Tientallen producten Gekozen Product van het Jaar 2021

De 53 winnaars van de verkiezing het Gekozen Product van het Jaar 2021 zijn bekendgemaakt. Ook dit jaar namen tientallen merken deel aan de jaarlijkse productverkiezing en lieten hun allerlaatste producten testen door ruim 10.000 consumenten.

De winnaars mogen het hele jaar het felrode logo (en dit jaar ook het nieuwe logo voor huismerken) van dit keurmerk voeren in al hun reclamecampagnes, op verpakkingen en de winkelvloer om hun producten extra onder de aandacht van het winkelende publiek te brengen.  

Het initiatief vindt al sinds 1987 plaats in Frankrijk en is een jaarlijkse competitie om duidelijk te maken welke nieuwkomers goed scoren op de consumentenmarkt. Ook dit jaar gaven duizenden consumenten gehoor aan de oproep de nieuwste producten van merken in uiteenlopende productcategorieën te testen en beoordelen. Zij namen allerlei innovaties en producten onder de loep die sinds januari 2019 hun marktintroductie beleefden en in Nederlandse winkels verkrijgbaar zijn.  

De consumenten toetsen de producten onder meer op attractiviteit, het innovatieve karakter en de aankoopintentie. Ook het duurzame karakter van producten wordt beoordeeld. De winnaars zijn hier te zien.

Katia Van Eecke, Director of Operations Support bij Voted Product of the Year Worldwide: “Het logo heeft zijn bestaansrecht door de jaren heen bewezen en helpt consumenten bij het maken van een weloverwogen keuze voor een innovatief product van hoge kwaliteit, dat aansluit op laatste trends in de consumentenmarkt. Door de goede zichtbaarheid van het logo stijgt de verkoopeffectiviteit van de producten gemiddeld met 25 procent en neemt het aantal kopers toe met zo’n 260 procent.”

www.poynetherlands.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Eye Wish zet vakmanschap centraal in merkcampagne

08-09-2025 | 17:15:00
Eye Wish Opticiens is gestart met de merkcampagne Vaktermen, ontwikkeld in samenwerking met The USP Agency en Abovo Maxlead.

Roularta en Zeeman lanceren diamant met virtuele influencer

08-09-2025 | 16:59:02
Tijdens de lancering van de labgrown diamant van Zeeman in Amsterdam maakte virtuele influencer Sassy Soeki haar eerste live optreden.

Higuita en Ocean Outdoor maken campagne Het Nationale Ballet

08-09-2025 | 14:46:17
Voorbijgangers konden afgelopen week zelf balletdansers in beweging zetten tijdens een interactieve campagne van Het Nationale Ballet.

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.