Tag Resultaten
[Column] Jur Baart (Fitzroy): 2021 wordt het jaar van Diversify or Die
2020 was een goed jaar voor de supermarkten, de bouwmarkten, de toetjes en jawel… de ledbureaulamp-ringen. Maar er waren veel meer bedrijven die het zo lastig hadden en die geen enkele reden zagen om hun marketingbudget in te zetten. Laat staan te verhogen
Just en KesselsKramer ontwerpen Countdownlockdown
KesselsKramer en Just hebben een Coundownlockdown ontworpen. Via een website hebben de bureaus een aftikkende klok gepresenteerd die aangeeft wanneer de ingestelde lockdown afloopt
Dept ontwikkelt website voor ProRail
Dept heeft de eerder aangekondigde website voor ProRail opgeleverd. Dit is een gevolg van de aanstelling van Dept in oktober 2020 als mediapartner voor een periode van minimaal twee jaar
[Interview] Mark Beuving (Goedkopekutspullen.nl): Wij springen in op een groeiende behoefte aan openheid over erotiek
In december werd de webshop Goedkopekutspullen.nl gelanceerd. Wij spreken woordvoerder Mark Beuving
The Social Handshake lanceert onlineplatform Loongift
The Social Handshake komt met het initiatief LoonGift. Dit is een onlineplatform voor werkgevers en werknemers, waarmee werknemers een maandelijkse gift direct vanuit het salaris aan goede doelen kunnen doen
The Family Amsterdam maakt campagne en huisstijl voor Opleiding.nl
Het bureau The Family Amsterdam heeft een campagne en huisstijl ontwikkeld voor Opleinding.nl een onlangs gelanceerde website voor opleidingen en trainingen. De site is versneld gelanceerd in verband met de coronacrisis. Opleiding.nl wil het platform zijn waar men begint met zoeken naar een opleiding of training
IClusion lanceert Heyleys: platform voor kankerpatiënten
Onder de naam Heyleys is door IClusion een platform gelanceerd voor kankerpatienten. Het platform is opgezet vanuit het inzicht dat ernstig zieke patiënten te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar behandelingen deel te kunnen nemen
Outbrain introduceert interactief formaat: Carousel
Outbrain kondigt de lancering aan van een interactieve carousel formaat onder de naam Carousel. Outbrain brengt het swipe-advertentieformaat, bekend van sociale netwerken, naar premium uitgevers op het Open Web en integreert het in haar slimme feed
Europese aanbesteding maakt N=5 het reclamebureau voor de NPO
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een Europese aanbesteding gekozen voor N=5 als creatief en strategisch partner om de komende jaren verder te bouwen aan het merk NPO en haar zenders
[Interview] Richard van Meurs (4orange): Connect laat tot in detail zien wat er gebeurt in je bedrijf
Richard van Meurs is Marketing & Business Analist bij 4orange. We spreken hem over leads, hoe beter met klantdata om te gaan en dankzij data campagnes gerichter te maken
Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten
Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten
[Nederlands MediaNetwerk TV] Tijmen Mulder over Robot Kittens, the next big thing en snelwegsprookjes
Robot Kittens is een digitaal bedrijf dat websites, apps, spelletjes en interactieve installaties en experiences maakt. Tijmen Mulder is medeoprichter en vertelt bij Marketing Report TV over wat ze doen en over the next big thing
Mindfulnesss-app Synctuition vraagt LDJ TECH PR ter vergroting naamsbekendheid
De mindfulnesss-app Synctuition heeft het Amsterdamse pr-en marketingbureau Lubbers De Jong TECH PR (LDJ TECH PR) in de arm genomen om zijn naamsbekendheid in Nederland te vergroten
Longfonds optimaliseert digitale merkbeleving met bureau One Shoe
Longfonds is een samenwerking gestart met het creatief en digitale bureau One Shoe. Daartoe is het platform coronalongplein.nl van start gegaan. Ook is One Shoe bezig de website longfonds.nl opnieuw vorm te geven
Mannenmedia biedt conversational lead banners
Mannenmedia biedt sinds kort conversational lead banners aan op de verschillende platforms van het bedrijf. In de banner wordt een conversatie gestart, waarbij de consument zijn voorkeuren of idealen kan aangeven in de banner
ChannelEngine koppelt retailers en merken aan Zalando
ChannelEngine is de eerste marketplace integrator die verkopers realtime koppelt aan de interface van Zalando. Daardoor kunnen zij technisch eenvoudig verkopen op de site. Nelson Schoenen, klant van ChannelEngine, heeft de primeur
Dept en Q42 pakken website Van Gogh Museum aan
Techbureau Q42 (development) en digital agency Dept (concept en design) hebben in samenwerking met het Van Gogh Museum de website een opfrisbeurt gegeven
Dive World Wide voortaan integraal onderdeel Planet Nine
De Digital Advertising groep Planet Nine consolideert de activiteiten van haar dochter Diva World Wide volledig. De productiestudio Diva World Wide zal onder de merknaam van Planet Nine verdergaan
C&A optimaliseert e-commerce platform samen met Dept
Digital agency Dept heeft C&A ondersteund bij het optimaliseren van haar webshop. De webshop op mobiel en desktop is daarbij verder ontwikkeld en verbeteren
MyMicro Group kiest voor The online company als digital marketing bureau
MyMicro Group heeft The online company uitgekozen als strategisch partner voor onder andere ecommerce consultancy en executie, campagnes en conversiemanagement
NaturNes Bio, Thrive en BartsBoekje lanceren platform KidsToGo.nl
NaturNes Bio lanceert met strategisch partner Thrive (onderdeel van IPG Mediabrands) een contentpartnership met BartsBoekje onder de naam KidsTogo.nl
Albert Heijn Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020
Albert Heijn is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Dentsu Aegis. Wij spreken met Joris Lak, Director Marketing channels, Media en CRM bij Albert Heijn
Just Eat Takeaway.com en Dept werken aan nieuw B2B e-commerce platform
Maaltijdplatform Just Eat Takeaway.com heeft digital agency Dept voor het bouwen en versnellen van het nieuwe e-commerce platform voor de partner services (B2B) afdeling
Scheepvaartmuseum kiest One Shoe als digitale partner
Het Scheepvaartmuseum in Amsterdam gaat samenwerken met creatief en digitaal bureau One Shoe aan de online positionering van het museum. Het bureau gaat de website van Het Scheepvaartmuseum beheren, onderhouden en doorontwikkelen
FIFA World Football Museum picks Dept to handle digital marketing
FIFA World Football Museum in Zurich has appointed Dept to offer assistance in digital marketing, with community management on social media and with the website relaunch.
Dept maakt 19:00 uur-campagne voor Lucky Day
Dept, Mindshare en Greenhouse ontwikkelden de campagne Om 19:00 uur weet je ’t voor Lucky Day, een van de zeven spellen van de Nederlandse Loterij
Dept scoops two Webby awards for creativity and tech
Digital agency Dept has won two awards for creating a new CMS and motion design in the latest Webby awards.
Traditional media brands most trusted in UK amid corona virus crisis
BBC, Sky News and Guardian remain the most trusted sources of information in UK during the Corona virus crisis according to the latest study from the Havas Media Group.
Popcorn Stories: Filmpje Handen Thuis in kader van coronacrisis
Het video- en animatieproductiebedrijf Popcorn Stories heeft een filmpje gemaakt om de huidige coronacrisis en de maatregelen te visualiseren voor de Nederlandse maatschappij
ProRail kiest Dept
Prorail heeft Dept gekozen voor haar online uitingen. De spoorinfrastructuurbeheerder is gevraagd haar digitale uitingen te optimaliseren
Amazon van start in Nederland
Webgigant Amazon heeft de digitale winkeldeuren in Nederland wijd open gezet. Producten in meer dan dertig categorieën zijn voortaan te bestellen via de Nederlandse site. Tot nu toe werd de Duitse versie vooral ingezet voor aankopen vanuit ons land
G4S kiest One Shoe als digitaal partner
Creatief en digitaal bureau One Shoe ontwikkelt samen met G4S een wereldwijd portal waar de klant in één overzicht inzicht krijgt in de gehele geldstroom. G4S is bekend van de blauwe waardetransportbusjes
[Interview] Aadjan de Groot en Merlijn Hoek: Digital zit in ons DNA, daar ligt onze focus
MassMovement heeft een rebranding ondergaan. Het in online marketing gespecialiseerde bureau van Aadjan de Groot is uitgegroeid tot full service bureau. We spraken Aadjan de Groot, eigenaar en oprichter van MassMovement, en Merlijn Hoek, Head of Strategy and Operations
[Startups] Rik Heijmen start website voor relatietherapie Monsley.com
Rik Heijmen, voormalig strategisch directeur en oprichter van KOKORO Amsterdam, wil binnen zes jaar 100.000 Europeanen online mentale zelfhulp bieden bij onder meer relatieproblemen, rouwverwerking en burn-out
[Vacatures] Ticketveiling is op zoek naar een Director E-commerce, Sales en Marketing
Ticketveiling is per direct op zoek naar een Director E-commerce, Sales en Marketing voor de locatie Leiderdorp
[Column] Reinier Rombouts: Digitaal is het nieuwe normaal, ook voor mkb’ers
De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt
[Interview] Nanne Bos over Do Your Thing bij ING
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING
StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital
De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen
Dekbed-Discounter.nl lanceert woonwebwinkel WoonQ.nl
Dekbed-Discounter.nl heeft een woonwebwinkel gelanceerd onder de naam WoonQ.nl. Het bedrijf dat de beddengoedmarkt succesvol opschudde is van plan ook de woonbranche te transformeren
[Podcast] René Zeedijk over DPG Media, JCDecaux en chatbots
René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Dit keer duikt hij in de overname van Sanoma door DPG Media, de lege reclameborden op treinstations en de trends voor 2020
TUI Populairste Website van het Jaar in categorie Reizen; PSV overall winnaar
TUI.nl is verkozen tot de Populairste Website van het Jaar 2019 in de categorie Reizen. PSV was overall-winnaar, terwijl de DPG-uitgaves Trouw en De Gelderlander nieuws-website van het jaar werden
Nepnieuws-sites maken honderden miljoenen omzet per jaar
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van haar onderzoek naar een steekproef van 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Beslist.nl publishingpartner Sanoma
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
Campagne Kidsweek: Best handig om je eigen krant te lezen
Kidsweek is een campagne begonnen. Daarin wil de krant kinderen laten zien dat het lezen van Kidsweek voordelen kan opleveren
IKEA zet catalogus als audioboek online
IKEA Nederland komt met een audio-versie van de catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen
[Commercial review] Gijs van der Togt: fietsendieven, Surinaamse trots, rematch met Max
Gijs van der Togt (MediaCom) buigt zich over uiteenlopende commercials, waarin mensen, verhalen en actie centraal staan
Stage Entertainment en One Shoe werken samen aan digitale transformatie
Stage Entertainment, bekend van musicalproducties als The Lion King, Mama Mia! en Anastasia, zet in op digitale transformatie en heeft in dit proces creative en digital agency One Shoe in de arm genomen.
[Interview] Gwen Jansen: Wij brengen duurzaamheid luchtig in beeld
Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest.
1,1 miljoen euro compensatie voor klanten Koopjedeal.nl
Dekbed-Discounter.nl, de nieuwe eigenaar van Koopjedeal.nl, gaat gedupeerde klanten voor in totaal 1,1 miljoen euro schadeloos stellen. De site is inmiddels weer operationeel.
Vrouwelijke influencers faken vaker dan mannen
Vrouwen hebben meer nepvolgers dan mannen en interieurbloggers hebben het minste fake followers. Dat zijn enkele van de bevindingen van influencer marketing platform Join bij de lancering van hun Profile Health-algoritme
[Onderzoek] Alleen eerste pagina Google relevant bij voice search
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten van de eerste pagina met Google zoekresultaten
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo blij over verbod radioreclame T-Mobile
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo zijn blij met een uitspraak van de voorzieningenrechter die twee vergelijkende radioreclames van T-Mobile heeft verboden
We Are RA*W lanceert Agencies of Amsterdam
We Are RA*W lanceert het platform Agencies of Amsterdam: een groeiend overzicht van alle creatieve bedrijven in en om de hoofdstad. Het platform is primair bedoeld voor studenten en starters
Shoppen in fysieke winkel nog steeds populair
Ondanks de opmars van online winkelen, vinden veel mensen het bezoeken van fysieke winkels nog steeds leuk. Dat blijkt uit het jaarlijkse FutureBuy-onderzoek
Trustpilot en BeCommerce werken samen
Trustpilot gaat nauw samenwerken met belangenvereniging BeCommerce. Het doel is om het klantvertrouwen in de Belgische e-commerce te verhogen
Bo-Rent kiest voor Abovo
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Gezonde online supermarkt Kazidomi van start
Het Nederlandse landschap van online supermarkten is uitgebreid met Kazidomi. De site biedt producten aan die een gezonde lifestyle ondersteunen.
Wenneker Group richt nieuwe videoproductiestartup op
Wenneker Group heeft een nieuwe vidoeproductiestartup opgericht. Onder de naam Yung Films zullen content-campagnes worden ontwikkeld voor onder andere millennials
fietsenwinkel.nl focust op e-bike forens
International Bike Groep, moederbedrijf van fietsenwinkel.nl kantelt zijn strategie als grootste online fietsenverkoper. De komende jaren staat de ontwikkeling van klantgerichte services met hoge toegevoegde waarde die horen bij de e-bike forens centraal
Campagne tegen voedselverspilling van start
De Stichting Samen Tegen Voedselverspilling is gestart met de campagne Hoe #verspillingsvrij ben jij? De campagne is ontwikkeld door campagnebureau Food Cabinet
Baderie kiest Burst als digitaal partner
Baderie kiest voor het digital agency Burst. Als resultaat van deze samenwerking zal de nieuwe website Baderie.nl voor komende zomer online worden geplaatst
JWT en Jimmy Nelson presenteren Preservation Robot voor behoud culturele diversiteit
JWT Amsterdam en Jimmy Nelson hebben de Preservation Robot gepresenteerd. Dit is de eerste technologische oplossing die autonoom zijn (digitale) pijlen richt op de culturele homogenisering
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
Siteimprove en Dutch Digital Agencies gaan samenwerken
Siteimprove, een softwarebedrijf dat zich focust op het vereenvoudigen van websitebeheer en de kwaliteit en toegankelijkheid van websites in kaart brengt om zo van het internet een betere plek te maken, gaat een partnership aan met Dutch Digital Agencies, korteweg DDA
Lisette van Eijk aangesteld als hoofdredacteur VICE Benelux
Lisette van Eijk is de nieuwe hoofdredacteur van VICE Benelux. De kersverse hoofdredacteur is al sinds 2013 werkzaam bij het bedrijf. Ze begon ooit als stagiair op de redactie, was content manager, managing editor en de afgelopen maanden interim hoofdredacteur
AH to go bezorgd door Thuisbezorgd.nl
AH to go en Thuisbezorgd.nl zijn een samenwerking in Amsterdam gestart voor de bezorging van AH to go-assortiment. De producten worden per e-bike gratis bezorgd vanuit twee AH to go-winkels in Amsterdam
Unless lanceert succesvoorspeller met ML-tool
Unless, het platform voor personalisatie van websites, lanceert een toepassing waarmee op iedere website automatisch kan worden vastgesteld of een bezoeker ook daadwerkelijk klant gaat worden. Met de Unless-technologie kan vervolgens iedere bezoeker op persoonlijke wijze worden aangesproken op de website, met een nog groter slagingspercentage als gevolg
[Interview] Annet Goede van Cream PR: Fashion pr is toe aan iets nieuws
Van met een dubbeldekker langs modetijdschriften in de jaren negentig naar een virtuele showroom en werken met 40+ influencers anno nu. Annet Goede van Cream PR bouwt op jaren ervaring en schuwt verandering niet. Wij spreken haar.
KPN lanceert vernieuwd platform Mijn KPN
KPN lanceert het volledig vernieuwde MijnKPN. De app en website zijn vernieuwd door KPN's in-house app-team. KPN schakelde de hulp in van meer dan 1000 klanten, journalisten en tech-experts
Google tourt door Nederland met digitale trainingen
Internet kan helpen bij het vinden van een baan, het vergroten van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt en het laten groeien van een bedrijf. Maar om optimaal deze kansen van het internet te kunnen benutten zijn digitale vaardigheden cruciaal
[Onderzoek] Webshops: focus op generatie Z in december
Generatie Z; achttien tot 24-jarigen, blijft ons verrassen. De ongrijpbare generatie die bestaat uit zogeheten mobile natives, koopt van alle generaties het vaakst decembercadeaus. Maar liefst 88 procent van mensen in deze leeftijdscategorie
Eerste e-sportsplatform in Nederland gelanceerd
Vanaf heden kunnen e-sportsliefhebbers terecht bij Esports Club, het eerste e-sportsplatform van Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooiorganisatoren bij elkaar
SugarCity vernieuwt website met VR
SugarCity Events in Halfweg heeft hun website vernieuwd om het toenemend aantal buitenlandse geïnteresseerden een inzage te geven in de onbeperkte mogelijkheden van de industriële evenementenlocatie
Martijn Terpstra aan de slag voor Instant Magazine als VP Sales EMEA
Martijn Terpstra is gestart als Vice President of Sales voor de markten van Europa, het Midden-Oosten en Afrika (VP Sales EMEA) bij Instant Magazine. De komst van Terpstra sluit aan bij de ambitie van het bedrijf om het team verder uit te breiden en door te groeien tot wereldleider op het gebied van contentmarketing
Siteimprove introduceert AVG-module als toetsingsinstrument
Siteimprove introduceert een oplossing die organisaties helpt om inzichtelijk te maken of de website voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Siteimprove AVG controleert websites
Succesvolle soft launch reBuy in Nederland
ReBuy, een platform waarop refurbished elektronica wordt verkocht, kijkt terug op een succesvolle soft launch in Nederland. Sinds juni vorig jaar is het platform beschikbaar voor Nederlanders om elektronica te kopen en verkopen
[Interview] Robert Franke: Marktplaats mobile first
Marktplaats behoort tot de grootste websites van Nederland en is daarom niet alleen interessant voor mensen die iets willen kopen of verkopen maar ook voor adverteerders. Wij spreken met Robert Franke, Head of Agency & Programmatic Sales bij Marktplaats.
HotelSpecials lanceert responsive website
HotelSpecials lanceert hun vernieuwde website en design. Op dinsdag 3 juli zijn alle HotelSpecials-labels onder de BookerZzz-paraplu vernieuwd en responsive gemaakt
Meer kanalen en aanbod bij Canal Digitaal
Canal Digitaal heeft het aantal kanalen en aanbod via onder andere de Canal Digital tv-app uitgebreid. In de afgelopen maand zijn de zenders BabyTV, CNN, E! Entertainment en Disney Channel aan de app
Fitzroy ontwikkelt Ontbijtchecker voor Quaker
Met de Ontbijtchecker kunnen gebruikers verschillende ontbijtopties vergelijken op onder andere suiker, vetten en vezels en is een initiatief van Quaker in samenwerking met het Diabetes Fonds
Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief
Volg Marketing Report op Twitter
Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie