Coco Bonito organiseert BlackOUT Friday: tegengeluid voor Kenia

Het Amsterdamse label Coco Bonito introduceert BlackOUT Friday. Dit jaar voelen de oprichters, Sophie Weijenberg en Eva Weijenberg, zich geroepen om met Black Friday een tegengeluid te geven. Op deze milieuonvriendelijke shoppingdag geven zij in plaats van 30 procent korting nu 30 procent van de omzet aan Macheo Kenia.

De naar Europa overgewaaide Amerikaanse traditie staat bekend om een weekend vol met flash sales en torenhoge kortingen met massaconsumptie tot gevolg. Er worden veel impulsieve aankopen gedaan en spullen geretourneerd en het is volgens Coco Bonito niet echt een milieuvriendelijke shoppingdag.

Coco Bonito vindt het belangrijk om kwetsbare groepen te ondersteunen die het door de gevolgen van het coronavirus erg zwaar hebben. 50 procent van de omzet wordt daarom gedoneerd aan Macheo in Kenia. Macheo is een organisatie die kwetsbare Keniaanse kinderen een kansrijke toekomst biedt, met name in de sloppenwijken en het platteland van Thika, een district in Kenia. Zij voorziet de kinderen van spullen die ze het hardst nodig hebben zoals voedsel, huur, medicatie of leermaterialen.

De regering van Kenia heeft begin dit schooljaar alle scholen gesloten vanwege het coronavirus. De gevolgen zijn desastreus. Veel Kenianen hebben hun banen verloren door de economische crisis. Hierdoor is het voor Keniaanse gezinnen onmogelijk om rond te komen.

Afgelopen zomer lanceerde Coco Bonito samen met Nederlandse merk Haberdashery een fairtrade lijn Sunnycords, gemaakt door Keniaanse Masai-vrouwen. Hiermee supporten zij de lokale vrouwen financieel en worden kinderen voorzien van voedsel en lesmateriaal. Er zijn 9,5 miljoen kansarme kinderen in Kenia.

www.cocobonito.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.