Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 264772 | Tags:

Jaarverslag KPN dankzij Born05 als online platform
28-02-2020 | 10:47:00
KPN publiceerde op 24 februari 2020 haar jaarverslag 2019. Het telecombedrijf heeft Born05 gevraagd een online platform te ontwikkelen voor het jaarverslag, met als doel het bereiken van een bredere doelgroep dan alleen financiële stakeholders
Peak Capital investeert 1,75 miljoen euro in Trengo
27-02-2020 | 16:40:37
Trengo heeft een investering van 1,75 miljoen euro ontvangen van Peak Capital. Trengo biedt een SaaS-platform dat verschillende klant-communicatiekanalen zoals Facebook, Whatsapp, Voice en website-chat samenvoegt in een gedeelde inbox
VIRTUE creatief bureau IKEA Scandinavië, Portugal en België
27-02-2020 | 14:52:00
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE heeft IKEA’s creatieve pitch voor het Zweedse cluster gewonnen. Daarmee is VIRTUE het nieuwe lead agency voor alle merkcommunicatie in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Portugal en België
Deliveroo voortaan Official Food Delivery Partner van de Eredivisie
27-02-2020 | 14:47:00
Deliveroo is per 1 maart 2020 de Official Food Delivery Partner van de Eredivisie voor het resterende huidige en het komende voetbalseizoen. Deliveroo wordt, naast onder meer hoofdsponsor KPN, de zevende officiële partner van de Eredivisie
[Podcast] Sebastiaan Plasschaert over XS2RADIO
27-02-2020 | 13:04:06
Sebastiaan Plasschaert is samen met Richard Otto oprichter van tech-startup XS2RADIO. Dit is een platform waarmee uitgevers van nieuws-, special interest- en vakmedia hun eigen radiostation kunnen beginnen
Eerste waterstoftrein in Nederland
27-02-2020 | 12:36:02
Woensdagmiddag 26 februari 2020 reed een waterstoftrein voor het eerst op het Nederlandse spoor, op weg naar de stalling in Leeuwarden. Met deze trein wordt de komende weken een aantal testritten gereden tussen Groningen en Leeuwarden
Nederlandse muziekindustrie rapporteert grootste groei sinds vijf jaar
27-02-2020 | 12:02:00
Met een totale omzet van ruim 206,8 miljoen euro in 2019 zag de Nederlandse muziekindustrie de sterkste omzetgroei sinds vijf jaar; een stijging van 13,2 procent
[Podcast] Tijn Elferink over zorgverzekeraar ONVZ
26-02-2020 | 12:52:45
Tijn Elferink is Head of Communications en clustermanager Communicatie bij zorgverzekeraar ONVZ. Ze werken aan het maken van de slag van klassieke zorgverzekeraar die gedeclareerde bonnetjes uitbetaalt naar wat ze als bedrijf kunnen betekenen op gebied van gezondheid
Kruidvat viert 35-jarige Negenmaandenbeurs met babyconcert
26-02-2020 | 11:58:00
Actrice en presentatrice Tatum Dagelet heeft de 35ste editie van de Negenmaandenbeurs in RAI Amsterdam geopend als dirigent van het allereerste baby-orkest ter wereld
Coolblue stopt reclames en schroeft prijzen op door Coronavirus
26-02-2020 | 10:29:08
Electronicaretailer Coolblue is sinds vrijdag 21 februari 2020 gestopt met online reclames en heeft haar prijzen verhoogd. Dit blijkt uit rapportages van diverse media
Rubix in zee met pr- en marketingbureau Lubbers De Jong
25-02-2020 | 16:55:17
Het IT-bedrijf Rubix neemt het Amsterdamse tech-pr en marketingbureau Lubbers De Jong in de arm om de naams- en propositiebekendheid te vergroten
[Podcast] Joost Jetten over Logitech for Business
25-02-2020 | 13:00:00
Joost Jetten is Head of Enterprise bij Logitech for Business. Jetten was eerder werkzaam bij TomTom, MediaMarkt en SC Heerenveen. We kennen Logitech van de muis en het toetsenbord en dat is de laatste jaren uitgebreid met video en gaming
Aantal gesponsorde posts op social media stijgt explosief
25-02-2020 | 09:33:32
Het aantal posts dat influencers hebben geplaatst op sociale media is in het afgelopen jaar verdrievoudigd. Het aantal gesponsorde posts is zelfs nog forser toegenomen: 414 procent, rapporteert influencermarketingplatform Join
Omzet Incentro stijgt met 37 procent
25-02-2020 | 09:14:47
Incentro is daarnaast sponsor van de Skateboard Federatie Nederland (SFN) en een aantal individuele skateboarders. Tijdens de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo staat skateboarden voor het eerst als Olympische sport op de agenda
Saskia Wagenmakers voorzitter IAB Nederland
25-02-2020 | 08:55:16
Saskia Wagenmakers volgt Nathalie Peters op als voorzitter van IAB Nederland. Nathalie Peters was zes jaar voorzitter, wat de maximale termijn is
[Podcast] René Zeedijk over cookies, de radio en de komst van Amazon
24-02-2020 | 14:23:00
René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Interview] Aadjan de Groot en Merlijn Hoek: Digital zit in ons DNA, daar ligt onze focus
21-02-2020 | 14:14:00
MassMovement heeft een rebranding ondergaan. Het in online marketing gespecialiseerde bureau van Aadjan de Groot is uitgegroeid tot full service bureau. We spraken Aadjan de Groot, eigenaar en oprichter van MassMovement, en Merlijn Hoek, Head of Strategy and Operations
VICE+ maakt Up to Date-campagne voor Buddha to Buddha
21-02-2020 | 14:05:00
VICE+ heeft een zogeheten up to date-campagne voor het sieradenmerk Buddha to Buddha ontwikkeld. Eerder ontwikkelde VICE+ al de dented campagne
Gemeente Breda & AB Inbev promoten alcoholvrij bier bij carnaval
21-02-2020 | 13:27:57
Gemeente Breda gaat samen met Bierbrouwerij AB InBev alcoholvrij bier extra onder de aandacht brengen tijdens carnaval. De brouwer en de gemeente slaan de handen ineen om carnavalsvierders te enthousiasmeren vaker voor alcoholvrij bier te kiezen
[Podcast] Leroy Witjes over uitzendbureau Timing
21-02-2020 | 11:36:00
Leroy Witjes is marketing- en communicatiemanager van Timing, een uitzendbureau dat zich richt op MBO+ en lager. Ze vinden dat iedereen een gelijke kans moet hebben op de arbeidsmarkt en gaan daarvoor bijvoorbeeld samenwerkingen aan om alfabetisme tegen te gaan
Frank de Ruwe exposeert zijn street-art
21-02-2020 | 09:03:22
In de tentoonstelling in zijn eigen Street Streetart Museum zal Frankey’s beste werk van 2019 de hoofdrol spelen. Werken die je misschien kent uit Het Parool, waarin elke week een Streetart Frankey is te zien
Zeeman lanceert unisekscollectie #BasicZ
21-02-2020 | 08:29:46
Zeeman lanceert een nieuwe collectie basics genaamd #BasicZ. De collectie is uniseks en bestaat uit hoodies, oversized sweaters en ruime T-shirts. De prijzen van de collectie variëren van 6,99 tot 14,99 euro
Managementteam Boomerang Agency vernieuwd, Rico de Lange Executive Creative Director
21-02-2020 | 08:13:00
Het nieuwe achtkoppige managementteam neemt het stokje over van de oprichters, die zich op hun beurt meer op de strategische uitbouw van het bureau zullen richten
Modefotografie-duo Carin Verbruggen en Ferry Drenthem Soesman naar HazazaH
20-02-2020 | 13:17:00
Carin Verbruggen en Ferry Drenthem Soesman sluiten zich aan bij film-, documentaire en fotografie-productiemaatschappij HazazaH. Hun conceptuele, modische stijl past volgens HazazaH goed bij reclamefotografie
[Interview] Scott Wharton, Vice President & General Manager of Video Collaboration Group Logitech
20-02-2020 | 12:06:00
Scott Wharton is the Vice President & General Manager of Video Collaboration Group Logitech
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Content Director
20-02-2020 | 10:50:00
WAVEMAKER is op zoek naar een fulltime Content Director voor de kantoorlocatie in Amsterdam
[Vacatures] MediaCom zoekt Campaign Manager (starter)
20-02-2020 | 10:29:00
MediaCom zoekt een Campaign Manager (starter) voor de kantoorlocatie in Amsterdam
[Vacatures] MediaCom zoekt Business Growth Manager
20-02-2020 | 10:21:00
MediaCom is op zoek naar een fulltime Business Growth Manager voor de kantoorlocatie in Amsterdam
What is truly Scandinavian? SAS-campagne onder vuur
19-02-2020 | 12:42:00
Een reclamecampagne van de Scandinavische vliegtuigmaatschappij SAS is onder vuur komen te liggen na kritiek van de politieke partijen Dansk Folkeparti en Sverigedemokraterna. SAS heeft de campagne kort gestaakt, maar later alsnog geplaatst
[Cross Media Man] Giscard Monod de Froideville (Pricewise): merken kunnen niet groeien zonder crossmediale strategie
19-02-2020 | 12:18:00
Giscard Monod de Froideville is Chief Marketing Officer bij Pricewise. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2020. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia
[Vacatures] Match My Brand zoekt Senior media/communications planner (32-40 uur)
19-02-2020 | 10:48:00
Match My Brand is op zoek naar een fulltime Senior media / communicatieplanner voor de kantoorlocatie in Amsterdam
Accenture neemt productontwerp- en innovatiebureau VanBerlo over
19-02-2020 | 10:14:46
Accenture heeft de overname afgerond van het productontwerp- en innovatiebureau VanBerlo, dat zijn hoofdkantoor heeft in Eindhoven
Online supermarkt Picnic komt met eigen boerderijmelk
19-02-2020 | 10:05:32
Online supermarkt Picnic is gestart met het direct van de boerderij aan huis bezorgen van halfvolle en volle melk. De melk van de familie Oostdam uit Bodegraven wordt op de boerderij gepasteuriseerd, verpakt in flessen en via Picnic bezorgd
Blokker verdwijnt uit Belgische straatbeeld
18-02-2020 | 14:36:00
Alle Blokkerwinkels in België en Luxemburg worden verbouwd tot discountwinkel Mega World. Mirage Retail Group verkoopt Blokker België aan Dutch Retail Groep
XXS ontwikkelt witte balkjes-campagne voor bescherming slachtoffers
18-02-2020 | 09:48:00
XXS Amsterdam bedacht voor Slachtofferhulp Nederland een campagne die draait om het beschermen van de identiteit misdaadslachtoffers via een wit balkje voor hun ogen
MassMovement: rebranding naar full service bureau
17-02-2020 | 20:15:00
MassMovement heeft bekend gemaakt zich voortaan als full service bureau te profileren: strategisch, creatief en technisch, met de focus op resultaat. De nieuwe pay off is Mixen. Maken. Raken
[Column] Machiel Verkuyl: Reclame is zinloos
17-02-2020 | 13:27:38
Een man en zijn zoontje die voorbij fietsen en uitroepen dat reclame zinloos is. Het doet iets met Machiel Verkuyl. Maar wat precies? Hij vertelt het je in zijn column
Wellwood verzorgt strategie en campagne Naïf Natural Skincare
17-02-2020 | 11:24:23
De Nederlandse producent van natuurlijke huidverzorging voor baby’s, vrouwen en kinderen kreeg afgelopen zomer nog een miljoeneninvestering en wil na de eerste vijf succesvolle jaren meer focus aanbrengen en sneller groeien
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue Cinemas, Basic-Fit en Swiss Sense
17-02-2020 | 11:01:00
In plaats van lokaal x actueel x content x kort koos Vue voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap. In het beste geval hadden ze zelf een leuke tijd tijdens de ontwikkelingen, want mensen uit Gorinchem snappen hier helemaal niks van
Influentials neemt het Belgische Buzzooka over
17-02-2020 | 10:45:00
Het Nederlandse influencermarketingplatform Influentials heeft een stap richting Europese expansie gezet. Influentials is sinds kort eigenaar van de Belgische influencermarktplaats Buzzooka
Kruidvat en Patty Brard lanceren schoonmaakcollectie From PB with Love
17-02-2020 | 10:25:26
De volledige From PB with Love-voorjaarsschoonmaakcollectie is exclusief verkrijgbaar bij Kruidvat en op Kruidvat.nl, zolang de voorraad strekt. Van 22 februari tot en met 1 maart 2020 is de collectie ook te verkrijgen op de Huishoudbeurs
Commercial Land Rover Devender met James Bond
17-02-2020 | 09:39:00
Voor de opnames van de nieuwe Bond-film No Time To Die zijn in totaal tien exemplaren van de Land Rover Defender gebruikt, waaronder chassisnummer VIN 007
AVANS Hogeschool en Offspring Media starten marketinginnovatielab
17-02-2020 | 09:12:23
De strategische samenwerking tussen de hogeschool en de online uitgeverij heeft als doel om het bedrijfsleven meer te betrekken bij de learning community van de opleiding
NEEW wint The Pitch van DPG Media
14-02-2020 | 09:11:11
The Pitch is een samenwerking tussen ADCN en DPG Media waarbij de creatieve wereld uitgedaagd wordt een gouden concept te pitchen en kans te maken om deze campagne werkelijkheid te laten worden
Reinier Hillen manager B2B bij Coebergh Communicatie & PR
14-02-2020 | 08:56:00
Reinier Hillen is terug bij Coebergh Communicatie & PR en geeft er nu leiding aan het B2B-team. Hij is verantwoordelijk voor de verdere expansie van dit bedrijfsonderdeel. Tevens bedient hij zelf enkele opdrachtgevers uit de zakelijke dienstverlening, zoals Annexum, Audax en Tetra Pak
Heineken wil in 2030 volledig circulair zijn
14-02-2020 | 08:39:00
In Nederland brouwde Heineken het afgelopen jaar ruim 1200 miljoen biertjes op hernieuwbare energie. 11 procent van de gebruikte energie wordt opgewekt met zonnepanelen, die op het eigen terrein van de brouwerij in Den Bosch staan
Unilever: wereldwijd geen marketing en reclame meer voor kinderen
13-02-2020 | 16:44:00
Unilever stopt wereldwijd voor het einde van 2020 met reclame en marketing voor kinderen tot 12 jaar en op sociale media tot 13 jaar. Influencers, bekendheden en sociale media zullen daartoe voor deze doelgroep in de ban worden gedaan
Suikerrietfolie om tijdschriften Audax
13-02-2020 | 14:55:16
Audax Publishing, onderdeel van Audax Groep, verpakt haar 1,1 miljoen tijdschriften voor abonnees per direct in duurzame biobased suikerrietfolie
Born05 zet zich in voor digitale communicatie albelli
13-02-2020 | 13:42:19
Albelli gaat samenwerken met Born05. Het fotobedrijf ziet Born05 als geschikte partner om al haar digitale communicatie naar een hoger niveau te tillen
Uber verhuist naar Tripolis-Park in Amsterdam
13-02-2020 | 09:37:32
Het internationale hoofdkantoor van Uber gaat verhuizen. In 2022 zal het techbedrijf in het Tripolis-Park een campus realiseren voor alle medewerkers
Validators: Albert Heijn grootste kanshebber Gouden Loeki
13-02-2020 | 09:03:00
Albert Heijn maakt met de kerstcommercial de grootste kans op de Gouden Loeki. Daarbij wordt de grootgrutter op de hielen gezeten door Disneyland Paris. De commercial van de Staatsloterij eindigt op een derde plaats
FNG kiest met 5 merken voor Initiative
13-02-2020 | 08:42:57
FNG Nederland brengt haar mediabelangen onder bij Initiative. Het bureau is verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning, -inkoop en uitvoering van de ATL-campagnes voor de merken Claudia Sträter, Expresso, Miss Etam, Promiss en Steps
WPP koopt XumaK
12-02-2020 | 14:54:02
WPP heeft aangekondigd dat het via Wunderman Thompson het technische consultancybedrijf XumaK heeft aangekoncht. XumaK is gespecialiseerd in het implementeren van performance gedreven commerciële oplossingen
Campagne KRANT.NL gestart voor dagbladen DPG Media
12-02-2020 | 11:11:20
DPG Media is een campagne gestart onder de noemer Lees je rijk. Via de website KRANT.NL wil DPG Media een platform bieden waar consumenten kennis kunnen maken met 11 Nederlandse krantentitels van DPG Media
NETGEAR kiest Lewis voor pr-activiteiten, influencers en social media
11-02-2020 | 16:48:00
NETAGEAR heeft na een bureauoriëntatie LEWIS geselecteerd voor alle pr-activiteiten, influencer samenwerkingen en de creatie van social content. Netgear is specialist op het gebied van netwerktechnologieën voor thuis, zakelijke omgevingen en serviceproviders
[Onderzoek] Epson: The Experience Future: we willen niet alleen kijken, maar ook participeren
11-02-2020 | 14:55:08
We zijn tegenwoordig steeds meer op zoek naar ervaringen. Meeslepende belevenissen, waarin we ons kunnen verliezen. Dit blijkt uit het Europese onderzoek The Experiental Future, een onderzoek in opdracht van Epson
Incentro komt met Ooit-campagne langs de A4
11-02-2020 | 08:19:00
IT-dienstverlener Incentro heeft tot 23 februari alle reclamemasten langs de A4 geclaimd voor de Ooit-campagne
[Interview] Wouter Glaser over native advertising, pr en Yuri
10-02-2020 | 10:54:00
Glasnost richtte in oktober 2019 het native advertising-label Yuri op. Drie maanden later vertelt oprichter Wouter Glaser over de vorderingen van het nieuwe label
Bart te Riele Creative Director One Shoe
10-02-2020 | 09:32:00
Bart te Riele is per 1 februari 2020 aangesteld als Creative Director bij One Shoe. Het Utrechtse bureau versterkt zich hiermee verder op het gebied van conceptontwikkeling, merkidentiteit en (reclame)campagnes
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Knab, Bunq en Allianz
10-02-2020 | 09:19:00
Je afzetten tegen de gevestigde orde is van alle tijden. Iedere generatie denkt het beter te weten dan de vorige en dat is heel gezond. Want zó ontstaat verandering en soms verbetering. Alleen, om verbetering te kunnen bewerkstelligen, moet je wel een alternatief plan hebben
VPRO Tegenlicht: Rebellen tegen Reclame
07-02-2020 | 10:45:00
Een wereldwijde voorhoede van activisten, politici, wetenschappers en juristen vecht tegen de overvloed aan reclameboodschappen. Tegenlicht volgt enkele van deze pioniers in hun strijd tegen reclame
[Column] Erwin Fisser: Vaccinaties, leuker kunnen we het niet maken
07-02-2020 | 09:14:00
Kennen we nog de oude Belastingdienst-payoff Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker? Typisch geval van prachtig vakwerk van een reclamebureau op basis van een op onvoldoende inzichten gebaseerde briefing van de klant
[Onderzoek] Eventbrite: Meer evenementen in 2020
07-02-2020 | 07:53:25
De helft van de evenementenorganisatoren (51%) in Nederland en België verwacht in 2020 meer evenementen te organiseren dan vorig jaar. Dat blijkt uit het jaarlijkse trendrapport van ticketplatform Eventbrite
Vue Cinema komt met campagne over afleiding: Get Lost
06-02-2020 | 10:28:00
Bioscoopketen Vue heeft samen met filmregisseur Jake Scott om een wereldwijde campagne gelanceerd die haar licht schijnt op de toenemende afleiding in ons dagelijks leven
PostNL-dochter Spotta in handen van Arcis
06-02-2020 | 09:35:53
Spotta gaat over van PostNL naar beheermaatschappij Arcis BV. Dat is een consortium van drie partijen met ruime ervaring in de printwereld: beheermaatschappij Em. de Jong, Print Nerds (Print.com) en Shatho Beheer
Joop Brakenhoff, Femke de Leeuw, Jan Brouwer, Luc van Os en Ingrid Faber in RvC Audax
05-02-2020 | 15:45:13
Logistiek retailer Audax Groep heeft haar nieuwe Raad van Commissarissen geïnstalleerd. Joop Brakenhoff, Femke de Leeuw, Jan Brouwer, Luc van Os en Ingrid Faber hebben zitting
HERC herlanceert Jobbird.com als internationaal merk
05-02-2020 | 14:23:00
HERC the agency heeft het merk Jobbird.com van scratch opnieuw mogen positioneren, opbouwen en vormgeven. De campagne 100.000 fantastic normal jobs is voor de vacaturesite uitgerold
[Startups] Rik Heijmen start website voor relatietherapie Monsley.com
05-02-2020 | 12:15:00
Rik Heijmen, voormalig strategisch directeur en oprichter van KOKORO Amsterdam, wil binnen zes jaar 100.000 Europeanen online mentale zelfhulp bieden bij onder meer relatieproblemen, rouwverwerking en burn-out
Marcia Luijendijk marketingdirecteur Mediq
05-02-2020 | 11:58:00
Mediq heeft Marcia Luijendijk aangesteld als marketingdirecteur Benelux. Zij wordt verantwoordelijk voor de marktsegmentmarketing, communicatie en digital marketing
Daan Versteeg nieuwe Country Manager Nederland bij Ipsos
05-02-2020 | 10:48:00
Daan Versteeg is sinds 4 februari 2020 de nieuwe Country Manager van Ipsos in Nederland. Hij volgt Harald Hasselmann op, die binnen Ipsos in een andere functie werkzaam blijft
Jägermeister en Gullie met carnavalcampagne
04-02-2020 | 13:41:59
Jägermeister is gestart met een carnavalscampagne samen met carnavalszanger Gullie. Dorst & Lesser en Jägermeister realiseren hiermee hun tweede carnavalscampagne
Prescan kiest LEWIS als bureau voor pr-, content en socialmedia-activiteiten
04-02-2020 | 13:21:00
Prescan heeft LEWIS aangesteld als bureau voor pr-, content en socialmediaactiviteiten. Het bedrijf is onder meer bekend van de Total Body Scan
Roland van Kralingen en Ingrid Siemes-van der Made in Raad van Advies NOSUCH
04-02-2020 | 12:21:00
Roland van Kralingen en Ingrid Siemes-van der Made treden per 2020 toe tot de Raad van Advies van de NOSUCH Group. Beide leden zullen een belangrijke rol spelen in het behalen van de groeidoelstellingen
Blauw Gras aan de slag voor Hallmark
04-02-2020 | 10:22:50
Blauw Gras is per november aan de slag gegaan voor Hallmark. Het Amsterdamse bureau wordt de socialmediapartner van het bedrijf op het gebied van wenskaarten en cadeauartikelen
Red Bull kiest voor Mindshare Greenhouse
04-02-2020 | 08:47:12
Mindshare Greenhouse is als winnaar uit het pitchtraject voor Red Bull Nederland gekomen. Red Bull is het derde grote account dat in korte tijd heeft gekozen voor Mindshare Greenhouse
Marjolein Jonker Managing Director Yellow Communications
03-02-2020 | 11:22:07
Oprichter en eigenaar Karin van Geelen blijft actief binnen het bureau als Strategy Consultant voor klanten en als mentor voor het team
ALD Automotive lanceert nieuwe merkidentiteit
03-02-2020 | 10:53:00
ALD Automotive lanceert samen met de nieuwe merkidentiteit een nieuwe slogan: Ready to move you. De identiteit wordt uitgerold in alle 43 landen waar ALD Automotive actief is
[Commercial Review] Daan Koops: Unox, Young Capital en Albert Heijn
03-02-2020 | 10:26:00
Je hoort het je oude moedertje al zeggen: "Wat zitten ze toch de hele tijd naar zo'n stom scherm te grijnzen, hebben ze niks beters te doen!?" Unox vangt dit gevoel perfect in hun commercials voor Puur Soep
[Interview] Florent Renders over de carnavalscampagne van Bavaria
03-02-2020 | 10:12:00
Bavaria begint in de aanloop naar carnaval een campagne die draait om het verbroederende aspect van dit feest in Zuid-Nederland. Volgens de brouwer verdient carnaval de Nobelprijs voor de Vrede. We spreken marketingmanager Florent Renders
[Onderzoek] Sanoma onderzoekt belangrijkste momenten van consumenten
03-02-2020 | 09:51:34
Om zo effectief mogelijk consumenten te bereiken en te bewegen, is het belangrijk om content op het juiste moment en met de juiste boodschap te tonen. Het identificeren van belangrijke momenten in het leven van de consument in combinatie met de behoeftes op dat moment, helpt daarbij
[Column] Jerome Kuijken: De paywall als redder van online advertising
03-02-2020 | 09:26:00
Publishers kunnen dankzij alternatieve inkomsten selectiever zijn met welke merken ze in zee gaan. Zich richten op duurzame partnerships met merken die in hun publiek willen investeren in plaats van in vluchtige massacampagnes
TCC heet voortaan Fightclub
03-02-2020 | 08:54:26
Het Bredase reclamebureau TCC, bestuurd door Cees Faes, gaat na dertig jaar verder als Fightclub. Ook het jonge developmentbureau The Red Corner gaat mee in deze samensmelting
NBCUniversal krijgt boete van 14,3 miljoen voor monopolievorming licentierechten
31-01-2020 | 15:17:00
NBCUniversal, de film- en televisietak van Comcast, heeft van de Europese Commissie een boete van 14,3 miljoen euro gekregen voor het overtreden van de mededingingsregels
[Interview] Yvonne Prins en Carolien van ’t Hek: Het co-leadership brengt snelheid en vernieuwing naar UM
31-01-2020 | 15:06:00
De dagelijkse leiding van UM Nederland is per 1 oktober 2019 in handen van Yvonne Prins als Managing Partner en Carolien van ’t Hek als CEO. Wij spreken hen over UM
[Column] Marianne van Soomeren: Verhalen vertellen op voetbalshirts
31-01-2020 | 14:35:00
Ik zag laatst de shirtsponsoring van PSV. Tot mijn grote verbazing had Brainport, PSV’s nieuwe hoofdsponsor, een wel heel bijzondere manier om zijn naam op het shirt te zetten: met echte long copy
Hinderling Volkart sluit zich aan bij Dept
31-01-2020 | 11:16:17
Dept krijgt 100 procent van de aandelen, inclusief de dochterondernemingen Hinderling Volkart Bern en HV Italic. In ruil daarvoor nemen de eigenaren Michael Hinderling, Michael Volkart en Severin Klaus, een aandeel in Dept
Megawatt Advertising lanceert tweede TVC voor Swiss Sense
31-01-2020 | 11:06:24
Voordat Swiss Sense een nieuwe campagne ontwikkelt, wordt er uitgebreid onderzoek gedaan. Megawatt zette deze informatie om in een concept waarbij echtheid en diversiteit de boventoon voeren
[Column] Paola Cassone: Het juiste spoor
31-01-2020 | 10:29:54
Er is keuze zat in de markt, dus de kans dat consumenten de voorkeur geven aan merken met een goed imago op duurzaamheid en bedrijfsethiek wordt steeds groter. Exponentieel groter. Is dit nieuws? Nee hoor. Ik persoonlijk hamer al sinds drie jaar op dit thema. De meest verlichte marketinggoeroes al veel langer
MPG/Globitas neemt SOCIAL.INC over
30-01-2020 | 15:10:38
SOCIAL.INC is geacquireerd door Globitas, dat eind oktober ook eigenaar is geworden van MPG., en wordt hiermee onderdeel van de MPG.Group. De overname is de eerste stap naar een fullservice content & brand publishing MPG.-netwerk
DDMA richt Commissie Influencer Marketing op
30-01-2020 | 14:07:03
DDMA, branchevereniging voor data en marketing heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Op deze wijze wil DDMA onduidelijkheid bij marketeers over de inzet en effectiviteit van influencermarketing wegnemen en het professionaliseren van het vakgebied
SIRE vernieuwt bestuur
30-01-2020 | 13:38:00
Stichting Ideële Reclame (SIRE) heeft zijn bestuursstructuur aangepast en bestaat voortaan uit een Algemeen Bestuur en een Campagne Bestuur. Met de nieuwe opzet heeft ook een aantal bestuurswisselingen plaatsgevonden
[Onderzoek] Multiscope: 3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt
30-01-2020 | 13:15:47
Bijna 3 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen jaar boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Het aantal dat online boodschappen doet is sinds 2016 bijna verdubbeld. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor
LEWIS Amsterdam haalt Deliveroo binnen als nieuwe klant
30-01-2020 | 10:48:12
LEWIS Amsterdam werkt sinds 1 januari 2020 voor Deliveroo. Het internationale bureau ondersteunt het maaltijdplatform, dat beschikbaar is in 15 steden in Nederland, bij de mediabenadering onder een consumentendoelgroep
Whizpr Nederlandse pr-partner voor KnowBe4
30-01-2020 | 10:29:02
KnowBe4 neemt Whizpr uit Wageningen in de arm voor advies en ondersteuning op het gebied van pr, marketing en contentcreatie
[Vacatures] Ticketveiling is op zoek naar een Director E-commerce, Sales en Marketing
30-01-2020 | 10:12:00
Ticketveiling is per direct op zoek naar een Director E-commerce, Sales en Marketing voor de locatie Leiderdorp
Foodl: nieuwe marktplaats voor horeca
29-01-2020 | 14:07:00
De Nederlandse online marktplaats Foodl is van start gegaan. Foodl wil het voor chefs, bartenders, horecaondernemers en de producenten van eten en drinken mogelijk maken om directe handel met elkaar te drijven
[Onderzoek] Millennials delen persoonlijke data in ruil voor persoonlijke ervaring
29-01-2020 | 12:17:00
56 procent van de consumenten tussen de 18 en 35 jaar is bereid om persoonlijke gegevens te delen in ruil voor een meer persoonlijke ervaring. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door ShoppingTomorrow, op vraag van Selligent in samenwerking met marketingbureau Merkle
[Interview] Martin de Boer: Het transport van onze Boeing 747 was wereldwijd groot nieuws
28-01-2020 | 15:00:00
Martin de Boer is marketingdirecteur bij Corendon Hotels & Resorts. 2019 was voor Corendon en voor hemzelf een jaar vol dynamiek. Wij spreken hem over de hotels, de Boeing 747 die over de A9 werd vervoerd en de komende mijlpalen
J. Walter Thompson Amsterdam wordt Wunderman Thompson Amsterdam
28-01-2020 | 13:21:00
Anita Lotten is de Managing Director van het bureau
Treatwell laat Glasnost pr verzorgen
28-01-2020 | 09:27:08
Treatwell, het Nederlandse boekingsplatform voor haar- en schoonheidsbehandelingen neemt Glasnost in de arm voor pr
Luxor Theater Rotterdam kiest voor Bud
27-01-2020 | 12:07:23
Luxor Theater Rotterdam kiest voor Bierbrouwerij AB InBev als bierpartner. De brouwer gaat tenminste de komende vijf jaar zowel het oude als het nieuwe Luxor Theater van bier voorzien. Bud komt op alle locaties als hoofdmerk op tap
Internationale TikTok-creators aan de slag voor Basic-Fit
27-01-2020 | 10:51:00
Fitnessketen Basic-Fit lanceert in samenwerking met socialmediabureau GoSpooky een eigen kanaal op TikTok. De eerste TikTok-video’s die in samenwerking met een tiental internationale TikTok-creators zijn gemaakt, staan live
ADBUSINESS Amsterdam shirtsponsor Geuzenmiddenmeer Zaterdag 5
27-01-2020 | 10:29:00
ADBUSINESS Amsterdam is shirtsponsor van Geuzenmiddenmeer Zaterdag 5. Het thuistenue is gelanceerd onder de noemer Launch of something special
Usain Bolt gezicht van Europese campagne Allianz Direct
27-01-2020 | 10:20:00
Om het internationale karakter van het nieuwe label te benadrukken en zich breder te profileren dan alleen autoverzekeringen, is Allianz Direct een langetermijnsamenwerking aangegaan met Bolt
Bavaria begint carnavalscampagne Nobelprijs voor de Vrede
27-01-2020 | 09:48:23
Bavaria begint in de aanloop naar carnaval een campagne die draait om het verbroederende aspect van dit feest in Zuid-Nederland. Volgens de brouwer verdient carnaval de Nobelprijs voor de Vrede
Schaatsploeg Team Jumbo-Visma en Unox gaan sponsorovereenkomst aan
27-01-2020 | 09:38:36
Samen zullen zij een nieuw marathonschaatsteam opzetten. Het team gaat onder de vlag van Team Jumbo-Visma het ijs op, met Unox als primaire partner en zal deelnemen aan alle marathonwedstrijden op natuur- en kunstijs
[Onderzoek] Ruigrok NetPanel: Nederlandse consument klaar voor Amazon
24-01-2020 | 15:59:00
In de loop van 2020 betreedt Amazon de Nederlandse e-commerce markt. Waar retailers zich volop aan het voorbereiden zijn en experts voorspellingen doen over de impact op de markt, lijkt de consument er wel klaar voor
[Interview] Saskia Caelen: Distributie is cruciaal, maar content en context creëren extra waarde
24-01-2020 | 14:57:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt
Weber Shandwick zet AI in voor dataverzameling
24-01-2020 | 09:47:00
Weber Shandwick lanceert een Global Intelligence-divisie om klanten van dienst te kunnen zijn met data-driven oplossingen. De divisie bestaat uit meer dan 100 datawetenschappers, -analisten en -engineers
[Column] Reinier Rombouts: Digitaal is het nieuwe normaal, ook voor mkb’ers
24-01-2020 | 08:51:06
De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt
[Column] Annemarije Tillema: Merk en duurzaamheid
24-01-2020 | 08:33:00
Alles begint bij bewustwording, of het nu gaat om minder plastic gebruiken, groene energie of verantwoord geproduceerde voedingsmiddelen. Alles begint dichtbij. Met kleine stapjes. En de juiste toon
[Interview] Nanne Bos over Do Your Thing bij ING
23-01-2020 | 13:17:00
ING lanceerde zijn nieuwe slogan en merkgedachte Do Your Thing. Het merk ING is wereldwijd uniform gemaakt. We spraken Nanne Bos, global head of brand management bij ING
Promotie-onderzoek: Investeren in merk loont ook in B2B-markt
23-01-2020 | 11:21:00
Investeren in je merk kan ook ondernemingen die opereren in een B2B-markt op lange termijn concurrentievoordeel opleveren. Om dit inzichtelijk te maken heeft onderzoeker Tom Dolkens de Schijf van Vijf voor merkwaarde bij B2B-ondernemingen ontwikkeld
[Podcast] Andrea Huijssoon over Heineken
23-01-2020 | 11:07:00
Andrea Huijssoon is mediamanager bij Heineken. Ze is de meest invloedrijke marketeer in DeMarketing100 van Nederlands MediaNetwerk. In deze podcast vertelt ze over allerlei aspecten van haar werk, zoals de introductie van Heineken 0.0
StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital
23-01-2020 | 11:00:00
De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen
[Podcast] Stacey Rookhuizen over Bombilate
23-01-2020 | 10:41:34
Stacey Rookhuizen is oprichter van Bombilate, maar is bij velen nog een bekend gezicht vanwege haar jurylidmaatschap bij The X-Factor en deelname aan allerlei televisieprogramma’s. Bij MarketingReport Radio vertelt ze over haar bedrijf in online televisie
[Podcast] Ellen Bark-Lindhout over Collider Amsterdam
23-01-2020 | 10:21:00
Ellen Bark-Lindhout is mede-oprichter van Collider Amsterdam, een accelerator die investeert in madtech-start-ups. Wat dat is en hoe ze werken, vertelt Ellen Bark in de uitzending van Marketing Report Radio
[Podcast] Peter-Jan Melenhorst over VELUX
23-01-2020 | 10:00:00
Peter-Jan Melenhorst is manager channelmanagement bij VELUX. Zijn bedrijf richt zich met campagnes op consumenten en op de zakelijke markt, zoals aannemers die dakramen en dakkapellen plaatsen bij mensen thuis
[Podcast] René Zeedijk over MediaScience en ZIGT, WhatsApp en de luistercijfers radio
23-01-2020 | 09:39:00
René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Screenforce] Top 3 supermarkten goed voor 67 procent van de omzet en 66 procent van de mediabestedingen
22-01-2020 | 13:33:00
Onderzoeksbureau Nielsen heeft de marktaandelen van de supermarkten over 2019 gepubliceerd. Hieruit blijkt dat Albert Heijn nog altijd goed is voor één derde van de markt en dat Jumbo de grootste groeier was in aandeel
Reinier Breij naar Mediaxplain
22-01-2020 | 11:54:24
Marketing- en mediabureau Mediaxplain* verzorgt voortaan de gehele backoffice rondom media buying zelf. In dit kader heeft het bureau Reinier Breij aangetrokken als nieuwe Trading Manager
IQ Creative stapt over op Bud
22-01-2020 | 10:18:19
De Amsterdamse horecaketen IQ Creative heeft bekend gemaakt over te stappen op de bieren van Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek
Dekbed-Discounter.nl lanceert woonwebwinkel WoonQ.nl
22-01-2020 | 10:04:00
Dekbed-Discounter.nl heeft een woonwebwinkel gelanceerd onder de naam WoonQ.nl. Het bedrijf dat de beddengoedmarkt succesvol opschudde is van plan ook de woonbranche te transformeren
[Interview] Martijn de Kemp: Centraliseer influencermarketing in je jaarplannen
21-01-2020 | 12:58:00
Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard
3sixtyfive zet influcencers in voor introductie Green Card
21-01-2020 | 11:17:56
Nederlandse bank bunq lanceert de Green Card en vond na een pitch in influencermarketingbureau 3sixtyfive de juiste partij om dit nieuwe product in zes landen op de kaart te zetten
Moco Museum kiest voor M2Media
21-01-2020 | 09:57:28
Moco heeft na een pitchtraject gekozen voor M2Media, onderdeel van Candid, als nieuwe mediapartner. M2Media wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -inkoop en -planning van alle traditionele media
REDRUM zoekt partners voor campagne NFK
21-01-2020 | 08:43:29
In maart lanceert de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties NFK een campagne voor mensen met een zeldzame kankervorm. Film- en animatiestudio REDRUM werkt belangeloos mee en zoekt partners die willen aansluiten
DDB Unlimited en Peijnenburg zetten Frans Bauer in
17-01-2020 | 08:52:00
Peijenburg is al even niet meer op televisie geweest en om zijn ontbijtkoek weer bij de consument onder de aandacht te brengen, trappen ze de campagne af met een van de bekendste volkszangers van Nederland
Overname Bruna door Audax is rond
17-01-2020 | 08:31:11
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt
Dept creëert campagne Word leraar in Den Haag
17-01-2020 | 08:21:00
De Haagse organisaties De Rode Loper en Klassewerk willen verandering aanbrengen in het structurele lerarentekort en hebben Dept gevraagd om mensen met een andere blik naar het vak te laten kijken
Candid Group opent Rotterdams kantoor en krijgt rebranding
16-01-2020 | 15:18:11
Candid Group heeft het kantoor in het centrum van Rotterdam in gebruik genomen. Het bedrijf kondigt tevens een rebranding aan
Whizpr en Clipit komen met Realtime Brand Dashboard
16-01-2020 | 15:06:48
Whizpr introduceert het Whizpr Realtime Brand Dashboard. Dit is een online dashboard dat real time inzicht geeft in de ontwikkelingen van een merk of thema in online en printmedia. Whizpr ontwikkelde de dienst samen met mediamonitoringbureau Clipit uit Nijmegen
Brouwerij Grolsch draait op windenergie
16-01-2020 | 09:30:48
Sinds 1 januari krijgt de brouwerij van Grolsch en dochteronderneming De Klok Dranken elektriciteit van Europese windmolens. Het bedrijf wil in 2015 volledig CO2-neutraal werken
5PM in zee met The Ocean Cleanup
16-01-2020 | 09:10:00
5PM gaat samenwerken met The Ocean Cleanup, de non-profitorganisatie die technologie ontwikkelt om plastic uit de oceaan te verwijderen
Bert van Grieken stopt bij M2 Media en wordt zelfstandige
16-01-2020 | 08:42:52
Bert van Grieken verlaat mediabureau M2 Media om verder te gaan met zijn eigen bedrijf Mediainkoper. Hij was sinds juni 2019 Head of Procurement bij de Candid Group, waar M2 Media onder valt. Daarvoor was hij directeur inkoop en partner bij het mediabureau
Annemarieke de Haan algemeen directeur Unilever Benelux
15-01-2020 | 11:54:00
Op 1 maart 2020 start Annemarieke de Haan als algemeen directeur van Unilever Benelux. Zij volgt Conny Braams op die op 1 januari 2020 is gestart in haar nieuwe rol als Unilevers Chief Digital & Marketing Officer
Jasper Kessels retaildirecteur bierbrouwerij AB InBev
15-01-2020 | 11:46:00
Jasper Kessels volgt Mark Hanssen op, die per 1 januari 2020 is gestart als horecadirecteur. Kessels startte in 2017 bij AB InBev als Key Account Manager binnen het retailkanaal
Geertjan Vorstenbosch en Reinier Rombouts versterken TheNewTomorrow
15-01-2020 | 11:18:00
Vorstenbosch neemt commerciële en marketingervaring mee en Rombouts voegt zijn uitgebreide trackrecord op gebied pr, communicatie en storytelling toe aan TheNewTomorrow
Havas Group lanceert planningstool Mx Methodology
14-01-2020 | 08:33:33
Om te meten welke betekenis consumenten ervaren bij merkboodschappen, ontwikkelde de Havas Group de Media Experience (Mx) planningstool
XXS Amsterdam verzorgt campagne over rechtsbijstand voor BrandMR
13-01-2020 | 13:27:30
XXS Amsterdam en Brandmeester werkten samen aan de campagne Regel Recht met BrandMR. Deze dienst van Brandmeester levert rechtsbijstand aan mensen zonder rechtsbijstandverzekering
[Interview] Victor Knaap: De consument verwacht dat je overal op het juiste moment de juiste boodschap vertelt
13-01-2020 | 12:28:00
Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?
Merkle ontwikkelt Spotify-campagne voor DAF
13-01-2020 | 09:13:00
Merkle ontwikkelde voor DAF een grote Spotify-campagne, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen playlists creëren: de DAF Trucker Tracks
In-housing, het nieuwe normaal
13-01-2020 | 08:45:00
De verschuiving van bureau naar het zogenaamde in-house-model is in volle gang. Zoals elke trend of verandering begon het klein, maar wat begon met het zelf uitvoeren van searchgerelateerde activiteiten of social community management, is uitgegroeid naar tal van andere domeinen
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey ft. Matthew McConaughey
13-01-2020 | 08:38:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
Mindshare verzorgt Interpolis-campagne met Snelle
10-01-2020 | 14:57:00
Snelle brengt zijn nieuwe track en videoclip Smoorverliefd uit via ROQ ’N ROLLA Music, een samenwerking met Interpolis om jongeren bewust te maken van de risico’s van het gebruik van mobiele telefoons tijdens het fietsen
[Interview] Reinier Rombouts over geloofwaardigheid en leveren wat je belooft
10-01-2020 | 09:20:07
Onze columnist Reinier Rombouts is in het nieuwe bureau TheNewTomorrow gestapt. TheNewTomorrow is een bedrijf dat het mkb helpt met het optimaal inzetten van digital, marketing, pr en communicatie. Wij willen meer weten
[Column] Erwin Fisser: Juichende jongetjes, spetterende muziek, flitsende montage
10-01-2020 | 08:40:22
Sinds deze week word ik door mijn kinderen aangemoedigd om vooral bij de Lidl boodschappen te halen. Want daar kun je nu zegels sparen voor zeedieren. Geen echte, maar van pluche. Er is zelfs al een lijstje gemaakt met de gehele top tien uitgewerkt
Doculayer.ai kiest ItsaRep voor pr en reputatiemanagement 
09-01-2020 | 14:43:45
Doculayer.ai kiest voor ItsaRep voor pr en reputatiemanagement. ItsaRep gaat Doculayer.ai ondersteunen bij het vergroten van de naamsbekendheid en positionering van het bedrijf in Nederland
1 op 3 Nederlanders maakt gebruik van persoonlijke aanbieding per post
09-01-2020 | 14:25:46
Papieren persoonlijke postbezorgde reclame wordt nog steeds door 57 procent van de Nederlanders bekeken.Dit blijkt uit een onderzoek onder 1000 Nederlanders van 18 jaar en ouder door DirectResearch in opdracht van PostNL
Samantha Catsburg Client Service Director bij Stroom!
09-01-2020 | 12:48:00
Samantha Catsburg is per 6 januari 2020 aangesteld als Client Service Director bij het mediabureau Stroom! Voorheen werkte Samantha Catsburg bij Starcom en M2Media
Carlos Lahoz marketingdirecteur van Kia Motors Europe
09-01-2020 | 09:17:00
Kia Motors Europe heeft Carlos Lahoz benoemd tot marketingdirecteur. Lahoz wordt verantwoordelijk voor de Europese marketing- en communicatieactiviteiten van het merk
Do your thing nieuwe slogan en merkgedachte ING
08-01-2020 | 23:35:00
ING heeft een andere merkrichting gekozen met de slogan Do your thing. De bank wil laten zien dat ze mensen in staat stelt mensen een stap voor te blijven en ze aan te moedigen meer dingen te doen die hen raken
[Interview] Tim van der Wiel: Binnen één middag hadden we een naam, logo en website
07-01-2020 | 12:13:00
GoSpooky is een jonge full service social agency, in 2016 opgericht door Liam Tjoa en Tim van der Wiel. We spreken met Van der Wiel over zijn succesvolle aanpak en socialmarketing
[Screenforce] Marketer’s Toolkit over marketing in 2020
07-01-2020 | 09:25:00
Voor de negende keer brengt WARC de Marketer’s Toolkit uit. Het instituut voor marketing intelligence zet op een rijtje welke factoren het marketingbeleid van 2020 bepalen
MullenLowe Alfred ontwikkelt campagne voor Monsterboard
07-01-2020 | 08:57:42
MullenLowe Alfred bedacht een merkcampagne en tv-commercial voor Monsterboard. De spot is drie weken te zien op televisie. De focus ligt op de juiste match tussen bedrijf en kandidaat
KAO brengt mediabelangen Benelux onder bij ZIGT
06-01-2020 | 15:00:34
KAO, het bedrijf achter de verzorgingsmerken Guhl, John Frieda, Bioré en MegRhythm, heeft na een mediapitch besloten haar mediabelangen in de Benelux onder te brengen bij ZIGT
HERC bedenkt campagne voor YoungCapital
06-01-2020 | 14:02:05
HERC the agency heeft de campagne voor YoungCapital van A tot Z met jonge makers gecreëerd. HERC brengt daarmee de pay-off, die het voor recruitmentbureau YoungCapital heeft bedacht, in de praktijk: We Give Work
Langere advertentieduur in supermarkten
06-01-2020 | 10:18:06
Waar voorheen een advertentieslot een duur had van 6 seconden, is het bij het digitale supermarktennetwerk van Centercom nu ook mogelijk om een advertentieduur te kiezen van 5 of 10 seconden
The Brave New Now maakt internationale campagne bunq
06-01-2020 | 10:00:00
Bunq lanceert een internationale commercial voor de bunq Green Card. De metal card-campagne wordt uitgezonden op primetime nationale televisie in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Daarnaast zal er in Amsterdam en Berlijn een Green Card-tram gaan rijden
Alfred zet vingers weer aan het werk voor Simpel
03-01-2020 | 12:25:25
In de laatste Simpel-campagne van Alfred International kruipen de bekende vingers in de rol van een detective en zijn assistent. De campagne wordt uitgerold op tv, radio, digital en outdoor en is de zesde in een rij spoofs op klassiek filmthema’s
Dept verzorgt herpositionering Bastion Hotels
03-01-2020 | 08:16:00
Bastion Hotels slaat een nieuwe weg in met de positionering Waar heel Holland slaapt. De positionering wordt gelanceerd om Bastion Hotels opnieuw voor te stellen aan Nederlanders. De campagne is bedacht door Dept en te zien en horen op televisie, radio en social media
[Column] Annemarije Tillema: Een betere toekomst begint bij jezelf
30-12-2019 | 10:33:41
Als we een ecologisch duurzamere toekomst willen opbouwen, moeten we betere consumenten worden. Dit kunnen we niet alleen. Sterker nog, de consument moet worden meegenomen aan de hand van de fabrikanten, merkenbouwers en verhalenvertellers
Pearle start voor zesde keer vuurwerkbrillencampagne
30-12-2019 | 08:57:00
Tijdens de zesde editie van de jaarlijkse vuurwerkbrillencampagne zet Pearle Opticiens pr, social media, radio, BN’ers en hun eigen kanalen in om aandacht te vragen voor oogveiligheid rondom de jaarwisseling. De optiekketen stelt 70.000 vuurwerkbrillen beschikbaar
[Interview] Rogier IJzermans: Pionieren betekent grenzen opzoeken en eroverheen gaan
23-12-2019 | 12:04:00
Born05 is een bedrijf waar het draait om innovatie en pionieren. Het bureau gelooft heilig in kruisbestuiving en samenwerking om de consument te bereiken. We spreken met oprichter Rogier IJzermans
Contactloos doneren aan KWF op schermen van Exterion Media
23-12-2019 | 11:21:51
Voorbijgangers kunnen op een digitaal touch screen aanvinken welk bedrag ze willen doneren en dit vervolgens betalen door hun bankpasje tegen de terminal te houden
Joe Public verzorgt vervolgcampagne #doeslief van SIRE
23-12-2019 | 10:44:00
Als vervolg op de #DOESLIEF-campagne in maart 2019, kondigt SIRE een korte, actuele vervolgcampagne aan gericht op geweld en agressie tegen hulpverleners
The Carlyle Group neemt meerderheidsbelang in Dept
20-12-2019 | 12:29:24
Internationaal investeringsfonds The Carlyle Group maakt bekend dat het een meerderheidsbelang verwerft in Dept. Voor deze transactie trad JEGI | CLARITY als corporate financieel adviseur op voor het digitale bureau
Qmusic start met testen audio branding in radiocommercials
20-12-2019 | 12:05:58
Onder de naam SoundQ gaat de radiozender onderzoeken hoe herkenbaar en uniek bepaalde audiokenmerken van een merk zijn, zoals jingles, sound logo’s of een specifieke stem
Roorda en Rijksoverheid introduceren De Bril-Instructor
20-12-2019 | 11:05:00
Voor de vuurwerkcampagne gaat de Rijksoverheid een samenwerking aan met Joel Beukers. Beukers is fitnessgoeroe en op Instagram en YouTube populair bij de jongere doelgroep. De man die je met zijn harde geschreeuw dit jaar drillt om je vuurwerkbril op te zetten
[Podcast] Christine Voorma over Edet en toiletpapier
20-12-2019 | 11:03:00
Christine Voorma is marketingmanager van Essity en in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de marketingstrategie van Edet in Benelux en Vochtig toiletpapier in Regio Centraal (Benelux, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland)
[Podcast] Tamara Obradov over investeren in early stage startups
20-12-2019 | 10:26:00
Tamara Obradov is Fund Manager en Partner bij Tablomonto, een bedrijf dat investeert in early stage startups
[Podcast] Frits Huffnagel over Castro Communicatie en citymarketing
20-12-2019 | 10:00:00
Frits Huffnagel is samen met Stefan de Bruijn oprichter van Castro Communicatie. Maar je kent de duizendpoot misschien ook van zijn rol als voorzitter Stichting Amsterdam Gay Pride, als dagvoorzitter, presentator of als politicus
[Podcast] Michael van den Brande over Boldking
20-12-2019 | 09:40:33
Michael van den Brande is Head of Brand bij Boldking, een onlinewinkel voor scheerproducten. Boldking is actief in elf Europese landen
Hyundai en Kia Europe kiezen weer voor Havas Media
20-12-2019 | 08:23:39
Havas Media Group is na een review opnieuw aangesteld als mediabureau voor Hyundai en Kia in Europa. De selectie is het resultaat van een reviewperiode van tien maanden, geleid door Innocean Worldwide, het marketingbureau dat beide automerken bedient
LINDA.foundation en Albert Heijn verlengen samenwerking
20-12-2019 | 08:13:00
Ter gelegenheid van de verlenging van de samenwerking met LINDA.foundation, organiseerde Albert Heijn een evenement om 30 gezinnen te verrassen. Zij kregen een kerstdiner in de Eregalerij van het Rijksmuseum
Screenforce lanceert app TIP voor actuele data over campagnes
19-12-2019 | 14:47:05
Screenforce komt met de app TIP: TV Informatie Punt. De organisatie biedt de app gratis aan bij reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders die rechtstreeks tv-campagnes inkopen bij Ster, Talpa Network, RTL en BrandDeli of ORN
[Podcast] René Zeedijk over DPG Media, JCDecaux en chatbots
19-12-2019 | 14:33:20
René Zeedijk, founding partner van MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Dit keer duikt hij in de overname van Sanoma door DPG Media, de lege reclameborden op treinstations en de trends voor 2020
Total Design ontwikkelt visuele identiteit voor Radio 10
19-12-2019 | 13:40:45
Radio 10 heeft een andere visuele identiteit gekregen en Total Design ontwikkelde dat voor de zender
KLM tot en met 2022 partner en naamgever van het KLM Open
18-12-2019 | 16:33:41
KLM Nederland verlengt het contract als partner en naamgever van het KLM Dutch Open tot en met 2022. Bernardus Golf zal de komende drie jaar de locatie zijn van het KLM Open
LEWIS stelt Martijn Zijerveld aan als Strategy Director
18-12-2019 | 15:43:00
Martijn Zijerveld versterkt internationaal communicatiebureau LEWIS als Strategy Director. In zijn functie gaat Martijn strategische en creatieve concepten ontwikkelen voor bestaande en nieuwe klanten van LEWIS
Bestuur IAB breidt uit met vijf leden
17-12-2019 | 09:00:00
IAB Nederland breidt het bestuur uit van vijf naar negen leden. Joris Lak van Albert Heijn, Dominiek van Esse van MobPro, Sandrine Koopman van Microsoft, Stefan Havik van DPG Media en Atva van Zanten van MindShare treden toe tot het bestuur
Jumbo neemt 17 HEMA’s over in steden
17-12-2019 | 08:35:00
Jumbo zal komende jaren 17 HEMA-winkellocaties overnemen, voornamelijk in de steden. Daarnaast ontwikkelen de twee partijen op zes treinstations een gezamenlijk winkelconcept, waarbij Jumbo het foodassortiment verzorgt
SuperHeroes en Mediaxplain* lanceren campagne #GekOpBeleggen voor BinckBank
16-12-2019 | 10:56:24
De campagne van de online beleggersbank is het eerste resultaat van de bureaupitch eerder dit jaar, waarin SuperHeroes als nieuw communicatiebureau werd gekozen en Mediaxplain* als mediabureau
[Column] Michiel Rotteveel: De mens achter de data
16-12-2019 | 10:28:00
Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen
[Interview] Anna Nooshin: influencers moeten de verwachtingen van adverteerders managen
16-12-2019 | 09:50:00
Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar
Second Opinion breidt team uit
16-12-2019 | 08:54:50
Second Opinion, het adviesplatform voor beslissers in marketing, communicatie en innovatie, breidt uit. Het initiatief van Jeroen de Bakker, dat in november van start ging, voegt Annemarie Joosen en Yvonne Nassar toe aan het zogeheten team van experts
Anderzorg komt met Instagramcursus Genieten van #deleven
16-12-2019 | 08:36:00
Zorgverzekeraar Anderzorg lanceert een Instagramcursus gericht op millennials. In samenwerking met praktisch filosoof Reine Rek leren deelnemers in vijf dagen tijd meer over in het moment zijn, flow ervaren en minder moeten.
YUNE verzorgt kerstcommercial Come Home van de Wegenwacht
16-12-2019 | 08:19:10
De kerstcommercial van YUNE voor de Wegenwacht van de ANWB draait dit jaar om het thema Come Home. Oftewel: samenzijn met dierbaren, waarbij de medewerkers van de pechdienst mensen met panne weer op weg helpen
[Column] Menno van der Steen: Marketeer, durf te experimenteren!
12-12-2019 | 14:35:00
Menno van der Steen is Chief Data & Tech Officer bij UM. In deze column gaat hij in op het selectie-effect, advertentie-effect versus marketing en advertising
Selligent zet marketingtrends voor 2020 op een rij
12-12-2019 | 14:21:18
Marketing evolueert en innoveert voortdurend. Selligent Marketing Cloud zet de vier belangrijkste marketingvoorspellingen voor 2020 voor je op een rij
Robert de Ruiter commercieel directeur Univé Formule
11-12-2019 | 15:12:00
De Raad van Bestuur van Coöperatie Univé heeft Robert de Ruiter benoemd als commercieel directeur. De Ruiter wordt verantwoordelijk voor het vergroten van de commerciële slagkracht van de totale Univé Formule
Fitzroy sluit zich aan bij ICOM
11-12-2019 | 11:25:31
ICOM, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke reclamebureaus in het aanbieden van marketing communicatie, digitale media en aanverwante diensten heeft een nieuw lid aangekondigd: Fitzroy uit Amsterdam
Carlings en VIRTUE lanceren augmented reality t-shirt
09-12-2019 | 12:17:26
Wanneer The Last Statement T-shirt wordt gefotografeerd door een Instagramfilter en gedeeld wordt op social media, kunnen gebruikers via hun telefoon het t-shirt veranderen
Jumbo-Visma in zee met STOX Energy Socks
09-12-2019 | 10:02:11
De renner van wielerploeg Jumbo-Visma trekken vanaf 1 januari 2020 de sokken van STOX Energy Socks aan na een gereden wedstrijd. Deze compressiekous zou moeten helpen bij sneller herstel na de inspanning
[Commercial Review] Gijs van der Togt: humor bij Bol, kansen voor Samsung, perceptie bij Ace & tate
09-12-2019 | 08:03:15
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Gijs van der Togt bespreekt drie reclames die hem in positieve of negatieve zin opvielen
Overname RIDE door Boomerang
06-12-2019 | 13:02:00
De naam RIDE verdwijnt en een deel van de medewerkers verhuist naar het kantoor van Boomerang Agency. De overname past in de consolidatietrend die momenteel gaande is in de reclamebranche
DeMarketing100 2020: Andrea Huijssoon meest invloedrijke marketeer van Nederland
06-12-2019 | 11:04:00
DeMarketing100 2020 werd bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Olofs in Amsterdam
UM verzorgt mediaplan rond kerstcampagne Coca-Cola
06-12-2019 | 10:17:49
Coca-Cola komt met een kerstcommercial met het thema Wat ons verbindt, maakt ons sterker. De Nederlandse campagne is een doorvertaling van de internationale campagne van Coca-Cola. UM is verantwoordelijk voor het mediaplan
Alfred International maakt kerstcommercial voor Jumbo
06-12-2019 | 09:55:01
Alfred International heeft de jaarlijkse kerstcommercial voor Jumbo gemaakt. In de spot van de supermarkt staat vader Bas, gespeeld door Frank Lammers, er dit jaar plotseling alleen voor
Makro kiest voor M2Media als mediapartner
06-12-2019 | 09:30:39
Makro laat M2Media, onderdeel Candid Group, voortaan de mediastrategie verzorgen
Wavin in zee met Het PR Bureau
06-12-2019 | 09:17:27
Wavin werkt voortaan samen met Het PR Bureau. Het bedrijf opereert wereldwijd en is actief in kunststof leidingsystemen en wil verder uitgroeien tot thought leader op het gebied van toekomstbestendige steden
75B ontwerpt 2020-campagne IFFR
06-12-2019 | 08:59:57
Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma te communiceren. De outdoorcampagne begint eind 2019. De officiële posters van IFFR 2020 zijn online te bestellen via de IFFR-shop
Storyboard: influencermarketing zal in 2020 de pubertijd ontgroeien
06-12-2019 | 08:21:00
Influencermarketing is geen nieuw fenomeen. Sterker nog, de archieven gaan terug naar het jaar 1882: in dat jaar werd de populaire Britse actrice Lilly Langtry het gezicht Brown’s Iron Bitters
Julius Minnaar keert terug naar IPG Mediabrands
05-12-2019 | 11:55:08
IPG Mediabrands benoemt Julius Minnaar in de positie van CEO Benelux. Minnaar gaat de Benelux-organisatie door een uitdagende periode van groei en transformatie leiden en de activiteiten in de regio verder stimuleren
Mark van Dijk opvolger Julius Minnaar bij Dentsu Aegis
05-12-2019 | 11:00:00
Dentsu Aegis Network maakt bekend dat CEO Julius Minnaar heeft besloten te vertrekken. Mark van Dijk, momenteel CCO Dentsu Aegis Network Nederland, zal per 1 januari 2020 de functie van CEO gaan vervullen.
Energize komt met game voor T-Mobile
05-12-2019 | 10:21:50
Om bekendheid met de propositie van T-Mobile Thuis te vergroten, ontwikkelde Energize samen met Superhero Cheesecake een digitale game ervaring ontwikkeld. Hierin zijn elementen van een escape room verweven met verschillende kleine challenges
Andrea Huijssoon bovenaan in DeMarketing100
05-12-2019 | 09:25:19
MediaMeetings lanceert DeMarketing100: de ranglijst van de meest invloedrijke mensen in de marketing. Andrea Huijssoon voert deze eerste editie van deze lijst aan
Grote veranderingen in DeMediabureau50
05-12-2019 | 09:03:51
Met twee mensen uit de top drie van afgelopen jaar die hun bureau hebben verlaten, stonden grote veranderingen in DeMediabureau50 van dit jaar bij voorbaat al vast. De ranglijst van 2020 werd op woensdag 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner in Amsterdam
Ivo Roefs (ex-DDB) CMO Schuberg Philis
05-12-2019 | 07:51:00
IT-dienstverlener Schuberg Philis wil een superbrand worden en benoemt Ivo Roefs als Chief Marketing Officer. Ivo Roefs werkte 17 jaar bij communicatiebureau DDB, waarvan 10 jaar als CEO
Tommy Hilfiger sponsor Sail Amsterdam 2020
05-12-2019 | 07:32:00
Als onderdeel van het partnership voorziet PVH Europe alle ruim 2000 SAIL-vrijwilligers van Tommy Hilfiger-kleding. De samenwerking is tot stand gekomen na een oproep van burgemeester Femke Halsema aan het Amsterdamse bedrijfsleven
Louwman Group en Fietsvoordeelshop.nl bundelen krachten
04-12-2019 | 14:10:00
Louwman Group heeft een belang genomen in Fietsvoordeelshop.nl. Door de samenwerking kan Fietsvoordeelshop.nl zijn groeiplannen sneller realiseren
Made by Many opent een kantoor in Amsterdam
04-12-2019 | 11:29:58
72andSunny Amsterdam verwelkomt Made by Many in zijn co-working kantoor in de Amsterdamse Jordaan
Conny Braams Chief Digital & Marketing Officer at Unilever
04-12-2019 | 10:52:28
Unilever today announced some changes to the Unilever Leadership Executive. Amanda Sourry, President, Unilever North America, has decided to retire from the company after more than 30 years of service to pursue new opportunities
[Onderzoek] Posten, scrollen, appen en snappen: Jongeren geïnspireerd door social media
03-12-2019 | 15:38:03
De gevoelens van 14- en 15-jarigen tijdens het posten, scrollen, appen en snappen zijn vaker positief dan negatief. Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam onder bijna duizend 14- en 15-jarigen in Nederland
ACM wil grenzen aan selectieve informatie op websites bedrijven
03-12-2019 | 11:27:47
Bedrijven zijn online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. De Autoriteit Consument & Markt ACM heeft een leidraad ter consultatie uitgebracht, die zich toespitst op de balans tussen gepersonaliseerde informatie en keuzevrijheid
Urgenda wil campagne voor recyclen oude koelkasten
02-12-2019 | 18:47:26
Producentencollectief Weee Nederland, Urgenda en de keukenbranche willen een campagne voor het wegdoen en recyclen van koelkasten en vriezers van tien jaar en ouder. Daarvoor vragen ze steun van het kabinet
[Interview] Mark de Weerd: programmatic anno 2019 en 2020
02-12-2019 | 10:08:20
Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?
[Column] Erwin Fisser: kindertelevisiewijsheid
02-12-2019 | 09:46:04
Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen
N=5 bedenkt huilend beeld voor het Aidsfonds
02-12-2019 | 08:25:00
Het Aidsfonds onthult op Wereld Aids Dag een standbeeld op het Beursplein in Amsterdam. Het beeld, dat is bedacht door creatief bureau N=5, huilt realtime op het ritme van de aidsepidemie: één traan voor elke dode, elke 40 seconden
We winkelen (weer) vaker online en hebben steeds vaker klachten
02-12-2019 | 08:15:04
Van de Nederlanders die in 2019 online winkelden heeft de helft klachten. In 2015 zei 40 procent problemen te hebben ervaren met online aankopen. Te late levering is de meest genoemde klacht. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2019 van het CBS
Mediahuis Nederland introduceert AdSticker middels campagne voor Corendon
29-11-2019 | 13:07:00
Mediahuis lanceert in een campagne voor Corendon een nieuwe advertentiepropositie op de voorpagina van De Telegraaf. De AdSticker brengt twee werelden samen: exposure op een plek in de krant en digitaal
Fitzroy brengt whitepaper Retail Remixed uit over online koopgedrag millennials en gen Z
29-11-2019 | 08:37:10
De whitepaper tackelt de vraag hoe webwinkeliers de opkomende generaties aan zich kunnen binden zonder hun huidige klant uit het oog te verliezen
Zwarte Cross wil 100 procent recycling in 2023
28-11-2019 | 15:13:45
Feestfabriek Alles Komt Goed BV wil dat in 2023 alle bekers en flessen op de Zwarte Cross gerecycled worden. De organisatie zette afgelopen jaar de eerste stappen in het organiseren van duurzamere festivals
[Column] Paola Cassone: sociale netwerken, Hongkong en Greta
28-11-2019 | 14:27:00
Wat zullen we ons over tien jaar van 2019 nog herinneren? Ik heb voor mezelf drie woorden bedacht die 2019 verbeelden: sociale netwerken, Hongkong en Greta
Jet van Nieuwkerk maakt podcasts voor Karwei
28-11-2019 | 08:56:42
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs
Marktplaats rondom TikTok-influencers in de maak
26-11-2019 | 14:31:17
De Rotterdamse Influencer scale-up Influentials richt zich voortaan niet alleen op Instagram, maar ook op TikTok. Met de software van Influentials kunnen bedrijven via een marktplaats toegang krijgen tot essentiële data van influencers
[Nederlands MediaNetwerk TV] Martijn Lasonder over Dorst & Lesser
26-11-2019 | 14:00:57
Martijn Lasonder is strateeg bij socialmediabureau Dorst & Lesser. Verder is hij genomineerd voor DeMediabelofte 2020. We spreken hem over zijn werk.
Nep-aanbiedingen bij bekende webwinkels
26-11-2019 | 09:59:08
Wehkamp en andere bekende webwinkels stunten met aanbiedingen die helemaal niet zo goed zijn als ze lijken. Prijzen worden kunstmatig verhoogd waarna de aanbiedingsprijs heel aantrekkelijk lijkt. De echte korting is lager dan de websites stellen
FJ maakt video over kappersvak voor ANKO
26-11-2019 | 09:09:08
FJ heeft een video gemaakt om het kappersvak in het zonnetje te zetten. Brancheorganisatie ANKO wilde een film waarin kappers centraal staan, zonder dat ANKO zelf te veel op de voorgrond aanwezig zou zijn
Albert Heijn opent kassaloze winkel op Schiphol
25-11-2019 | 13:38:19
Twee maanden lang staat er bij Schiphol een testwinkel van Albert Heijn. Het winkeltjes kent geen kassa’s en klanten betalen voor hun boodschappen zodra ze ermee de deur uit lopen
[Onderzoek] Tweedeling in waardering Black Friday
25-11-2019 | 11:12:21
Er is een grote groep die Black Friday omarmt (57%), maar er is tevens een groep sceptici (43%), waarvan ongeveer een derde de feestdag vooral associeert met misleiding
GelreDome en Bud starten exclusieve samenwerking
25-11-2019 | 10:52:29
De samenwerking concentreert zich op verduurzaming en een podium bieden aan talent. Bierbrouwerij AB InBev is sinds 2018 partner van GelreDome. Deze samenwerking wordt nu met vijf jaar verlengd
[Podcast] Pieter Bas Boertje over D&B Eventmarketing
25-11-2019 | 09:15:05
Pieter Bas Boertje is ondernemer en eigenaar van D&B Eventmarketing. Hij zit al sinds zijn vijftiende in het event-vak. Een feest op de middelbare school met Ad Visser was de start van zijn loopbaan achter de schermen van evenementen
[Interview] Pascal Rotteveel: Het is voor velen een beetje mysterieus wat we bij VIRTUE doen
25-11-2019 | 08:19:00
Pascal Rotteveel is sinds kort Executive Creative Director Western-Europe VIRTUE bij VICE. We spreken hem over zijn plannen met het bureau en zijn boek over zwangerschapscravings
[Column] Roderick Martens: Innovatie? Denk ecosystemen
22-11-2019 | 11:38:42
Je hebt vast wel gehoord van een ecosysteem in zijn ecologische betekenis: een community van levende organismen in samenhang met niet-levende componenten uit hun omgeving, interacterend als een systeem. Denk: het koraalrif
[Podcast] Thomas Bunnik over Whoppah
22-11-2019 | 11:30:00
Thomas Bunnik is co-founder en CEO van Whoppah, een online marktplaats voor het hogere segment gebruikte kunst en meubels. Na de verkoop van zijn vermogensbeheerder Pritle en een korte loopbaan bij BinckBank, wilde hij iets doen tegen klimaatverandering
[Podcast] Mariëlle Krouwel over Fred van Leer, kerstcommercials en de mismatch tussen adverteerder en bureau
22-11-2019 | 10:37:00
Mariëlle Krouwel is Head of Brand Portfolio, Media & Communications bij de Volksbank, de Nederlandse staatsbankorganisatie achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Ze is daarnaast blogger, spreker en een marketeer in hart en nieren
[Podcast] René Zeedijk over Too Good To Go, purposemarketing en meer
22-11-2019 | 10:02:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
Nieuwe Managing Director bij 3sixtyfive: Karianne van Biezen
21-11-2019 | 15:28:09
Per 1 november 2019 is Karianne van Biezen als Managing Director gestart bij influencer marketing agency 3sixtyfive. In haar rol als Managing Director zal zij samen met oprichter John Meulemans het bureau verder uitbouwen
TUI Populairste Website van het Jaar in categorie Reizen; PSV overall winnaar
21-11-2019 | 14:01:00
TUI.nl is verkozen tot de Populairste Website van het Jaar 2019 in de categorie Reizen. PSV was overall-winnaar, terwijl de DPG-uitgaves Trouw en De Gelderlander nieuws-website van het jaar werden
[Onderzoek] PIM Marketing Trendrapport: Zoektocht naar betekenis
21-11-2019 | 12:33:00
Marketeers willen allemaal de klant centraal stellen. Daarvoor moet je echt begrijpen wat de behoeften en drijfveren van individuen zijn. Het PIM Marketing Trendrapport 2020 heeft als thema de zoektocht naar betekenis
[Onderzoek] CMO’s willen volledig in controle zijn volgens Deloitte/IAB
21-11-2019 | 10:46:04
CMO’s willen volledig in controle zijn wat betreft planning, budget en media, maar bovenal van first party data. Dit blijkt uit het rapport What's on the CMO Agenda dat Deloitte in opdracht van IAB Nederland heeft gemaakt waarbij 25 CMO's geïnterviewd zijn
[Onderzoek] Merkonderzoek: Tony’s Chocolonely meest purpose driven merk van Nederland
20-11-2019 | 12:59:54
Met zeven merken en een groei van 53 procent in totale merkwaarde naar 6,39 miljard Amerikaanse dollar is retail niet alleen de snelst groeiende branche in de BrandZ Top 30, maar ook het best vertegenwoordigd in de ranglijst
Speelfilm- en commercialregisseur Diederick Koopal naar hazazaH
18-11-2019 | 22:29:00
Speelfilmregisseur en commercialregisseur Diederick Koopal sluit zich aan bij hazah. Diederick Koopal zal de nieuwe Remia-film maken
Audax Groep neemt Bruna over
18-11-2019 | 21:46:00
Audax Groep neemt in 2020 Bruna van Shared Stories Group over. Als gevolg van de overname zal Bruna onderdeel worden van Audax Groep
Bijenkorf brengt marketingbudget terug: geen Turn on the Lights
18-11-2019 | 06:45:00
De Bijenkorf heeft tientallen medewerkers wegbezuinigd en de jaarlijkse lichtshow Turn on the Lights in Amsterdam geschrapt. Dit schrijft het Financieele Dagblad op basis van uitgelekte documenten van het warenhuis
Alexander van Dam penningmeester PIM
15-11-2019 | 13:04:20
Met de aanstelling van deze finance professional wil PIM het financiële vak en het marketingvak dichter bij elkaar brengen met als doel om samen meer impact te hebben
SuperHeroes met hamburger-advertentie van houtskool om de burgers op te grillen
14-11-2019 | 11:17:17
SuperHeroes heeft een outdoorcampagne gelanceerd waarbij illustraties zijn gemaakt met dezelfde houtskool als waar Mad Grill de hamburgers op bakt
Anneke Bos en Mijntje Cuijpers beginnen TUSSEN
14-11-2019 | 09:21:52
Reclamemakers Anneke Bos en Mijntje Cuijpers lanceren TUSSEN, het bureau dat adverteerders helpt om de totale controle over hun eigen advertising te houden en hen tegelijk ontzorgt bij de ontwikkeling en uitvoering daarvan
SowiesoHelder benoemt Irpa Allard tot creatief directeur
13-11-2019 | 12:10:00
Communicatiebureau SowiesoHelder heeft Irpa Allard benoemd tot creatief directeur. Irpa Allard werkte voorheen voor MPG., waar ze Business Unit Director was en zakelijk en creatief eindverantwoordelijk voor alle Ahold-accounts waaronder Etos, Gall & Gall, Albert Heijn/Allerhande en AH to Go
BvA en FNLI komen met update Gids Content Creators en Food Adverteerders
13-11-2019 | 10:40:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers
Alpine Hearing Protection neemt Thunderplugs/Bananaz over
13-11-2019 | 10:00:00
Alpine Hearing Protection heeft Thunderplugs/Bananaz overgenomen. Beide bedrijven zijn gespecialiseerd in gehoorbescherming
WPP wereldwijde partner voor Beiersdorf
13-11-2019 | 09:37:58
Beiersdorf, a leading provider of innovative, high-quality skin care products, has appointed WPP to be the lead global agency for its iconic global derma and healthcare brands, including Eucerin and Hansaplast/Elastoplast
Mirage Retail lanceert winkelketen MINISO in Nederland
13-11-2019 | 09:34:00
Mirage Retail Group en Mazuli Group hebben overeenstemming bereikt over de exclusieve franchise-rechten van de winkelketen MINISO in Nederland. Deze jonge Japanse winkelformule opende in 2013 haar eerste winkel in China en telt inmiddels 4800 winkels in 86 landen. MINISO opent in het voorjaar 2020 winkels in Amsterdam, Utrecht en Eindhoven
Atala Asberg stapt over van Talpa Media Solutions naar Media Reverse
12-11-2019 | 08:37:12
Atala Asberg aan de slag gegaan als Client Lead/strateeg bij Media Reverse. Ze was hiervoor accountmanager onafhankelijke mediabureaus bij Talpa Media Solutions
Max Verstappen wordt het gezicht van CarNext.com
12-11-2019 | 08:27:00
CarNext.com, de pan-Europese marktplaats voor jong gebruikte auto’s, zet vanaf 2020 Formule 1-coureur Max Verstappen in als boegbeeld van het merk
Campagne van Wecycle rondom recyclecoach
12-11-2019 | 08:11:16
Wecycle begint een campagne om mensen op weg te helpen bij het recyclen van apparaten. De video’s draaien om een recyclecoach, die tips geeft aan consumenten
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Koning over bGenius
12-11-2019 | 08:00:00
Sander Koning is Managing Director van bGenius, marketingtechnologie om online campagnes makkelijk en efficiënt te beheren. Het bedrijf valt onder IPG Mediabrands. We spreken hem over campagnetools, de markt en het werkveld
HALAL en Thessa Meijer maken campagnevideo Ace & Tate
11-11-2019 | 09:59:39
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL
Boomerang produceert interactieve videoclip Lil’ Kleine
11-11-2019 | 09:26:01
Boomerang Agency, Storyteq en Samsung hebben een video gemaakt voor Lil’ Kleine die mensen online kunnen personaliseren. De video Blijven draait om de rapper, die probeert uit handen te blijven van een groep gangsters
[Commercial Review] Folkert Langeveld: Samsung en T-Mobile, KIA, KLM en Unox
11-11-2019 | 09:01:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken
Samsung challenget met Create #withGalaxy-campagne ontwikkeld door Cheil Amsterdam
08-11-2019 | 10:07:00
Samsung lanceert de 360-gradencampagne Create #withGalaxy, waarmee iedereen met een Galaxy-smartphone wordt uitgedaagd om creators te worden. De campagne is 100 procent gefilmd en gefotografeerd met Galaxy-devices
Marco Knoot Directeur Marketing Groupe Renault Benelux
08-11-2019 | 09:48:00
Marco Knoot is per november 2019 directeur marketing bij Groupe Renault Benelux en hiermee verantwoordelijk voor alle de marketingactiviteiten van Renault. Hij neemt de functie over van Thomas Brient
[Onderzoek] Nederlanders gaan vaker op zoek naar korting
07-11-2019 | 12:43:42
Nederlanders gaan vaker op zoek naar kortingen. Dit blijkt uit de Nationale Kortingsmonitor 2019 van marktonderzoeksbureau Etil en Reclamefolder.nl
5PM aan de slag voor SIRE
07-11-2019 | 09:09:01
YouTube Strategy & Services bureau 5PM gaat SIRE ondersteunen met het inzetten van YouTube tijdens toekomstige SIRE-campagnes. Het Amsterdamse bureau ontwikkelt onder andere een geïntegreerde YouTube-strategie en zorgt voor de optimalisatie van het bestaande YouTube-kanaal
Purina Gourmet van Nestlé met de kat als influencer
07-11-2019 | 09:02:00
Purina Gourmet creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als echte influencers en Instagram-foodies aan het werk
Nederlander kiest webshop uit op reviews, Belg op prijs
07-11-2019 | 08:43:42
Nederlanders bepalen hun keuze voor een webwinkel vooral op basis van de reviews. Belgische consumenten kijken juist meer naar de laagste prijs. Dat blijkt uit een poll van Trustpilot onder 2500 online shoppers
Audi werkt met 72andSunny aan wereldwijde merkcampagne
06-11-2019 | 11:06:00
Audi lanceert begin 2020 een merkcampagne die gebaseerd op inzichten en communicatietrends. Het automerk heeft het Amsterdamse 72andSunny als partner aangesteld voor dit wereldwijde project.
Jumbo en Helden brengen Jumbo-editie Helden uit
06-11-2019 | 11:06:00
Supermarktketen Jumbo en mediamerk Helden brengen een speciale Jumbo-editie van Helden Magazine uit. Het magazine is vanaf woensdag 6 november 2019 beschikbaar bij alle Jumbo supermarkten in heel Nederland
Supermarkten sluiten convenant voor leefbaar loon bananenteelt
06-11-2019 | 10:39:00
Nederlandse supermarkten hebben in een overeenkomst vastgelegd dat zij zich gezamenlijk inzetten voor een leefbaar loon voor arbeiders in de bananenteelt
Marc Oosterhout voorzitter SIRE
06-11-2019 | 10:11:00
Paul Kroef draagt de voorzittershamer aan Marc Oosterhout over. In het SIRE-bestuur zijn professionals uit alle disciplines van de communicatie- en mediabranche en opdrachtgevers vertegenwoordigd.
Reclamebureau epidemie ontwikkelde de Kidsproef-campagne voor rijstmerk Lassie
06-11-2019 | 09:27:00
Reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met producent OCC - Online Cookie Collective, de Kidsproef-campagne voor het rijstmerk Lassie
Jeroen de Bakker begint netwerkplatform Second Opinion
06-11-2019 | 09:01:00
Jeroen de Bakker start, samen met vijftien experts, het zelfstandige initiatief: Second Opinion, een nieuw platform dat besluitnemers in de marketing, communicatie en innovatie in verbinding brengt met topspelers uit het vak. De Bakker wil hiermee vergaarde kennis en expertise toegankelijker maken.
3sixtyfive in actie voor Foute Kersttruiendag 2019
05-11-2019 | 13:28:49
Influencermarketingagency 3sixtyfive verzorgt dit jaar strategie, concept en uitvoering voor de derde editie van Foute Kersttruiendag, een actie voor Save the Children
[Interview] Thomas Thiadens: Zonder digitalisering vallen retailers om
05-11-2019 | 09:29:34
Thomas Thiadens is Managing Director van Windowsketch. Hij volgde in september oprichter en eigenaar Floris Sanders op. We spreken hem over wat de digitale labels op de schappen supermarkten in binnen- en buitenland kunnen brengen
DPG Media begint campagne met AD-columnisten
05-11-2019 | 09:17:00
DPG Media begint een campagne speciaal voor het AD, waarin de columnisten van het nieuwsmerk te zien zijn. De commercial is te zien op tv en online en volgt een dag uit het leven van een AD-lezeres
Validators begint online platform voor creatietesting
05-11-2019 | 08:07:11
Validators introduceert de STORE, een online platform voor creatietesting in Europa. In de afgelopen tien jaar heeft Validators een dertigtal (neuro)tools ontwikkeld die de effectiviteit van creaties voor alle mediumtypes meet
Jordi van de Bovenkamp creatief directeur MediaMonks
04-11-2019 | 12:13:02
MediaMonks maakt bekend dat het Europese creatieve team versterkt wordt door de aanstelling van Jordi van de Bovenkamp ​​als creatief directeur. Hij maakt de overstap na acht jaar werkzaam te zijn geweest bij Boomerang Agency
Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare komen met Bavaria-campagne Familiefeiten of Fabels?
04-11-2019 | 09:49:56
Bavaria lanceert samen met Fama Volat, Artbox, Men in Green en Mindshare een campagne die draait om familieverhalen. Anekdotes over de familie Swinkels zelf komen ook aan bod
[Interview] Ernst Dirkzwager: Data zijn belangrijk in de digitale wereld, maar er is een grens
04-11-2019 | 09:24:00
Ogury heeft onlangs een kantoor in Amsterdam geopend, de 23ste vestiging van het bureau, dat actief is op het gebied van privacy en data binnen mobile marketing. Ernst Dirkzwager is aangesteld als Managing Director Benelux
Jonathan Willmann marketingmanager Koch Media
01-11-2019 | 14:00:00
Jonathan Willmann is benoemd tot marketingmanager Benelux bij Koch Media. Jonathan Willmann werkte eerder voor onder meer Talpa Network, NBCUniversal en Viacom
FJ produceert film en serie voor Carhartt Workwear
01-11-2019 | 09:06:36
Om Carhartt Workwear’s 130-jarige nalatenschap te vieren, produceerde FJ een film en een serie van 5 portretten, waarin Carhartt’s brand ambassadors centraal staan
Sander van Buuren directeur b2b-afdeling LEWIS
01-11-2019 | 08:50:50
In deze rol overziet Sander van Buuren het totale klantportfolio van LEWIS voor de zakelijke markt. Daarnaast richt hij zich op de verdere integratie van LEWIS’ dienstenaanbod op het gebied van pr-, digital en contentmarketingdiensten
Jumbo voltooit overname Agrimarkt
31-10-2019 | 14:17:14
De coöperatie CZAV heeft alle aandelen en vastgoedlocaties verkocht aan Jumbo. Het supermarktbedrijf is hiermee eigenaar geworden van zes Agrimarktwinkels in Zuidwest-Nederland
Globitas neemt contentmarketingbureau MPG. over
31-10-2019 | 14:09:00
Investeerder Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. MPG. ontwikkelt en onderhoudt communicatieplatforms, -middelen en -campagnes voor A-merken
Volkswagen & ACHTUNG! met campagne Tegenpolen voor electrisch rijden
31-10-2019 | 13:49:00
Volkswagen Nederland (PON) en ACHTUNG!mcgarrybowen hebben een campagne ontwikkeld om electrisch rijden te promoten. De campagne bestaat uit advertorials van circa één tot twee minuten op RTL4, Instagram en de Volkswagen-dealers
[Onderzoek] Papieren reclame wekt meer koopintentie op dan digitale
31-10-2019 | 13:04:00
De koopintentie van de consument ligt na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger dan na het lezen van digitale advertenties. Televisiereclame wordt vooral gedachteloos verwerkt. Dit blijkt uit onderzoek
[Column] Paola Cassone: De stereotype 50-plusser
31-10-2019 | 09:25:11
Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Ik heb er in de loop van de jaren vele voorbij zien komen. Maar er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten campagne Be Extranormaal
30-10-2019 | 14:17:00
Zalando en SuperHeroes Amsterdam starten een campagne met de slogan Be Extranormaal. Daarmee wil Zalando zelfverzekerd zijn aanmoedigen met een knipoog naar de Nederlandse term Doe Normaal.
Enterprise nieuwe internationale supplier Ajax
30-10-2019 | 12:23:00
AFC Ajax en Enterprise Car Sharing & Rental hebben een Official Supplier-overeenkomst ondertekend. Deze samenwerking is onderdeel van een brede positioneringscampagne van Enterprise in de particuliere en zakelijke markt
Calex kiest voor More Media Group
30-10-2019 | 12:04:00
Calex heeft voor haar mediabelangen en creatie gekozen voor More Media Group uit Laren. De najaarscampagne is begonnen op 29 oktober 2019 en duurt circa een maand
Smith Communicatie doet pr voor Christine le Duc 
29-10-2019 | 09:17:10
Erotiekketen Christine le Duc gaat samenwerken met het Haagse pr-bureau Smith Communicatie om haar zichtbaarheid te vergroten. Smith Communicatie zal zich inzetten om rumour around the brand Christine le Duc te creëren
Sunweb Group maakt pakketreizen CO2-neutraal
29-10-2019 | 08:34:13
Alle pakketreizen van Sunweb Group zijn per direct CO2-neutraal. De reisorganisatie betaalt de kosten voor de CO2-compensatie voor de vlucht, busreis, transfer en accommodatie. De reiziger hoeft er niet extra voor te betalen
Tim en Tom Coronel nemen afscheidsnummer Allsecur op
29-10-2019 | 08:20:53
De broers Tim en Tom Coronel hebben het nummer Doei-Doei opgenomen met Thomas Berge. Het lied markeert het afscheid van het duo als gezicht van Allsecur. De verzekeraar gaat verder onder de naam Allianz Direct
Ludo Bijvoet treedt terug als algemeen directeur van Blokker B.V.
28-10-2019 | 14:37:38
Ludo Bijvoet, algemeen directeur van Blokker B.V. treedt terug. Mirage Retail Group, de voormalige Blokker Holding, benoemt Egbert Abrahams en Ynse Stapert in de Raad van Bestuur
Outbrain lanceert Click-to-Watch-videoformat
28-10-2019 | 08:40:55
Online advertentieplatform Outbrain introduceert het Click-to-Watch-videoformat. Peugeot testte onlangs deze manier van adverteren
Influencer noemt zichzelf liever creator
25-10-2019 | 13:43:00
De term influencer blijkt uit de gratie bij influencers zelf, ze gebruiken liever de term creator. Dit blijkt uit onderzoek van Influencert Agency onder 1700 populaire influencers
Bynder lanceert internationale Growth Monster-campagne
25-10-2019 | 12:25:00
Byunder heeft de internationale campagne Growth Monster gelanceerd. De campagne is gemaakt door ACHTUNG! mcgarrybowen
[Onderzoek] NOBO start met bereikscijfers per uur
25-10-2019 | 11:32:00
Per half november 2019 wordt het Nederlandse Online Bereiksonderzoek uitgebreid met nieuwe opties. De consumptie van web en app wordt al enkele jaren door NOBO gerapporteerd tot op het niveau van dagbereik
MediaScience ontwikkelt campagne Hostnet
25-10-2019 | 10:10:00
MediaSience heeft samen met Hostnet een campagne ontwikkeld met de slogan: Hosting is overal hetzelfde, service niet. Daarmee wil Hostnet een tegenwicht bieden tegenover een branche die veelal communiceert op basis van prijzen en technische specificaties

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie