Tag Resultaten
Serviceplan Group CMO Barometer: Nederlandse CMO’s temperen optimisme
Nederlandse CMO’s zijn somberder over de economie in 2026 dan een jaar geleden, maar blijven opvallend bereid om in marketing te investeren
DVJ Insights wint achtste FD Gazellen op rij
De erkenning volgt kort na de plaatsing op de lijst Europe’s Long-Term Growth Champions 2026 van de Financial Times en Statista
Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.
Lokaal verhaal vergroot merkvoorkeur PLUS
Branded content-campagne van PLUS en DPG Media verdubbelt merkvoorkeur
Kantar schetst tien marketingtrends voor 2026
Volgens het bureau bepalen technologie, inclusiviteit, experimenteren en een sterkere menselijke connectie de komende jaren de koers voor merken.
Gepersonaliseerde reclame schuurt bij jongeren
Zo vindt 39 procent van de 15- tot en met 21-jarigen gepersonaliseerde advertenties nuttig, terwijl 72 procent dit type reclame opdringerig noemt
Vakantiegedrag in 2026: dit zijn de inzichten
Sommige verhalen raken je en blijven hangen. Ze inspireren, bieden herkenning of zetten je aan tot actie. Het is de kunst om zo'n verhaal te creëren
NMO Kijkonderzoek fase 2 (Video Totaal) uitgesteld naar 2026
De tweede fase van het NMO Kijkonderzoek die de naam Video Totaal krijgt, is uitgesteld naar 2026; een echt lanceermoment is niet bekend, al fluisteren ingewijden onder voorbehoud februari 2026. Dit blijkt uit een rondgang door Marketing Report
Kracht van community zorgt voor stijging positieve houding
Sommige verhalen raken je en blijven hangen. Ze inspireren, bieden herkenning of zetten je aan tot actie. Het is de kunst om zo'n verhaal te creëren
Hoe marktonderzoek in citymarketing het verschil maakt
De manier waarop we onze steden beleven, verandert razendsnel. Nieuwe woonvormen, slimme mobiliteitsoplossingen en een groeiende focus op duurzaamheid zorgen ervoor dat steden zich steeds opnieuw moeten uitvinden.
NMO Luistercijfers oktober: Edwin Evers scoort, Gordon Heuckeroth niet en NPO Radio 2 marktleider
Marketing Report heeft de oktober 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek.
Onderzoek: Retail media passeert tv-reclame in 2026
De wereldwijde markt voor retail media groeit door richting 200 miljard dollar, maar het tempo neemt af.
Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.
DVJ uitgeroepen tot Europe’s Growth Champion 2026
Deze lijst bestaat uit 300 bedrijven in Europa die over een periode van tien jaar een opvallend groeipatroon laten zien.
Elektrisch groeit, hybride maakt comeback in leasemarkt
Uit cijfers van MultiTankcard blijkt dat 46 procent van de zakelijke leaserijders met een MTc-pas in een elektrische of hybride auto rijdt.
[Vacatures] DVJ Insights zoekt een Client Consultant
DVJ Insights is per direct op zoek naar Client Consultant (Nederland)
AI in retail groeit naar 96 miljard dollar in 2030
De wereldwijde markt voor kunstmatige intelligentie in de retailsector groeit van 14 miljard dollar in 2025 naar 96 miljard dollar in 2030
Paul Appelhof: AI-agents worden de shoppers van morgen
De manier waarop we online winkelen verandert razendsnel. Waar Nederlandse consumenten hun zoektocht nu nog vooral beginnen via zoekmachines en marketplaces, staat een nieuw tijdperk voor de deur: dat van de autonome AI-assistent.
Martijn van der Veen: Marketingplannen draaien op aannames
Maar juist nu is de vraag niet wat er vorig kwartaal werkte. De vraag is wat je doelgroep volgend jaar gaat bewegen.
Vijf trends die de toekomst van retail in Nederland bepalen
Uit het Retail Buying Study 2025 van IPG Mediabrands blijkt dat consumenten kritischer, pragmatischer en technologiegedrevener winkelen dan ooit.
Digitale gids That’s Entertainment versterkt merkvoorkeur Ziggo
Het platform combineert inspirerende content, slimme distributie en een datagedreven aanpak om kijkers te gidsen door het brede entertainmentaanbod.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
The Fat Lady Agency of the Year op de BOCA’s 2025
The Fat Lady heeft de titel Agency of the Year gewonnen bij de Belgische BOCA’s 2025. Bij de vierde editie van de BORAs, de Best of Reputations Awards won Whyte Corporate Affairs de titel Agency of the Year. Bij de 34° editie van de BOA’s, de Best of Activation Awards won Happiness Brussels de Agency of the Year Award
Sanne Houterman: Zo bouwt Cheil aan Nongshim in Europa
In dit interview spreken we Sanne Houterman, Strategy Director van Cheil Benelux, over de keuzes achter die samenwerking.
Filmha.ai brengt kerstcommercial volledig tot leven met AI
De studio wil met deze productie laten zien dat technologie een rol kan spelen in het ondersteunen van menselijkheid en emotie.
Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.
Tien jaar awesome.: creativiteit blijft sterker dan algoritmes
Inmiddels werkt awesome. voor organisaties als ANWB, BOVAG, Picnic, bol. en KNGF.
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis