180 en DDB Unlimited gaan samen

De reclamebureaus 180 en DDB Unlimited gaan per 1 januari 2023 één organisatie vormen.  Sander Volten, Global CEO van 180, zal de groep leiden en een organisatie ontwikkelen waarin een geïntegreerd aanbod van talent, creativiteit, en expertises voor klanten centraal staat.

Amsterdamse Herengracht

DDB Unlimited verhuist begin 2023 naar het kantoor van 180 aan de Amsterdamse Herengracht. DDB Unlimited is thans gevestigd in Amstelveen. De merken 180 en DDB Unlimited blijven intact. Ook Eigen Fabricaat zal ook naar de Amsterdamse Herengracht verhuzizen als zelfstandige Omnicom-bedrijf. 180 dat sinds 1998 bestaat, is sinds november 2006 onderdeel van Omnicom en fuseerde in 2017 met Kingsday die toen ook door Omnicom was overgenomen.

1949

DDB (Doyle Dane Bernbach) dat sinds 1949 bestaat, staat aan de basis van Omnicom die in 1986 werd opgericht. Eind 2018 werd DDB Unlimited gevormd als uitvloeisel van een fusie van DDB & Tribal, Databay en Etcetera. Het Databay-onderdeel zal echter bij TBWA worden ondergebracht dat ook onderdeel is van Omnicom.

Met het pallet aan expertises -creatie, data, content, inhouse productie, design, luxe en retail- willen de bureaus sterker aansluiten bij wat adverteerders thans en in de nabije toekomst belangrijk vinden.

Sander Volten: “Een heel spannend moment voor ons allemaal. 180 en DDB Unlimited delen dezelfde visie en zijn goed voorgesorteerd op de eisen in de markt van vandaag en morgen. Met de combinatie van lokale en internationale expertise en klantportfolio’s bieden we klanten en medewerkers de beste end-to-end creativity en groeipotentie in de markt”.

Dick van Der Lecq, CEO DDB Unlimited: “Dit is een enorme versnelling in onze groeiambities. Het management van beide bureaus kent elkaar goed, zodat we snel kunnen schakelen. Aad Kuijper, die al langer op zoek was, ziet in Pol Hoenderboom als Creative Director zijn ideale opvolger. En ik kijk er zelf naar uit om samen met Sander Volten en onze teams aan dit nieuwe hoofdstuk te bouwen.”

www.180amsterdam.com
www.ddbunlimited.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.