TikTok sponsor UEFA Women's EURO 2022

TikTok is de wereldwijde partner van UEFA Women's EURO 2022. Het doel van de partners is om de voetbalcompetitie van deze zomer te promoten en nog meer zichtbaarderheid te geven aan een wereldwijd publiek.

De samenwerking bouwt voort op het succesvolle partnership van de UEFA EURO voor mannen in 2021.

In de afgelopen jaren heeft TikTok op het platform een enorme groei gezien in de berichtgeving over en aandacht voor vrouwensporten. Het nationale team van Engeland gaf fans tijdens wedstrijden een blik achter de schermen en Burnley FC Women heeft alle thuiswedstrijden van dit seizoen live op TikTok uitgezonden. De hashtag #womeninsports heeft inmiddels bijna een miljard views.

Guy-Laurent Epstein, Marketing Director van de UEFA: "De TikTok-voetbalcommunity wordt steeds groter met teams, fans, creators en verenigingen. We kijken ernaar uit om het belangrijkste sportevenement van deze zomer met de beste voetbalsters ter wereld te laten zien via unieke, creatieve en spectaculaire content. Het is een fantastische tijd om voetbalfan te zijn."

Content op TikTok

TikTok werkt samen met de UEFA om allerlei functies op het platform te lanceren, waaronder computergegenereerde effecten, hashtag-challenges en TikTok LIVE's. UEFA zal TikTok ook toegang geven tot haar uitgebreide bibliotheek van voetbalprogramma's om spectaculaire en innovatieve content mogelijk te maken.

Naast het partnership, zal UEFA Women's EURO 2022 voorafgaand aan het toernooi een officieel TikTok-account lanceren. Dit onderstreept de missie om miljoenen voetbalfans wereldwijd te inspireren en te vermaken met een exclusief kijkje achter de schermen en het laten zien van actuele én archiefbeelden. Ook via het TikTok-account van OnsOranje zal veel content verschijnen.

Het partnership omvat mogelijkheden voor TikTok op het gebied van ticketing, hospitality en branding, evenals digitale fanactivaties en exclusieve content in de aanloop naar en tijdens het toernooi.

www.tiktok.com

www.uefa.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.