The Invaders lanceert Verborgen Verhalen achter Assassin’s Creed

The Invaders lanceert in opdracht van de Leescoalitie en NBD Biblion nieuwe Verborgen Verhalen achter Assassin’s Creed in Ubisoft Special-app

Jongeren aan het lezen krijgen doe je door verhalen en boekentips aan te bieden op plekken waar jongeren graag zijn, online bijvoorbeeld. Omdat zowel de Boekenweek van Jongeren als Readification hierin gelooft, werken zij dit jaar samen.

De nieuwe Verborgen Verhalen van Readification in de Ubisoft Special-app zijn geschreven door Rima Orie en Marion Pauw en zijn gekoppeld aan de game Assassin’s Creed: Mirage. Een extra verhaal van Rima Orie dat hierop aansluit is te vinden in het gratis geschenkboek van de Boekenweek van Jongeren: 3PAK. Deze verhalenbundel is vanaf vrijdag 15 september door jongeren op te halen in de boekhandel, bibliotheek of op school.

Readification

Twee jaar geleden startten De Leescoalitie, NBD Biblion, game-ontwikkelaar Ubisoft en marketingbureau The Invaders het project Readification. Na de succesvolle pilot waarin de werelden van gaming en lezen samenkomen, is er nu een vervolg met drie lanceringsmomenten met telkens twee verhalen van auteurs. Deze Verborgen Verhalen spelen zich af in de wereld van een game en worden verrijkt met extra visuals, videobeelden en geluidseffecten. Eerder verschenen er verhalen van Abdelkader Benali, Manon Uphoff, Marcel van Driel en Roderick Leeuwenhart.

Boekenweek van Jongeren

De campagne Boekenweek van Jongeren vernieuwt zich elk jaar. Dit jaar worden jongeren naast school, de bibliotheek en boekhandel ook bereikt via een grote online campagne op TikTok en een koppeling met Readification. 3PAK is het gratis geschenk en is door jongeren op te halen in de boekhandel, bibliotheek of op school. 3PAK is ook beschikbaar als e-book en luisterboek via onder meer Jeugdbibliotheek.nl, de LEES-app en Storytel. In de bundel staan naast het verhaal van Rima Orie een verhaal van Philip Huff en een verhaal van Marie Lotte Hagen & Nydia van Voorthuizen (Damn, honey).

www.theinvaders.nl

www.ubisoft.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Frieda Ulsamer de Waard over The Invaders

30-03-2025 | 22:20:00
Marketing Report is in Haarlem op bezoek bij The Invaders. We spreken met CEO Frieda Frieda Ulsamer de Waard.

Het Voetbal Inside effect

21-02-2025 | 12:47:00
Voor merken geldt óók in Nederland wat internationaal de stelregel is voor merk én mens: Never discuss religion, sex, politics or money.

The Invaders en GroupM lanceren Dutch Gaming Report 2025

12-12-2024 | 10:23:00
Maar liefst driekwart van de Nederlandse bevolking gamet op telefoon, tablet of console, 60 procent daarvan zelfs dagelijks.

1 miljoen spelers voor Operation Aorta van Sanquin en The Invaders

03-12-2024 | 14:15:50
Operation Aorta is een educatieve Minecraft-wereld waarin kinderen op ontdekkingsreis gaan door het menselijk lichaam.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.