Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 143190 | Tags:

Nathalie Peters weg bij IPG Mediabrands
22-07-2019 | 07:49:00
IPG Mediabrands maakt bekend dat Nathalie Peters per 1 september 2019 haar functie als Head of Digital Transformation neerlegt. Ze gaat verder als ondernemer
Roy Donders ontwerpt boxspring voor Dekbed-Discounter.nl
22-07-2019 | 07:40:56
Stylist en zanger Roy Donders heeft een bed ontworpen voor Dekbed-Discounter.nl. De tweepersoons-boxspring is vanaf woensdag 24 juli 2019 verkrijgbaar
Candid Group neemt daily dialogues over
22-07-2019 | 06:55:50
Candid Group neemt de social media marketing specialist daily dialogues over. Candid Group, opgericht in 2007, is een platform voor media-, technologie- en creatieve bureaus met als doel de steeds complexere vraagstukken van klanten op te lossen
[Column] Bas Vlugt: Friethoes
21-07-2019 | 18:27:00
Als ik zou zeggen dat ik er nooit kom, zou ik liegen. Maar ik loop er ook weer niet de deur plat: de snackbar op de hoek. Bij ons in Haarlem in Kleverpark heet die snackbar Snack 5 en dat is in zekere zin een goede naam
Jumbo Golf retail partner 100ste KLM Open
19-07-2019 | 16:00:00
Jumbo Golf is dit jaar retailpartner van het KLM Open golftoernooi. De honderdste editie van het KLM Open vindt plaats van 12 tot en met 15 september 2019 op golfbaan The International in Amsterdam
Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports
19-07-2019 | 15:17:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer Het begint bij FOX Sports. De campagne brengt de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen
[Podcast] René Zeedijk over de Cookie-nee knop, veranderende verdienmodellen en winkelstraten
19-07-2019 | 10:25:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
Bestelsite Bookaroo gaat door
18-07-2019 | 09:27:45
De boekensite Bookaroo heeft binnen twee weken 10.000 boeken verkocht en heeft daarmee de doelstelling bereikt. De site blijft bestaan en gaat door met het verbinden van online boekenkopers en lokale boekhandels
Eigen Fabrikaat doet campagne Veilig Verkeer Nederland
18-07-2019 | 08:52:33
Na een creatieve pitch tussen drie bureaus heeft Veilig Verkeer Nederland gekozen voor Eigen Fabrikaat voor de campagne Rustig rijden en veilige schoolomgeving
Dekbed-Discounter.nl neemt failliet Koopjedeal.nl over
18-07-2019 | 07:22:00
Dekbed-Discounter.nl neemt de failliete aanbiedingensite Koopjedeal.nl over. De online beddenverkoper wil de gedupeerde Koopjedeal-klanten zo snel mogelijk compenseren
Stichting Even Geen Vlees wint Reclamecode-zaak tegen Milka
17-07-2019 | 14:48:00
Milka misleidt consumenten door te stellen dat ze koemelk gebruikt van melkveehouders die maximaal 60 koeien houden. Stichting Even Geen Vlees had daarover een procedure aangespannen bij de Reclame Code Commissie
KPN kiest Achtung! mcgarrybowen als reclamebureau
17-07-2019 | 12:29:00
KPN heeft Achtung! mcgarrybowen verkozen als reclamebureau. Dit hebben KPN en Achtung! mcgarrybowen bevestigd na een bureau-oriëntatie. De samenwerking gaat per direct in, zo bevestigt KPN
Amerikanen en Chinezen investeren in groei Dashmote
17-07-2019 | 12:01:00
Technologiebedrijf Dashmote heeft 2,5 miljoen euro opgehaald bij zowel Amerikaanse als Chinese investeerders. Het groeikapitaal stelt de Amsterdamse scale-up in staat om hun oplossingen voor data- en beeldanalyse voor bedrijven naar een hoger plan te tillen
Ford wil pick-up-emoji op telefoons
17-07-2019 | 11:57:22
Ford heeft in 2018 bij het Unicode Consortium een voorstel ingediend om een pick-up toe te voegen. De pick-up-emoji staat nu op de lijst om te worden opgenomen in een toekomstige versie van Unicode
Fernandes zet Suriname centraal in campagne
17-07-2019 | 11:12:00
In de campagne van Fernandes, Het beste van Suriname is dichterbij dan je denkt, worden verhalen van Surinaamse Nederlanders samengebracht en verteld door het frisdrankmerk
Mannenmedia stapt over op server side header bidding
17-07-2019 | 10:45:13
Server side header bidding heeft het voordeel dat er maar één connectie is die de bidrequest naar een server stuurt, daar alle responses afhandelt en terugzet naar de browser
HEMA kiest JDA voor de transformatie van haar Supply Chain
17-07-2019 | 10:26:00
HEMA heeft gekozen voor JDA Luminate Edge en JDA Fulfillment om haar retail Supply Chain te optimaliseren. JDA zal daarbij kunstmatige intelligentie en machine learning inzetten van Blue Yonder
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg
17-07-2019 | 09:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten
[Startups] Newborn lanceert startup-programma voor startups en investeerders
16-07-2019 | 20:58:00
Venture studio Newborn, waarmee de Utrechtse Born05 Group in startups participeert, lanceert het Newborn Startup Program voor (corporate) startups en investeerders
Havas Lemz verzorgt herpositionering Noorse cosmeticaketen
16-07-2019 | 12:31:12
Voor de herpositionering werkte Havas Lemz samen met een internationaal team van onder meer het Deense retaildesignbureau Henrik Glahn, de Amerikaanse kunstenares Fahren Feingold, de Deense regisseuse Emilie Thalund en het Scandinavische productiebedrijf Bacon
Roorda wijst fietsers op verbod mobieltje in verkeer
16-07-2019 | 11:10:35
Voor de aftrap van de campagne fietste minister Cora van Nieuwenhuizen in haar eigen jeans met daarop de campagneboodschap geborduurd het Binnenhof op
[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Radio is flexibel, heeft een enorm bereik en is zappbestendig
16-07-2019 | 08:02:23
Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis
De Persgroep kiest voor 1-op-1-marketing van Snakeware
16-07-2019 | 07:39:37
De Persgroep is aan de slag gegaan met software die voor elke individuele bezoeker automatisch passende content en aanbiedingen creëert. De cloudbased oplossing komt uit de koker van Snakeware uit Sneek
Harold Verhaaf senior technisch producent TIG Sports
15-07-2019 | 10:14:45
Bij TIG Sports gaat Harold Verhaaf zich vooral bezighouden met de Formule 1 Dutch Grand Prix en de Invictus Games. Eerder was hij senior technisch productiemanager en mede-eigenaar van SEA
[CBS] Omzet online detailhandel 19,6 procent hoger in mei
15-07-2019 | 09:22:00
De detailhandel heeft in mei 2019 3,1 procent meer omgezet dan in mei 2018, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 2,8 procent hoger. In de non-foodsector groeide de omzet met 3,5 procent, de omzet van online groeide met 19,6 procent
Smartphonecampagne Ben door DDB Unlimited
15-07-2019 | 09:08:59
DDB Unlimited verzorgt de campagne Ben er weer van telecombedrijf Ben. Daarin staat asociaal smartphonegebruik door ouders centraal
Right To Play en Jantje Beton lanceren campagne Power of Play 
15-07-2019 | 08:29:41
Right To Play en Jantje Beton zijn met steun van de Nationale Postcode Loterij het project Power of Play gestart. Power of Play wil kinderen veel en vaak laten spelen, zodat ze zich op een positieve manier kunnen ontwikkelen
XXS Amsterdam sluit zich aan bij Candid Group
15-07-2019 | 07:53:04
XXS Amsterdam sluit zich aan bij de Candid Group. De eigenaren van het bureau treden toe als partners van het platform voor media-, technologie- en creatieve bureaus
Artica en de Mediaboerderij met campagne Bite Away
12-07-2019 | 12:54:00
Artica creëert samen met de Mediaboerderij awareness en uitbreiding van Bite Away. Bite Away is een innovatieve oplossing voor de behandeling van insectenbeten
Huawei China start campagne voor open en verbonden technologie
12-07-2019 | 12:03:00
Het Chinese Huawei is gestart met een nieuwe campagne onder de naam True Stories. Daarin wil Huawei een open en verbonden benadering van technologie bepleiten. De campagne lijkt ingezet te zijn om de negatieve publiciteit over spionage-activiteiten tegen te gaan
WPP verkoopt meerderheid Kantar aan Bain Capital
12-07-2019 | 09:48:21
WPP verkoopt de meerderheid van het onderzoeksbureau Kantar aan Bain Capital. De overeenkomst waardeert Kantar op 4 miljard Amerikaanse Dollar. WPP zou 3,1 miljard Amerikaanse Dollar, oftewel 2,75 miljard euro, overhouden aan de verkoop
Dept ontwikkelt Raise the Bar-campagne voor JBL
12-07-2019 | 07:36:00
Met de nieuwe JBL soundbar stap je de wereld binnen van jouw favoriete game, wedstrijd of film. Want hoe belangrijk beeld ook is, met geluid komt de wereld van je televisie pas écht tot leven. Om die boodschap te promoten hebben Dept en JBL een innovatieve, digitale campagne ontwikkeld: Raise the bar.
DOOH-campagne ING rondom WK vrouwenvoetbal
11-07-2019 | 09:32:00
ING heeft tijdens de WK Vrouwenvoetbal een DOOH-campagne bij ExterionMedia laten lopen. Op digitale schermen op NS-stations en in winkelcentra kwamen belangrijke momenten uit het toernooi voorbij
The Story Lab en Carat maken zomercampagne voor Starbucks
11-07-2019 | 08:03:00
XITE start in samenwerking met The Story Lab en Carat, een nieuwe zomercampagne voor Starbucks, waarin de Starbucks Chilled Classics centraal staan
Superdry is Official Supporter Invictus Games Den Haag 2020
11-07-2019 | 07:43:00
Kledingmerk Superdry is aangekondigd als een Official Supporter van de Invictus Games Den Haag 2020, presented by Jaguar Land Rover. Superdry verlengt ook de samenwerking met de Invictus Games Foundation
Failliete Pabo maakt doorstart onder vleugels EDC: grootste webshop Nederland
10-07-2019 | 13:54:00
De erotische onlineretailer Pabo maakt een doorstart onder de vleugels van EDC. Op 8 juli 2019 sprak de rechtbank het faillisement van Pabo uit, de tweede keer in anderhalf jaar tijd
SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt campagne voor Swapfiets
10-07-2019 | 13:50:50
Swapfiets en SuperHeroes Amsterdam lanceren een internationale campagne om ook de fietsende young professional aan zich te binden met de Deluxe fiets
Koopjedeal failliet
10-07-2019 | 12:46:00
De onlineretailer Koopjedeal is op 8 juli 2019 failliet verklaard. Het faillisement lijkt de consequentie te zijn van een grote brand in een magazijn in september 2018 in het Zuidhollandse Molenaarsgraaf
Megawatt Advertising zet mensen centraal in campagne Swiss Sense
10-07-2019 | 10:14:36
Niet bedden spelen de hoofdrol in de commercial van Swiss Sense, maar mensen. Het Eindhovense reclamebureau Megawatt Advertising ontwikkelde de campagne met de pay-off: For. Every. Body.
OBI4wan versterkt marktpositie met nieuwe partners CM.com, TOPdesk en Freshchat
10-07-2019 | 09:51:00
OBI4wan kondigt de lancering aan van drie strategische samenwerkingen met CM.com, TOPdesk en Freshchat
BinckBank strategische hoofdpartner BEAT Cycling Club
10-07-2019 | 09:07:00
BinckBank is de strategische hoofdpartner van BEAT Cycling Club en verbindt zich daarmee verder in de wielersport
[Interview] Raymond van Kasterop: Analoog adverteren verdwijnt niet
10-07-2019 | 08:19:34
Raymond van Kasterop nam per 8 mei 2019 het stokje over van Tom Motmans als Managing Director van Clear Channel Nederland. Een onbekende is hij niet; sinds 2017 vervulde hij de rol van commercieel directeur. Hoe kijkt hij naar de toekomst van het bedrijf en (digitale) buitenreclame?
Arjan Veenhuis Managing Director Candid Amplify
10-07-2019 | 07:28:10
Arjan Veenhuis is aangetreden als Managing Director van Candid Amplify, onderdeel van de Candid Group. Candid Amplify verzorgt binnen Candid Group onder andere de resources & tools en de media buying voor de labels
Marie-Stella-Maris schakelt Lemon Scented Tea in voor Cheers to one Million-campagne
09-07-2019 | 10:58:00
In samenwerking met Lemon Scented Tea en DPPLR ontwikkelde Marie-Stella-Maris een nieuwe verpakking, fotografie voor de brandstore en drie films voor onder andere social media
Hot Pepper maakt webserie TARGET voor Defensie
09-07-2019 | 10:49:10
Digital Studio Hot Pepper heeft voor het ministerie van Defensie een online serie gemaakt: TARGET. Defensie hoopt met de gefilmde jacht op influencers jongeren enthousiast te maken voor een loopbaan bij de krijgsmacht
[Onderzoek] Nielsen: grootste stijging mediabestedingen in vijf jaar
09-07-2019 | 10:26:10
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Online advertising was net als in andere jaren verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei, de andere mediumtypen volgden op afstand
[Onderzoek] Digitale reclame groter dan andere reclamevormen samen
09-07-2019 | 08:50:37
Digital advertising heeft in Nederland ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search houdt het grootste marktaandeel
The Post doet contentmarketing voor Wavin
09-07-2019 | 07:55:00
Contentmarketingbureau The Post uit Zwolle verzorgt sinds dit voorjaar de contentmarketing van het Hardenbergse bedrijf Wavin. Dat is marktleider in kunststof leidingsystemen.
Ekoplaza als eerste supermarkt in de Benelux palmolievrij
09-07-2019 | 05:55:00
Hiermee ligt de supermarkt vijf maanden voor op de eigen planning en de langetermijnstrategie waarmee ze streeft naar het maken een positieve impact op de gezondheid van de planeet en alles en iedereen die daarop leeft
[Interview] Mark Landman: De bedrijven waar wij mee werken, moeten anders durven denken
08-07-2019 | 10:27:00
Mark Landman is Managing Partner van DotControl & RockBoost. We spreken hem over ontwikkelingen in de branche, de groei en plannen van DotControl en de uitbreiding van het creatieve team
Sietze Rademaker Director New Business & Sonic Branding Amp.Amsterdam
05-07-2019 | 08:52:33
Sietze Rademaker is als Director New Business & Sonic Branding in dienst getreden bij Amp.Amsterdam. In deze rol is hij binnen de sonic branding agency verantwoordelijk voor new business projecten gericht op Sonic Branding. Ook treedt hij toe tot het management team van Amp.Amsterdam
Boekenvoordeel kiest More Media Group voor media-inkoop en creatie
04-07-2019 | 11:51:50
Boekenvoordeel heeft voor haar mediabelangen en creatieve proces gekozen voor More Media Group. More Media Groupwordt verantwoordelijk voor planning, inkoop, optimalisatie, creatie en executie
Wybe Sallows stapt over van WPP naar CODE D'AZUR
04-07-2019 | 11:43:54
Wybe Sallows keert als Strategy Director terug bij CODE D'AZUR na twee jaar werkzaam te zijn geweest bij J. Walter Thompson
Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt banken betaalgegevens niet zomaar te gebruiken
04-07-2019 | 11:24:00
Banken mogen hun klanten niet zomaar gepersonaliseerde aanbiedingen sturen op basis van hun betaalgegevens. De Autoriteit Persoonsgegevens roept alle banken daarom op om goed te kijken naar hun beleid rond direct marketing
Studio Piraat creëert identiteit voor de International Creative Media Award
04-07-2019 | 10:31:47
Studio Piraat, geregeld deelnemer in de jaarlijkse competitie van de ICMA, ontwierp een nieuwe identiteit voor de International Creative Media Award
Greenhouse Group lanceert propositie voor marketplaces
04-07-2019 | 09:47:00
Greenhouse lanceert deze maand een team dat zich volledig gaat toespitsen op het integreren van marketplaces als Amazon, bol.com & Google Shopping Express binnen de sales-, marketing- en distributiestrategie van merken
Mona Keijzer doet ongevraagde telemarketing volledig in de ban
04-07-2019 | 09:12:00
Staatssecretaris Mona Keijzer gaat ongevraagde telemarketing verbieden. Bedrijven of organisaties mogen zzp'ers straks alleen nog benaderen via de telefoon als zij daar zelf expliciet toestemming voor hebben gegeven
[Onderzoek] Consumentenprijzen in juni 2,7 procent hoger
04-07-2019 | 07:46:27
Consumentengoederen en -diensten waren in juni 2,7 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het CBS. In mei betaalde de consument 2,4 procent meer dan vorig jaar. De stijging zet dus door
Anja van Ginhoven associate partner bij Van Luyken
03-07-2019 | 13:19:00
Senior adviseur Anja van Ginhoven sluit zich als associate partner aan bij Van Luyken. Dat betekent dat zij nauw met het Haarlemse communicatiebureau gaat samenwerken
Chaudfontaine fusion nu ook zonder bubbels
03-07-2019 | 13:06:27
Na de introductie van Chaudfontaine fusion, natuurlijk mineraalwater met een smaakje, introduceert Coca-Cola Nederland deze zomer een koolzuurvrije variant
HEMA naar Verenigde Staten en Canada
03-07-2019 | 09:55:00
HEMA gaat uitbreiden naar de Verenigde Staten en Canada. Vanaf deze zomer kunnen klanten in de VS huishoudelijke artikelen van HEMA kopen via Walmart.com, het online platform van ’s werelds grootste retailer
Mitshubishi stelt Jorge Diez aan als hoofd Europees designcentrum Mitsubishi
03-07-2019 | 09:51:10
Mitsubishi Motors Corporation heeft Jorge Diez per direct aangesteld als hoofd van Mitsubishi Motors Europe Design Hij wordt ook vicepresident van Mitsubishi Motor R&D Europe, gevestigd nabij het Duitse Frankfurt
Bengelmedia aan de slag voor OnePlus
03-07-2019 | 07:57:48
Het internationale smartphonemerk OnePlus heeft Bengelmedia benoemd als marketingbureau in Nederland. Bengelmedia startte recent met een campagne om de naamsbekendheid van het merk en de smartphones van OnePlus bij de consument te vergroten.
[Onderzoek] Emotionele ervaringen van klanten meten met EEG
02-07-2019 | 09:33:00
Een onderzoeksteam van Rotterdam School of Management, Erasmus University heeft een methode ontwikkeld om van seconde tot seconde te meten hoe mensen reageren op een stimulus zoals een trailer van een film of een commercial
Brancheorganisaties boos over plannen reclamevrije publieke omroep
02-07-2019 | 07:21:55
Een reclamevrije publieke omroep is een plan met alleen maar verliezers. Dit staat in een advertentie die de brancheorganisaties bvA, VEA en PMA op dinsdag 2 juli 2019 in het AD plaatsten
Playground produceert festival-activatie en doorvertaling voor Duracell
01-07-2019 | 11:56:16
Playground zal de activatie 20% Club produceren en uitvoeren op het driedaagse festival Down The Rabbit Hole. Ze combineren de on the ground-activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracall Powerbank
[Interview] Maarten Post over de wervingscampagne van Hornbach
01-07-2019 | 11:29:00
Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal
Textwerk trekt twee investeerders aan
01-07-2019 | 10:54:00
Textwerk verzorgt vertalingen voor een brede groep klanten, waaronder veel internationaal georiënteerde webshops en e-commerceklanten
CODE D'AZUR verzorgt heldencampagne Tele2
01-07-2019 | 10:53:00
Tele2 is een digitale campagne begonnen rondom vier online helden, mensen die de mogelijkheden van onbeperkte data, volledig hebben benut. De online doorvertaling van de campagne wordt verzorgd door creatief digitaal bureau CODE D’AZUR
Business Insider Nederland stelt Rik Ruts aan als Managing Director
01-07-2019 | 09:01:04
Rik Ruts is per 1 juli 2019 Managing Director van Business Insider Nederland, het Nederlandse platform voor zakelijk nieuws
Iglo lanceert campagne voor schone zee
01-07-2019 | 07:22:14
Kapitein Iglo bestaat 60 jaar. Het personage verscheen in 1959 voor het eerst in reclames van diepvriesmerk Iglo. Rondom het jubileum begint Iglo een campagne om bij te dragen aan schonere zeeën
Mizuno stelt Dept aan als creatief bureau
28-06-2019 | 10:36:00
Mizuno gaat in zee met digitaal bureau Dept om zo hun creatieve, digitale en e-commercestrategie verder te ontwikkelen
Born05 ontwikkelt merkcampagne voor Alzheimer Nederland
28-06-2019 | 08:08:00
Alzheimer Nederland lanceert de merkcampagne en pay-off Daar zorgen wij voor. Daarmee kiest de organisatie voor een scherpere merkpositionering
SuperHeroes Amsterdam benoemt Marc Pieterse tot Head of Strategy
27-06-2019 | 11:37:15
Marc Pieterse is aangesteld als ls Head of Strategy bij SuperHeroes Amsterdam. Hij werkte eerder als Strategy Director bij Ogilvy en N=5
Grolsch verlengt sponsorschap bij De Graafschap
27-06-2019 | 10:52:52
De Graafschap en Koninklijke Grolsch verlengen hun langdurige samenwerking met 2 jaar tot een nieuwe periode van 6 jaar. Grolsch blijft daarmee tot medio 2025 als sponsor verbonden aan de Achterhoekse club
Vrouwelijke influencers faken vaker dan mannen
27-06-2019 | 10:32:00
Vrouwen hebben meer nepvolgers dan mannen en interieurbloggers hebben het minste fake followers. Dat zijn enkele van de bevindingen van influencer marketing platform Join bij de lancering van hun Profile Health-algoritme
IPG Mediabrands lanceert effectiviteitstool voor banners
27-06-2019 | 09:06:00
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
Fitzroy ontwikkelt campagne voor Big Green Egg
27-06-2019 | 08:30:00
Big Green Egg Europa heeft na een bureau-oriëntatie Fitzroy gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor de groei van het merk in Europa
Picnic lanceert vernieuwde app en breidt assortiment uit
27-06-2019 | 08:04:00
Onlinesupermarkt Picnic vernieuwt de app om boodschappen mee te bestellen. Er komen daarnaast duizend producten extra in het assortiment, dat daarmee uitkomt op zevenduizend artikelen
KLM adviseert klanten via Amazon Alexa
26-06-2019 | 11:28:00
KLM lanceert een inspiratieservice op de slimme speaker Amazon Alexa. In een gesprek met KLM’s bot krijgen klanten advies over reisbestemmingen. Hierbij worden beeld en gesproken tekst gecombineerd en krijgt de gebruiker direct de prijs van het vliegticket te horen.
Fitzroy ontwikkelt babyvoedingsmerk
26-06-2019 | 09:28:00
Met de lancering van The Pure Goat Company is een nieuw babyvoedingsmerk gelanceerd. Pure Goat heeft strategisch creatief bureau Fitzroy in de arm genomen voor haar positionering en al haar communicatie
[Column] Annemarije Tillema: Wie is het duurzaamst volgens de consument?
26-06-2019 | 09:26:00
In de Sustainable Brand Index 2019 zijn het de consumenten die zich uitspreken over sociale en milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Het gaat dus niet over wat bedrijven feitelijk doen op het gebied van duurzaamheid, het gaat over hoe de consument het ziet
[Podcast] Bartel Geleijnse over inclusief ondernemerschap
26-06-2019 | 08:50:10
1,3 miljoen mensen die in Nederland aan de kant staan, ondernemer Bartel Geleijnse vindt het een onverteerbare gedachte. Hij schreef samen met Job Franken het boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk, waarin hij een lans breekt voor het inclusieve ondernemen. Zelf gaf hij het goede voorbeeld met The Colour Kitchen
Ajax en Ziggo verlengen sponsorovereenkomst
25-06-2019 | 09:54:46
Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de bestaande sponsorovereenkomst tussentijds opengebroken en met twee jaar verlengd. De vernieuwde en opgewaardeerde overeenkomst loopt tot en met 30 juni 2022
Eye Care Foundation verbindt Toine van Peperstraten aan zich
25-06-2019 | 09:30:16
Toine van Peperstraten heeft zich als ambassadeur aan de internationaal werkende oogzorgorganisatie Eye Care Foundation verbonden. De stichting richt zich op het voorkomen van blindheid en slechtziendheid
Nederlands Visbureau wil millennial aan de haring
25-06-2019 | 08:55:00
Om millennials te laten zien dat haring niet alleen zilt en puur uit het vuistje gegeten hoeft te worden, is het Nederlands Visbureau een campagne gestart: Hollandse Nieuwe Stijl, haring zoals je ‘m nog nooit geproefd hebt
Roorda haalt de Belastingdienst en ministerie van VWS binnen
25-06-2019 | 06:57:00
De Rijksoverheid selecteerde in 2018 via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus voor een raamovereenkomst campagnedienstverlening. De bureaus Roorda, Open Now (TBWA en D&B), Cheil, Noise en MMS Groep (Publicis) strijden sindsdien om de grote, middelgrote en kleine campagnes voor zich te winnen
MPG. ontwikkelt crossmediacampagne rond Rembrandt 350 jaar
24-06-2019 | 10:23:00
MPG. heeft de pitch gewonnen rondom de activiteiten van 350 jaar Rembrandt. De opdracht komt van de gezamenlijke musea het Mauritshuis, het Rijksmuseum, museum Het Rembrandthuis en museum De Lakenhal
[Podcast] Martin de Boer over Corendon
24-06-2019 | 09:53:00
Martin de Boer werkt sinds 2014 voor Corendon. Eerst als marketingdirecteur, sinds oktober 2019 als commercieel directeur. Hij heeft zich sindsdien geen moment verveeld. Martin de Boer was nauw betrokken bij het verplaatsen van een Boeing 747 van Schiphol naar de tuin van Corendon Village Hotel begin 2019
Campagne SNS over persoonlijk klantcontact
24-06-2019 | 08:09:04
Reclamebureau Alfred ontwikkelde een campagne voor SNS waarin het contact van klanten met de bank centraal staat. In de campagne ligt de nadruk erop dat er contact is met mensen in plaats van computers
[Column] Arno Peperkoorn: Be a lion, not a cock!
23-06-2019 | 11:36:00
Een jurkje is een kledingstuk, geen uitnodiging. Zij zit niet te wachten op die ongevraagde lippen op haar mond. Die mannen. Die mannen moeten echt zeer snel wakker worden
[Podcast] Jurylid Erik Falke (TBWA\NEBOKO) over Cannes Lions en purpose marketing
21-06-2019 | 20:13:00
Erik Falke, creative director bij TBWA\NEBOKO is dit jaar lid van de Jury van Cannes Lions. Wij spreken hem
Frank van den Wall Bake: Aanpak AH en Blokker rondom Oranje Leeuwinnen amateuristisch
21-06-2019 | 07:44:00
Sportsponsoring-expert Frank van den Wall Bake vindt de aanpak van Albert Heijn en Blokker rondom de Oranje Leeuwinnen ronduit amateuristisch. “Het hapsnap inhaken, er zit geen structuur in"
Tempo-Team, Wehkamp en OMG winnaars DDMA E-mail Awards 2019
21-06-2019 | 07:18:00
Tijdens de DDMA Email Summit zijn de winnaars van de DDMA E-mail Awards bekendgemaakt. Tempo-Team won in de categorie Beste E-mail Campagne en Bob Mencke van Wehkamp werd uitgeroepen tot E-mailprofessional van het Jaar
VIRTUE wint zeven Lions in Cannes
21-06-2019 | 06:56:00
This week at the Cannes Lions International Festival of Creativity, VIRTUE, the creative agency by VICE, took home a total of 7 Cannes Lions awards. Three Bronze Lions for ‘Q’ the world's first Genderless Voice and 4 Lions for its adDRESS_THE_FUTURE work
[Cannes Lions 2019] nominaties en winnaars
20-06-2019 | 14:08:00
Het Cannes Lions Festival 2019 is volop bezig. Nederland valt dit jaar iets minder in de prijzen, maar is wel volop genomineerd
Joris Cornielje nieuwe Creative Director bij Gravity
20-06-2019 | 13:35:00
Joris Cornielje is per 1 juni 2019 gestart bij Gravity als Creative Director. Met zijn komst zal de focus van Gravity versterkt worden met meer creatieve concepten, strategie en digital consultancy
Grolsch en Military Boekelo-Enschede verlengen contract
20-06-2019 | 13:22:00
Koninklijke Grolsch en het paardensportevenement Military Boekelo-Enschede hebben hun samenwerking met een meerjarige overeenkomst verlengd. Grolsch is hiermee de komende jaren de exclusieve bier- en drankenleverancier van de Military Boekelo-Enschede
Campagne voor WeMakeThe.City: creactivisme
20-06-2019 | 09:04:00
Tot en met zondag 23 juni 2019 vindt in de metropoolregio Amsterdam de tweede editie plaats van hetstedelijk innovatiefestival WeMakeThe.City. Creative Director Marcel Kampman noemt de campagne een creatieve manifestatie van de intenties van het festival
[Onderzoek] Video on Demand verslaat lineaire televisie
20-06-2019 | 07:42:00
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)
[Podcast] René Zeedijk over video-on-demand vs lineaire televisie, Arie Slob vs Frank Volmer, voice, Google & podcast
19-06-2019 | 20:09:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
T-Mobile daagt KPN voor de rechter vanwege slogan Beter netwerk
19-06-2019 | 13:44:00
KPN is door T-Mobile door KPN voor de rechter gedaagd voor het gebruik van de slogan Beter Netwerk. KPN gebruikt deze in reclamecampagnes de aanduiding Beter netwerk met ondertitels als Beter Oranje kijken, Beter netwerk, Betere Deal
Nudging in de supermarkt stimuleert de verkoop van groenten en fruit
19-06-2019 | 11:28:00
Nederlanders eten nog steeds te weinig groenten en fruit. Om de consumptie te verhogen startte campagnebureau Food Cabinet in opdracht van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) eind 2018 een uniek experiment naar de potentie van nudges in de supermarkt
M2Media aan de slag voor Duvel
19-06-2019 | 09:10:00
Mediabureau M2Media (onderdeel Candid Group) gaat voor biermerk Duvel de mediastrategie, -inkoop en -planning van traditionele en digitale media in Nederland verzorgen
Zeewier en visnetten in de schappen tijdens Lidl FutureGoods
19-06-2019 | 08:26:00
Supermarktketen Lidl organiseert vanaf 27 juni 2019 in samenwerking met incubator StartLife de themaweek FutureGoods. Een week lang liggen er duurzame en innovatieve producten in de schappen van alle ruim 400 Lidl-filialen in Nederland
Samenwerking tussen KPN en Notificare
18-06-2019 | 09:41:00
Door de samenwerking kunnen KPN-klanten profiteren van de meest relevante contextuele berichten die Notificare biedt. Integratie met het Notificare-platform zorgt ervoor dat zowel mobiele app-data als websitegegevens inzichtelijk en bruikbaar worden
CDA en D66 willen nieuwe toezichthouder en regels algoritmegebruik overheid
18-06-2019 | 09:37:00
CDA en D66 willen regels instellen om algoritmegebruik door de overheid te reguleren. Ook willen beide regeringspartijen dat er een toezichthouder komt die daarop zal toezien
Jeroen Cremer, Frank Haveman en Richard Otto schrijven Merkdisruptie
18-06-2019 | 09:11:00
In het boek Merkdisruptie worden de belangrijkste oorzaken van het verdwijnen van merken en vijftien megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet
[Onderzoek] Alleen eerste pagina Google relevant bij voice search
18-06-2019 | 08:34:00
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten van de eerste pagina met Google zoekresultaten
[Startups] HelloMaaS ontvangt investering van 400.000 euro
18-06-2019 | 08:12:00
HelloMaaS ontvangt een investering van 400.000 euro van de Amsterdamse venture capitalist Tablomonto Ventures. Louise Doorn, oprichter en CEO van HelloMaaS, gebruikt de investering om haar team te versterken, sneller nieuwe features te lanceren en de zichtbaarheid van HelloMaaS te vergroten
[Column] Sietse Pots: De grootste pr-stunt aller tijden bestaat 50 jaar
18-06-2019 | 07:08:00
De ruimte spreekt onverminderd tot de verbeelding en blijft daarmee hét platform voor de ultieme pr-stunt. Red Bull liet enkele jaren terug iemand vanuit de ruimte naar de aarde parachuteren. De SpaceX-lancering van een Tesla Roadster in de ruimte was wereldnieuws en nog geen maand geleden volgde het ufo-treintje van Elon Musk
De Media Balie brengt backoffice onder bij Abovo Media, Tom Daemen inkoop directeur
17-06-2019 | 15:17:00
De Media Balie en Abovo Media blijven zelfstandige bedrijven
VICE lanceert kledinglijn in samenwerking met FRESHCOTTON
17-06-2019 | 10:59:00
In samenwerking met FRESHCOTTON lanceert VICE Benelux een eigen unisex kledinglijn. De Festival Capsule Collectie is de allereerste limited edition drop van de kledinglijn en bestaat uit items voor een festivalbezoek
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nathalie Peters over data, brand performance en audience insights
17-06-2019 | 10:40:00
Nathalie Peters is Head of Digital Transformation bij IPG Mediabrands. Wij spreken haar over de digitalisering van zowel de media als de breaugroep IPG Mediabrands zelf
Jumbo komt met duurzamere sapflessen
17-06-2019 | 10:07:00
Jumbo stapt over op het gebruik van duurzamere flessen voor alle verse sappen. Als eerste verschijnt de 1-literfles verse sinaasappelsap in het Jumbo schap met deze milieuvriendelijke verpakking. Daarna volgen alle andere maten verse sappen
[Onderzoek] Jongeren zien magazines als offline moment voor jezelf
17-06-2019 | 08:57:00
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
Peter de Harder maakt speelfilm over influcencermarketing
17-06-2019 | 08:20:00
Youtuber, filmer en influencer Peter de Harder heeft zijn eigen filmproductiebedrijf gelanceerd: Third Universe. Hij werkt aan zijn eerste speelfilm, die Influencer gaat heten. Deze komt in 2020 uit
Digital Marketing Retail Event 2019: data, data en nog eens data!
17-06-2019 | 08:18:00
Donderdag 13 juni 2019 werd het eerste Digital Marketing Retail Event (DMRE) gehouden in Naarden. Een nieuw evenement dat door Sheila Klein Schiphorst is georganiseerd op initiatief van AdCombi, Adform, Resono, Stocard en WindowSketch
[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen
14-06-2019 | 12:37:00
Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan
[Podcast] Robbert en Jordan de Vos over Muziekids
14-06-2019 | 12:28:00
Muziek en kinderen staan centraal in het werkzame leven van Robbert de Vos. Hij begon in de jaren 80 met het ambachtelijk bouwen van gitaren, opende een gitaarwinkel en een muziekschool. Tien jaar geleden richtte hij stichting Muziekids op
Bartel Geleijnse presenteert boek Ongekend talent, eindelijk iedereen werk
14-06-2019 | 10:28:00
1,3 miljoen mensen die in Nederland aan de kant staan; ondernemer Bartel Geleijnse vindt het een onverteerbare gedachte
Roorda Reclamebureau maakt van werkende jongeren MoneyMakers
14-06-2019 | 10:10:00
Jongeren tussen de 13 en 17 jaar vinden werken stoer en geld verdienen belangrijk. Desondanks weten veel van deze jongeren niet welke regels er gelden omtrent loon, leeftijd et cetera. Roorda ontwikkelde daarom in opdracht van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid de campagne MoneyMakers.
DekaMarkt overhandigt 25.000ste Magic Box aan een Too Good To Go-gebruiker
14-06-2019 | 08:24:00
De Magic Box van DeKaMarkt bestaat uit producten die anders aan het einde van de dag weggegooid zouden worden. Bij alle winkels van DekaMarkt kun je voor een klein bedrag een Magic Box ophalen. DekaMarkt werkt samen met de organisatie Too Good To Go
[Column] Machiel Verkuyl: Made to last
13-06-2019 | 10:38:00
Frizzle Sizzle zong het al: alles heeft een ritme. Laatst viel me op dat de ritmes van merken in Nederland soms anders zijn dan die van consumenten: soms te snel en soms juist te langzaam
ClearCircle lanceert duurzame schoonmaakmiddelenlijn
13-06-2019 | 09:24:00
ClearCircle komt met een afbreekbare schoonmaakmiddelenlijn in een Bag in Box. Het Nederlandse schoonmaakmiddelenmerk biedt als eerste in Europa een volledig circulair retourprogramma voor de professionele werkomgeving
One Shoe digitale partner van onderwijsorganisatie Nuffic
13-06-2019 | 08:36:00
Nuffic, de Nederlandse organisatie voor internationalisering van het Nederlandse onderwijs, heeft creative and digital agency One Shoe gekozen als de nieuwe digitale partner voor de komende jaren
Naturalis en KesselsKramer lanceren levend Jenga-spel
13-06-2019 | 07:44:00
Om uit te leggen wat biodiversiteit is en waarom het belangrijk is, lanceerden Naturalis en KesselsKramer een levend Jenga-spel als metafoor voor hoe al het leven met elkaar verbonden is
Aigline James nieuwe Managing Director PSA Nederland
13-06-2019 | 07:13:00
Aigline James is per 1 juli 2019 benoemd tot nieuwe Managing Director van de autogroep PSA Nederland. Ze is sinds 2017 verantwoordelijk voor Citroën en DS Automobiles in Oostenrijk
Online supermarkt Picnic start proef met zakelijke leveringen
12-06-2019 | 21:11:00
Online supermarkt Picnic start vandaag een pilot met het gratis en duurzaam bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. In Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp kunnen bedrijven voortaan bestellen en in de ochtend worden beleverd
[Podcast] Carolien Vader over de toekomst van tijdschriften
12-06-2019 | 10:21:00
Carolien Vader – mede-oprichter van Bladendokter en creatief directeur van content strategiebureau The Big Story - is een creatieve duizendpoot. Ze heeft twintig jaar ervaring met het maken van tijdschriften
Unilever koopt huidverzorgingsmerk Tatcha
12-06-2019 | 09:33:00
Unilever today announced it has signed an agreement to acquire leading prestige skincare brand, Tatcha. Founded in 2009 by Victoria Tsai in San Francisco with an innovation centre in Japan known as the Tatcha Institute, Tatcha is a modern skincare brand rooted in classical Kyoto rituals
Minderheidsbelang voor Happy Horizon in EEN Media
12-06-2019 | 08:01:00
Happy Horizon, bestaande uit tien marketingbureaus verspreid over Eindhoven, Apeldoorn, Nistelrode en Berlijn, neemt een minderheidsbelang in de op de vrouwelijke doelgroep gerichte online uitgeverij EEN Media. De participatie betekent tevens de start van een strategische samenwerking
[Onderzoek] Amazon langs Google als 's werelds sterkste merk
11-06-2019 | 10:22:00
Amazon blijft maar groeien en is inmiddels ‘s werelds meest waardevolle merk, zo blijkt uit de BrandZ Top 100, de ranglijst van sterkste merken wereldwijd. WPP en Kantar maken de BrandZ Top 100 van 2019 openbaar op de New York Stock Exchange
Value Zipper Cup 2019 gewonnen door Abovo Media
11-06-2019 | 09:05:00
Voor de 4e keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af
FonQ opent duurzaam distributiecentrum
11-06-2019 | 08:53:00
De online winkel heeft in het nieuwe distributiecentrum een volledig geautomatiseerde inpakmachine (Neopost) in gebruik genomen, waarmee fonQ grote stappen zet in efficiëntie en duurzaamheid
Vedett en Storyboard nemen influencers op de hak met Faberyayo
11-06-2019 | 08:32:00
Het is voor het eerst dat Vedett een bekende naam aan het merk koppelt. In de campagne presenteert Faberyayo het influencerbestaan met een knipoog. In een driedelige serie krijgt men op sarcastische wijze een kijkje in de keuken van zijn 'perfecte influencerleven'
PLUS kiest voor Het PR Bureau
11-06-2019 | 08:09:00
PLUS heeft Het PR Bureau gekozen als partner voor het ontwikkelen van pr-campagnes ter ondersteuning van haar activiteiten. De keuze volgt na een kennismakingsfase waarin Het PR Bureau campagnes ontwikkelde voor twee spaaracties van de supermarktketen
[Column] Boudewijn van Ewijk: De programmatic-revolutie
11-06-2019 | 07:54:00
Het is geen geheim dat steeds meer adverteerders hun grip op programmatic-media-inkoop willen verstevigen. Een trend die een aantal jaar geleden na de publicatie van de ANA-paper is aangejaagd vanuit de perceptie dat het programmaticlandschap niet transparant was
Adidas lanceert Parley-lijn
11-06-2019 | 07:24:00
Adidas kondigt de volgende fase aan in de strijd tegen plastic verontreiniging van de oceanen met extra aandacht voor het Parley Ocean-schoolprogramma
Bekende illustratoren tekenen voor War Child
07-06-2019 | 10:13:00
Vijf bekende illustratoren van kinderboeken hebben hun medewerking verleend aan de nieuwste campagne van War Child: #getekendvoorhetleven
In Amsterdam binnen één uur koud bier in huis met Drinkies via spraakopdracht aan Google
06-06-2019 | 12:26:00
De Amsterdamse bezorgdienst Heineken NOW wordt omgedoopt tot Drinkies by Heineken, gaat samenwerken met Google Assistent en gaat landelijk.
Nieuwe merkcampagne Hero Baby breekt met perfecte reclameplaatje
06-06-2019 | 12:17:00
Hero Baby heeft, in samenwerking met digitaal bureau Dept, een nieuwe merkcampagne gelanceerd. Onderdeel daarvan is een merkfilm, waarin kersverse en aanstaande ouders worden gevolgd in nieuwe, intieme en soms onhandige situatie
Onderzoek Q&A: slechts 9 procent van de retailers is onderscheidend
06-06-2019 | 10:51:00
Het is al jaren onrustig in de Nederlandse winkelstraten. Uit het onderzoek van Q&A blijkt dat daar voorlopig nog geen einde aan komt. Retailers zitten steeds meer stuck in the middle
Plastic Whale by Vepa met nieuwe producten uit recycle-plastic
06-06-2019 | 09:59:00
Plastic Whale by Vepa presenteert tijdens het vakevenement Design District een lampenserie en akoestisch wandpaneel gemaakt van Amsterdams grachtenplastic
DekaMarkt bestaat 70 jaar
06-06-2019 | 09:27:00
DekaMarkt bestaat dit jaar 70 jaar. Als aftrap van de jubileumfestiviteiten verscheen het boek 70 jaar zelfbediening: van Kijkgrijp naar DekaMarkt. Het geeft de historie van 70 jaar DekaMarkt weer
Tess Honders aan de slag bij BENK
06-06-2019 | 09:08:00
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in Joint Marketing, versterkt het team met Tess Honders. Zij gaat aan de slag met bestaande en nieuwe klanten binnen BENK.
Winnaars Missing Chapter Awards bekend
06-06-2019 | 08:55:00
De winnaars van de Missing Chapter Awards 2019 zijn bekendgemaakt. Aldi, Enexis Groep Speaking Minds en Youth for Climate behoorden tot de prijswinnaars
Jumbo breidt vegetarische huismerk Veggie Chef flink uit
06-06-2019 | 08:42:00
Jumbo breidt het aanbod aan vegetarische producten van het huismerk uit. Veggie Chef krijgt er allerlei verse producten bij zoals gehakt, hamburgers, vleeswaren en diepvriessnacks als ovenbitterballen en kipnuggets
JCDecaux kijkt terug naar Earth Hour
06-06-2019 | 07:53:00
Op 30 maart 2019 deed JCDecaux mee met Earth Hour, door van 20:30 tot 21:30 de schermen op zwart te zetten. In het kader van Wereldmilieudag in juni blikt het bedrijf terug op de actie
[Onderzoek] Spotify komt met trendrapport over Gen Z en millennials
05-06-2019 | 13:15:00
Spotify heeft wereldwijd onderzoek gedaan naar wat leeft bij de 15 tot 24-jarigen, Generatie Z. Het onderzoek laat zien dat de huidige generatie jongeren gevoelig, verantwoordelijk, eigenwijs en internationaal georiënteerd is
Coca-Cola komt met recycling-campagne
05-06-2019 | 11:37:00
Let’s not waste this Summer, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt
Funda gaat het Funda Huis realiseren
05-06-2019 | 11:17:00
Funda gaat het Funda Huis bouwen. Het huis dat, in 2017 werd ontworpen op basis van een analyse van de data van woningzoekers op Funda, krijgt een plek ergens in Nederland
Oppo partner van de National Geographic fotowedstrijd 2019
05-06-2019 | 10:35:00
OPPO en National Geographic gaan exclusief samenwerken voor de National Geographic Fotowedstrijd 2019
NU.nl bundelt krachten met Moving Digital
05-06-2019 | 08:47:00
NU.nl en Moving Digital zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl propositie NUlokaal adverteren
Qatar Airways publiceert duurzaamheidsrapport 2017-18
05-06-2019 | 08:13:00
Qatar Airways Group heeft haar duurzaamheidsrapport 18 over de periode van 1 april 2017 tot en met 31 maart 2018, gepubliceerd
[Interview] Marjolijn Hoffmans over de samenwerking tussen haar Donald Duck en het Rijksmuseum
05-06-2019 | 07:48:00
Donald Duck is jarig, de eend wordt maar liefst 85. Een mooie gelegenheid om een feestje te vieren en dat doet hij samen met het Rijksmuseum. Samen brengen ze de Duckwacht merchandise-collectie op de markt. Wij spreken met Marjolijn Hoffmans, marketingmanager van Donald Duck
Campagne Bolletje bij RTL en Qmusic: met wie zou jij een beschuitje eten?
05-06-2019 | 07:47:00
RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze brandedcontentcampagne die in juni 2019 loopt
Elles Looman Head of Projects van Qontent Matters
05-06-2019 | 07:24:00
Qontent Matters breidt het managementteam uit met Elles Looman. In de rol van Head of Projects gaat zij een betere invulling geven aan de efficiency en delivery binnen het bureau. Tevens scherpt het Amsterdamse bureau de positionereing aan met een nieuwe pay off: ideas. delivered.
VTech kiest Blauw Gras na bureau-oriëntatie
04-06-2019 | 10:47:00
Internationaal speelgoedconcern VTech heeft na een bureau-oriëntatie gekozen voor Blauw Gras. VTech brengt de content onder bij het Amsterdamse bureau
GfK: omzetgroei detailhandel stagneert
04-06-2019 | 10:19:00
De omzetgroei in de Nederlandse detailhandel stagneert in 2019. Dat terwijl voor de detailhandel in Europa een groei van 2 procent in de totale omzet wordt voorspeld. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van GfK naar de Europese detailhandel
Miele opent Experience Center
04-06-2019 | 09:53:00
Miele opent een Experience Center in het centrum van Amsterdam. De inbouw-keukenapparaten van Miele’s nieuwste Generatie 7000-serie staan er centraal
Land Rover en fotograaf David Yarrow in actie voor Tusk
04-06-2019 | 09:18:04
Liefdadigheidsorganisatie Tusk vraagt om extra aandacht voor de afnemende leeuwenpopulatie in Afrika. Land Rover steunt het initiatief door de Defender 4x4 naar het Borana-reservaat te sturen. De Defender wordt ingezet bij het opsporen en monitoren van leeuwen
Land Rover gaat samenwerking aan met activiste Adwoa Aboah
04-06-2019 | 09:04:00
Adwoa Aboah maakte voor de Live for the City-campagne een serie films die de creativiteit en innovatie van hedendaagse steden benadrukt
Weber Shandwick Nederland communicatie- en pr-bureau Intertoys
04-06-2019 | 08:53:00
Een van de eerste activiteiten die het bureau op zich neemt, betreft het B2C-mediaprogramma rondom de opening van de nieuwe flagshipstore van Intertoys in Utrecht op 19 juni 2019
MSC kiest Intracto voor bewustwordingscampagne
04-06-2019 | 08:42:00
MSC wil als organisatie het debat rond de overbevissing op tonijn aanzwengelen en rekent voor de online- en offlinecampagne in Nederland op het creatieve team van Intracto
Floriade Expo 2022 in zee met Born05
04-06-2019 | 08:28:00
Beide partijen gaan een langdurige samenwerking aan op het gebied van contentstrategie en communicatie. Naast Born05 zijn ook de partijen North en Triple aangesloten
Broodbakkers halen vijftienduizend euro op voor Stichting Against Cancer
03-06-2019 | 10:40:00
Honderden mensen kwamen zondag 2 juni 2019 in Amsterdam bij elkaar voor de workshop desembrood bakken. Ze haalden in totaal 14.235 euro op voor de Stichting Against Cancer
Epidemie ontwikkelt content-serie voor Lassie
03-06-2019 | 10:15:00
YouTuber Hanwe lanceert de eerste aflevering van zijn nieuwe serie Niet te vreten. Reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met OCC (Online Cookie Collective) de content-serie voor rijstmerk Lassie
Radiocampagne Beko en Abovo Media
03-06-2019 | 09:53:00
Asogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines
Big Bazar breidt uit met tientallen winkels
03-06-2019 | 08:50:00
Discountketen Big Bazar opent tientallen nieuwe filialen in voormalige Op=Op-panden. De winkels zullen in de komende periode worden omgebouwd naar de Big Bazar-formule
Campagne Zo kan het ook voor plantaardiger voedingspatroon
03-06-2019 | 08:30:00
Met de slogan Zo kan het ook is de eerste landelijke campagne voor een plantaardiger voedingspatroon gelanceerd. Initiatiefnemer is Green Protein Alliance
[Column] Paola Cassone: Generaties
03-06-2019 | 08:09:00
Zijn de verschillen tussen de millennials en generatie Z nu echt zo groot? En welke gevolgen heeft dit voor je marketingstrategie? Paola Cassone verdiept zich in de generaties.
[Startups] Whoppah kiest voor Het PR Bureau
03-06-2019 | 07:35:00
De startup Whoppah trekt Het PR Bureau aan voor de invulling van de marketing- en corporate pr-activiteiten bij de lancering van de app. Oprichter Thomas Bunnik werkte eerder al met het bureau samen
Peugeot lanceert NextGen Lions-video
03-06-2019 | 07:12:00
Peugeot heeft een video ontwikkeld die de lange weg laat zien die tennistalenten moeten afleggen op weg naar de top. De film hoort bij het NextGen Lions tennissponsorprogramma
[Interview] Caroline van Turennout: Ik ben bij Zeeman gaan werken vanwege de opvallende campagnes
03-06-2019 | 06:32:00
Naast standaard marketinguitingen als commercials, zet Zeeman op z’n tijd ook graag een ludieke actie in. Dit keer heeft de winkel een exclusieve, luxe sneaker gelanceerd, tegenover een simpele, goedkope variant. We spreken met Zeemans marketing- en communicatiemanager Europa Caroline van Turennout
Adfactor en Dag & Nacht gaan podcasts maken
31-05-2019 | 11:17:00
Adfactor en Dag & Nacht zijn een pilot gestart voor de verkoop van podcast advertising en de productie van podcasts voor merken
[CBS] Omzet reclamewezen en marktonderzoek in Q1, 2019 met 3,6 procent hoger
31-05-2019 | 09:45:00
De omzet van de zakelijke dienstverlening steeg in het eerste kwartaal van 2019 met 6,8 procent. De omzet in het reclamewezen en marktonderzoek was in het eerste kwartaal van 2019 met 3,6 procent hoger
[Podcast] Helen Zuurmond en Bas Karsemeijer over HEMA
29-05-2019 | 10:36:00
In 2017 lanceerde HEMA de klantenpas Meer HEMA. Binnen drie weken tijd had de pas een miljoen gebruikers – nu zijn dat er 4,3 miljoen
Toyota Clean my Ride - We Want Your Diesel-campagne van start
29-05-2019 | 10:34:00
Als kick-off van de nieuwe campagne ging het merk twee weken lang op zoek naar de vuilste personenauto van Nederland. De eigenaar daarvan kreeg een nieuwe Toyota Corolla Hybrid
[Onderzoek] Grote verschillen Googleresultaten desktop of mobiel
29-05-2019 | 10:03:00
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft in mei 2019 in totaal 50.000 willekeurige keywords in de Amerikaanse database onderzocht om te achterhalen hoe verschillend de SERP's (Search Engine Result Pages) zijn voor dezelfde zoekopdracht op verschillende platforms
EURO 2020 Amsterdam lanceert kick-offvideo
29-05-2019 | 09:27:00
EURO 2020 Amsterdam lanceert een korte film als kick-off van de kaartverkoop op 12 juni 2019. Vanwege het zestigjarig jubileum van het EK wordt het evenement in twaalf verschillende landen gehouden
[Startups] Met Ad Up in drie klikken bestellen en betalen via social media
29-05-2019 | 08:56:00
Ad Up functioneert los van de sociale platforms en is daardoor inzetbaar op alle mogelijke advertenties: on- en offline. Bestellingen via Ad Up worden in het bestaande back-endsysteem van de webshop geplaatst
RONIN Amsterdam en Patta vechten tegen sneakerbots
29-05-2019 | 08:07:00
Onlangs lanceerde het streetwear- en sneakerlabel Patta een nieuwe webshop. RONIN Amsterdam tekende voor het design en bracht een e-commerce-oplossing in stelling waarmee de strijd wordt aangegaan met sneakerbots
Durex en VICE+ ontwikkelen condoomcampagne Cum Prepared
28-05-2019 | 10:54:54
Durex en VICE+ lanceren de digitale campagne Cum Prepared in Nederland en België om awareness te creëren onder jonge mensen voor condoomgebruik
Freshworks neemt Natero over
28-05-2019 | 10:24:00
Freshworks, een wereldwijde innovator op gebied van customer engagement, neemt Natero over, een toonaangevend softwarebedrijf op gebied van customer succes management
Grolsch komt met herbruikbare draagtrays op festivals
28-05-2019 | 10:04:00
Bierbrouwer Grolsch introduceert voor haar biermerken Grolsch en Kornuit herbruikbare draagtrays voor op festivals. De trays zijn gemaakt van gerecycled plastic en gaan de huidige kartonnen trays vervangen
[Column] Niels Bruinsma: Impact van JA/JA-stickers op folders
28-05-2019 | 09:44:00
Na Amsterdam doet ook Utrecht de folder in de ban. Vanaf 1 januari 2020 ontvangen de bewoners van Utrecht geen folders meer, tenzij ze een JA/JA-sticker hebben geplakt
[Startups] Jacques Kuyf in Advisory Board van Close
28-05-2019 | 09:21:00
FD Mediagroep-CEO Jacques Kuyf treedt toe tot de Advisory Board van Close, een mobiel marketing platform voor de live-entertainmentindustrie
Matt Sleeps geeft 400 matrassen weg aan minima
28-05-2019 | 09:05:00
Het Nederlandse matrassenmerk Matt Sleeps doneert vierhonderd matrassen aan Nederlanders met een minimuminkomen. Stichting RataPlan verzorgt de distributie
[Screenforce] Televisiereclame genereert meeste verkopen
28-05-2019 | 08:37:00
Een nieuwe analyse van de effectiviteit van reclame voor kleine bedrijven levert opmerkelijke uitkomsten op. Zo blijkt dat televisiereclame de meeste verkopen aanjaagt
SPAR richt talentcommunity op
28-05-2019 | 07:34:00
Supermarktketen SPAR is een talentcommunity begonnen om werknemers binnen de organisatie de kans te bieden ondernemer bij SPAR te worden. Geïnteresseerde personeelsleden kwamen op 23 mei 2019 naar de kick-off bijeenkomst
Whizpr verzorgt pr en influencermarketing voor Sony in Nederland
28-05-2019 | 07:23:00
Sony heeft Whizpr aangetrokken als partner voor de pr en influencermarketing in Nederland. De producent van audio-, video-, game-, communicatie- en IT-producten koos voor het bureau vanwege de expertise op deze vlakken
SAN sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity in Cannes
27-05-2019 | 10:18:00
De SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland ondersteunt het initiatief van de Embassy of Dutch Creativity in Cannes. De Embassy of Dutch Creativity is een handelsmissie van de verzamelde Nederlandse creatieve industrie tijdens de festivalweek in Cannes
Merchandise van Donald Duck en het Rijksmuseum
27-05-2019 | 09:53:00
Ter gelegenheid van de 85ste verjaardag van Donald Duck op 9 juni 2019 en het Jaar van Rembrandt presenteren Donald Duck Weekblad en het Rijksmuseum de Donald Duck KunstcollectieMerchandise van Donald Duck en het Rijksmuseum
Zeeman verkoopt exclusieve sneakers via online raffle en pop-upwinkels
27-05-2019 | 08:52:00
Waarom zijn sommige sneakers zo duur? Om daar achter te komen is Zeeman twee soorten sneakers gaan maken. Een extreme sneaker, gemaakt zoals dure merken het doen, en een eenvoudige sneaker, gemaakt op de Zeeman-manier
[Onderzoek] Meisjes vaker op sociale netwerken dan jongens
27-05-2019 | 08:47:00
Bijna alle jongeren zijn dagelijks online. Meisjes zijn vaker actief op sociale netwerken dan jongens. Dat meldt het CBS
Selligent Marketing Cloud ontwikkelt AVG-tool
27-05-2019 | 07:40:00
Selligent Marketing Cloud heeft een tool ontwikkeld waarmee klanten verzoeken van consumenten rondom gegevensbescherming kunnen verwerken. De tool helpt bij het naleven van de AVG-wetgeving
Illustratoren tekenen voor War Child-campagne #getekendvoorhetleven
24-05-2019 | 08:45:00
Thé Tjong Khing, Marije Tolman, Brian Elstak, Juliette de Wit en Sylvia Weve maakten tekeningen over hoe kinderen zich voelen in oorlog. War Child zet de tekeningen vanaf deze week in om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen voor psychosociale steun aan kinderen in oorlog
24Kitchen en JCDecaux introduceren spraakgestuurde Abri
23-05-2019 | 14:32:00
24Kitchen heeft op de Libelle Zomerweek voice assistentie bij het koken met Google Home geïntroduceerd. JCDecaux integreert als eerste OOH-exploitant deze handige tool voor 24Kitchen in het stadsmeubilair
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo blij over verbod radioreclame T-Mobile
23-05-2019 | 13:56:00
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo zijn blij met een uitspraak van de voorzieningenrechter die twee vergelijkende radioreclames van T-Mobile heeft verboden
DS3 Crossback: proefrit plannen kan vanaf nu met je stem dankzij Mediacom en Greenhouse
23-05-2019 | 11:09:00
Een proefrit kan vanaf nu met je stem worden gepland. DS Automobiles Nederland heeft de wereldprimeur bij de DS 3 Crossback: als eerste automotive partij maakt dit model het mogelijk om met je stem een proefrit te plannen via de Google Assistant
MKB’ers en bureaus worstelen nog steeds met AVG-eisen
23-05-2019 | 10:13:00
Een jaar nadat de Algemene Verordening Gegevensbescherming op 25 mei 2018 van kracht is gegaan, voldoen MKB’ers en bureaus nog steeds niet aan alle eisen van de Europese privacyregelgeving. Dat blijkt uit de AVG Status Check van DDMA
Michael Theebe keert terug bij Mediaxplain* als Operations Director
23-05-2019 | 09:59:00
Mediaxplain* breidt uit met de komst van Michael Theebe in de rol van Operations Director. Theebe richt zich in deze functie op het verder optimaliseren van de integratie van de verschillende diensten binnen Mediaxplain*
Amerikaans kinderfietsenmerk Strider Bikes kiest voor Smith Communicatie
23-05-2019 | 09:36:00
Strider Sports International Inc., het bedrijf achter het Amerikaanse kinderfietsenmerk Strider Bikes, heeft na een landelijke pitch gekozen voor het pr- en communicatiebureau Smith Communicatie
Startupbootcamp met aanbod voor media-industrie
23-05-2019 | 09:24:00
Startupbootcamp, accelerator voor startups en scale-ups, richt zich voortaan ook op startups in de media-industrie. Het eerste programma van dit nieuwe driejarige initiatief start in augustus 2019 vanuit het Amsterdamse hoofdkantoor van Startupbootcamp
[Podcast] René Zeedijk over Radio 10, Radio Veronica, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing
22-05-2019 | 20:08:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
MediaMarkt introduceert MediaMarkt Zakelijk voor MKB
22-05-2019 | 12:51:00
MediaMarkt gaat zich met MediaMarkt Zakelijk voortaan richten op het MKB. Het concept bestaat al in landen als Spanje, Italië, België en Duitsland.
MediaTest biedt Steunouder gratis onderzoek aan
22-05-2019 | 12:02:00
MediaTest biedt dit jaar Stichting Steunouders Nederland een kosteloos onderzoek aan met de vraag hoe zij het beste nieuwe vrijwilligers kunnen bereiken
[Column] Remco Klöters: Nee maar! NEYMAR ®
22-05-2019 | 09:18:00
Ik adviseer alle opkomende sporters, artiesten en ander talent hun (artiesten)naam zo snel en goed mogelijk vast te leggen om zo te voorkomen dat derden met hun reputatie aan de haal gaan
[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Heel gaaf als merkverhalen in elkaar overvloeien
22-05-2019 | 09:01:00
Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content
Marcel van der Heijden vertrekt bij Dept
22-05-2019 | 07:54:00
Marcel van der Heijden was sinds 2011 de oprichter en Managing Director van reclamebureau a friend of mine dat half 2016 opging in Dept
Campagne voor vernieuwd Het Parool
21-05-2019 | 09:42:22
Het Parool start een campagne in de hoofdstad en omgeving. De out-of-home-campagne brengt acht verschillende leuzen binnen het thema Amsterdam en de wereld eromheen, en een aantal speciale doorvertalingen van de campagne
[Column] Jerome Kuijken: Een goede briefing is key
21-05-2019 | 09:00:00
Als je diepe zakken hebt, dan zet je mooie formats op en boek je een leger aan (micro-)influencers, maar dat is geen garantie voor succes. Hoe zorg je ervoor, met zoveel verschillende partijen aan tafel, dat je merk overkomt zoals je had gepland? En wat doe je als je budget beperkt is?
Porsche komt met acht mini-documentaires
21-05-2019 | 08:02:15
Dealerorganisatie Pon Porsche Import lanceert een achtdelige reeks mini-documentaires. In de Porsche Portraits staan alle generaties van de iconische sportwagen en hun bestuurders centraal. De films zijn geproduceerd door creatief productiehuis Dutch Film House
VEA verwelkomt JCDecaux Studio’s
21-05-2019 | 07:31:00
Het lidmaatschap is het keurmerk voor communicatieadviesbureaus op het gebied van kwaliteit in dienstverlening, deskundigheid, continuïteit, onafhankelijkheid en verantwoord zakendoen
[Onderzoek] Waren reclames vroeger beter?
21-05-2019 | 07:16:00
Onderzoeksbureau MetrixLab onderzocht in samenwerking met de SAN de effectiviteit van de Goeiemoggel-campagne van KPN, Geen Bommetje van Melkunie en Even Apeldoorn Bellen van Centraal Beheer in de huidige tijdsgeest
Boomerang ontwikkelt Vertrouw op jouw Smaak-campagne Crystal Clear
21-05-2019 | 07:03:00
De campagne is te zien op tv, online en op de winkelvloer. Het is de eerste keer dat Crystal Clear al haar campagne-assets laat ontwikkelen bij één bureau
[Column] Bojan Stigter: Wie is het kuddedier?
21-05-2019 | 06:42:00
Laten we aangereikte handvatten alsjeblieft gebruiken als startpunt van een discussie, in plaats van een beknellend keurslijf. Laten we accepteren dat de magische formule niet bestaat en dat ieder merk een tailormade aanpak verdient
NEEW maakt campagne voor on-the-go-verpakking Jägermeister
20-05-2019 | 10:42:00
Voor het eerst ruilt het merk zijn kenmerkende donkergroene, glazen fles in voor een lichtgewicht kunststof variant. De Coolpack is ontworpen om makkelijk mee te nemen naar een festival, barbecue of andere (buiten)activiteit
Albert Heijn start podcast over wijn met Harold Hamersma en Esmee Langereis
20-05-2019 | 09:59:00
In tien afleveringen van elk circa tien minuten geven Harold Hamersma en Esmee Langereis wijnadvies voor veelvoorkomende momenten. Wijninkoper Maarten Vreeswijk van Albert Heijn adviseert in elke aflevering een drietal wijnen uit het wijnschap van de supermarkt
Fitzroy komt met whitepaper Edibles - tasting the future of food and drinks
20-05-2019 | 09:35:00
Bij Fitzroy zijn de afgelopen tijd onder andere de veranderingen binnen Online services, Health en Food & drinks in kaart gebracht. Voor deze laatste sector is er nu een wrap-up beschikbaar in de vorm van een pdf
Marketing Sciences en Sanoma winnen AMMA
20-05-2019 | 09:11:00
IPG’s dataclub, Marketing Sciences heeft in samenwerking met Sanoma de prestigieuze AMMA voor Beste media research, met Trusted Brands, Trusted Ads gewonnen
[Onderzoek] 100 grootste webshops hebben SEO niet op orde
20-05-2019 | 08:58:00
Alle grote webshops laten SEO-kansen liggen. Ze hebben een lange laadtijd en hun internationale SEO is niet goed op orde. Dat blijkt uit een uitgebreide analyse onder de (Twinkle Top) 100 grootste webshops in Nederland door onlinemarketingbureau Brandfirm
Qatar Airways lanceert tv-commercial voor FIFA Women’s World Cup 2019
17-05-2019 | 12:34:00
Qatar Airways, de Officiële Partner en Officiële Luchtvaartmaatschappij van de FIFA, lanceert een nieuwe tv-campagne en zet het topevenement voor vrouwelijke teamsporten in de kijker
Merkle Nederland helpt Praxis met CRM strategie
17-05-2019 | 10:49:00
Praxis wil consumenten persoonlijker benaderen met een nieuwe klantcommunicatie -strategie en heeft voor een samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland gekozen voor de ontwikkeling en uitwerking hiervan
Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online?
17-05-2019 | 10:04:00
Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online? Een blog van Daan Wolff van BoldData in het kader van World Telecommunication & Information Society Day
[Onderzoek] Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
17-05-2019 | 09:36:00
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen
AMMA's 2019: ZIGT Mediabureau van het Jaar
17-05-2019 | 08:32:00
Op 16 mei 2019 zijn de jaarlijkse AMMA's uitgereikt oftewel de Annual Masters of Media Awards. ZIGT is Mediabureau van het Jaar.
Centraal Beheer kiest voor pr-bureau Glasnost
16-05-2019 | 14:22:00
Glasnost is na een kort pitchproces begin 2019 gekozen als het nieuwe pr-bureau van Centraal Beheer. Glasnost versterkt Centraal Beheer op gebied van pr, Influencer Marketing en Native Advertising
AirHelp contracteert Progress Communications voor pr
16-05-2019 | 14:09:00
AirHelp dat juridische diensten verstrekt aan passagiers wiens vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is, schakelt de pr-expertise in van Progress Communications
VIRTUE met nieuwe editie Malibu Games van influencers
16-05-2019 | 13:56:55
Malibu en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, zetten de Malibu Games voort op wereldwijde schaal. De Malibu Games 2019 campagne richt zich op het verhogen van de emotionele waarde en consumentenbetrokkenheid met een digital-first benadering
Funda breidt uit met financiële diensten
16-05-2019 | 13:33:00
Funda wil haar dienstverlening verbreden naar financiële diensten die spelen rond de aankoop van een woning zoals hypotheken, verzekeringen en notariële diensten
Dentsu X nieuw bureauconcept Dentsu Aegis Network
16-05-2019 | 11:16:00
Dentsu Aegis Network lanceert bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met specialisten. Marijke Gorissen is aangesteld als Managing Director
Louise Meijer (VodafoneZiggo) en Machiel Bolhuis (Eneco) treden toe tot bestuur bvA
16-05-2019 | 10:12:00
Op de Algemene Ledenvergadering van bvA van 15 mei jongsleden stemden de leden in met de benoeming van twee nieuwe bestuursleden. Louise Meijer, Director Brand & Communications VodafoneZiggo en Machiel Bolhuis, Advisor Regulatory Affairs Eneco, treden toe tot het bestuur van BVA.
M2Media wint pitch CEWE
16-05-2019 | 10:07:00
CEWE, de grootste aanbieder van fotoproducten in Europa, brengt haar Benelux media-activiteiten bij M2Media onder. M2Media, onderdeel Candid Group, gaat aan de slag met de mediastrategie, -inkoop en -executie voor zowel CEWE Nederland als België en Luxemburg
Campagne van De Vegetarische Slager over verwarrende productnamen
16-05-2019 | 09:51:57
De Vegetarische Slager voert een nieuwe campagne, namelijk de Alternatieve Verkiezingen. In een online stemlokaal stemmen internetters op de meest verwarrende productnamen. Aanleiding is de discussie over of de productnamen van het bedrijf verwarrend zouden zijn
[Nederlands MediaNetwerk TV] Louise Doorn over HelloMaas
16-05-2019 | 09:27:00
Louise Maas is oprichter en CEO van de startup HelloMaas, dat staat voor Marketing as a Service. Ze vertelt over de voordelen van het inzetten van een flexibele schil en de plannen voor het komende jaar
[Nederlands MediaNetwerk TV] Martin Leeflang over Validators
16-05-2019 | 08:49:00
Martin Leeflang is oprichter CEO van Validators, dat dit jaar tien jaar bestaat. Het bedrijf richt zich op communicatieonderzoek, dus alles rondom media, merk en reclame. Hij heeft de markt voor communicatieonderzoek zien veranderen en praat daarover met Nederlands MediaNetwerk TV
Indie ontwerpt huisstijl bvA
16-05-2019 | 07:59:17
BvA noemt zich voortaan een netwerk voor merkleiders. Bij deze positionering horen een nieuwe huisstijl en website. De huisstijl komt uit de koker van Indie, de site is ontworpen door Dept en de CCI-groep zorgde voor de technische realisatie
MediaMarkt komt met snel afsluiten telefoonabonnement via online identificatie
15-05-2019 | 14:00:00
MediaMarkt maakt het mogelijk in haar winkels mogelijk om binnen enkele minuten een nieuw telefoonabonnement af te sluiten. Dit dankzij een samenwerking met CM.com
Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective
15-05-2019 | 11:56:00
Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken
Zeeman lanceert duurzame zwembroeken en sneakersokken
15-05-2019 | 11:07:00
Zeeman lanceert een collectie met daarin onder meer zwembroeken gemaakt van PET flessen en sneakersokken van achtergelaten visnetten. Zeeman koopt sinds 2015 katoen in via het Better Cotton Initiative. Dat is een samenwerking tussen ontwikkelorganisaties, milieuorganisaties en het bedrijfsleven.
Mediadatabase Retriever verrijkt met online bereiksdata uit NOBO
15-05-2019 | 08:41:00
De Verenigde Internet Exploitanten en Retriever zijn een samenwerking gestart om de online bereiksdata uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek te ontsluiten via de mediadatabase Retriever. Dankzij dit partnership krijgen mediaprofessionals toegang tot profielen en bereikcijfers van vele websites en apps.
Heineken titelsponsor Formule 1 in Zandvoort
14-05-2019 | 11:00:23
Heineken sponsort de Formule 1 die na 35 jaar terugkeert naar Nederland onder de naam Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Vanaf 2020 worden er weer races op topniveau verreden op het circuit van Zandvoort
[Nederlands MediaNetwerk TV] Ruud Verheijen over Wavemaker
14-05-2019 | 10:06:00
Vorig jaar beleefde Wavemaker zijn eerste volledige operationele jaar na de fusie van MEC en Maxus. Business Development Director Ruud Verheijen vertelt over hoe het er nu voorstaat
[Onderzoek] Omzet detailhandel stijgt 4 procent
14-05-2019 | 07:34:00
De detailhandel heeft in maart 4,4 procent meer omgezet dan in maart 2018. Er werden 3,6 procent meer goederen verkocht. Hogere omzetten kwamen voor in zowel de foodsector als de non-foodsector
LVB lanceert LOVEBRAND DESIGNERS
14-05-2019 | 07:22:00
Artdirectors en designers van het Amersfoortse contentmarketingbureau LVB zijn designbureau LOVEBRAND DESIGNERS begonnen. Dit bureau opereert onder de vlag van LVB
Hearst kiest voor online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 08:09:00
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
Twintigers doen van alles later: huis uit, vaste baan, samenwonen
13-05-2019 | 07:52:00
De twintigers van nu maken een hoop levensgebeurtenissen op latere leeftijd mee dan de twintigers van tien jaar geleden. Ze blijven langer thuis wonen, krijgen later een vaste baan, een serieuze relatie of kinderen
MediaCom nieuwe partner van Klaverblad Verzekeringen
10-05-2019 | 07:21:00
MediaCom is door Klaverblad Verzekeringen gekozen als nieuwe partner voor de online en offline business. Het communicatieadviesbureau verzorgt een breed spectrum aan diensten: van communicatiestrategie en mediaplanning tot media inkoop en digital performance
Wendy Pouw nieuwe directeur IAB Nederland
09-05-2019 | 11:18:00
Wendy Pouw is de nieuwe directeur van IAB Nederland. Met een geschiedenis bij onder meer Liberty Global en Mindshare neemt Wendy Pouw het directeurschap over van Yvonne de Jager
Pepsi sponsort optreden Imagine Dragons bij Champions League finale
09-05-2019 | 10:42:00
De band Imagine Dragons zal bij de openingsceremonie van de Champions League finale optreden. Dit heeft Pepsi bekendgemaakt, de sponsor van de voetbalwedstrijd
Trouw met elfde editie Duurzame 100
09-05-2019 | 10:15:00
Dagblad Trouw is op zoek naar bijzondere mensen en initiatieven rond het thema duurzaamheid voor de Duurzame 100. Dit jaar verschijnt de elfde editie
Blauw Gras maakt campagne Wildlands
09-05-2019 | 09:56:00
Begin mei is de campagne van Wildlands Adventure Zoo Emmen live gegaan. Het social bureau Blauw Gras is verantwoordelijk voor strategie, concept en creatie
[Column] Nathalie Peters: Bereiken en beraken: daar gaat het om
09-05-2019 | 09:45:00
In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?
Dopper kiest 3sixtyfive voor Water Gate Experience
09-05-2019 | 09:37:00
Dopper heeft 3sixtyfive uitgekozen als influencer marketing agency voor The Water Gate Experience die van 30 april tot en met 12 mei 2019 bij Schiphol Plaza te bezoeken is
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri-Sun
08-05-2019 | 11:49:00
Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capri-Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capri-Sun
Nieuwe huisstijl voor Het Scheepvaartmuseum
08-05-2019 | 10:18:28
Het Scheepvaartmuseum uit Amsterdam heeft een nieuwe huisstijl. De huisstijl is ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik
We Are RA*W lanceert Agencies of Amsterdam
08-05-2019 | 08:54:00
We Are RA*W lanceert het platform Agencies of Amsterdam: een groeiend overzicht van alle creatieve bedrijven in en om de hoofdstad. Het platform is primair bedoeld voor studenten en starters
SOCIAL.INC winnaar mini-pitch socialmediastrategie Praxis
07-05-2019 | 12:46:00
In 2019 is SOCIAL.INC gestart als het socialmedia- en contentbureau voor Praxis. In het eerste kwartaal hebben beide partijen intensief samengewerkt aan een op de merkstrategie gebaseerde socialmediastrategie
[Onderzoek] Arbeidsmarkt is aan het afkoelen
07-05-2019 | 12:20:00
De signalen dat de arbeidsmarkt in Nederland aan het afkoelen is, zijn in het eerste kwartaal van 2019 duidelijker geworden. De laatste cijfers van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek uit het eerste kwartaal van 2019 laten zien dat het aantal uitgegeven vaste contracten weer aan het dalen is
[Onderzoek] Online kopen van kleding, schoenen, sieraden, huishoudelijk en telecomapparatuur heel gewoon
07-05-2019 | 11:47:00
Bijna de helft van de Nederlanders kocht vijf jaar geleden nog geen kleding, sieraden of schoenen online, nu wel. Dit blijkt uit onderzoek dat Multiscope in opdracht van Trusted Shops heeft uitgevoerd in verband met het dertigjarig bestaan van internet
Broodzaak op NS Stations wordt TRECK
07-05-2019 | 10:57:53
De 29 vestigingen van Broodzaak op de NS Stations worden vervangen door het nieuw ontwikkelde merk TRECK.De vestigingen op de stations van Haarlem, Amersfoort en Leiden worden eind mei als eerste omgebouwd
[Roundtable of Innovation] 21 mei: de zin en onzin van Implicit Association Testing
07-05-2019 | 10:34:00
Tijdens deze roundtable ontrafelen we de geheimen van écht impliciet meten. De meesten van jullie kennen Implicit Association Testing als onder tijdsdruk een opdracht uitvoeren. Maar IAT is meer dan dat
Picnic bezorgt ook in randgemeenten Eindhoven
07-05-2019 | 10:23:00
Online supermarkt Picnic bedient voortaan ook de randgemeenten rondom Eindhoven. Picnic kan haar diensten uitbreiden nu het een nieuwe hub heeft gevonden van waaruit de elektrische elektrische karretjes uitrijden
GoSpooky socialmediapartner EMEA voor onder andere JBL
07-05-2019 | 10:19:13
GoSpooky gaat als socialmediapartner aan de slag in EMEA voor Harman, het bedrijf achter merken als Harman Kardon en JBL. Het techbedrijf gaat samen met GoSpooky socialmediacontent en -campagnes creeëren voor zowel binnen- als buitenland
Adapt Innovatie neemt Crystal Marketing over
07-05-2019 | 10:06:00
Adapt Innovatie heeft per 1 mei 2019 alle activiteiten en medewerkers van Crystal Marketing overgenomen
GivingBrandsEnergy ontwikkelt campagnemateriaal Veilig op Weg
07-05-2019 | 10:04:00
Veilig op Weg is een langlopende verkeerscampagne op basisscholen door heel Nederland. Het heeft een nieuw lesprogramma. De voorlichting over de dode hoek start met vernieuwd campagnemateriaal
MullenLowe Alfred brengt Sun-experts terug op de buis
07-05-2019 | 09:14:00
Ooit waren ze niet weg te denken uit het Nederlandse reclamelandschap; de nerdy experts van Sun. Na jaren van afwezigheid keren ze nu weer terug in een campagne voor Sun’s eco-label: Sun Powered by Nature
Food Cabinet ontwikkelt EU-campagne Bio lekker voor je
07-05-2019 | 08:35:00
De driejarige campagne Bio lekker voor je laat zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past met als doel consumenten te stimuleren vaker voor biologisch te kiezen
Arthur Buring en Wouter Moen aangesteld als directieteam iProspect
07-05-2019 | 08:07:15
iProspect heeft Wouter Moen en Arthur Buring aangesteld als respectievelijk operationeel directeur en commercieel directeur. Zij vormen samen de dagelijkse leiding van het digitaal marketingbureau, dat onderdeel is van Dentsu Aegis Network
Pinterest en vtwonen trappen samenwerking af met campagne Win een vtwonen voorjaarshuis
07-05-2019 | 07:47:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
N=5 bedenkt campagne Dat maakt Hans Anders
06-05-2019 | 14:00:00
Creatief bureau N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor optiekketen Hans Anders. Actrice en cabaretière Plien van Bennekom speelt de hoofdrol in de Dat maakt Hans Anders-campagne
Affiliprint sluit partnership voor aanplant bomen in Madagaskar
06-05-2019 | 11:16:00
Insertmarketingbedrijf Affiliprint gaat een samenwerking aan met Eden Reforestation Projects. De non-profitorganisatie werkt in ontwikkelingslanden aan de wederopbouw van de natuur
[Nederlands MediaNetwerk TV] Eline Zwinkels - MediaTest - over jongerenonderzoek
06-05-2019 | 11:12:00
MediaTest staat voor intelligent media- en communicatieonderzoek, nieuwe technieken en creatieve oplossingen. Eline Zwinkels, researchconsultant MediaTest, praat ons bij
[Column] Paola Cassone: Versplintering in food tribes
06-05-2019 | 11:08:00
Je zou kunnen zeggen dat verschillende eetculturen altijd hebben bestaan in onze maatschappij. De reden dat deze culturen nu worden benoemd, is dat opiniegroepen een krachtig middel in sociale netwerken hebben om met elkaar in contact te komen, ideeën uit te wisselen en gesprekken te voeren over hun visie
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Batavus Actieradius en Vandebron
06-05-2019 | 10:46:00
In Nederland is het not done om als adverteerder een andere adverteerder te bekritiseren in reclame. Daarnaast gelden er in Europa richtlijnen over wat er wel en niet mag in vergelijkende reclame. In de VS is het heel gewoon als het ene merk het andere merk voor rotte vis uitmaakt
[Interview] Daan Zijderveld (Decathlon): Wij willen de sportparticipatie in Nederland naar een hoger niveau tillen
06-05-2019 | 08:09:00
Sportwinkelketen Decathlon laat geregeld van zich horen met opvallende acties. We spreken met Daan Zijderveld, Brand Director van Decathlon
17 digitale monumenten op digitale mupi's in Amsterdam
03-05-2019 | 13:47:00
17 digitale reclameborden zijn op 4 mei tijdens Dodenherdenking van 16:00 tot 21:00 uur in digitale oorlogsmonumenten veranderd. Te zien waren zwarte schermen met de naam van iemand die WOII heeft meegemaakt
VodafoneZiggo kiest voor WPP
03-05-2019 | 13:39:00
VodafoneZiggo kiest voor een samenwerking met WPP. De organisatie wil hiermee de klantbeleving meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten
[Nederlands MediaNetwerk TV] René Repko over ontwikkelingen in retail in China
03-05-2019 | 10:19:00
René Repko heeft als marketeer een lange staat van dienst in retail. Hij werkte onder meer voor Albert Heijn, Randstad, HEMA, Sligro, Rituals en Action. Onlangs maakte hij een reis door China. Met ons deelt hij zijn boeiende ervaringen
Johnny de Mol gezicht van whiskymerk Chivas Regal
03-05-2019 | 09:45:00
Johnny de Mol is het gezicht van whiskymerk Chivas Regal. Hij vindt het maatschappelijk ondernemerschap van het merk erg aansprekend
Game Mania Zone geopend in Esports Game Arena in Alphen
03-05-2019 | 09:42:00
Game Mania heeft een Game Mania Zone in de Esports Game Arena in Alphen aan den Rijn geopend. Dit is een retailzone met een gericht productassortiment
Bereik lanceert standaard voor gebruik verplaatsingsdata
02-05-2019 | 11:56:00
DAT.Mobility, een in mobiliteitsvraagstukken gespecialiseerd bedrijf, heeft een oplossing ontwikkeld die verplaatsingen kan monitoren
[Interview] Léonie Koning - Initiative: Groei van merken begint met kennis van cultuur
02-05-2019 | 09:46:00
Initiative had een uitstekend 2018 en in 2019 heeft het mediabureau een geweldige start gemaakt. Wij spreken Léonie Koning, CEO van dit mediabureau
Havas Media zet werkprocessen in de cloud
02-05-2019 | 07:51:00
Havas Media heeft al zijn werkprocessen rond mediacampagnes ondergebracht in de Campaign Cloud van Cloud Integrate. Dat zorgt voor meer efficiëntie en transparantie
Grolsch steeds duurzamer in 2018
01-05-2019 | 10:31:00
In 2018 heeft Grolsch opnieuw een record bereikt op het gebied van energiereductie. Nadat de brouwer in 2017 al het beste energieverbruik per hectoliter bier ooit heeft gerealiseerd, scoort hij op totaal energieverbruik in 2018 nog net iets beter
LEWIS wordt pr-partner van EPI
01-05-2019 | 10:10:00
EPI, de Nederlandse fabrikant, leverancier en distributeur van kunststof naadloze (giet)vloeren, heeft internationaal communicatiebureau LEWIS ingeschakeld als pr-partner
Partnerschap ICONIX Energy Drink en Apenkooi Events
30-04-2019 | 11:28:00
De deal houdt in dat ICONIX als exclusieve energydrink geschonken wordt op festivals als DGTL, Amsterdam Open Air en By The Creek. Dit zijn enkele festivals van Apenkooi Events
Yune verantwoordelijk voor onlinecampagne ANWB Veilig van Huis Woonverzekering
30-04-2019 | 11:04:00
ANWB lanceert met de onlinecampagne Wie waakt er eigenlijk over jouw huis? een nieuw product: de Veilig van Huis Woonverzekering met smart-beveiligingspakket
MediaMonks creates digital platform Pink Ribbon
30-04-2019 | 10:53:00
Pink Ribbon Germany teamed up with DDB Düsseldorf and MediaMonks to develop Pink ribbon care while you care, the first body care brand — consisting of a shower gel and body lotion — that helps women examine their breasts at home
BENK initieert activatiecampagne Lindahls Kvarg en Intersport
30-04-2019 | 10:39:00
Met #overtrefjezelf wil Lindahls consumenten activeren en inspireren om een stapje extra te zetten, of het nu om een groot of klein sportdoel gaat. Lindahls en Intersport treden samen op als een motivator en reiken handvatten aan om sportdoelen te behalen
Booming benoemt Linda Boks als Business Director
30-04-2019 | 09:57:00
Linda Boks start als Business Director bij Booming Digital Marketing. Ze wordt binnen het managementteam verantwoordelijk voor het verder bouwen aan en professionaliseren van een solide dienstverlening voor alle opdrachtgevers
BVA sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity
30-04-2019 | 08:01:00
De BVA bond van adverteerders sluit zich aan bij de Embassy of Dutch Creativity. Dit samenwerkingsverband gaat voor de vijfde keer naar het Cannes Lions Festival om de Nederlandse creatieve industrie internationaal onder de aandacht te brengen
Femke de Veer partner bij BAAS Amsterdam
30-04-2019 | 07:29:50
BAAS Amsterdam heeft er vanaf 1 mei een partner bij. Femke de Veer gaat samen met Mirjam van Kleef en Bas Ouweneel leiding geven aan het communicatiebureau, dat veertien medewerkers telt
Meer vlees met keurmerk in de aanbieding bij supers
29-04-2019 | 10:44:00
De afgelopen drie maanden lagen er in de Nederlandse supermarkten meer vleesaanbiedingen met een keurmerk dan zogeheten kiloknallers. Dat blijkt uit de cijfers van Wakker Dier
Dirk van den Broek stopt met verkoop grote blikjes energiedrank
29-04-2019 | 10:06:00
Supermarktketen Dirk van den Broek stopt per 20 mei met de inkoop van energiedrankjes groter dan 250 ml. De winkels verkopen de voorraden nog wel, maar ze komen daarna niet meer terug in de schappen
PLUS vervangt wegwerpplastic door afwasbare varianten
29-04-2019 | 08:20:00
Supermarkt PLUS vervangt wegwerpplastics door afwasbare varianten om de milieu-impact te verkleinen. De eerste exemplaren zijn overhandigd aan Bas Eickhout, GroenLinks-politicus en Europarlementariër
The European Parliament’s new campaign to encourage Europe to vote
26-04-2019 | 10:39:00
with just one month to go until the most important elections in the history of the European Union, the European Parliament is launching a campaign in all member states to encourage people across the EU to vote
Thuisbezorgd.nl en Storyboard lanceren influencer campagne Wat eten we vandaag
26-04-2019 | 10:01:00
Thuisbezorgd.nl lanceert de derde video uit hun nieuwe online influencer serie met acteur Ferry Doedens

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie