Tag Resultaten
AI-markt groeit richting 990 miljard dollar in 2027
Volgens Bain & Company groeit de wereldwijde AI-markt met 40 tot 55 procent per jaar. In 2023 bedroeg de marktwaarde nog 185 miljard dollar
Pim de Brock: 5 drempels voor AI in Marketing en Sales
In deze column zet Pim de Brock vijf drempels voor een brede(re) inzet van AI voor sales-, marketing en communicatieprofessionals op een rij.
Patrick Petersen: Nummer 1 in ChatGPT (voor slechts 49 euro)
Het liefst willen de autoriteit zijn die de beste antwoorden (met bronmeldingen in de vorm van waardevolle deeplinks) middels AI-chats deelt.
Antal van Pelt: Merkstrategie & de pijnlijke waarheid
Marketing Mores – een maandelijkse column over de ongeschreven regels, gebruiken en cultuur van de branche. In deze editie vertelt Antal van Pelt over de typische gebruiken en verschijnselen van ons vak en de branche.
Annabelle Klop: Emoties in het tijdperk van AI
We leven in een tijd waarin iedereen (bijna) alles kan creëren. Maar betekent dit, dat creativiteit overbodig wordt? Absoluut niet!
AI in SEO: zo pas je je strategie aan
SEO verandert snel, vooral door AI. Waar traditionele SEO (Search Engine Optimization) draait om zoekwoorden en backlinks
[Vacatures] PINK zoekt een GEO Specialist
PINK is per direct op zoek naar GEO Specialist - Groningen • 32 - 40 uur
AI wordt mainstream, maar Nederlanders blijven kritisch
Het nieuwe What's Happening Online onderzoek van Ruigrok onderzoek & advies toont aan dat AI definitief doorbreekt in het dagelijks leven
Cheil UK ontwikkelt AI-marketingplatform samen met Spotlight
Samen ontwikkelen ze een platform dat inspeelt op de invloed van large language models (LLM’s) op merkzichtbaarheid.
Salesforce: Ariel Kelman over AI & Marketing
Op 11 en 12 juni vond het Salesforce Connections plaats in Chicago over Marketing & AI. Marketing Report plaatst een aantal video's daarvan
iO organiseert webinars over contentmigratie en merkidentiteit
Digital agency iO organiseert in augustus en september twee webinars gericht op digitale transitie en merkontwikkeling.
Banen in de creatieve industrie massaal onder druk door AI
Een tijd lang hebben veel mensen gedacht dat AI een soort van moderne automatisering is, waarbij vooral routinematig, repetitief werk wordt getroffen.
Pride 2025 is aanleiding tot creatief AI-experiment in metro Amsterdam
Pride 2025 is aanleiding tot creatief AI-experiment in metro Amsterdam. Een creatief experiment van CS Digital Media en Another Dimension
Michel van Velde: AI-agents zijn de nieuwe target audience
Volgens recente cijfers wordt meer dan 45 procent van de online aankoopbeslissingen inmiddels al beïnvloed door AI
[Vacatures] PINK zoekt een AI Creative Designer
PINK is per direct op zoek naar AI Creative Designer - Groningen • 32 - 40 uur
Patrick Petersen: AI lost alles op (behalve gezond verstand)
Goed nieuws! We hoeven binnenkort helemaal niets meer zelf te doen. Denken? Overrated. Beslissen? Laat dat maar aan de algoritmes over.
Sander Gabel: AI-agents als merkbewakers?
Generatieve AI en slimme agents maken het straks mogelijk om websites en advertenties geautomatiseerd én gepersonaliseerd in huisstijl te presenteren
Interpublic introduceert agentic systems voor merkprestaties
IPG lanceert ASC, een dienst waarmee merken het complexe commerce-ecosysteem kunnen beheren met automatisering en kunstmatige intelligentie.
ABN AMRO: Hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden
Sector Banker Retail Henk Hofstede schreef voor ABN AMRO een aantal tips over hoe retailers door AI hun zichtbaarheid kunnen verliezen of juist behouden
Accenture: AI wordt aankoopadviseur
Uit onderzoek van Accenture blijkt dat consumenten zich in tijden van onzekerheid steeds vaker wenden tot generatieve AI als bron voor aankoopadvies
WARC ziet bewuste consument in economisch onzekere tijd
Uit het Global Consumer Trends-rapport van WARC blijkt dat consumenten wereldwijd steeds doelgerichter keuzes maken
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis