Tag Resultaten
Rik Ledder gekozen tot voorzitter VIA Nederland
Rik Ledder is unaniem verkozen tot voorzitter van brancheplatform VIA Nederland Met ingang van 1 april 2022 volgt hij Marion Koopman op, die na één jaar afscheid neemt. Zij was van februari 2018 tot eind december 2020 voorzitter
[Follow the Money] Schimmige wereld van Big Tech en advertentiefraude verenigd in IAB
Meedoen of verzuipen? Dat is de vraag die FtM stelt in een uitgebreid artikel over de digitale advertentiemarkt. Daarbij beschrijft de digitale publicatie het nut van gepersonaliseerde online reclame, de grootschalige digitale reclamefraude en de continue privacy-schendingen.
Leden akkoord: IAB Nederland en VEA samen verder
Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van IAB Nederland (100%) en VEA (89%) met een grote meerderheid ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen
[Column] Paul Alberts (BrandBase): fusie VEA en IAB is een bijster slecht idee
"Er is geen voordeel voor de VEA, er is alleen voordeel voor het IAB. De VEA wordt goed geleid door Talmon en Felicia, heeft bijna vijf ton in kas en de leden zijn happy"
IAB Nederland en VEA willen samengaan
IAB Nederland en de VEA willen per 1 januari 2021 samen verdergaan als gezamenlijke organisatie. Hiervoor zullen beide verenigingen in oktober 2020 akkoord vragen aan hun leden
Samenwerkende brancheorganisaties lanceren The Summer School of Advertising
IAB Nederland, VEA, MWG en PMA hebben in samenwerking met Upgrade een digitaal opleidingsprogramma voor de marketing- en media-industrie ontwikkeld onder de naam The Summer School of Advertising
Adverteerders besteden in 2019 13 procent meer aan digital advertising
Het marktaandeel digital advertising is in in Nederland 2019 met 13 procent gestegen tot 2,2 miljard euro. Voor 2020 wordt een daling verwacht van de reclamebestedingen van 20 procent bij een daling van het BBP van 5,3 procent
IAB Nederland start twee taskforces: Digital Audio en E-commerce
IAB Nederland start twee taskforces: Digital Audio en E-commerce. Onder leiding van Edwin Koeners (Talpa Network Media Solutions) en Justin Sandee (bol.com) zullen deze taskforces de markt meer inzicht, kennis en een netwerk bieden op beide vakgebieden
Saskia Wagenmakers voorzitter IAB Nederland
Saskia Wagenmakers volgt Nathalie Peters op als voorzitter van IAB Nederland. Nathalie Peters was zes jaar voorzitter, wat de maximale termijn is
Bestuur IAB breidt uit met vijf leden
IAB Nederland breidt het bestuur uit van vijf naar negen leden. Joris Lak van Albert Heijn, Dominiek van Esse van MobPro, Sandrine Koopman van Microsoft, Stefan Havik van DPG Media en Atva van Zanten van MindShare treden toe tot het bestuur
Wendy Pouw nieuwe directeur IAB Nederland
Wendy Pouw is de nieuwe directeur van IAB Nederland. Met een geschiedenis bij onder meer Liberty Global en Mindshare neemt Wendy Pouw het directeurschap over van Yvonne de Jager
[Search Advertising Study] Search Advertising is een volwassen maar nog altijd groeiende markt
IAB Nederland en DDMA presenteren de vierde Search Advertising Study. Het kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door Deloitte, laat een paar opvallende uitkomsten zien. Zo geven bijna alle respondenten (93%) aan
GDPR geen negatieve invloed op programmatic advertising
Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de GDPR niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt zet ook in 2018 door
IAB Nederland en BVA gaan intensiever samenwerken
Na uitgebreide verkenningen maken brancheverenigingen IAB Nederland en BVA bekend dat zij intensiever gaan samenwerken. Naast het bundelen van hun kennis en expertise zullen de verenigingen speciale taskforces oprichten
[Onderzoek] Heeft de SEA-marketeer nog wel een baan in de toekomst?
53 procent van de middelgrote tot grote Nederlandse bedrijven automatiseert hun SEA-activiteiten en dit wordt naar verwachting alleen maar meer
Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet
Deze nieuwe generatie media vertegenwoordigers moet analytisch denken en op de hoogte zijn van technologische ontwikkelingen. Daarnaast moeten ze de werking van de verschillende platformen begrijpen. Ze moeten zich bewust zijn van yieldmechanismen en een kennis hebben van de waarde van de aangeboden impressies