Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 212904 | Tags:

BvA en FNLI komen met update Gids Content Creators en Food Adverteerders
13-11-2019 | 10:40:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers
Boomerang produceert interactieve videoclip Lil’ Kleine
11-11-2019 | 09:26:01
Boomerang Agency, Storyteq en Samsung hebben een video gemaakt voor Lil’ Kleine die mensen online kunnen personaliseren. De video Blijven draait om de rapper, die probeert uit handen te blijven van een groep gangsters
Purina Gourmet van Nestlé met de kat als influencer
07-11-2019 | 09:02:00
Purina Gourmet creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als echte influencers en Instagram-foodies aan het werk
Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare komen met Bavaria-campagne Familiefeiten of Fabels?
04-11-2019 | 09:49:56
Bavaria lanceert samen met Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare een campagne die draait om familieverhalen. Anekdotes over de familie Swinkels zelf komen ook aan bod
Volkswagen & ACHTUNG! met campagne Tegenpolen voor electrisch rijden
31-10-2019 | 13:49:00
Volkswagen Nederland (PON) en ACHTUNG!mcgarrybowen hebben een campagne ontwikkeld om electrisch rijden te promoten. De campagne bestaat uit advertorials van circa één tot twee minuten op RTL4, Instagram en de Volkswagen-dealers
Eigen Fabrikaat bedenkt VVN-campagne rondom relaxter rijden
16-10-2019 | 12:05:00
Veilig Verkeer Nederland start met een campagne om mensen te inspireren relaxter rijden. De organisatie heeft een tv-commercial laten ontwikkelen door Eigen Fabrikaat waarin men met een aanstekelijk liedje kijkers laat nadenken over de houding in het verkeer
Pathé begint herfstcampagne
15-10-2019 | 07:51:00
Bioscoopketen Pathé begint in navolging op de zomercampagne deze week een campagne gericht op een lekkere herfst bij Pathé. Als mediabureaus zijn UM en Oogst ingeschakeld
XXS Amsterdam en Kia komen met merkcampagne
14-10-2019 | 09:23:00
Om de kwaliteit van KIA-auto’s beter voor het voetlicht te brengen, komt het automerk samen met XXS Amsterdam met een merkcampagne voor de Nederlandse markt
Accenture Interactive en PARK NOW Group ontwikkelen campagne over parkeerapps
14-10-2019 | 07:23:00
Accenture Interactive en de PARK NOW Group hebben samen een merk- en campagnestrategie voor Europa gecreëerd. De campagne is bedoeld om de bekendheid van parkeerapps te vergroten. De PARK NOW Group is in ons land bekend van de app Parkmobile en Park-Line
NS en N=5 bedenken wervingscampagne met NS-personeel
07-10-2019 | 10:44:00
N=5 en de NS hebben de handen ineengeslagen voor een campagne om personeel te werven. Daarbij staat het eigen personeel van de NS centraal. In een serie van acht online video’s vertellen NS-medewerkers wat zij belangrijk vinden in hun werk
Glasnost lanceert native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 10:27:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
Blauw Gras ontwikkelt Klusbus-campagne Hornbach
07-10-2019 | 08:37:00
HORNBACH gaat op zoek naar de beste Klusbus van Nederland in een social campagne die is ontwikkeld door Blauw Gras. De campagne richt zich op de professionele klusser
McDonald’s lanceert PicMac: mini-tutorials foodfotografie
04-10-2019 | 12:34:55
McDonalds heeft op Instagram TV Pic Mac gelanceerd met zes korte afleveringen waarin tips voor mooie foodfoto's worden gegeven. Onderwerpen die aan bod komen, zijn onder andere de achtergrond, de flat lay en de compositie
What the Vak!-campagne CNV Vakmensen om jongeren aan te trekken
04-10-2019 | 11:40:00
CNV Vakmensen is een campagne gestart om jongeren aan te trekken. Steeds minder jongeren zijn lid van een vakbond. En dat terwijl hun arbeidsvoorwaarden langzaamaan worden uitgehold
Born05 ontwikkelt donatiecampagne Stop Dementie
03-10-2019 | 10:11:00
In de Stop Dementie-campagne van Alzheimer Nederland staat dit jaar het verhaal van drie generaties centraal. De campagne is door Born05 ontwikkeld
Nepnieuws-sites maken honderden miljoenen omzet per jaar
27-09-2019 | 10:00:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van haar onderzoek naar een steekproef van 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Influencers of Sports in half jaar tijd naar bereik van 25 miljoen
26-09-2019 | 12:40:00
Het platform Influencers of Sports heeft een bereik gerealiseerd van 25 miljoen volgers. Influencers of Sports heeft dit aantal na een half jaar weten te realiseren
Storyboard ontwikkelt Beneluxcampagnes Rimmel London en Max Factor
26-09-2019 | 12:18:00
Rimmel London en Max Factor, beide onderdeel van Coty Benelux, lanceren hun Benelux-campagnes. Influencer- en contentspecialist Storyboard heeft de campagnes ontwikkeld
TBWA\Neboko introduceert Ilse in campagne Albert Heijn
26-09-2019 | 08:45:00
Albert Heijn start met een reclamecampagne met supermarktmanager Ilse. In de campagne staat het dagelijkse leven centraal. Ilse wordt met een knipoog gevolgd in haar drukke leven. Ook wordt een nieuwe huisstijl bij Albert Heijn geïntroduceerd
[Onderzoek] Instagram en Pinterest favoriet platform voor wooninspiratie
25-09-2019 | 10:32:21
Instagram en Pinterest komen naar voren als de populairste online platformen om wooninspritatie op te doen voor meubels en woonaccessoires. Dit blijkt uit het Adfactor Home Deco Trendrapport
MediaMonks verzorgt GigaNet-campagne voor VodafoneZiggo
23-09-2019 | 14:01:00
MediaMonks heeft zich ingezet voor de merkcampagne van VodafoneZiggo voor GigaNet, het netwerk van het bedrijf. De campagne is van start gegaan op televisie, internet en social media
[Onderzoek] Online zichtbaarheid farmabedrijven kan beter
18-09-2019 | 09:35:00
De Worldcom Public Relations Group, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke pr-bureaus, heeft zijn eerste Digital Health Monitor – Pharrmaceuticals uitgebracht
Storyboard lanceert Influencer Audits
11-09-2019 | 14:08:00
Storyboard heeft Influencer Audits gelanceerd. Een Influencer Audit is een 20 pagina tellend rapport dat marketeers voorziet van waardevolle inzichten en informatie over de match en integriteit van influencers
VIRTUE en Foot Locker vragen sneakerheads om hun top 5 sneakers
11-09-2019 | 10:13:18
Foot Locker bestaat 45 jaar. Om dit te vieren hebben Foot Locker en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, aan sneakerheads – zowel OGs als fans – gevraagd wat voor hen de beste sneakers ooit zijn
Cloudfactory en Publicis ontwikkelen Heineken-campagne
10-09-2019 | 09:41:29
Cloudfactory en Publicis hebben een campagne bedacht voor Heineken, die draait om de krat
Energize komt met activatiecampagne Sjeffies voor Plus
05-09-2019 | 08:35:00
Energize bracht in samenwerking met Big Fish Animatie de verschillende kruidenpersonages Sjeffies tot leven in een vooral digitale activatiecampagne voor Plus
Alfred aan de slag met Wereldgerechten van Knorr
03-09-2019 | 07:51:00
Alfred ontwikkelde een campagne voor Knorr Wereldgerechten, die draait om hoe lekker groenten kunnen zijn met de juiste bereiding. Verder ging het bureau aan de slag om de nieuwe Knorr-merkuitstraling en -verpakking te introduceren
Patrick Lodiers en N=Content maken Instaview voor KPN
22-08-2019 | 14:08:01
In samenwerking met N=Content heeft presentator Patrick Lodiers een format ontwikkeld rondom de Instagram-accounts van bekende Nederlanders. Onder anderen dj Frank van der Lende en zanger Marcel Veenendaal van DI-RECT worden aan de tand gevoeld over hun Insta-account
Big Shots en Basic Fit komen met campagne Go For It
22-08-2019 | 08:25:26
Contentbureau Big Shots heeft de najaarscampagne voor Basic Fit verzorgd. De merkbelofte Go For It wordt via de campagne voorgesteld aan het publiek
HEMA lanceert eigen AI-filter op Instagram
21-08-2019 | 09:41:00
HEMA introduceert in samenwerking met social agency GoSpooky het B.A.E. Instagramfilter. Met het branded make-up-filter kunnen Instagramgebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality
XITE lanceert campagne voor sneakermerk Skechers
09-08-2019 | 08:00:00
XITE lanceert een campagne voor Skechers met Shannon Sarijoen in de hoofdrol met als doel om de brand image van het Amerikaanse merk in Nederland te versterken
Smartphone Orchestra met The Social Sorting Experiment
08-08-2019 | 09:47:00
Het Smartphone Orchestra zal met The Social Sorting Experiment tijdens De Parade de manipulatieve macht van digitale platformen aan het publiek tonen tijdens een absurdistische en interactieve performance
N=5 verzorgt zomercampagne ABN AMRO: Lost in Transaction
23-07-2019 | 11:50:21
N=Content, het nieuwe label binnen N=5, heeft het format voor Lost in Transaction voor ABN AMRO ontwikkeld. Het is een serie filmpjes die alleen via Instagram worden uitgezonden
Candid Group neemt daily dialogues over
22-07-2019 | 06:55:50
Candid Group neemt de social media marketing specialist daily dialogues over. Candid Group, opgericht in 2007, is een platform voor media-, technologie- en creatieve bureaus met als doel de steeds complexere vraagstukken van klanten op te lossen
SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt campagne voor Swapfiets
10-07-2019 | 13:50:50
Swapfiets en SuperHeroes Amsterdam lanceren een internationale campagne om ook de fietsende young professional aan zich te binden met de Deluxe fiets
Playground produceert festival-activatie en doorvertaling voor Duracell
01-07-2019 | 11:56:16
Playground zal de activatie 20% Club produceren en uitvoeren op het driedaagse festival Down The Rabbit Hole. Ze combineren de on the ground-activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracall Powerbank
Vrouwelijke influencers faken vaker dan mannen
27-06-2019 | 10:32:00
Vrouwen hebben meer nepvolgers dan mannen en interieurbloggers hebben het minste fake followers. Dat zijn enkele van de bevindingen van influencer marketing platform Join bij de lancering van hun Profile Health-algoritme
Campagne SNS over persoonlijk klantcontact
24-06-2019 | 08:09:04
Reclamebureau Alfred ontwikkelde een campagne voor SNS waarin het contact van klanten met de bank centraal staat. In de campagne ligt de nadruk erop dat er contact is met mensen in plaats van computers
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 08:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
Naturalis en KesselsKramer lanceren levend Jenga-spel
13-06-2019 | 07:44:00
Om uit te leggen wat biodiversiteit is en waarom het belangrijk is, lanceerden Naturalis en KesselsKramer een levend Jenga-spel als metafoor voor hoe al het leven met elkaar verbonden is
Vedett en Storyboard nemen influencers op de hak met Faberyayo
11-06-2019 | 08:32:00
Het is voor het eerst dat Vedett een bekende naam aan het merk koppelt. In de campagne presenteert Faberyayo het influencerbestaan met een knipoog. In een driedelige serie krijgt men op sarcastische wijze een kijkje in de keuken van zijn 'perfecte influencerleven'
Campagne Zo kan het ook voor plantaardiger voedingspatroon
03-06-2019 | 08:30:00
Met de slogan Zo kan het ook is de eerste landelijke campagne voor een plantaardiger voedingspatroon gelanceerd. Initiatiefnemer is Green Protein Alliance
[Startups] Met Ad Up in drie klikken bestellen en betalen via social media
29-05-2019 | 08:56:00
Ad Up functioneert los van de sociale platforms en is daardoor inzetbaar op alle mogelijke advertenties: on- en offline. Bestellingen via Ad Up worden in het bestaande back-endsysteem van de webshop geplaatst
[Onderzoek] Meisjes vaker op sociale netwerken dan jongens
27-05-2019 | 08:47:00
Bijna alle jongeren zijn dagelijks online. Meisjes zijn vaker actief op sociale netwerken dan jongens. Dat meldt het CBS
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo blij over verbod radioreclame T-Mobile
23-05-2019 | 13:56:00
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo zijn blij met een uitspraak van de voorzieningenrechter die twee vergelijkende radioreclames van T-Mobile heeft verboden
[Column] Jerome Kuijken: Een goede briefing is key
21-05-2019 | 09:00:00
Als je diepe zakken hebt, dan zet je mooie formats op en boek je een leger aan (micro-)influencers, maar dat is geen garantie voor succes. Hoe zorg je ervoor, met zoveel verschillende partijen aan tafel, dat je merk overkomt zoals je had gepland? En wat doe je als je budget beperkt is?
Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective
15-05-2019 | 11:56:00
Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken
Blauw Gras maakt campagne Wildlands
09-05-2019 | 09:56:00
Begin mei is de campagne van Wildlands Adventure Zoo Emmen live gegaan. Het social bureau Blauw Gras is verantwoordelijk voor strategie, concept en creatie
SOCIAL.INC winnaar mini-pitch socialmediastrategie Praxis
07-05-2019 | 12:46:00
In 2019 is SOCIAL.INC gestart als het socialmedia- en contentbureau voor Praxis. In het eerste kwartaal hebben beide partijen intensief samengewerkt aan een op de merkstrategie gebaseerde socialmediastrategie
GoSpooky socialmediapartner EMEA voor onder andere JBL
07-05-2019 | 10:19:13
GoSpooky gaat als socialmediapartner aan de slag in EMEA voor Harman, het bedrijf achter merken als Harman Kardon en JBL. Het techbedrijf gaat samen met GoSpooky socialmediacontent en -campagnes creeëren voor zowel binnen- als buitenland
Campagne Tic Tac met dj Lost Frequencies
23-04-2019 | 09:03:00
Tic Tac heeft de Belgische dj Lost Frequencies ingeschakeld voor een campagne waarbij mensen onder meer een reis naar Ibiza kunnen winnen
DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita
17-04-2019 | 08:31:00
Om Wereld Bananendag kracht bij te zetten, zijn de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquitabananen, waarmee gebruikers speciale banaan-lenses in de app kunnen vrijgeven
Hornbach begint campagne Zo ruikt het voorjaar
19-03-2019 | 07:21:04
Bouwmarkt Hornbach zet zwetende klussers centraal in de nieuwe campagne Zo ruikt het voorjaar. De bouwmarktketen zet deze campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print
Campagne Vandebron met Jennifer Hoffman
18-03-2019 | 16:05:56
Energiebedrijf Vandebron heeft een campagne ontwikkeld rondom het thema goede energie. Actrice Jennifer Hoffman informeert mensen via diverse kanalen over het belang van de herkomst van energie
YIMB lanceert de Automotive Influencer-index
18-03-2019 | 12:58:00
Het bureau monitort de socialmediaposts van de vijftien meest invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure vervolgens aan de Nederlandse automerken
LolaLiza in zee met social-mediabureau Dorst & Lesser
18-03-2019 | 08:09:26
Dorst & Lesser is sinds 1 februari het social-mediabureau van modemerk LolaLiza. Het bedrijf is één van de grotere spelers op de Belgische modemarkt, maar ook actief in Nederland en Frankrijk
Campagne tegen voedselverspilling van start
15-03-2019 | 10:10:00
De Stichting Samen Tegen Voedselverspilling is gestart met de campagne Hoe #verspillingsvrij ben jij? De campagne is ontwikkeld door campagnebureau Food Cabinet
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 12:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
Eigen Fabrikaat lanceert campagne voor Brugman Keukens & Badkamers
07-03-2019 | 09:26:00
Eigen Fabrikaat heeft in opdracht van Brugman Keukens & Badkamers een campagne ontwikkeld. De campagne bestaat uit een commercial en korte online video's
SIRE komt met campagne #DOESLIEF
04-03-2019 | 09:20:00
De Stichting Ideële Reclame SIRE lanceert de campagne #DOESLIEF. SIRE wil Nederlanders aan het denken zetten over hoe we dagelijks met elkaar omgaan
Storytel laat luisterboeken tot leven komen in nieuwe campagnes met Wim Kieft
27-02-2019 | 12:31:20
Storytel komt met een nieuwe campagne met Wim Kieft rondom het luisterboek Wim Kieft: De terugkeer van Michel van Egmond. De oud-voetballer is vanaf eind februari op TV en online te zien in een commercial waarin hij een passage voordraagt uit zijn biografie
Likefriends lanceert campagne Asics: The Comfort of Confidence
26-02-2019 | 08:10:25
Likefriends is verantwoordelijk voor de nieuwe Asics-campagne The Comfort of Confidence. De campagne, wereldwijd ingezet, draait om de Gel-Quantum-collectie
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij
13-02-2019 | 12:43:00
De Hartstichting is een nieuwe campagne begonnen onder de slogan Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat
ConsumerAcquisition.com launches video automation platform
13-02-2019 | 11:39:00
ConsumerAcquisition.com today announced the launch of a video automation platform with new performance templates and self-service video bulk editor
Valentijnscampagne voor VakantieExperts
11-02-2019 | 08:14:30
Pr-bureau HappyLife promoot een themacampagne rondom Valentijnsdag voor reisbureau VakantieExperts. Consumenten kunnen een ‘date’ met een adviseur hebben op donderdag 14 februari
Wubbe bedenkt Bloemistaurant voor Fleurop
05-02-2019 | 08:12:00
Reclamebureau Wubbe ontwikkelde voor Fleurop een Valentijnscampagne. Daarvoor werd een zogeheten Bloemistaurant opgezet
[Column] Machiel Verkuyl: Hoe retailers zich wapenen tegen de online shoppende consument
04-02-2019 | 09:10:00
Als je aan innovatie denkt, is de eerste reflex van iedereen die werkt in marketing of communicatie al snel om te denken aan technologie, data of productinnovatie. Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat innovatie in retail veel vaker zit in ondernemerschap, thema en concept dan je zou denken
Creative digital agency Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020
30-01-2019 | 08:35:00
Over 500 dagen barst het EK Voetbal weer los. Amsterdam is één van de zogenaamde Host Cities. Wavemaker is na het winnen van de pitch aangehaakt om de social content rondom dit evenement te verzorgen.
Goeiezaak.com aan de slag voor Amsterdamse trekpleisters
29-01-2019 | 11:17:00
Goeiezaak.com is sinds 1 januari aan de slag voor Madame Tussauds Amsterdam en The Amsterdam Dungeon om de zichtbaarheid van de online kanalen te verbeteren
Glasnost International doet pr Ketchup Kaviaar campagne voor Heinz
25-01-2019 | 08:26:00
Glasnost International verzorgt de pr voor een exclusieve Heinz-campagne ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van het merk.
Mariette Huber commercieel directeur GoSpooky
16-01-2019 | 11:59:00
Mariette Huber aangesteld als commercieel directeur bij full service social agency GoSpooky
McDonald’s kiest Blauw Gras als social media partner
08-01-2019 | 09:35:00
Blauw Gras gaat ’s werelds grootste restaurantketen volledig ondersteunen op het gebied van social media in Nederland. De samenwerking focust zich met name op strategie, content creatie, productie, content management en rapportage
[Interview] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
20-12-2018 | 10:45:00
Iets meer dan een jaar geleden trok Marleen Hemmer de Haan de stoute schoenen aan. Ze beëindigde haar vaste baan als conceptmanager bij event agency Fjuze en startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem
VERTOV ontwikkelt campagne W voor ANWB
18-12-2018 | 11:00:00
Terwijl de beeldvorming rondom pechhulp vaak door mannen gedomineerd wordt, richt de ANWB in haar nieuwste online video W de spotlight op de vrouwen van de Wegenwacht. Een meisje droomt ervan om mensen te helpen. Maar soms heb je geen superkrachten nodig om een held te zijn
KLM lanceert WhatsApp-service Family Updates
14-12-2018 | 08:59:00
Goed nieuws voor alle vaders, moeders, opa’s, oma’s, vrienden en vriendinnen van KLM-passagiers. KLM lanceert Family Updates. Met Family Updates kan een passagier een WhatsAppgroep starten, waarin KLM zijn uitgenodigde vrienden en familieleden op de hoogte houdt van de vluchtstatus
[Interview] Sanne Groot Koerkamp over Dylan Magazine: Het bereik is geen probleem, maar dat is geen garantie voor succes
11-12-2018 | 08:51:00
Eind november lanceerde Hearst het allereerste influencermagazine: Dylan Magazine. Benieuwd naar het initiatief en idee hierachter, stellen we hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp, ook hoofdredacteur van Quest, een aantal vragen
Contentmarketingbureau Yune zoekt socialmediamanager
10-12-2018 | 11:21:00
Yune zoekt een ervaren socialmediamanager met een voorliefde voor contentcreatie. Werken in een hoog tempo voor topmerken, daar zie jij de uitdaging wel van in. Door de nodige ervaring weet je hoe je een veeleisende klant managet. Je bent van nature georganiseerd en stressbestendig
Friendgift en Estée Lauder lanceren WhatsApp-campagne
10-12-2018 | 09:47:00
Social sampling-bedrijf Friendgift en Estée Lauder Companies lanceerden de gepersonaliseerde campagne My Kind of Love, waarin vrienden samples van de nieuwe parfumlijn van Kilian konden geven. Het is de eerste samplingactie via WhatsApp in de Benelux
Aantal installaties van Facebook-app gedaald
04-12-2018 | 12:02:00
Tussen het vierde kwartaal van 2017 en het derde kwartaal van 2018 is de penetratie van de Facebook-app op Nederlandse smartphones met 1,1 miljoen installaties gedaald, zo blijkt uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper
XITE maakt muziekvideocampagne voor The Athlete's Foot
29-10-2018 | 08:24:00
XITE en The Athlete's Foot lanceren een campagne voor de sneakerstoreketen met de release van Jacin Trill's muziekvideo voor zijn laatste single Me Wave. Beelden uit de videoclip zijn doorvertaald zodat deze te gebruiken zijn op ieder medium
Energize maakt campagne voor BLG Wonen
24-10-2018 | 10:05:00
Energize maakt een campagne voor BLG Wonen, waarin hypotheekmogelijkheden voor mensen met flexibele arbeidscontracten centraal staat
[Interview] Aart Lensink over contentmarketing: Als er geen kraakheldere koppeling is, is alle moeite voor niks
16-10-2018 | 08:04:00
Al bijna 23 jaar geleden richtte Aart Lensink, begonnen als journalist, LVB Content Marketing op dat opdrachtgevers op vier terreinen helpt: strategie, content, distributie en conversie. Met zo'n lange carriere in ons vakgebied achter de rug
Wecycle lanceert Snapchat-campagne voor International E-waste Day
09-10-2018 | 07:06:00
Wecycle start haar allereerste Snapchat-campagne, die jongeren via een lens wijst op de inleverbakken voor kleine elektrische apparaten in winkels. De campagne vormt de aanloop naar de eerste International E-waste Day op 13 oktober
Kwantum lanceert vervolgcampagne Echt Wonen
05-10-2018 | 11:13:00
In de afgelopen jaren heeft Kwantum heel doelgericht gewerkt aan de merkinhoudelijke bekendheid en positionering in het woondomein met het communicatieconcept Echt Wonen. Om een succesvolle retailformule te blijven, is vernieuwing belangrijk
[Onderzoek] Yellow Communications: Telefoons en tablets belangrijker dan speelgoed
04-10-2018 | 08:18:00
Eén op de drie Nederlandse ouders gelooft dat telefoons en tablets voor hun kinderen belangrijker zijn dan andere bezittingen of activiteiten. Bovendien geven ouders aan dat hun kinderen hen al op achtjarige leeftijd voorbij zijn gestreefd
OuweTaart vraagt aandacht voor eenzame ouderen
02-10-2018 | 07:48:00
In de Week tegen Eenzaamheid, 27 september tot en met 6 oktober, vraagt Ouwe Taart extra aandacht voor eenzaamheid onder ouderen. Tijdens deze week is het appeltaartje van Ouwe Taart verkrijgbaar in heel Nederland
JUNCTION, in2media en Friks bundelen krachten vanaf 2019
28-09-2018 | 09:08:00
Per 1 januari 2019 gaan JUNCTION Creative Group, in2media en Friks Web & Marketing samen verder onder de naam JUNCTION Creative & Digital Agency. Met de integratie spelen de drie bedrijven in op de toenemende vraag naar communicatie-oplossingen
Wouter Spanjaart aangesteld als pr- en socialmediamanager bij Suzuki Nederland
17-09-2018 | 10:44:00
Wouter Spanjaart is door NIMAG benoemd tot pr- en Social Media Manager bij Suzuki Nederland. Hij start per 1 oktober 2018 en is de opvolger van Jeroen Floor
Join ontwikkelt algoritme voor prijsbepaling influencers
17-09-2018 | 09:48:00
Twee op de drie berichten die influencers plaatsen in opdracht van merken, heeft een prijskaartje waar niets van klopt. Dat blijkt uit een analyse van het influencermarketingplatform Join. Merken en influencers weten volgens Join vaak niet wat een
[Column] Marloes Zweers: Beleefde chatbots die rustig op hun beurt wachten
17-09-2018 | 07:10:00
Toen Sacks, Schegloff en Jefferson in 1974 - ver voor mijn eigen geboorte en die van termen als e-commerce, voice search en chatbots – face-to-face communicatie tussen mensen onderzochten, ontdekten ze twee dingen
VICE ontwikkelt one-stopshop voor adverteerders met Video Everywhere
14-09-2018 | 07:43:00
VICE Video Everywhere is een one-stopshop voor adverteerders die op grote schaal jonge mensen willen bereiken op alle platforms waar zij zich bevinden. In een landschap waar een groot tekort is aan premium, brand safe en viewable video inventory, is VICE
VICE ontwikkelt campagne Jägermeister
13-09-2018 | 07:25:00
Jägermeister heeft VICE Benelux ingeschakeld om te laten zien dat een huisfeest zonder Jägermeister geen echt feest is. Het Brand Solutions team van VICE Benelux heeft haar kennis van jonge mensen ingezet
G-Star en bureau HERC komen met campagne Uniform of the free
04-09-2018 | 13:34:00
Het kersverse Amsterdamse reclamebureau HERC the agency en muziekvideoregisseur Dexter Navy maakten een campagne die een ode is aan vrijheid
Schiphol kiest RIFF als partner in klantcontact
31-07-2018 | 08:31:00
Door middel van een Europese aanbesteding is een nieuwe partij geselecteerd. Doorslaggevend voor de winst van RIFF was het concept waarin de focus van klantcontact gecontroleerd verschuift van traditionele kanalen – mail en telefoon – naar digitale kanalen
GlobalData: future lies in Instagram, WhatsApp and Messenger
31-07-2018 | 08:10:30
Lynnette Luna, Principal Analyst at GlobalData: “Facebook’s missed expectations on revenues and user growth and management’s warning that revenue growth rates would decelerate in the next two quarters, likely reflect more than one market trend. Facebook is finally feeling some pressure from its bad publicity around data privacy"
Bol.com lanceert tweede reeks Goedmaker, ontwikkeld door Yune
25-07-2018 | 08:56:00
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten met een flinke upgrade van hun oorspronkelijke bestelling en maakte dit transparant in de vorm van een video die te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
OF-Cityplan gaat strijd aan met leegstand winkelcentra
17-07-2018 | 08:07:00
Het gemak van online shoppen heeft veel winkelcentra veranderd in halve spooksteden. Een project in Friesland, dat binnenkort in de rest van Nederland wordt uitgerold, moet daar verandering in brengen
[Onderzoek] Nederland heeft begrip voor verdienmodel influencers
10-07-2018 | 13:51:00
Nederland is goed op de hoogte van het verdienmodel van influencers, zo blijkt uit onderzoek van strategisch influencermarketingbureau XMPLE
Mister Fox Agency werkt voor PRO Bikegear
10-07-2018 | 11:10:12
Na een internationale oriëntatie kiest PRO Bikegear, onderdeel van het Japanse bedrijf Shimano, voor Mister Fox Agency. Het Amsterdamse bureau gaat het merk helpen met de merkstrategie en creatie
Anderzorg start campagne @DigiDope tegen telefoonverslaving
10-07-2018 | 08:52:00
Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope; digitale dopamine, te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem en iedereen een inkijk geven in wat telefoonverslaving doen met hun brein
De Wolven maakt Discover your Spot voor Stichting Melanoom
05-07-2018 | 09:14:00
Deze zomer komt Stichting Melanoom met Discover Your Spot: een nieuwe campagne die inspeelt op het vakantiegevoel. Na de voorgaande campagnes Beste 16-jarige ik, #checkjezelf en Fun in the Sun richt Stichting Melanoom zich dit keer op de millennial. De kennis van millennials over melanoom blijft aanzienlijk achter
[Column] Marianne van Soomeren: Shoppable video - schudden en kopen!
26-06-2018 | 14:02:00
Het WK Voetbal is in volle gang. Natuurlijk zonder het Nederlands Elftal en zonder leuke Oranjevoetbalcommercials. We moeten het doen met een tenenkrommende Hyundai-spot. De grote internationale sportmerken hebben zich helemaal afgewend van het medium tv
VidMob joins Pinterest Marketing Partner program
26-06-2018 | 07:54:00
Creative tech company VidMob has been selected to join the Pinterest Marketing Partner program in the newly launched Creative specialty. Pinterest launched this program to help companies maximize opportunities to engage Pinners with high caliber video assets
The Gardeners aan de slag voor Ellis Faas Cosmetics
20-06-2018 | 09:48:00
The Gardeners heeft in opdracht van Ellis Faas Cosmetics de socialmediastrategie ontwikkeld en is verantwoordelijk voor de uitvoering ervan
[Column] Jerome Kuijken: Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars?
20-06-2018 | 07:07:00
Betekent de verschuiving van tv naar social het einde van televisiecommercials gericht op de grote massa? Van reclame waarbij met hagel wordt geschoten en vaak leidt tot irritatie? De verschuiving zorgt in ieder geval voor de definitieve doorbraak van branded content
EndemolShine presenteert deelnemers Engage the Future
13-06-2018 | 08:42:00
EndemolShine Nederland maakt de tien Nederlandse NGO's bekend die deelnemen aan de competitie Engage the Future. Onder andere Terres des Hommes, Mama Cash, Dance4Life en Oxfam Novib gaan de strijd met elkaar aan om de realisatie van de volledige productie van een online campagne
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick spreken met Robin van Wechem
13-06-2018 | 08:08:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie