Consument wacht op de beste Black Friday-deal

Consumenten zijn zich massaal aan het oriënteren op een (online) aankoop tijdens de koopjesdag Black Friday. Veel bezoekers wachten met het daadwerkelijk aanschaffen van een product met korting tot op Black Friday zelf. Dit blijkt uit een analyse van onafhankelijke vergelijkingssite en reviewplatform Kieskeurig.nl.

Vorige week vrijdag noteerde de vergelijker al een toename in verkeer van 80 procent ten opzichte van een normale vrijdag. Ook in de dagen daaropvolgend verwelkomde Kieskeurig.nl iedere dag meer bezoekers dan op dezelfde dagen vorig jaar.

Wendy Kuiper, Consumer Strategy Manager Reshift: “We zien enerzijds een veel grotere groep dan vorig jaar nu al over gaan tot een aankoop, maar wat opvalt is dat procentueel een nog grotere groep zich duidelijk nog in de oriëntatiefase bevindt. Ze vergelijken producten, prijzen of stellen een prijsalert in, maar klikken vervolgens (nog) niet in groten getale door naar een webshop om het product daadwerkelijk aan te schaffen.”

www.kieskeurig.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.