Tag Resultaten
NMO Luistercijfers oktober: Edwin Evers scoort, Gordon Heuckeroth niet en NPO Radio 2 marktleider
Marketing Report heeft de oktober 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.
Onderzoek: Retail media passeert tv-reclame in 2026
De wereldwijde markt voor retail media groeit door richting 200 miljard dollar, maar het tempo neemt af.
Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.
DVJ uitgeroepen tot Europe’s Growth Champion 2026
Deze lijst bestaat uit 300 bedrijven in Europa die over een periode van tien jaar een opvallend groeipatroon laten zien.
Elektrisch groeit, hybride maakt comeback in leasemarkt
Uit cijfers van MultiTankcard blijkt dat 46 procent van de zakelijke leaserijders met een MTc-pas in een elektrische of hybride auto rijdt.
[Vacatures] DVJ Insights zoekt een Client Consultant
DVJ Insights is per direct op zoek naar Client Consultant (Nederland)
AI in retail groeit naar 96 miljard dollar in 2030
De wereldwijde markt voor kunstmatige intelligentie in de retailsector groeit van 14 miljard dollar in 2025 naar 96 miljard dollar in 2030
Paul Appelhof: AI-agents worden de shoppers van morgen
De manier waarop we online winkelen verandert razendsnel. Waar Nederlandse consumenten hun zoektocht nu nog vooral beginnen via zoekmachines en marketplaces, staat een nieuw tijdperk voor de deur: dat van de autonome AI-assistent.
Martijn van der Veen: Marketingplannen draaien op aannames
Maar juist nu is de vraag niet wat er vorig kwartaal werkte. De vraag is wat je doelgroep volgend jaar gaat bewegen.
Vijf trends die de toekomst van retail in Nederland bepalen
Uit het Retail Buying Study 2025 van IPG Mediabrands blijkt dat consumenten kritischer, pragmatischer en technologiegedrevener winkelen dan ooit.
Digitale gids That’s Entertainment versterkt merkvoorkeur Ziggo
Het platform combineert inspirerende content, slimme distributie en een datagedreven aanpak om kijkers te gidsen door het brede entertainmentaanbod.
Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn
Markteffect wint voor de twaalfde keer FD Gazellen Award
De prijs onderstreept de voortdurende ontwikkeling van Markteffect als toonaangevende speler in de onderzoeks- en insightsbranche.
Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel
Rijn IJssel, een toonaangevende MBO-instelling in Arnhem, had de ambitie om meer studenten en ouders te bereiken voor hun open dagen.
Wendbare merken groeien sneller, toont Havas-onderzoek
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
Media250 2026 | De Genomineerden
De Media250 2025 komt eraan! De lijst met de 250 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL Haarlem
Whazzup?! in Media #8: Politiek en media in balans
In aflevering 8 van de podcast Whazzup?! in Media onderzoeken René Zeedijk en Roger Verdurmen het spanningsveld tussen journalistiek, eigenaarschap en politiek.
Onderzoek Markteffect: Bereidheid tot kleiner en verder wonen
Marktonderzoeksbureau Markteffect onderzocht hoe ver mensen willen gaan als zij binnen een jaar dringend een woning moeten vinden.
CreativeAgency100 2026 | De Genomineerden
CreativeAgency100 2026 komt eraan! De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse creative agency wereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 3 december 2025 in PHIL HAARLEM
[Vacatures] Markteffect zoekt een Senior Client Consultant
Markteffect is per direct op zoek naar een Senior Client Consultant - Eindhoven
[Vacatures] Markteffect zoekt een Medior Client Consultant
Markteffect is per direct op zoek naar een Medior Client Consultant - Eindhoven
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen
[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam
Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail
Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek
Feestcampagne Coca-Cola combineert creatie en AI
Coca-Cola start de campagne Refresh Your Holidays, waarin de mensen worden geëerd die achter de schermen de magie van de feestdagen mogelijk maken
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis