Team5pm creëert en produceert reisprogramma Van A naar Onbekend

De Bankzitters, oftewel Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo lanceren op 21 april een eigen reisprogramma op de SVOD-service Prime Video. Ze zijn bekend van YouTube, waar ze een veelbekeken kanaal hebben.

In de serie Van A naar Onbekend reizen de influencers in vijf afleveringen de wereld rond. De Prime Video serie is ontwikkeld en geproduceerd door het Amsterdamse videobureau Team5pm.

De vijf influencers verkennen in iedere aflevering een ander land en gaan op zoek naar clues die hen uiteindelijk naar een verrassingslocatie leiden. Na iedere reis is er ook een Aftertalk beschikbaar op Prime Video, waarin de Bankzitters napraten over de hoogtepunten van hun avontuur. De bestemmingen van hun reizen krijgen ze iedere woensdag te horen in een speciaal seizoen van het YouTube-format De Knop, dat start op 19 april.

Samenwerking Team5pm

Team5pm is verantwoordelijk voor de creatie, productie en distributie van het Prime Video-format. Het videobureau werkt al sinds 2018 samen met Prime Video aan hun social-video-campagnes, in Nederland en Scandinavië. Met de videoserie Van A naar Onbekend voegt Team5pm nu ook een Prime Video serie toe aan het portfolio.

Frank de Wit, Managing Director Team5pm: “Het format is ontwikkeld op basis van een uitgebreide data-analyse van kijkgedrag bij een gecompliceerd te bereiken publiek. Deze doelgroep heeft een gefragmenteerd kijkgedrag en is lastig te bereiken met traditionele vormen van marketing. Daarom hebben wij een crossmediaal format ontwikkeld, dat van start gaat op YouTube waar we al een community hebben opgebouwd, en wat je verder kan kijken op de SVOD-service van Prime Video. Een unieke approach die ervoor kan zorgen dat de opgebouwde YouTube-community de overstap maakt naar abonnee op Prime Video.”

De Bankzitters

De Bankzitters is een populaire groep YouTubers die sinds 2015 gezamenlijk video’s maken en muziek uitbrengen. Inmiddels heeft het YouTube-kanaal meer dan 750.000 abonnees en meer dan 400 miljoen views op de teller staan. Hun populairste nummer Je Blik Richting Mij stond gedurende vijf weken in de Nederlandse top40. De Bankzitters waren ook te zien op het YouTube-kanaal van Prime Video - in de succesvolle, chaotische talkshow De Knop. Deze afleveringen zijn bedacht, geproduceerd en gedistribueerd door Team5pm en meer dan 5,3 miljoen keer bekeken.

www.primevideo.com

www.bankzitters.nl

www.team5pm.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Projectmanager

18-11-2025 | 07:32:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Projectmanager - Hoorn

REVITALIZE ontwikkelt campagne voor ParkinsonNederland

17-11-2025 | 17:56:00
ParkinsonNederland start dit najaar een campagne die de groeiende impact van parkinson onder de aandacht brengt.

ING lanceert Rond af & Beleg en start met AppDate

17-11-2025 | 11:33:00
In plaats van een traditionele productlancering worden functies gepresenteerd via herkenbare gezichten en persoonlijke verhalen

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.