Tag Resultaten
Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames
De grote Nederlandse uitgevers, tv- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia, Outreach en Screenforce hebben onder de naam politiekereclame.nl een gezamenlijk platform gelanceerd
Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames
Mediahuis Nederland, Ster en DPG Media hebben regels aangekondigd hoe per 10 oktober 2025 politieke reclames kunnen worden aangekocht
NMO Kids Monitor: scherm & papier populair; Donald Duck meest gelezen
Donald Duck blijft het populairste mediamerk onder kinderen. Uit de NMO Kids Monitor 2025, uitgevoerd door Ipsos I&O
Google (Alphabet) krijgt boete van 2,95 miljard euro vanwege adtech
Google (onderdeel van Alphabet) heeft een boete van 2,95 miljard euro gekregen vanwege het overtreden van de kartelregels van de Europese Unie. Dit omdat Google met zijn machtspositie concurrentie oneerlijk bemoeilijkt met zijn reclametechnologie (adtech)
Marscha Krouwel verlaat Hearst Netherlands
Tijdens haar periode bij Hearst maakte Krouwel ingrijpende veranderingen mee in het medialandschap
VDS Publishers neemt belang in Planet Nine Media
Planet Nine Media werd opgericht in 2020 en ontwikkelde zich sindsdien tot een onafhankelijke softwarepartij met eigen ad-publishing en header bidding-technologie
[Vacatures] DPG Media zoekt een Online redacteur - AD Rotterdams Dagblad/De Dordtenaar
DPG Media is per direct op zoek naar Online redacteur - AD Rotterdams Dagblad/De Dordtenaar - Rotterdam
[Vacatures] DPG Media zoekt een Test ML
DPG Media is per direct op zoek naar Test ML - Rotterdam
Roularta Media Group: dalende omzetten en verliescijfers in H1, 2025
Roularta Media Groep heeft in het eerste half jaar van 2025 146,2 miljoen euro omzet gedraaid oftewel 8,3 procent minder dan over dezelfde periode in 2024. Het mediabedrijf zag daarbij ook een operationeel en netto verlies, terwijl in 2024 nog winst werd gemaakt
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Accountmanager Buitendienst – Mensenlinq
Mediahuis is per direct op zoek naar Accountmanager Buitendienst – Mensenlinq - Leeuwarden
European Media Freedom Act van kracht; nog geen Nederlands toezicht
De European Media Freedom Act is van kracht geworden. De European Media Freedom Act gaat over regels omtrent pluriformiteit, transparantie en onafhankelijkheid in de mediasector. Nederlands toezicht op deze Europese verordening is echter nog niet geregeld
Knack Weekend en Le Vif Weekend krijgen restyling
De Belgische magazines Knack Weekend en Le Vif Weekend zullen vanaf 26 november 2025 worden gerestyled
[Vacatures] DPG Media zoekt een Verslaggever nieuwsdienst - AD
DPG Media is per direct op zoek naar Verslaggever nieuwsdienst - AD - Rotterdam
In memoriam Derk Sauer
Media-ondernemer en journalist Derk Sauer is overleden op 72-jarige leeftijd aan de gevolgen van een ongeluk met zijn zeilboot
J/M Ouders versterkt zich met Famme
Parentingplatform J/M Ouders breidt per 1 augustus 2025 uit met Famme. Tot nu toe richtte het digitale platform van Mediahuis Nederland zich vooral op ouders van kinderen tussen de 4 en 18 jaar
Bod op Roularta Media Group nog niet voldoende
Het bod van de familie De Nolf om meer dan 95 procent van de aandelen van Roularta Media Group in handen te krijgen is niet geslaagd. De familie heeft via Koinon NV inmiddels 93,13 procent in handen gekregen
WPP Media stelt marktverwachtingen naar beneden bij
WPP Media heeft de verwachtingen van de mediabestedingen in Nederland naar beneden bijgesteld
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Hoofdredacteur ELLE
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Hoofdredacteur ELLE
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een E-Commerce Editor
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar E-Commerce Editor (Fulltime - 36 uur per week)
Mobilize Duo wint Autovisie Microcartest 2025
In deze vergelijking neemt het magazine zeven microcars en brommobielen onder de loep die zich richten op stedelijk gebruik.
NDP: verruiming Ster ten koste private nieuwsmedia
De verruiming van mogelijkheden om te adverteren bij de NPO via de Ster leidt tot 17 tot 27 miljoen aan online reclameomzetderving bij private nieuwsmediabedrijven
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Joe Public lanceert introductiecampagne voor BUUT
Centraal staat het werken met potjes, waarmee gebruikers eenvoudig budgetten kunnen maken en inzicht krijgen in inkomsten en uitgaven.
[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer
Alfred is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam
SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start
[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam
Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis