Deliveroo voortaan Official Food Delivery Partner van de Eredivisie

Deliveroo is per 1 maart 2020 de Official Food Delivery Partner van de Eredivisie voor het resterende huidige en het komende voetbalseizoen. Deliveroo had eerder partnerovereenkomsten gesloten met organisaties van buitenlandse voetbalcompetities en -clubs als de FA Cup (UK), La Liga (Spanje), FIGC (Italië) en Paris Saint-Germain (Frankrijk).

Naast samenwerkingen met ketens als KFC en Burger King, werkt Deliveroo veel met lokale restaurants.Het nationale imago van de Eredivisie past volgens Deliveroo goed bij de ambitie van Deliveroo om naar steeds meer steden in Nederland uit te breiden. Deliveroo wordt, naast onder meer hoofdsponsor KPN en de maatschappelijke partner Vriendenloterij, de zevende officiële partner van de Eredivisie.

Als onderdeel van de samenwerking gaat Deliveroo met haar restaurantpartners een speciale selectie aan voetbalgerechten samenstellen. Gerechten die de perfecte match zijn met iedere wedstrijd. Klanten en bezorgers kunnen tickets winnen voor Eredivisie-wedstrijden. De samenwerking zal daarnaast zichtbaar worden op de kleding en tassen van de bezorgers en in de reclamecampagnes van Deliveroo.

Jeroen Schaling, marketingdirecteur Deliveroo Nederland: "We kijken enorm uit naar deze samenwerking met de Eredivisie. Als Official Food Delivery Partner willen we het traditionele bord op schoot-moment net even anders invullen en steken we het in een eigentijds jasje. Zo voorzien we de fans van de voetbalclubs van Nederland van hun favoriete eten tijdens, voor en na de wedstrijd, voor ieder wat wils en bezorgd tot aan de deur."

Jasper Hunting, Director Brand Partnerships van de Eredivisie: "De samenwerking met Deliveroo als Official Food Delivery Partner past perfect bij de Eredivisie. Samen Eredivisie kijken gaat immers vaak gepaard met het genieten van een lekkere maaltijd. Deliveroo bezorgt deze aan de deur en maakt het fans zo gemakkelijk om niets van hun favoriete wedstrijd te missen."

www.deliveroo.com
www.eredivisie.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.