Bas Vlugt en Peter Wybenga lanceren de Merken100

Media Meetings & Magazines - het bedrijf van Bas Vlugt en Peter Wybenga, bekend van onder meer DeMedia100, DeMarketing100, Cross Media Congres, Cross Media Awards, Cross Media Jaarboek en de Media Rally - lanceert de Merken100.

De Merken100 is de lijst van de meest invloedrijke merken. De eerste editie van de Merken100 zal bekend worden gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op donderdag 18 februari in Amsterdam. In volgende jaren heeft de Merken100 een eigen groots en spraakmakend event.

Bas Vlugt: “Het idee voor de Merken100 hebben wij al geruime tijd. Consumenten – en zeker jonge consumenten – kijken anders naar merken dan een of twee decennia geleden. Steeds meer mensen verwachten dat merken een rol spelen in economie en maatschappij waar het gaat om thema’s als duurzaamheid, diversiteit en inclusiviteit. Merken voelen de noodzaak en zien ook de kansen en tegelijkertijd worstelen veel merken met de vormgeving van hun propositie. Wij denken dat deze worsteling de komende jaren een van de grote thema’s – zo niet hét thema – in marketing zal zijn. De coronacrisis heeft veranderingen in economie en maatschappij in een stroomversnelling gebracht en voor wat ons betreft de relevantie van de Merken100 onderstreept.”

Peter Wybenga: “Welke merken zijn het meest innovatief, welke merken weten met hun ideeën en activiteiten steeds weer het nieuws te halen, welke merken lopen - al of niet binnen hun branche - voorop? Kortom: welke merken doen er werkelijk toe? Om al deze en andere vragen te kunnen beantwoorden, doen wij een groot meerlagig onderzoek in de periode oktober-november 2020, waarbij verschillende gerenommeerde onderzoekbureaus zijn betrokken. Die onderzoeken leveren een schat aan data, content en inzichten die wij gaan publiceren in het Merken100 Magazine en andere media, zoals de Merken100 website. In 2021 worden de merken uit de Merken100 uitgenodigd voor een van de maandelijkse sessies die wij organiseren om met elkaar over de ontwikkeling van merken in gesprek te gaan.”

In de komende weken wordt meer bekend gemaakt met betrekking tot onderzoekpartners en sponsors. Professionals in media en marketingcommunicatie kunnen tot en met 30 september maximaal 10 merken voordragen voor een nominatie voor de Merken100. Het kan om Nederlandse of buitenlandse merken gaan, om B2C en B2B merken. Wij gaan de invloed meten van merken in Nederland. Gebruik voor het voordragen van merken onderstaand formulier.

www.merken100.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.