Thermen Resorts, T-Mobile, Jisk Flikweert en Happy Horizon winnaars EMAS Awards 2023

De winnaars van de DDMA EMAS Awards zijn bekendgemaakt. Thermen Resorts won in de categorie Personalization en T-Mobile sleepte de winst in de wacht in de categorie Design. Jisk Flikweert (De Badenman) wist de allereerste titel van EMAS Young Talent op zijn naam te schrijven. In de Battle of the Agencies, met Amnesty International dit jaar als opdrachtgever, trok Happy Horizon aan het langste eind.

Joris de Bruijne, juryvoorzitter EMAS: "Het is prachtig om te zien hoe er continu mooi gebruik wordt gemaakt van alle toepassingen die er bestaan in het emailmarketinglandschap en hoe het vak zich voortdurend ontwikkelt. Ook is het geweldig om te merken dat er een overvloed aan talent bestaat en dat jonge marketeers e-mail erkennen als een van de belangrijkste kanalen binnen marketing. Het is dan ook een eer om de allereerste EMAS Young Talent van het jaar te mogen bekronen. Deze awards bevestigen dat het emailmarketinglandschap springlevend is, zich blijft ontwikkelen en een essentiële plek inneemt in het geheel van marketing."

Thermen Resorts winnaar categorie personalization

Thermen Resorts heeft haar strategie omgegooid, met als doel om gasten vaker te laten terugkomen en meer te laten besteden. In campagnes vindt personalisatie nu plaats door bijvoorbeeld locatiedata van het te bezoeken resort te combineren met weersverwachtingen op die locatie op de datum van het bezoek. Volgens de jury laat Thermen Resorts met deze klantreis zien dat de offline ervaring als goede basis kan dienen voor online. Het Thermen Resorts-gevoel wordt op een gepersonaliseerde manier overgebracht in de nieuwe e-mails, gebruikmakend van de beschikbare data.

Ronald Spoler, Manager Digital & Data bij Thermen Resorts: "Dit is een prachtige beloning voor ons vanuit marketingperspectief. Ontzettend mooi om te zien dat de stappen die we hebben gezet om van ons kortingsimago af te komen, worden gewaardeerd door de jury. En dat we met onze case met data tot goede resultaten zijn gekomen en daarmee echt iets hebben weten toe te voegen voor onze gasten; een extra stukje ontspanning in de beleving, wat het voor ons als team ook leuker maakt.’

T-Mobile winnaar categorie design

Net als vorig jaar kon het publiek van de EMAS 2023 live stemmen op hun favoriet in de EMAS Awards-categorie Design. De campagne van T-Mobile wist uiteindelijk de meeste mensen te overtuigen.

Jasper Hoven, Customer Experience Manager B2B bij T-Mobile Nederland: "Wat fantastisch om deze prijs voor het tweede jaar achtereen in de wacht te slepen. Het was zeker geen makkelijke strijd, met Koninklijk Theater Carré en Zwitserleven als goede tegenstanders. Ik ben blij dat het publiek en de jury onze technische en grensverleggende interactiviteit in onze campagne heeft gewaardeerd. Deze winst legt de lat hoog voor onze volgende eindejaarscampagne."

Jisk Flikweert (De Badenman) EMAS Young Talent van het jaar

De jury bekroonde Jisk Flikweert tot EMAS Young Talent van het jaar. Alle leden waren onder de indruk van Jisks nuchtere benadering van zichzelf en het vakgebied. Bovenal is hij iemand met een solide basiskennis en heeft hij al aanzienlijke resultaten behaald. Wat eruit sprong was zijn snelle ontwikkeling in een veeleisende omgeving, samen met zijn potentieel voor groei.

Jisk Flikweert, specialist e-mailmarketing bij De Badenman: "Ik ben heel blij dat ik binnen een korte tijd m’n weg heb kunnen vinden bij een grote organisatie als De Badenman. Heel tof dat de jury dit erkent en mij deze titel toebedeeld. Het geeft me enorm veel motivatie voor de toekomst. Ik hoop dat ik de komende jaren nog veel verder ga komen in het e-mailmarketingvak."

Happy Horizon winnaar Battle of the Agencies

Als laatste streden Bikkelhart, Bureau Strak en Happy Horizon om de titel in de Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een e-mailcampagne voor Amnesty International. De opdracht: een e-mail ten behoeve van de werving van zoveel mogelijk donateursleden, met een zo hoog mogelijke jaarwaarde. Happy Horizon scoorde uiteindelijk de beste resultaten en kwam als winnaar uit de bus.

Joep van Ham, teamlead e-mailmarketing bij Happy Horizon: "Simplicity is key. Dat is wel gebleken. Heel mooi om te zien dat onze insights op het gebied van non-profit en e-mailmarketing de doorslag hebben gegeven in onze winst. Het verhaal van de klassieke Amnesty-brief is goed doorgekomen en dat zie je terug in de conversie. Tof om te zien dat dit genomen risico goed heeft uitgepakt."

www.emas.nu

www.happyhorizon.com

Lees ook:

Campagne Cent Pur Cent richt zich op huid(on)zekerheden

22-04-2025 | 10:14:53
Cent Pur Cent zet in een campagne mensen met verschillende huidtypen, leeftijden en achtergronden centraal.

Jouw marketingbaan verdwijnt (wellicht) sneller dan je denkt

09-04-2025 | 13:24:00
[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): Als jouw werk te herhalen is, te meten is of geen menselijk contact nodig heeft, dan zit AI al in de wachtkamer

Provalliance Nederland kiest Happy Horizon als digital partner

11-03-2025 | 16:55:00
Vanaf januari 2025 is Happy Horizon verantwoordelijk voor de digitale marketingactiviteiten, waaronder websiteontwikkeling, performance marketing en creatieve ondersteuning.

Bruna kiest Happy Horizon als social media partner

20-02-2025 | 12:41:00
Winkelformule Bruna, onderdeel van Audax Retail, heeft Happy Horizon gekozen als partner voor social content en social advertising.

Het Vergeten Kind en Happy Horizon Non-profit: Nergens thuis

29-01-2025 | 10:20:00
Voor het vijfde jaar op rij heeft Happy Horizon Non-profit de campagne voor de Week van Het Vergeten Kind ontwikkeld.

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.