Tag Resultaten
Hoe challenger-merken de aandacht winnen
In de strijd om aandacht hebben grote, gevestigde merken een duidelijke voorsprong: zij zijn top-of-mind, krijgen makkelijker aandacht
Crossmediale campagne vergroot bereik Discovery-serie
Discovery wilde haar serie Jeroen’s Abandoned Adventures met Jeroen van Koningsbrugge groots lanceren.
DPG Media en StudioM maken docuserie over Audio Obscura
DPG Media en StudioM werken samen aan een branded content-campagne voor CUPRA, in samenwerking met Audio Obscura.
Verkiezingen begonnen: NDP Nieuwsmedia begint met lobby
NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie van en voor commerciële nieuwsmediabedrijven, is een lobby begonnen bij politieke partijen om meer aandacht te verkrijgen voor mediabeleid voor (private) nieuwsmedia
NRC-artikelen beschikbaar voor regionale lezers
Abonnees van negen regionale dagbladen van Mediahuis Nederland hebben vanaf vandaag automatisch toegang tot alle digitale artikelen van NRC.
NDP: verruiming Ster ten koste private nieuwsmedia
De verruiming van mogelijkheden om te adverteren bij de NPO via de Ster leidt tot 17 tot 27 miljoen aan online reclameomzetderving bij private nieuwsmediabedrijven
[Column] David de Jong: DPG Media heeft slim spel gespeeld
DPG Media heeft het spel slim gespeeld en de benodigde toestemming van mededingingsautoriteit ACM binnen om RTL Nederland over te nemen. ACM spreekt van strenge voorwaarden en betrokkenen hebben het erover dat dit soort voorwaarden uitzonderlijk zijn
DPG Media zet eigen journalisten in campagne ADR-kranten
Onder het motto Da’s pas thuiskomen benadrukken de deelnemende kranten de waarde van lokale journalistiek.
Dawn aan de slag voor Natwerk
Creatief bureau Natwerk heeft Dawn geselecteerd als extern reclamebureau. De keuze volgt op een oriëntatietraject onder begeleiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen van Leone BV.
Ulrike Handel/Marietje Schaake/Anita Zielina RvC Mediahuis
Mediahuis Groep heeft Dr. Ulrike Handel, Marietje Schaake en Anita Zielina benoemd in de Raad van Bestuur. De Raad van Bestuur is in België het equivalent van de Nederlandse Raad van Commissarissen
Omzetgroei dagbladen blijft achter bij inflatie
De Nederlandse dagbladen hebben in 2024 een omzetgroei van twee procent gerealiseerd, tot een totaal van 1.211 miljoen euro.
DDMA-whitepaper over post als marketingkanaal
DDMA heeft een whitepaper gepubliceerd waarin het het volledige proces van postcampagnes inzichtelijk maakt.
FD: overname RTL Nederland door DPG Media bijna rond bij ACM
Het Financieele Dagblad meldt dat de ACM met een aantal voorwaarden bereid is de overname van RTL Nederland door DPG Media goed te keuren
DPG Media 2024: omzetgroei, resultaat NL blijft achter
DPG Media heeft in 2024 een omzet gedraaid van 1,73 miljard euro en groeide daarmee met 2,4 procent. Het ebitda-resultaat daalde met 1,1 procent; de voortgezette bedrijfsresultaten bedroegen 3,6 procent minder
FD Mediagroep ontvangt B Corp-certificering
De internationale erkenning, toegekend door B Lab, bevestigt dat het mediabedrijf voldoet aan hoge sociale en milieustandaarden.
AD en DPG Media verhuizen naar de Coolsingel
De centrale redactie van het AD verhuist begin 2027 naar de Coolsingel in Rotterdam.
Jildou van der Bijl en Michiel Couzy gaan Het Parool leiden
Het Parool krijgt een hoofdredactie bestaande uit twee personen: Jildou van der Bijl en Michiel Couzy gaan samen leiding geven aan de Amsterdamse krant.
Commissariaat komt met model voor pluriformiteitsmeting
Het Commissariaat voor de Media komt met een model om de pluriformiteit van het nieuws te monitoren. Hiertoe heeft het drie wetenschappelijke pilotstudies laten uitvoeren om hiertoe te komen
DPG Media en Mediahuis sluiten deal Google Nieuws Showcase
DPG Media, Mediahuis Nederland en Mediahuis NRC hebben een overeenkomst gesloten met Google ten behoeve van Google Showcase. Daarmee is Google Nieuws Showcase voor Nederland gelanceerd
Patricia Veldhuis: De internationale blik past bij NRC
Patricia Veldhuis is sinds februari 2024 hoofdredacteur van NRC en directielid van Mediahuis NRC. We spreken haar over het nieuws dat NRC-abonnees de New York Times een jaar lang cadeau krijgen
NRC geeft abonnees toegang tot The New York Times
Abonnees kunnen een code aanvragen waarmee ze een jaar lang toegang krijgen tot alle content van The New York Times
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis