Team5pm lanceert datagedreven influencermarketing-service

Team5pm lanceert een datagedreven influencermarketing-service: Influencer Intelligence, onder leiding van Influencer Marketing Lead Willem Bartelings.

Volgens het bureau bestaan er binnen de hedendaagse influencermarketing-branche een aantal fundamentele weeffouten. Dubbele belangen zouden een rol spelen in de selectie van influencers en de daadwerkelijke impact op merkwaarden blijft vaag. Met deze propositie wil Team5pm daar verandering in brengen.

Influencer Intelligence

Team5pm biedt een breed scala aan services aan, met het belangrijkste ingrediënt: data! Onder de noemer Influencer Intelligence stelt deze service van de full-service agency merken in staat écht een verhaal te vertellen, dat meetbare impact realiseert middels een geïntegreerde inzet van verschillende mediaplatforms. Influencer Intelligence bestaat uit verschillende onderdelen: van datagedreven influencerselectie en campagnemanagement, tot aan het ontwikkelen van meerjarige, duurzame influencermarketingstrategieën met als doel; het creëren van merkambassadeurs.

Willem Bartelings, Influencer Marketing Lead bij Team5pm: "Waarom zou je investeren in een influencercampagne als je niet zeker weet of jouw doelgroep ook daadwerkelijk naar de geselecteerde influencer kijkt? Vanuit mijn ervaring in de afgelopen zeven jaar binnen de YouTube- en influencermarkt, zie ik steeds vaker dat de doelgroep niet (genoeg) op de eerste plek wordt gezet. Een campagne gaat van start op basis van een gut-feel of puur een idee, in plaats van de vraag: 'waar kijkt mijn doelgroep naar?'. En ook achteraf blijft de impact van de campagne vaak onduidelijk; wat heeft de investering opgeleverd? Dat is zonde, je mist hiermee kansen. Vanuit die gedachte, ben ik aan de slag gegaan met onze in-house ontwikkelde data-methode. Hiermee krijgen we inzichtelijk wat en wie de doelgroep écht wil zien en maken we effecten op merk-KPI’s meetbaar. We zien het als een frisse wind in de influencermarketing-branche."

www.knowledge.team5pm.com/influencer-marketing

www.team5pm.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Digital Campaign Manager bij Mediaplus

28-11-2025 | 08:46:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar Digital Campaign Manager bij Mediaplus

The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025

27-11-2025 | 14:17:00
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award

Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa

27-11-2025 | 14:01:23
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.

Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI

27-11-2025 | 12:55:00
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.