Coca-Cola Light legt focus op break-moment met campagne Just Because

Coca-Cola Light lanceert de campagne Just Because, bedoeld als eerbetoon aan alle Coca-Cola light-drinkers. De campagne staat voor individuele authenticiteit en draait om de positieve houding van het vaste publiek van het merk, dat graag doet wat het leuk vindt en regelmatig een break neemt Just Because.

De campagne bestaat uit een online commercial en neemt mensen mee in de wereld van de Just Because-mentaliteit: van ongegeneerd in pyjama naar de buurtwinkel glippen of dansen alsof er niemand kijkt onder het genot van een ijskoude Coca-Cola Light.

De campagne is in Nederland tot stand gekomen in samenwerking met Talpa Network en het daaronder vallende mediamerk LINDA.. Dit partnership bestaat uit meerdere fases waarbij de fans van het merk op een luchtige manier geënthousiasmeerd worden over het nemen van een break. Zo deelt onder meer influencer Nienke Plas de komende weken inspirerende en humoristische videos om de doelgroep te inspireren een break te nemen. Tevens worden er vermakelijke microcasts (podcasts van 5 minuten) opgenomen met verschillende bekende Nederlanders om te beluisteren tijdens het nemen van die welverdiende break. De content van de verschillende fasen wordt aangejaagd via het LINDA. platform, en andere kanalen van Talpa Network en de Coca-Cola Light owned channels. Ook zal er een activatie op de winkelvloer plaatsvinden waarbij consumenten 1 van de 100 tijdschriftabonnementen naar keuze kunnen winnen. De volledig geïntegreerde campagne wordt gelanceerd met een multiscreen AV met Digital OOH-, sociale, mobile en POS-actie.



Voor de samenwerking met LINDA. is er door Talpa Network in opdracht van Coca-Cola Light onderzoek uitgevoerd onder 500 Nederlanders tussen de 30 en 59 jaar over het nemen van breaks. Zo’n  één op de drie respondenten vindt het lastig om voldoende rustmomenten op een dag in te plannen. Toch een break moment gevonden? Dan wil de helft van de ondervraagden graag in beweging komen. Wellicht voor een wandeling naar de keuken, want 2 op de 3 respondenten drinkt of eet iets tijdens een break. Een wandeling door de natuur scoort ook goed als onderdeel van een break, ruim 70 procent van de respondenten geeft aan dit rustgevend te vinden. En wat levert zo een pauzemoment op? Met name weer het overzicht van wat er nog moet worden gedaan.

www.coca-cola.nl
www.cocacolanederland.nl
www.linda.nl
www.talpanetwork.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.