AXE met Augmented Reality op Snapchat tijdens Koningsdag

AXE geeft gebruikers van Snapchat op Koningsdag de mogelijkheid op Snapchat met een AR-Lens toevoegingen aan te brengen onder de noemer  This King stays wild at home!

De AR-Lens in Snapchat opent in selfie-modus met het bericht This King stays wild at home. Als een gebruiker de camera omdraait, danst er een grote leeuw op feestmuziek in de kamer. De Lens is onderdeel van een grotere campagne voor AXE Wild, een nieuwe serie van AXE-producten geïnspireerd op wilde en exotische geuren uit de natuur.

Joris van der Heijden, brandmanager bij AXE Nederland: "Het is belangrijk dat mensen zoveel mogelijk binnen blijven, ook tijdens Koningsdag. Ondanks deze fysieke afstand van elkaar wil AXE er alsnog met elkaar een feest van maken. Door het delen van Snaps met je vrienden blijf je met elkaar in contact en kun je het feestgevoel delen."

Het is de eerste keer dat AXE een AR-Lens heeft ontwikkeld speciaal voor de Nederlandse markt.

Linda Boonman, Greenhouse/Mindshare: "De campagne voor AXE Wild staat in het teken van het ontketenen van jouw wilde kant. Natuurlijk is bij Koningsdag maar één dier dat hierbij past: de oranje leeuw. Door de AR-technologie van Snap te gebruiken, hebben we in korte tijd een aansprekende campagne kunnen maken die we bij de juiste doelgroep van AXE onder de aandacht kunnen brengen."

Joost Hagesteijn, directeur Noord-Europa Snapchat: "Koningsdag brengt dit jaar geen grote mensenmassa’s fysiek samen, maar dit betekent niet dat we geen Oranje-gevoel kunnen creëren vanuit de huiskamer. AXE laat op een passende en ludieke manier zien dat je met AR-technologie een feestgevoel kan oproepen en dit ook kan delen met jouw contacten."

Tijdens de intelligente lock-down is het gebruik van Snapchat toegenomen. In lijn met een algemene verschuiving naar meer gebruik van de smartphone, ziet ook Snap de betrokkenheid met de advertenties toenemen: 36 procent meer installaties app-advertenties en 19 procent hogere swipe-up rate. Het gebruik van AR-Lenses is toegenomen met 25 procent in de periode van eind maart 2020 in vergelijking met eind februari 2020.

www.snapchat.com
www.axe.com
www.greenhousegroup.com

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.