Designtree gaat verder onder de naam Studio Dorien Franken

Na meer dan 15 jaar te hebben gewerkt onder de naam Designtree, gaat de oprichter verder onder haar eigen naam: Studio Dorien Franken. De ontwerper, consultant en digitale uitgever legt zich toe op opdrachtgevers die zich inzetten voor verandering.

Designtree werd in 2005 gestart en werkte de afgelopen jaren voor opdrachtgevers als Greenpeace, AVROTROS en Nationale Nederlanden. Daarnaast werd het digitale platform The Folks of Amsterdam gelanceerd, een co-creatie met fotograaf Jerome de Lint en de Britse schrijver Siji Jabbar, waar persoonlijke verhalen van Amsterdamse ondernemers gedeeld werden.

Na deze ervaringen besloot Dorien Franken zich persoonlijk volledig te gaan richten op de groei van organisaties met een missie, om bij te dragen aan positieve verandering. Daarbij helpt ze deze merken met het ontwikkelen van strategie en realiseren van duurzame designoplossingen die de juiste doelgroepen raken. Deze richting vroeg om een naamsverandering, andere positionering en website.

Dorien Franken: “De markt van vooruitstrevende organisaties die oplossingen ontwikkelen voor verandering op de lange termijn, groeit. Dat biedt talloze kansen. Daar wil ik in samenwerking aan bijdragen door mee te denken en krachtige concepten, art direction en design te realiseren.

www.dorienfranken.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.