Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100

Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards, Cross Media Jaarboek en de Media Rally - lanceert de Merken100.

De Merken100 is de lijst van de meest invloedrijke merken. De eerste editie van de Merken100 zal bekend worden gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op donderdag 18 februari in Amsterdam. In volgende jaren heeft de Merken100 een eigen groots en spraakmakend event.

Bas Vlugt: “Het idee voor de Merken100 hebben wij al geruime tijd. Consumenten – en zeker jonge consumenten – kijken anders naar merken dan een of twee decennia geleden. Steeds meer mensen verwachten dat merken een rol spelen in economie en maatschappij waar het gaat om thema’s als duurzaamheid, diversiteit en inclusiviteit. Merken voelen de noodzaak en zien ook de kansen en tegelijkertijd worstelen veel merken met de vormgeving van hun propositie. Wij denken dat deze worsteling de komende jaren een van de grote thema’s – zo niet hét thema – in marketing zal zijn. De coronacrisis heeft veranderingen in economie en maatschappij in een stroomversnelling gebracht en voor wat ons betreft de relevantie van de Merken100 onderstreept.”

Peter Wybenga: “Welke merken zijn het meest innovatief, welke merken weten met hun ideeën en activiteiten steeds weer het nieuws te halen, welke merken lopen - al of niet binnen hun branche - voorop? Kortom: welke merken doen er werkelijk toe? Om al deze en andere vragen te kunnen beantwoorden, doen wij een groot meerlagig onderzoek in de periode oktober-november 2020, waarbij verschillende gerenommeerde onderzoekbureaus zijn betrokken. Die onderzoeken leveren een schat aan data, content en inzichten die wij gaan publiceren in het Merken100 Magazine en andere media, zoals de Merken100 website. In 2021 worden de merken uit de Merken100 uitgenodigd voor een van de maandelijkse sessies die wij organiseren om met elkaar over de ontwikkeling van merken in gesprek te gaan.”

In de komende weken wordt meer bekend gemaakt met betrekking tot onderzoekpartners en sponsors. Professionals in media en marketingcommunicatie kunnen tot en met 30 september maximaal 10 merken voordragen voor een nominatie voor de Merken100. Het kan om Nederlandse of buitenlandse merken gaan, om B2C en B2B merken. Wij gaan de invloed meten van merken in Nederland. Gebruik voor het voordragen van merken onderstaand formulier.

www.merken100.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.