Yune ontwikkelt campagne Slim in Crypto voor Ministerie van Financiën

Met de campagne Slim in Crypto (SIC) wil het ministerie van financiën jongeren informeren over de risico’s van crypto’s. Met korte video’s op YouTube, Snapchat en Amazon Twitch worden jongeren gewezen op valkuilen en te mooie verwachtingen. Ook jongerenplatform FunX haakt aan en zal met haar platform aandacht besteden aan de do’s en don’ts rondom crypto’s.

Slim in Crypto

Het concept is bedacht en geproduceerd door video- en content marketingbureau Yune. Crypto’s winnen aan populariteit onder jongeren. Maar vaak ontbreekt het hen aan goede informatie en baseren ze hun aankoop op het advies van financiële influencers op sociale media. Het doel van de campagne is om ervoor te zorgen dat jongeren goed geïnformeerd en voorbereid zijn als zij crypto’s kopen, bijvoorbeeld op het risico dat zij snel geld kunnen verliezen.

Thijs Jaski, Managing Partner Yune: "Voor deze campagne was het van essentieel belang in de huid van de jongeren te kruipen en te onderzoeken wat de juiste manier is om hen met deze campagne te bereiken. We zijn blij om hierin samen met het Ministerie van Financiën op te trekken."

De campagne, bedoeld voor jongeren van 13 tot 25 jaar, wordt ondersteund door de website www.slimincrypto.nl. Daar is informatie en uitleg over crypto’s te vinden. Hoe weet je of een crypto-aanbieder betrouwbaar is? Is het verstandig om met geleend geld in crypto’s te gaan en hoe weet je eigenlijk wat je koopt? Deze en andere vragen worden beantwoord op de website.

Sigrid Kaag, minister van financiën: "Er wordt op sociale media heel veel informatie gedeeld over crypto’s, maar financiële influencers zijn lang niet altijd neutraal en transparant. Als je eraan denkt om crypto’s te kopen, zorg dan dat weet wat de risico’s zijn en staar je niet blind op beloofde hoge rendementen. Geef alleen geld uit dat je kunt missen en bedenk dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook."


Credits

Klant: Ministerie van Financiën | Bureau: Yune | Klant: Sanne van Houten | Account: Kimberley van der Lit | Projectmanager: Roos Advocaat | Creative Director: Tibor van Ginkel | Creative: Isabel Zoeteweij, Mark Steenbeek | Regie: Milan van Gestel | Producer: Julia Notenboom | Design: Roel Heij | Editor: Isa Jonker en Samuel Vache | Copy: Savenna Hof

www.yune.nl

www.ipgmediabrands.com

www.slimincrypto.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.