XXS ontwikkelt witte balkjes-campagne voor bescherming slachtoffers

XXS Amsterdam bedacht voor Slachtofferhulp Nederland een campagne die draait om het beschermen van de identiteit misdaadslachtoffers via een wit balkje voor hun ogen.

Aanleiding hiervoor is de Dag van het Slachtoffer op (22 februari, waarop de privacy van het slachtoffer centraal staat. Veel slachtoffers weten niet dat ze tijdens een strafproces anoniem kunnen blijven. Dit zorgt ervoor dat onbewust ieder jaar privacy gegevens van slachtoffers openbaar worden gemaakt, waardoor die hun anonimiteit verliezen.

Het witte balkje komt op voor deze rechten en vraagt Nederlanders het anonieme verwerkingsproces van slachtoffers te steunen. Daarnaast wil de organisatie Nederlanders hiermee bewuster maken van hun privacyrechten.

Carolien van Hoorn, manager marketing en communicatie bij Slachtofferhulp Nederland: “Slachtofferhulp Nederland doet er alles aan om slachtoffers zo snel mogelijk weer gewoon mens te laten zijn. Anonimiteit tijdens het verwerkingsproces is essentieel voor een goed herstel. Daarom vragen we met deze campagne aandacht voor de bescherming van de privacy van slachtoffers in het strafproces.”

John de Vries, Creative Director bij XXS Amsterdam: “Daders worden automatisch geanonimiseerd met een zwart balkje, voor slachtoffers is dit helaas niet zo. Dat moet je voor het strafproces aangeven. De omgekeerde wereld. Met het witte balkje introduceren we een nieuw symbool dat staat voor de privacy rechten van slachtoffers, evenals de bescherming van het verwerkingsproces van slachtoffers.”

In drie online films, ontwikkeld en geproduceerd door de in house AV afdeling van XXS Amsterdam, wordt het witte balkje geïntroduceerd. De campagne is verder te zien op social media en DOOH.

www.slachtofferhulp.nl
www.xxs.amsterdam

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes

Nike herinterpreteert Just Do It met Why Do It?

08-09-2025 | 10:13:19
De campagne richt zich op jonge atleten die hun weg zoeken in een tijd vol kansen en uitdagingen.

NEEW ontwikkelt eerste merkcampagne voor Norah

08-09-2025 | 10:04:02
Norah richt zich sinds de oprichting in 2014 op vrouwen van 35 jaar en ouder, een doelgroep die in de Nederlandse modebranche vaak onderbelicht blijft.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-09-2025 | 08:11:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant  • Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.