TUI organiseert Fair Friday op Black Friday

TUI organiseert Fair Friday op Black Friday.TUI wil daarmee de focus leggen op duurzamere vakanties met oog voor de toekomst. TUI wil daarmee benadrukken dat ook toekomstige generaties moeten kunnen blijven genieten van mooie reizen. Daarom wil TUI dat we met elkaar iets zuiniger zijn op de wereld en dus ook iets bewuster op vakantie gaan.

Tijdens het weekend van Black Friday zet TUI daarom alleen Fair Travel vakanties met korting in de etalage. Fair Travel betekent bij TUI dat er aandacht wordt besteed aan de omgeving, de lokale bevolking en de energie-impact. Verblijf is in een hotel met een eco-label, er worden investeringen gedaan in de verduurzaming van mobiliteit en steun gegeven aan de lokale gemeenschap en economie. Inmiddels zijn er 800 hotels met het eco-label in het aanbod van TUI.

Ana Henriques, Manager Brand & Campaigns: "Wij lanceren Fair Friday omdat wij vinden dat je niet alleen moet praten over wat je wilt bijdragen aan een betere wereld, maar ook iets moet dóen. Zelfs als dat op korte termijn qua verkoop een beetje schuurt; we verkopen tenslotte ook geen vliegreizen meer naar Parijs, alleen nog auto- en treinreizen. Uiteindelijk winnen we er allemaal mee."

Een geboekte Fair Travel vakantie bij TUI is inclusief een bijdrage van 2 euro per persoon en TUI verdubbelt dit tot 4 euro per persoon voor TUI Care Foundation projecten. Daarmee wil TUI serieus en structureel investeren in een duurzame toekomst. Er worden projecten over de hele wereld uitgevoerd, ook tijdens de coronapandemie.

Inmiddels hebben meer  dan 100.000  Nederlanders een Fair Travel reis geboekt. Dit levert een groot bedrag op en het grootste gedeelte komt op dit moment ten goede aan TUI Care Foundation projecten, die bijdragen aan lokale gemeenschappen op de vakantiebestemmingen.

www.tui.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.