Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 212924 | Tags:

Max Verstappen wordt het gezicht van CarNext.com
12-11-2019 | 08:27:00
CarNext.com, de pan-Europese marktplaats voor jong gebruikte auto’s, zet vanaf 2020 Formule 1-coureur Max Verstappen in als boegbeeld van het merk
DPG Media begint campagne met AD-columnisten
05-11-2019 | 09:17:00
DPG Media begint een campagne speciaal voor het AD, waarin de columnisten van het nieuwsmerk te zien zijn. De commercial is te zien op tv en online en volgt een dag uit het leven van een AD-lezeres
Volkswagen & ACHTUNG! met campagne Tegenpolen voor electrisch rijden
31-10-2019 | 13:49:00
Volkswagen Nederland (PON) en ACHTUNG!mcgarrybowen hebben een campagne ontwikkeld om electrisch rijden te promoten. De campagne bestaat uit advertorials van circa één tot twee minuten op RTL4, Instagram en de Volkswagen-dealers
[Onderzoek] Papieren reclame wekt meer koopintentie op dan digitale
31-10-2019 | 13:04:00
De koopintentie van de consument ligt na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger dan na het lezen van digitale advertenties. Televisiereclame wordt vooral gedachteloos verwerkt. Dit blijkt uit onderzoek
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten campagne Be Extranormaal
30-10-2019 | 14:17:00
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten een campagne met de slogan Be Extranormaal. Daarmee wil Zalando zelfverzekerd zijn aanmoedigen met een knipoog naar de Nederlandse term Doe Normaal.
Calex kiest voor More Media Group
30-10-2019 | 12:04:00
Calex heeft voor haar mediabelangen en creatie gekozen voor More Media Group uit Laren. De najaarscampagne is begonnen op 29 oktober 2019 en duurt circa een maand
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT
23-10-2019 | 11:46:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord op deze vraag. Deze keer bespreekt hij de campagne Beyond Limits van BT
[Screenforce] 1,4 procent meer uitgegeven in tv-reclamemarkt
22-10-2019 | 08:33:48
De tv-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op 567 miljoen euro. Dat is 1,4 procent meer dan in dezelfde periode een jaar geleden, meldt Screenforce
XXS Amsterdam doet follow-up Verkade-campagne Dat smaakt naar thuis
21-10-2019 | 13:22:07
Aansluitend op de eerder door XXS Amsterdam ontwikkelde merkcampagne ..dat smaakt naar thuis lanceert Verkade een campagne waarin ze laat zien dat Verkade mensen tot elkaar brengt rondom dat heerlijke warme gevoel van thuis
T-Mobile partner van The Voice of Holland
21-10-2019 | 07:30:00
T-Mobile is het komende seizoen partner van The Voice of Holland. Klanten van de telecomprovider krijgen toegang tot unlimited streams en exclusieve content via onder meer de app van het programma
Eigen Fabrikaat bedenkt VVN-campagne rondom relaxter rijden
16-10-2019 | 12:05:00
Veilig Verkeer Nederland start met een campagne om mensen te inspireren relaxter rijden. De organisatie heeft een tv-commercial laten ontwikkelen door Eigen Fabrikaat waarin men met een aanstekelijk liedje kijkers laat nadenken over de houding in het verkeer
XXS Amsterdam en Kia komen met merkcampagne
14-10-2019 | 09:23:00
Om de kwaliteit van KIA-auto’s beter voor het voetlicht te brengen, komt het automerk samen met XXS Amsterdam met een merkcampagne voor de Nederlandse markt
[Interview] Johan van der Zanden: We hebben gezocht naar een manier om een meer consistent merkbeeld neer te zetten
07-10-2019 | 07:23:00
Albert Heijn introduceerde onlangs een nieuw personage voor de reclamespotjes: Ilse. We spreken erover met Johan van der Zanden, vice-president marketing en communicatie bij Albert Heijn
Campagne Bud van XXS Amsterdam voor eerst op Nederlandse televisie
03-10-2019 | 11:25:04
De eerste Nederlandse campagne van het recent in ons land geïntroduceerde biermerk Bud is op televisie te zien
Born05 ontwikkelt donatiecampagne Stop Dementie
03-10-2019 | 10:11:00
In de Stop Dementie-campagne van Alzheimer Nederland staat dit jaar het verhaal van drie generaties centraal. De campagne is door Born05 ontwikkeld
[Commercial Review] Daan Koops: Burger King, PLUS en Giganet
30-09-2019 | 08:55:00
Ja, ik snap het; de frikandel is een Nederlandse delicatesse. Om daar een burger van te maken... oké, kan interessant zijn. Om dan een video te maken waarin niet-Nederlanders dit proeven en een positieve reactie geven, kan ik tot een bepaalde hoogte ook volgen. Tot zover prima, maar dan de uitwerking. Daar heb ik toch wat moeite mee
TBWA\Neboko introduceert Ilse in campagne Albert Heijn
26-09-2019 | 08:45:00
Albert Heijn start met een reclamecampagne met supermarktmanager Ilse. In de campagne staat het dagelijkse leven centraal. Ilse wordt met een knipoog gevolgd in haar drukke leven. Ook wordt een nieuwe huisstijl bij Albert Heijn geïntroduceerd
MediaMonks verzorgt GigaNet-campagne voor VodafoneZiggo
23-09-2019 | 14:01:00
MediaMonks heeft zich ingezet voor de merkcampagne van VodafoneZiggo voor GigaNet, het netwerk van het bedrijf. De campagne is van start gegaan op televisie, internet en social media
Cloudfactory en Publicis ontwikkelen Heineken-campagne
10-09-2019 | 09:41:29
Cloudfactory en Publicis hebben een campagne bedacht voor Heineken, die draait om de krat
DEPT, Pink Rabbit en NewsLab komen met campagne tegen weggooien spullen
09-09-2019 | 08:26:54
De campagne Waardeer het. Repareer het van SIRE is een samenwerking tussen DEPT, Pink Rabbit en NewsLab. Ze werkten om niet aan deze oproep om kapotte gebruiksartikelen niet weg te gooien, maar te maken of laten maken
Energize komt met activatiecampagne Sjeffies voor Plus
05-09-2019 | 08:35:00
Energize bracht in samenwerking met Big Fish Animatie de verschillende kruidenpersonages Sjeffies tot leven in een vooral digitale activatiecampagne voor Plus
Alfred aan de slag met Wereldgerechten van Knorr
03-09-2019 | 07:51:00
Alfred ontwikkelde een campagne voor Knorr Wereldgerechten, die draait om hoe lekker groenten kunnen zijn met de juiste bereiding. Verder ging het bureau aan de slag om de nieuwe Knorr-merkuitstraling en -verpakking te introduceren
Nieuwe visuele identiteit Videoland
28-08-2019 | 12:44:00
De campagne en identiteit, ontwikkeld door ACHTUNG! mcgarrybowen in samenwerking met RTL, zijn online en op tv te zien. Later dit jaar wordt de campagne uitgebouwd rondom de lancering van een aantal grote series
Campagne Ask for Angela tegen seksuele intimidatie in uitgaansleven
26-08-2019 | 13:01:00
De makers van de BNNVARA-programma’s Make Holland Great Again en Spuiten en Slikken willen het uitgaansleven veiliger maken met de campagne Ask For Angela. Met het codewoord Angela kan iemand discreet aan het barpersoneel doorgeven te worden lastiggevallen
FIFA, UEFA, Lega A: Piraterij vermoordt het voetbal
23-08-2019 | 11:10:00
Een leeg verwoest stadion met een jongen die zijn armen op zijn wangen legt vol verbazing. Met deze campagne en de slogan piraterij vermoordt het voetbal, is de Italiaanse Serie A een campagne begonnen
[Commercial review] Gijs van der Togt: fietsendieven, Surinaamse trots, rematch met Max
22-08-2019 | 13:29:00
Gijs van der Togt (MediaCom) buigt zich over uiteenlopende commercials, waarin mensen, verhalen en actie centraal staan
Big Shots en Basic Fit komen met campagne Go For It
22-08-2019 | 08:25:26
Contentbureau Big Shots heeft de najaarscampagne voor Basic Fit verzorgd. De merkbelofte Go For It wordt via de campagne voorgesteld aan het publiek
[Screenforce] Tv-reclamemarkt stijgt licht in eerste helft 2019
15-08-2019 | 07:41:00
In de eerste helft van 2019 is de tv-reclamemarkt uitgekomen op 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018
XITE lanceert campagne voor sneakermerk Skechers
09-08-2019 | 08:00:00
XITE lanceert een campagne voor Skechers met Shannon Sarijoen in de hoofdrol met als doel om de brand image van het Amerikaanse merk in Nederland te versterken
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Allsecur, Telfort-miljonair bij KPN en Charlie Temple
08-08-2019 | 12:20:00
Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken?
[Interview] Gwen Jansen: Wij brengen duurzaamheid luchtig in beeld
05-08-2019 | 12:27:00
Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest.
Laura Veenema Creative Director van NewBe
05-08-2019 | 11:45:30
Laura Veenema start als Creative Director bij producent NewBe, waar ze zich zal focussen op de ontwikkeling en begeleiding van nieuwe producties. Ze was voorheen onderdeel van RTL’s programmamanagement, waarna ze inhoudelijk verantwoordelijk werd voor RTL MCN als Head of Content & Brands
N=5 maakt commercial KPN met Telfort-typetje Hans
05-08-2019 | 08:23:00
Een commercial van KPN is op televisie te zien, met in de hoofdrol de ex-miljonair Hans, bekend uit de Telfort-reclames en bedacht door N=5
[Podcast] Michel Palmen over marketing en zijn nieuwe rol als head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom
26-07-2019 | 08:50:00
Michel Palmen is sinds december 2018 Head of Advanced Marketing Solutions bij Viacom International Media Network Benelux. Hij heeft twintig jaar ervaring in de wereld van media en marketing. Wij spreken hem.
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: CNN en Land Rover – Another World
24-07-2019 | 10:08:00
Deze zomer is het 50 jaar geleden dat Buzz Aldrin en Neil Armstrong voet zetten op de maan. Om dit gegeven te eren heeft CNN een documentaire gemaakt met nog nooit vertoond materiaal
[Screenforce] Kleine bedrijven profiteren het meest van korte tv-reclames
23-07-2019 | 08:39:00
Uit het onderzoek Supercharge: transform your business with TV is gebleken dat tv-reclame verantwoordelijk is voor 80 procent van de uit reclame voortvloeiende verkopen. Hier vind je meer aanbevelingen en inzichten
Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports
19-07-2019 | 15:17:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer Het begint bij FOX Sports. De campagne brengt de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen
Stichting Even Geen Vlees wint Reclamecode-zaak tegen Milka
17-07-2019 | 14:48:00
Milka misleidt consumenten door te stellen dat ze koemelk gebruikt van melkveehouders die maximaal 60 koeien houden. Stichting Even Geen Vlees had daarover een procedure aangespannen bij de Reclame Code Commissie
KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau
17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN
Smartphonecampagne Ben door DDB Unlimited
15-07-2019 | 09:08:59
DDB Unlimited verzorgt de campagne Ben er weer van telecombedrijf Ben. Daarin staat asociaal smartphonegebruik door ouders centraal
The Story Lab en Carat maken zomercampagne voor Starbucks
11-07-2019 | 08:03:00
XITE start in samenwerking met The Story Lab en Carat, een nieuwe zomercampagne voor Starbucks, waarin de Starbucks Chilled Classics centraal staan
Megawatt Advertising zet mensen centraal in campagne Swiss Sense
10-07-2019 | 10:14:36
Niet bedden spelen de hoofdrol in de commercial van Swiss Sense, maar mensen. Het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising ontwikkelde de campagne met de pay-off: For. Every. Body.
Ajax en Ziggo verlengen sponsorovereenkomst
25-06-2019 | 09:54:46
Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de bestaande sponsorovereenkomst tussentijds opengebroken en met twee jaar verlengd. De vernieuwde en opgewaardeerde overeenkomst loopt tot en met 30 juni 2022
Eye Care Foundation verbindt Toine van Peperstraten aan zich
25-06-2019 | 09:30:00
Toine van Peperstraten heeft zich als ambassadeur aan de internationaal werkende oogzorgorganisatie Eye Care Foundation verbonden. De stichting richt zich op het voorkomen van blindheid en slechtziendheid
Campagne SNS over persoonlijk klantcontact
24-06-2019 | 08:09:04
Reclamebureau Alfred ontwikkelde een campagne voor SNS waarin het contact van klanten met de bank centraal staat. In de campagne ligt de nadruk erop dat er contact is met mensen in plaats van computers
[Onderzoek] Video on Demand verslaat lineaire televisie
20-06-2019 | 07:42:00
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)
M2Media aan de slag voor Duvel
19-06-2019 | 09:10:00
Mediabureau M2Media (onderdeel Candid Group) gaat voor biermerk Duvel de mediastrategie, -inkoop en -planning van traditionele en digitale media in Nederland verzorgen
Nieuwe merkcampagne Hero Baby breekt met perfecte reclameplaatje
06-06-2019 | 12:17:00
Hero Baby heeft, in samenwerking met digitaal bureau Dept, een nieuwe merkcampagne gelanceerd. Onderdeel daarvan is een merkfilm, waarin kersverse en aanstaande ouders worden gevolgd in nieuwe, intieme en soms onhandige situatie
Coca-Cola komt met recycling-campagne
05-06-2019 | 11:37:00
Let’s not waste this Summer, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt
Campagne Bolletje bij RTL en Qmusic: met wie zou jij een beschuitje eten?
05-06-2019 | 07:47:00
RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze brandedcontentcampagne die in juni 2019 loopt
[Screenforce] Televisiereclame genereert meeste verkopen
28-05-2019 | 08:37:00
Een nieuwe analyse van de effectiviteit van reclame voor kleine bedrijven levert opmerkelijke uitkomsten op. Zo blijkt dat televisiereclame de meeste verkopen aanjaagt
24Kitchen en JCDecaux introduceren spraakgestuurde Abri
23-05-2019 | 14:32:00
24Kitchen heeft op de Libelle Zomerweek voice assistentie bij het koken met Google Home geïntroduceerd. JCDecaux integreert als eerste OOH-exploitant deze handige tool voor 24Kitchen in het stadsmeubilair
Qatar Airways lanceert tv-commercial voor FIFA Women’s World Cup 2019
17-05-2019 | 12:34:00
Qatar Airways, de Officiële Partner en Officiële Luchtvaartmaatschappij van de FIFA, lanceert een nieuwe tv-campagne en zet het topevenement voor vrouwelijke teamsporten in de kijker
Pepsi sponsort optreden Imagine Dragons bij Champions League finale
09-05-2019 | 10:42:00
De band Imagine Dragons zal bij de openingsceremonie van de Champions League finale optreden. Dit heeft Pepsi bekendgemaakt, de sponsor van de voetbalwedstrijd
Blauw Gras maakt campagne Wildlands
09-05-2019 | 09:56:00
Begin mei is de campagne van Wildlands Adventure Zoo Emmen live gegaan. Het social bureau Blauw Gras is verantwoordelijk voor strategie, concept en creatie
N=5 bedenkt campagne Dat maakt Hans Anders
06-05-2019 | 14:00:00
Creatief bureau N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor optiekketen Hans Anders. Actrice en cabaretière Plien van Bennekom speelt de hoofdrol in de Dat maakt Hans Anders-campagne
Johnny de Mol gezicht van whiskymerk Chivas Regal
03-05-2019 | 09:45:00
Johnny de Mol is het gezicht van whiskymerk Chivas Regal. Hij vindt het maatschappelijk ondernemerschap van het merk erg aansprekend
The European Parliament’s new campaign to encourage Europe to vote
26-04-2019 | 10:39:00
with just one month to go until the most important elections in the history of the European Union, the European Parliament is launching a campaign in all member states to encourage people across the EU to vote
Campagne Tic Tac met dj Lost Frequencies
23-04-2019 | 09:03:00
Tic Tac heeft de Belgische dj Lost Frequencies ingeschakeld voor een campagne waarbij mensen onder meer een reis naar Ibiza kunnen winnen
[Column] Marianne van Soomeren: Is addressable TV een sprookje?
16-04-2019 | 09:28:00
Het zou mij verbazen als addressable TV in Nederland echt van de grond komt, ondanks alle goede bedoelingen. Ik denk dat de kans groot is dat er een heel grote olifant komt die dit mooie sprookje uitblaast
Campagne rondom nieuw design flessen Bavaria
16-04-2019 | 09:16:00
Brouwerij Bavaria viert haar driehonderdjarige bestaan met een nieuwe ontwerp van de bierflesjes. De campagne Zo. Onze nieuwe fles begeleidt de introductie
Praxis kiest Alfred als creatief bureau
12-04-2019 | 12:12:00
Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor Praxis. Het bureau is geselecteerd door Praxis na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van Praxis
Bo-Rent kiest voor Abovo
12-04-2019 | 10:39:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Nieuwe campagne Plus over goed eten
10-04-2019 | 09:48:00
Supermarkt Plus heeft een nieuwe campagne gelanceerd die om goed eten draait. Alle emoties die om goed eten spelen zijn daarbij te zien
Fietsenwinkel.nl kiest voor Stroom
09-04-2019 | 12:48:00
Stroom, onderdeel van de Candid Group, is na een pitch gekozen om de mediastrategie en inkoop te verzorgen voor Fietsenwinkel.nl
Wenneker Group richt nieuwe videoproductiestartup op
04-04-2019 | 10:22:00
Wenneker Group heeft een nieuwe vidoeproductiestartup opgericht. Onder de naam Yung Films zullen content-campagnes worden ontwikkeld voor onder andere millennials
Land Rover presenteert reclamecampagne voor honden
03-04-2019 | 08:46:00
Land Rover start met een reclamecampagne voor hondenbezitters. Reclamezuilen met een advertentie van de Land Rover Discovery verspreiden een speciale geur die honden lokt
Commercial Belastingdienst voor ‘aangifte-uitstellers’
02-04-2019 | 07:37:00
De Belastingdienst heeft een reclamespot laten maken om mensen eraan te herinneren aangifte te doen voor 1 mei 2019
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR
19-03-2019 | 12:58:46
Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is
Hornbach begint campagne Zo ruikt het voorjaar
19-03-2019 | 07:21:04
Bouwmarkt Hornbach zet zwetende klussers centraal in de nieuwe campagne Zo ruikt het voorjaar. De bouwmarktketen zet deze campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print
Campagne ASN Bank met PVC-paardje
19-03-2019 | 07:12:36
Een korte animatiefilm rondom het PVC-paardje vormt het hart van de campagne van ASN Bank, samen met Selmore en Ambassadors
Thijs Boon verlaat VICE en gaat ondernemen
08-03-2019 | 10:42:00
Thijs Boon heeft VICE in 2006 naar Nederland gebracht en als CEO uitgebouwd tot een van de leidende mediabedrijven voor jonge mensen in de Benelux
Eigen Fabrikaat lanceert campagne voor Brugman Keukens & Badkamers
07-03-2019 | 09:26:00
Eigen Fabrikaat heeft in opdracht van Brugman Keukens & Badkamers een campagne ontwikkeld. De campagne bestaat uit een commercial en korte online video's
XXS Amsterdam ontwikkelt campagne McVitie's
06-03-2019 | 11:32:00
XXS Amsterdam heeft een campagne ontwikkeld voor de introductie van McVitie's. McVitie's is een Brits koekje dat vanaf nu in de Nederlandse supermarkten te vinden is. XXS Amsterdam werkt mee met de ondersteuning van het merk in andere Europese landen
SIRE komt met campagne #DOESLIEF
04-03-2019 | 09:20:00
De Stichting Ideële Reclame SIRE lanceert de campagne #DOESLIEF. SIRE wil Nederlanders aan het denken zetten over hoe we dagelijks met elkaar omgaan
Storytel laat luisterboeken tot leven komen in nieuwe campagnes met Wim Kieft
27-02-2019 | 12:31:20
Storytel komt met een nieuwe campagne met Wim Kieft rondom het luisterboek Wim Kieft: De terugkeer van Michel van Egmond. De oud-voetballer is vanaf eind februari op TV en online te zien in een commercial waarin hij een passage voordraagt uit zijn biografie
Brand New Telly onderdeel Talpa Network
25-02-2019 | 09:29:00
Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatechbedrijf Talpa Network. Het gaat onderdeel uitmaken van de unit Creative binnen Talpa Network.
Dove lanceert campagne Would you switch?
18-02-2019 | 11:52:00
Dove komt met de campagne Would you switch? Hiervoor leverden allerlei vrouwen input aan de hand van hun eigen ervaringen
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij
13-02-2019 | 12:43:00
De Hartstichting is een nieuwe campagne begonnen onder de slogan Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat
Recode Running-campagne voor nieuwe schoen adidas
12-02-2019 | 08:19:00
Adidas lanceert een nieuwe marketingcampagne vanwege de introductie van de hardloopschoen Ultraboost 19. Het merk slaat hiermee een nieuwe weg in voor het overbrengen van de boodschap naar het publiek
Kaap Holland Film en Anjali Taneja starten Wonderboys Media
08-02-2019 | 10:45:22
Productiemaatschappij Kaap Holland Film en creatief producent en schrijfster Anjali Taneja starten samen Wonderboys Media. Wonderboys Media produceert online- en TV-series voor jeugd, familie en young adults
Boomerang Agency maakt video voor Samsung met Rico Verhoeven
07-02-2019 | 08:10:00
Om de Samsung Ophaalservice en de Service Centers te promoten, maakte Boomerang Agency een video met Rico Verhoeven. De setting en verhaallijn zijn gebaseerd op de boksfilm Rocky
Wubbe bedenkt Bloemistaurant voor Fleurop
05-02-2019 | 08:12:00
Reclamebureau Wubbe ontwikkelde voor Fleurop een Valentijnscampagne. Daarvoor werd een zogeheten Bloemistaurant opgezet
J. Walter Thompson ontwikkelt campagne voor PLUS
04-02-2019 | 10:44:00
J. Walter Thompson Amsterdam heeft de nieuwe campagne van de supermarktketen PLUS ontwikkeld. Goed eten staat centraal in de campagne
[Onderzoek] Reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit volgens Kantar Milward Brown
31-01-2019 | 12:50:00
De reclamewereld blijft achter op het gebied van genderneutraliteit. Dit blijkt uit de AdReaction studie van Kantar Milward Brown
Alfred en Zigt presenteren Powerpeers aan het grote publiek
31-01-2019 | 10:41:44
Met de boodschap Power to the People presenteert PowerPeers zich dankzij Zigt aan het grote publiek
Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019
16-01-2019 | 12:41:00
Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019. Oeuvre award voor Arjen Lubach
[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
16-01-2019 | 12:08:00
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot
Lexa.nl lanceert Start Something Real
24-12-2018 | 10:41:00
Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de merkcampagne Start Something Real. In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven
[Interview] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
20-12-2018 | 10:45:00
Iets meer dan een jaar geleden trok Marleen Hemmer de Haan de stoute schoenen aan. Ze beëindigde haar vaste baan als conceptmanager bij event agency Fjuze en startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem
John de Mol begint eigen nieuwsdienst
20-12-2018 | 08:59:00
Na de overname van ANP in maart dit jaar, was het een kwestie van wachten op de aankondiging dat John de Mol zich zou gaan richten op het ontwikkelen van een eigen nieuwsdienst. Gisteravond in Pauw verkondigde John de Mol dat hij inderdaad van plan is een nieuwsdienst te lanceren in 2019
Campagne Open NPO moet deur verder openzetten
13-11-2018 | 10:52:00
De Nederlandse Publieke Omroep is van iedereen, voor iedereen, zo klinkt het al jaren. Om deze woorden kracht bij te zetten, gaat de publieke omroep duidelijker vertellen dat NPO openstaat voor alle geluiden in de samenleving
United neemt Quadia over
31-10-2018 | 10:01:00
United neemt de corporate activiteiten van video-specialist Quadia over. Met deze overname breidt United zijn dienstenportfolio uit in de zakelijke markt
Energize maakt campagne voor BLG Wonen
24-10-2018 | 10:05:00
Energize maakt een campagne voor BLG Wonen, waarin hypotheekmogelijkheden voor mensen met flexibele arbeidscontracten centraal staat
N=5 maakt campagne voor KRO-NCRV
15-10-2018 | 10:51:00
N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor KRO-NCRV. Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan
RTL Nederland en de Persgroep sluiten strategische alliantie
12-10-2018 | 10:20:00
De Persgroep en RTL Nederland maken bekend dat zij een overeenkomst sluiten voor drie jaar. De twee bedrijven willen hiermee hun sterke posities met elkaar verbinden. De strategische alliantie behelst de volgende gebieden
CapeRock ontwikkelt visuele identiteit SBS België
02-10-2018 | 08:14:00
Voor VIER is een design ontwikkeld dat energiek en speels is. Als een fan van entertainment neemt VIER de kijker mee in het vermaak. De elementen waaruit het logo is opgebouwd, zijn tot leven gebracht en vormen samen de Jockeys
Talpa Network en KPN starten testfase gesegmenteerde tv-reclame
26-09-2018 | 07:16:00
Talpa Network start een test met KPN om als eerste partij in Nederland gesegmenteerde tv-reclame mogelijk te maken. Gesegmenteerde tv-reclame combineert de kracht van massamedium televisie met de specifieke targetmogelijkheden van digitale media
Iris Boelhouwer verlaat EndemolShine Nederland
18-09-2018 | 12:39:00
Iris Boelhouwer, co-CEO van EndemolShine Nederland, kondigt aan het bedrijf per 1 november 2018 te verlaten. Co-CEO Boudewijn Beusmans wordt per die datum benoemd tot CEO EndemolShine Nederland, naast zijn rol als Chairman Noord-Europa van EndemolShine Group
Samenwerking LINDA.tv en Videoland
10-09-2018 | 13:57:00
In Eetstoornissen: maskers af, een samenwerking tussen Videoland en LINDA.tv, komt documentairemaker Jessica Villerius met een ontluisterend vierluik over de meest voorkomende vormen van eetstoornissen. Anders dan haar eerdere werk
RTL schaft bureaucommissie af per 1 januari 2019
10-09-2018 | 05:42:00
Precies een jaar nadat Ster deze stap nam, schaft ook RTL de bureaucommissie af. Verschil is wel dat RTL volumekorting ongemoeid laat. Een en ander blijkt uit uit onderstaande brief die CCO Ton Rozestraten aan relaties stuurde
G-Star en bureau HERC komen met campagne Uniform of the free
04-09-2018 | 13:34:00
Het kersverse Amsterdamse reclamebureau HERC the agency en muziekvideoregisseur Dexter Navy maakten een campagne die een ode is aan vrijheid
Initiative maakt vervolgcampagne NS International met Douwe Bob
21-08-2018 | 07:31:00
In de trein terugdenken aan alles wat je in een stad beleefd hebt, spreekt bij ons allemaal tot de verbeelding. In de campagne, genaamd Retour, van NS International word je door muzikant en songwriter Douwe Bob
Justlease haakt met VI in op transferperiode
14-08-2018 | 08:21:00
Gedurende de transfermaand augustus komen in Voetbal International diverse mensen aan het woord die onlangs de transfer gemaakt hebben naar Justlease
[Screenforce] Tv-reclamemarkt groeit 3 procent
07-08-2018 | 08:19:00
In de eerste helft van 2018 is de tv-reclamemarkt in haar nieuwe definitie uitgekomen op 392 miljoen euro. Dit is een stijging van 3 procent in vergelijking met de eerste helft van 2017
N=5 creëert reclame Madurodam: Nederland op z'n grootst
23-07-2018 | 14:36:38
Ook dit jaar rekent Madurodam in haar commercial af met de hardnekkige vooroordelen die Nederlanders hebben over hun eigen land, zoals: we stellen (internationaal) gezien niets voor, en; we winnen nooit wat. Ons kleine landje
Aviko op de Europese toer
20-07-2018 | 08:52:00
24Kitchen chef Wim Ballieu geeft aardappel een glansrol
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Iglo, Côte d’Or, Looye
05-07-2018 | 08:22:00
We duiken voor deze review de keuken in en beginnen met de roerbaksensaties van Iglo. Roerbaksensatie. Dat belooft wat. We zien een restaurantsetting waar de doelgroep een reactie geven op de verrassing van het eten van ingevroren maaltijden. Je ziet mensen reageren alsof het candid reacties zijn. En daar gaat deze reclame wat mij betreft mis
Pathé partner van JSB Productions-campagne Met School Naar Fataal
02-07-2018 | 09:44:00
Vanaf komend schooljaar vinden alle bioscoopvoorstellingen van de film Fataal in diverse Pathébioscopen plaats en kunnen de leerlingen in de klas de film on demand bekijken via Pathé Thuis
JWT omarmt sceptische Hollander voor Secret Escapes in tv-spot
28-06-2018 | 07:14:00
In samenwerking met reclamebureau J. Walter Thompson (JWT) Amsterdam is een tv-commercial ontwikkeld met de sceptische houding die vaak typerend is voor Nederlanders in de hoofdrol. Hiermee onderstreept Secret Escapes dat de exclusieve reisaanbiedingen op de website misschien onwerkelijk lijken, maar dit niet zijn
Epidemie maakt voor Canei eerste TVC sinds 1982
27-06-2018 | 06:56:00
Epidemie heeft het thema Full of Surprises bepaald, dat zichtbaar wordt in de commercial waarin twee vriendinnen een surprise party organiseren
Nielsen: stijging netto mediabestedingen blijft uit
26-06-2018 | 12:06:00
Ondanks de grootste groei van de Nederlandse economie sinds 2007 (+3,2%) bleven de netto mediabestedingen in 2017 met €4,7 miljard vrijwel gelijk aan 2016. Internet, radio en bioscoop zagen de advertentie-inkomsten toenemen. Alle andere mediumtypen boekten rode cijfers
[Column] Jerome Kuijken: Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars?
20-06-2018 | 07:07:00
Betekent de verschuiving van tv naar social het einde van televisiecommercials gericht op de grote massa? Van reclame waarbij met hagel wordt geschoten en vaak leidt tot irritatie? De verschuiving zorgt in ieder geval voor de definitieve doorbraak van branded content
Frank Volmer: kickbacks hebben mediabureaubranche ziek gemaakt
15-06-2018 | 11:48:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
Meer kanalen en aanbod bij Canal Digitaal
15-06-2018 | 11:45:00
Canal Digitaal heeft het aantal kanalen en aanbod via onder andere de Canal Digital tv-app uitgebreid. In de afgelopen maand zijn de zenders BabyTV, CNN, E! Entertainment en Disney Channel aan de app
[Interview] Derk Nijssen over de VS en programmatic bij XITE
11-06-2018 | 09:26:00
XITE lanceerde vorige zomer als eerste een gepersonaliseerde tv-zender en dendert dit jaar verder met het aanbieden van programmatic advertising en de lancering van XITE in de VS. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
[Interview] Thomas Welle over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 14:19:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
[Onderzoek] Omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
22-05-2018 | 14:13:00
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017
[Kijkcijfers] Talpa TV groeit verder; RTL en NPO krimpen
09-05-2018 | 07:41:00
RTL zit nog steeds in de hoek waar de klappen vallen. Het marktaandeel zakt nog steeds maar de min van 4,1 procent in april was wel kleiner dan in afgelopen maanden

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie