Forbo Flooring Systems kiest voor Maxlead

Forbo Flooring Systems heeft na een uitgebreide bureau-oriëntatie gekozen voor onlinemarketingbureau Maxlead. Als strategisch onlinemarketingpartner gaat Maxlead Forbo Flooring Systems ondersteunen bij het wereldwijd genereren van leads en sales in de business-to-businessmarkt voor Forbo’s merk Marmoleum.

Aanleiding voor de bureaupitch is de ambitie van Forbo Flooring Systems om hun positie als wereldwijd marktleider te verstevigen. Om dit te realiseren ligt in 2020 de focus op het promoten van haar belangrijkste product, linoleum, onder de Forbo-merknaam Marmoleum, binnen de wereldwijde business-to-businessmarkt.

Edo Rem, Global Marketing Director Forbo Flooring Systems: “Samen met Maxlead hebben we heel bewust de keuze gemaakt om de campagne in Amerika te starten. Het bereik en de groeiende interesse voor linoleum in dat land biedt ons de perfecte basis om een goede structuur, de juiste targeting, zoekwoorden, advertenties en landingspagina te creëren. Bij uitbreiding naar andere landen zullen we deze opzet als basis gebruiken, waarna deze per land wordt aangepast.”

Carlijn de Graef, New business & Strategie Maxlead: “Voor het inrichten van de wereldwijde campagne zullen wij onze eigen leadgeneratie- en beheertool Maxlead Manager inzetten. Deze software zal de kloof tussen de marketing- en de salesafdeling van Forbo dichten en het online pad van elke websitebezoeker of lead inzichtelijk maken. Vervolgens zullen we onder andere leadscoring toepassen om zo marketing qualified leads om te zetten naar sales qualified leads. Op deze manier blijft de Forbo-salesfunnel continu gevuld, ook tijdens deze onzekere coronatijden.”

De campagne is inmiddels in Amerika van start gegaan en zal daarna worden uitgebreid naar onder andere Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Nederland en Frankrijk.

www.forbo.com
www.maxlead.com

 

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.