheden van de keten hun weg naar huishoudens op verschillende continenten, zoals Europa, Verenigde Arabische Emiraten en Noord- en Latijns-Amerika. Duurzaamheid, diversiteit en design zijn belangrijke pijlers binnen HEMA.

Marry Jansen-Kin, lead pr bij HEMA: “Bij HEMA zijn we dagelijks bezig met het maken van nóg betere keuzes op het gebied van duurzaamheid. We hebben de afgelopen jaren al veel stappen gezet en doen er alles aan om het elke dag een stukje beter te doen. Met onze nuchtere insteek proberen wij al 94 jaar het leven van onze klanten leuker, beter en makkelijker te maken, en dat vinden wij heel normaal. Toch willen we verhalen die een verschil maken het podium geven dat het verdient. Glasnost heeft ons overtuigd op strategie en creativiteit, en niet onbelangrijk: de fit met ons team. We hebben er dus veel vertrouwen in dat Glasnost ons hiermee op een creatieve manier gaat helpen.”

Henk Boersen, managing partner bij Glasnost: “HEMA is een love brand, het is praktisch onderdeel van ons cultureel erfgoed. We vieren verjaardagen en Koningsdag met tompoucen, we snacken met de HEMA-rookworst en wie is er niet groot geworden met Jip en Janneke? We zijn er trots op dat we met zo’n mooi merk als HEMA mogen samenwerken. Glasnost en HEMA hebben elkaar gevonden in de voorliefde voor een mix van creativiteit & fun en het maken van impact met onderwerpen die er echt toe doen. Wij hebben dan ook erg veel zin om aan de slag te gaan.”

www.hema.nl
www.glasnost.amsterdam

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.