Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100

Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards, Cross Media Jaarboek en de Media Rally - lanceert de Merken100.

De Merken100 is de lijst van de meest invloedrijke merken. De eerste editie van de Merken100 zal bekend worden gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op donderdag 18 februari in Amsterdam. In volgende jaren heeft de Merken100 een eigen groots en spraakmakend event.

Bas Vlugt: “Het idee voor de Merken100 hebben wij al geruime tijd. Consumenten – en zeker jonge consumenten – kijken anders naar merken dan een of twee decennia geleden. Steeds meer mensen verwachten dat merken een rol spelen in economie en maatschappij waar het gaat om thema’s als duurzaamheid, diversiteit en inclusiviteit. Merken voelen de noodzaak en zien ook de kansen en tegelijkertijd worstelen veel merken met de vormgeving van hun propositie. Wij denken dat deze worsteling de komende jaren een van de grote thema’s – zo niet hét thema – in marketing zal zijn. De coronacrisis heeft veranderingen in economie en maatschappij in een stroomversnelling gebracht en voor wat ons betreft de relevantie van de Merken100 onderstreept.”

Peter Wybenga: “Welke merken zijn het meest innovatief, welke merken weten met hun ideeën en activiteiten steeds weer het nieuws te halen, welke merken lopen - al of niet binnen hun branche - voorop? Kortom: welke merken doen er werkelijk toe? Om al deze en andere vragen te kunnen beantwoorden, doen wij een groot meerlagig onderzoek in de periode oktober-november 2020, waarbij verschillende gerenommeerde onderzoekbureaus zijn betrokken. Die onderzoeken leveren een schat aan data, content en inzichten die wij gaan publiceren in het Merken100 Magazine en andere media, zoals de Merken100 website. In 2021 worden de merken uit de Merken100 uitgenodigd voor een van de maandelijkse sessies die wij organiseren om met elkaar over de ontwikkeling van merken in gesprek te gaan.”

In de komende weken wordt meer bekend gemaakt met betrekking tot onderzoekpartners en sponsors. Professionals in media en marketingcommunicatie kunnen tot en met 30 september maximaal 10 merken voordragen voor een nominatie voor de Merken100. Het kan om Nederlandse of buitenlandse merken gaan, om B2C en B2B merken. Wij gaan de invloed meten van merken in Nederland. Gebruik voor het voordragen van merken onderstaand formulier.

www.merken100.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.