Tag Resultaten
Screenforce: Vooruitkijken via platforms groeit bij Nederlandse kijkers
Vooruitkijken via online platforms wint aan populariteit. Dat blijkt uit de resultaten van het Trends In Digitale Media-onderzoek 2025.
Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.
Inzichten in het koopgedrag van de Nederlandse consument
DPG Media onderzocht samen met Panel Inzicht het koopgedrag van 1000 Nederlanders. Ze keken naar hoe duurzaamheid, prijs en digitale winkelervaringen
[Vacatures] Markteffect zoekt een Kwalitatief Research Expert
Markteffect is per direct op zoek naar een Kwalitatief Research Expert - Amsterdam
Whazzup?! in Media #6 De folder: Stervend of juist heel relevant?
In deze aflevering analyseren we de laatste onderzoeksresultaten van GfK, Spotta en NMO en bekijken we de toekomst van folders als marketinginstrument.
Future Shopper-rapport: Nederland blijft voorzichtig met AI
Bijna de helft van de consumenten wereldwijd verbreekt regelmatig een aankoopproces omdat de digitale ervaring bij grote retailers te frustrerend is.
Markteffect: Waarom een marketingplan onmisbaar is voor 2026
Een sterk marketingplan helpt om structuur aan te brengen en gericht te werken aan doelen voor 2026.
Channel Factory en SilverLabs analyseren Nederlandse kijkdata
Nederlanders besteden steeds meer tijd op YouTube, maar een groot deel heeft geen goed beeld van het eigen kijkgedrag.
Jeroen de Wit: Teamleader groeit met Agency Live in Duitsland
Het Belgische softwarebedrijf, dat sterk actief is in Nederland en België, zet nu in op groei in Duitsland
Isabel Druijf: 5 tips voor een succesvolle tv-commercial
Isabel Druijf, Research Consultant bij MediaTest, deelt de effectiviteit van gamification met marktonderzoek.
Marit Klooster: Advies slaat brug tussen data en actie
In de studio van New Business Radio ging Peter Wybenga in gesprek met Marit Klooster, partner en directeur bij Ruigrok Onderzoek en Advies.
Ruigrok: Customer journey vraagt om meer dan data
Onderzoeksbureau Ruigrok onderzoek & advies publiceert een whitepaper die organisaties helpt om verder te kijken dan cijfers.
Nederlandse videogame-industrie groeit naar 1,8 miljard euro
De Nederlandse videogame-industrie heeft in 2024 een omzet van 1,8 miljard euro gerealiseerd. Dat is een groei van twintig procent ten opzichte van 2023
Onderzoek: kansen én zorgen rond AI in de klas
Kunstmatige intelligentie (AI) krijgt steeds meer invloed op het dagelijks leven en ook in het onderwijs groeit de rol ervan.
Onderzoek: hoe biculturele Nederlanders feestdagen vieren
WPP Media en Motivaction presenteren een onderzoek dat marketeers helpt feestdagencampagnes beter aan te laten sluiten bij culturele gebruiken in Nederland
Isabel Druijf: Gamification in onderzoek brengt hogere respons
Isabel Druijf, Research Consultant bij MediaTest, deelt de effectiviteit van gamification met marktonderzoek.
VIA Benchmark: Nederlandse bureaus kampen met lage marges
De jaarlijkse VIA Benchmark laat zien dat Nederlandse marketing-, reclame- en mediabureaus onder toenemende financiële druk staan
Rapport: AI stuwt wereldwijde groei programmatic advertising
De groei wordt aangejaagd door kunstmatige intelligentie en machine learning, die het inkopen en beheren van digitale advertenties ingrijpend veranderen
Onderzoek: gratis streaming wint terrein onder Europeanen
Bijna de helft van deze groep kijkt geen lineaire televisie meer en een kwart heeft geen betaald streamingabonnement.
Whazzup?! in Media #5: YouTube op groot scherm
In de nieuwste aflevering nemen René Zeedijk en Roger Verdurmen ons mee in de snel veranderende wereld van videoconsumptie en advertentiemodellen.
Negen op de tien Nederlanders leest folders
Lezers besteden gemiddeld vijftien minuten per week aan folders, vooral in het weekend en op maandag.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen
Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan
Havas Lemz ontwikkelt CHECK-campagne voor Dienst Toeslagen
Dienst Toeslagen start een campagne die mensen aanmoedigt hun toeslagen aan te passen bij veranderingen in hun leven
team5pm en fonQ lanceren campagne rond woonstijl
Online woonwinkel fonQ lanceert een online campagne, ontwikkeld in samenwerking met team5pm, die Nederlanders aanzet hun eigen woonstijl te ontdekken.
Cheil Benelux ontwikkelt campagne voor D66
Centraal staat het thema ruimte: ruimte voor vrijheid, vooruitgang, het klimaat en voor elkaar.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis