ALDI lanceert NK Tosti Bouwen 2021

ALDI gaat op zoek naar de beste tosti-bouwer van Nederland. Het NK Tosti Bouwen, een social first campagne, is ontwikkeld door Blauw Gras.

Wolter Bentinck, manager social media bij ALDI in Nederland: “De tosti is door iedereen geliefd en makkelijk te maken. Het is het ultieme bewijs dat een heerlijke traktatie niet duur hoeft te zijn.”

Volgens hem is het NK Tosti Bouwen een opvallende en onderscheidende manier om de verschillende productcategorieën onder de aandacht te brengen. Wolter Bentinck: “Met het NK Tosti Bouwen laten we zien dat je niet tot Pasen hoeft te wachten om uit te pakken met ontbijt of lunch. Zo geven we niet alleen onze producten van A-kwaliteit, maar ook onze community en de tosti in het algemeen een welverdiend podium.”

Social first

De populariteit van de tosti is het afgelopen jaar flink toegenomen. Dan Verhoeven, Creative Lead bij Blauw Gras: “De campagne is social first ontwikkeld. We ontdekten dat steeds meer mensen met thuiswerken de tosti hebben herontdekt. In de community van ALDI worden vol trots de meest uiteenlopende recepten voor de beste tosti gedeeld.” 

Met dat inzicht als uitgangspunt werd het allereerste NK Tosti Bouwen opgetuigd. Dan Verhoeven: “Het kampioenschap vindt bijna volledig plaats op social. Zo is het voor iedereen veilig en toegankelijk om deel te nemen.” Naast social wordt de campagne ook aangejaagd door onlinevideo, e-mail en in de folder van ALDI.

Deelname

Vanaf deze week kan iedereen deelnemen via drie online challenges op de social kanalen van ALDI in Nederland. Influencer Sabine Koning, bekend van het culinaire platform OhMyFoodness, zal de inzendingen beoordelen en de finalisten uitkiezen, die in een kookstudio de strijd aan zullen gaan om de felbegeerde titel Nederlands Kampioen Tosti Bouwen 2021. 

www.aldi.nl
www.blauw-gras.com
www.thisisace.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content

[Vacatures] iO zoekt een Marketing Strateeg

15-09-2025 | 08:50:00
iO is per direct op zoek naar Marketing Strateeg - Campus Den Bosch

[Vacatures] Influentials zoekt een Medior Campaign Manager

15-09-2025 | 07:49:00
Influentials is per direct op zoek naar Medior Campaign Manager (36-40 uur) Fulltime · Rotterdam / Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.