Tag Resultaten
De Speld & Partners groeit door en kijkt vooruit naar tienjarig bestaan
Marketing Report is in Amsterdam op bezoek bij De Speld & Partners en spreekt met Jerome Kuijken. Het bureau heeft een sterk jaar achter de rug en ziet de vraag naar branded content verder toenemen
De 25 meest gelezen columns van het jaar 2025
Welke onderwerpen raakten dit jaar een snaar bij marketingprofessionals? Het antwoord laat zich lezen in de cijfers
Jerome Kuijken: Bureaucultuur, wat wás je mooi
Ik hoor vakgenoten steeds vaker klagen over een tanende bureaucultuur. Waarom lijkt het zo moeilijk om in deze tijd een hechte club te bouwen? Was dat vroeger anders?
Coen Zuijdervliet: Jerome Kuijken heeft een punt
Toen ik Jerome’s stuk las, dacht ik meteen: ja, precies dit. We zijn zó goed geworden in het relativeren van ons eigen vak
Jerome Kuijken: 5 redenen om te stoppen met haten op awards
Ons vak kent al genoeg mensen die middelmatigheid verdedigen. Laten wij tenminste vieren dat iets een keertje wel goed gelukt is.
Jerome Kuijken: Minder kunst, meer reclame
We zien meer reclame dan ooit, maar steeds minder raakt iets. Geen wonder dat de marges onder druk staan.
10 redenen waarom je wél of juist niét naar Cannes moet gaan
De M100: Sommige vakgenoten doen er een beetje ongemakkelijk over, maar ik vind het geweldig dat ik ervoor genomineerd word en in die lijst sta.
AI kan geen grappen maken, dat is technisch onmogelijk
Marketing Report is op bezoek bij De Speld & Partners. We spreken met managing director Jerome Kuijken
AI-ontwikkelingen die we niet moeten willen
Machines leren nu in sneltreinvaart de taal van dolfijnen, walvissen, honden en katten. Maar is dat wel zo’n goede zaak?
[Column] Jerome Kuijken: Waarom de M100 meer is dan een lijst
De M100: Sommige vakgenoten doen er een beetje ongemakkelijk over, maar ik vind het geweldig dat ik ervoor genomineerd word en in die lijst sta.
[Column] Jerome Kuijken: Uit je bubbel, in een starterpack
Ik weet niet hoeveel jij ervan meekrijgt, maar bij mij zijn Trump en Kamala op dit moment verantwoordelijk voor meer dan de helft van mijn schermtijd
Cartier in podcast Maffe Monarchen
Podcast Tailor lanceert een samenwerking met de podcast Maffe Monarchen.
[Column] Jerome Kuijken: Ome Johan
Volgens mij wordt Jumbo pas marktleider als ze zich ernaar gaan gedragen. En dan raad ik ze aan om het advies van Ome Johan te volgen
[Column] Jerome Kuijken: Is humor meetbaar?
Humor is weer terug in de reclame. Je kunt niet om de woordgrappen heen op de socials. En in Cannes gingen de prijzen weer vaker naar grappige commercials.
Jerome Kuijken: 10 redenen waarom je wél of juist niét naar Cannes moet gaan
Humor is weer terug in de reclame. Je kunt niet om de woordgrappen heen op de socials. En in Cannes gingen de prijzen weer vaker naar grappige commercials.
[Column] Jerome Kuijken: Ook zo toe aan iets anders? Word coach!
Want beter een dag niet gewerkt dan een dag niet gecoacht.
[Column] Jerome Kuijken: Alles is marketing
Marketeers. Vroeger zagen we ze als succesvolle uitvinders van producten. Nu zien we ze als het gajes dat overconsumptie aanzwengelt
Jerome Kuijken: In memoriam: Hank Dussen
Als je maar ver genoeg over de A27 naar het zuiden rijdt zie je het blauwe ANWB-bord vanzelf verschijnen. Afrit 21, direct na het Shell station: Hank Dussen
Drie lessen uit de podcast Context (N=5) met Jérôme Kuijken (De Speld)
Na het eerste seizoen is de N=5-podcast Context terug. In seizoen 2 duiken creatief directeur Anne Stokvis en strateeg Jens Hellewaard van N=5 in de wereld van onafhankelijke content-denkers.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.
Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen
Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam
Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketingleadership en prioriteiten voor 2026.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis