Edward Knol van Born05 naar Candid

Edward Knol is per 13 september benoemd tot nieuwe Chief Operating Officer (COO) van Candid en zal toetreden tot het directieteam van Candid. In die functie zal hij zich richten op de verdere ontwikkeling van de bureaus en de platformintegratie binnen het groeiende communicatieplatform.

Knol was sinds 2019 CEO van digital branding agency Born05. Hiervoor werkte hij onder meer als marketingmanager voor Philips en marketingdirecteur voor K-Swiss en zette als Managing Director Maxus Nederland op, later Wavemaker.

Edward Knol: “In een steeds sneller veranderende wereld is het voor succesvolle communicatie cruciaal om disciplines zodanig in te richten dat deze zich flexibel en geïntegreerd aan onze klanten kunnen aanpassen. Juist deze fluïde platformorganisatie opzet – de kern van de Candid-strategie – is waar ik mij komende jaren voor wil inzetten.”

Bij Candid gaat hij nauw samenwerken met Ruud (Rudiger) Wanck (CEO Candid). Als rechterhand van Wanck gaat hij een deel van diens taken overnemen, zodat de CEO zich samen met bestuursvoorzitter Gérard Ghazarian nog nadrukkelijker kan richten op de internationale groei van het Candid platform. Binnenkort volgen op dat gebied nieuwe aankondigingen.

Ruud Wanck: “Omdat we als Candid de ambitie hebben om te blijven groeien, is het belangrijk dat nieuwe bureaus en expertises naadloos in ons platformmodel worden ingepast. Edward heeft bewezen dat hij acquisities en integratie op professionele wijze kan managen, zowel vanuit het oogpunt van klanten en adverteerders als vanuit de bureaus zelf. Hij gaat ons daarom helpen met het uitbouwen van het succes.”

www.candidplatform.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.