Team5pm creëert en produceert reisprogramma Van A naar Onbekend

De Bankzitters, oftewel Raoul, Koen, Matthy, Robbie en Milo lanceren op 21 april een eigen reisprogramma op de SVOD-service Prime Video. Ze zijn bekend van YouTube, waar ze een veelbekeken kanaal hebben.

In de serie Van A naar Onbekend reizen de influencers in vijf afleveringen de wereld rond. De Prime Video serie is ontwikkeld en geproduceerd door het Amsterdamse videobureau Team5pm.

De vijf influencers verkennen in iedere aflevering een ander land en gaan op zoek naar clues die hen uiteindelijk naar een verrassingslocatie leiden. Na iedere reis is er ook een Aftertalk beschikbaar op Prime Video, waarin de Bankzitters napraten over de hoogtepunten van hun avontuur. De bestemmingen van hun reizen krijgen ze iedere woensdag te horen in een speciaal seizoen van het YouTube-format De Knop, dat start op 19 april.

Samenwerking Team5pm

Team5pm is verantwoordelijk voor de creatie, productie en distributie van het Prime Video-format. Het videobureau werkt al sinds 2018 samen met Prime Video aan hun social-video-campagnes, in Nederland en Scandinavië. Met de videoserie Van A naar Onbekend voegt Team5pm nu ook een Prime Video serie toe aan het portfolio.

Frank de Wit, Managing Director Team5pm: “Het format is ontwikkeld op basis van een uitgebreide data-analyse van kijkgedrag bij een gecompliceerd te bereiken publiek. Deze doelgroep heeft een gefragmenteerd kijkgedrag en is lastig te bereiken met traditionele vormen van marketing. Daarom hebben wij een crossmediaal format ontwikkeld, dat van start gaat op YouTube waar we al een community hebben opgebouwd, en wat je verder kan kijken op de SVOD-service van Prime Video. Een unieke approach die ervoor kan zorgen dat de opgebouwde YouTube-community de overstap maakt naar abonnee op Prime Video.”

De Bankzitters

De Bankzitters is een populaire groep YouTubers die sinds 2015 gezamenlijk video’s maken en muziek uitbrengen. Inmiddels heeft het YouTube-kanaal meer dan 750.000 abonnees en meer dan 400 miljoen views op de teller staan. Hun populairste nummer Je Blik Richting Mij stond gedurende vijf weken in de Nederlandse top40. De Bankzitters waren ook te zien op het YouTube-kanaal van Prime Video - in de succesvolle, chaotische talkshow De Knop. Deze afleveringen zijn bedacht, geproduceerd en gedistribueerd door Team5pm en meer dan 5,3 miljoen keer bekeken.

www.primevideo.com

www.bankzitters.nl

www.team5pm.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

DEPT en Bol werken samen aan back to school-campagne

28-08-2025 | 09:02:00
Hiermee richt het bedrijf zich op gezinnen en studenten die na de zomer weer beginnen aan een nieuw school- en studiejaar.

Schwarzenegger en Moeller samen in Parkside-campagne

28-08-2025 | 09:00:00
Arnold Schwarzenegger en Ralf Moeller zijn binnenkort samen te zien in een nieuwe campagne van doe-het-zelfmerk Parkside.

Guerrilla-actie van Cogonez zet haven centraal tijdens SAIL

27-08-2025 | 17:26:56
Tijdens de SAIL-in van SAIL Amsterdam 2025 werden bezoekers verrast met een opvallende campagne van Werkenindehaven.amsterdam.

Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland

27-08-2025 | 09:33:00
Na eerdere campagnes in Nederland en België werkt Natwerk nu ook voor BiFi in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.

GoSpooky en Etos koppelen Insta-mijlpaal aan luierdonatie

27-08-2025 | 08:55:46
Modellen bepakt met Philips Airfryer-rugzakken verrassen foodies in de wachtrijen voor eetgelegenheden met vers bereide snacks uit de airfryer
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.