Tag Resultaten

06-04-2018 14:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 122432 | Tags:

Illustratoren tekenen voor War Child-campagne #getekendvoorhetleven
24-05-2019 | 08:45:00
Thé Tjong Khing, Marije Tolman, Brian Elstak, Juliette de Wit en Sylvia Weve maakten tekeningen over hoe kinderen zich voelen in oorlog. War Child zet de tekeningen vanaf deze week in om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen voor psychosociale steun aan kinderen in oorlog
24Kitchen en JCDecaux introduceren spraakgestuurde Abri
23-05-2019 | 14:32:00
24Kitchen heeft op de Libelle Zomerweek voice assistentie bij het koken met Google Home geïntroduceerd. JCDecaux integreert als eerste OOH-exploitant deze handige tool voor 24Kitchen in het stadsmeubilair
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo blij over verbod radioreclame T-Mobile
23-05-2019 | 13:56:00
Zowel T-Mobile als VodafoneZiggo zijn blij met een uitspraak van de voorzieningenrechter die twee vergelijkende radioreclames van T-Mobile heeft verboden
DS3 Crossback: proefrit plannen kan vanaf nu met je stem dankzij Mediacom en Greenhouse
23-05-2019 | 11:09:00
Een proefrit kan vanaf nu met je stem worden gepland. DS Automobiles Nederland heeft de wereldprimeur bij de DS 3 Crossback: als eerste automotive partij maakt dit model het mogelijk om met je stem een proefrit te plannen via de Google Assistant
MKB’ers en bureaus worstelen nog steeds met AVG-eisen
23-05-2019 | 10:13:00
Een jaar nadat de Algemene Verordening Gegevensbescherming op 25 mei 2018 van kracht is gegaan, voldoen MKB’ers en bureaus nog steeds niet aan alle eisen van de Europese privacyregelgeving. Dat blijkt uit de AVG Status Check van DDMA
Michael Theebe keert terug bij Mediaxplain* als Operations Director
23-05-2019 | 09:59:00
Mediaxplain* breidt uit met de komst van Michael Theebe in de rol van Operations Director. Theebe richt zich in deze functie op het verder optimaliseren van de integratie van de verschillende diensten binnen Mediaxplain*
Amerikaans kinderfietsenmerk Strider Bikes kiest voor Smith Communicatie
23-05-2019 | 09:36:00
Strider Sports International Inc., het bedrijf achter het Amerikaanse kinderfietsenmerk Strider Bikes, heeft na een landelijke pitch gekozen voor het pr- en communicatiebureau Smith Communicatie
Startupbootcamp met aanbod voor media-industrie
23-05-2019 | 09:24:00
Startupbootcamp, accelerator voor startups en scale-ups, richt zich voortaan ook op startups in de media-industrie. Het eerste programma van dit nieuwe driejarige initiatief start in augustus 2019 vanuit het Amsterdamse hoofdkantoor van Startupbootcamp
[Podcast] René Zeedijk over Radio 10, Radio Veronica, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing
22-05-2019 | 20:08:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
MediaMarkt introduceert MediaMarkt Zakelijk voor MKB
22-05-2019 | 12:51:00
MediaMarkt gaat zich met MediaMarkt Zakelijk voortaan richten op het MKB. Het concept bestaat al in landen als Spanje, Italië, België en Duitsland.
MediaTest biedt Steunouder gratis onderzoek aan
22-05-2019 | 12:02:00
MediaTest biedt dit jaar Stichting Steunouders Nederland een kosteloos onderzoek aan met de vraag hoe zij het beste nieuwe vrijwilligers kunnen bereiken
[Column] Remco Klöters: Nee maar! NEYMAR ®
22-05-2019 | 09:18:00
Ik adviseer alle opkomende sporters, artiesten en ander talent hun (artiesten)naam zo snel en goed mogelijk vast te leggen om zo te voorkomen dat derden met hun reputatie aan de haal gaan
[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Heel gaaf als merkverhalen in elkaar overvloeien
22-05-2019 | 09:01:44
Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content
Marcel van der Heijden vertrekt bij Dept
22-05-2019 | 07:54:23
Marcel van der Heijden was sinds 2011 de oprichter en Managing Director van reclamebureau a friend of mine dat half 2016 opging in Dept
Campagne voor vernieuwd Het Parool
21-05-2019 | 09:42:22
Het Parool start een campagne in de hoofdstad en omgeving. De out-of-home-campagne brengt acht verschillende leuzen binnen het thema Amsterdam en de wereld eromheen, en een aantal speciale doorvertalingen van de campagne
[Column] Jerome Kuijken: Een goede briefing is key
21-05-2019 | 09:00:00
Als je diepe zakken hebt, dan zet je mooie formats op en boek je een leger aan (micro-)influencers, maar dat is geen garantie voor succes. Hoe zorg je ervoor, met zoveel verschillende partijen aan tafel, dat je merk overkomt zoals je had gepland? En wat doe je als je budget beperkt is?
Porsche komt met acht mini-documentaires
21-05-2019 | 08:02:15
Dealerorganisatie Pon Porsche Import lanceert een achtdelige reeks mini-documentaires. In de Porsche Portraits staan alle generaties van de iconische sportwagen en hun bestuurders centraal. De films zijn geproduceerd door creatief productiehuis Dutch Film House
VEA verwelkomt JCDecaux Studio’s
21-05-2019 | 07:31:00
Het lidmaatschap is het keurmerk voor communicatieadviesbureaus op het gebied van kwaliteit in dienstverlening, deskundigheid, continuïteit, onafhankelijkheid en verantwoord zakendoen
[Onderzoek] Waren reclames vroeger beter?
21-05-2019 | 07:16:00
Onderzoeksbureau MetrixLab onderzocht in samenwerking met de SAN de effectiviteit van de Goeiemoggel-campagne van KPN, Geen Bommetje van Melkunie en Even Apeldoorn Bellen van Centraal Beheer in de huidige tijdsgeest
Boomerang ontwikkelt Vertrouw op jouw Smaak-campagne Crystal Clear
21-05-2019 | 07:03:00
De campagne is te zien op tv, online en op de winkelvloer. Het is de eerste keer dat Crystal Clear al haar campagne-assets laat ontwikkelen bij één bureau
[Column] Bojan Stigter: Wie is het kuddedier?
21-05-2019 | 06:42:00
Laten we aangereikte handvatten alsjeblieft gebruiken als startpunt van een discussie, in plaats van een beknellend keurslijf. Laten we accepteren dat de magische formule niet bestaat en dat ieder merk een tailormade aanpak verdient
NEEW maakt campagne voor on-the-go-verpakking Jägermeister
20-05-2019 | 10:42:00
Voor het eerst ruilt het merk zijn kenmerkende donkergroene, glazen fles in voor een lichtgewicht kunststof variant. De Coolpack is ontworpen om makkelijk mee te nemen naar een festival, barbecue of andere (buiten)activiteit
Albert Heijn start podcast over wijn met Harold Hamersma en Esmee Langereis
20-05-2019 | 09:59:00
In tien afleveringen van elk circa tien minuten geven Harold Hamersma en Esmee Langereis wijnadvies voor veelvoorkomende momenten. Wijninkoper Maarten Vreeswijk van Albert Heijn adviseert in elke aflevering een drietal wijnen uit het wijnschap van de supermarkt
Fitzroy komt met whitepaper Edibles - tasting the future of food and drinks
20-05-2019 | 09:35:00
Bij Fitzroy zijn de afgelopen tijd onder andere de veranderingen binnen Online services, Health en Food & drinks in kaart gebracht. Voor deze laatste sector is er nu een wrap-up beschikbaar in de vorm van een pdf
Marketing Sciences en Sanoma winnen AMMA
20-05-2019 | 09:11:10
IPG’s dataclub, Marketing Sciences heeft in samenwerking met Sanoma de prestigieuze AMMA voor Beste media research, met Trusted Brands, Trusted Ads gewonnen
[Onderzoek] 100 grootste webshops hebben SEO niet op orde
20-05-2019 | 08:58:00
Alle grote webshops laten SEO-kansen liggen. Ze hebben een lange laadtijd en hun internationale SEO is niet goed op orde. Dat blijkt uit een uitgebreide analyse onder de (Twinkle Top) 100 grootste webshops in Nederland door onlinemarketingbureau Brandfirm
Qatar Airways lanceert tv-commercial voor FIFA Women’s World Cup 2019
17-05-2019 | 12:34:00
Qatar Airways, de Officiële Partner en Officiële Luchtvaartmaatschappij van de FIFA, lanceert een nieuwe tv-campagne en zet het topevenement voor vrouwelijke teamsporten in de kijker
Merkle Nederland helpt Praxis met CRM strategie
17-05-2019 | 10:49:00
Praxis wil consumenten persoonlijker benaderen met een nieuwe klantcommunicatie -strategie en heeft voor een samenwerking met marketingbureau Merkle Nederland gekozen voor de ontwikkeling en uitwerking hiervan
Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online?
17-05-2019 | 10:04:00
Hoe krijg je ontwikkelingslanden echt succesvol online? Een blog van Daan Wolff van BoldData in het kader van World Telecommunication & Information Society Day
[Onderzoek] Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
17-05-2019 | 09:36:00
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen
AMMA's 2019: ZIGT Mediabureau van het Jaar
17-05-2019 | 08:32:00
Op 16 mei 2019 zijn de jaarlijkse AMMA's uitgereikt oftewel de Annual Masters of Media Awards. ZIGT is Mediabureau van het Jaar.
Centraal Beheer kiest voor pr-bureau Glasnost
16-05-2019 | 14:22:00
Glasnost is na een kort pitchproces begin 2019 gekozen als het nieuwe pr-bureau van Centraal Beheer. Glasnost versterkt Centraal Beheer op gebied van pr, Influencer Marketing en Native Advertising
AirHelp contracteert Progress Communications voor pr
16-05-2019 | 14:09:00
AirHelp dat juridische diensten verstrekt aan passagiers wiens vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is, schakelt de pr-expertise in van Progress Communications
VIRTUE met nieuwe editie Malibu Games van influencers
16-05-2019 | 13:56:55
Malibu en VIRTUE, het creatieve bureau van VICE, zetten de Malibu Games voort op wereldwijde schaal. De Malibu Games 2019 campagne richt zich op het verhogen van de emotionele waarde en consumentenbetrokkenheid met een digital-first benadering
Funda breidt uit met financiële diensten
16-05-2019 | 13:33:51
Funda wil haar dienstverlening verbreden naar financiële diensten die spelen rond de aankoop van een woning zoals hypotheken, verzekeringen en notariële diensten
Dentsu X nieuw bureauconcept Dentsu Aegis Network
16-05-2019 | 11:16:35
Dentsu Aegis Network lanceert bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met specialisten. Marijke Gorissen is aangesteld als Managing Director
Louise Meijer (VodafoneZiggo) en Machiel Bolhuis (Eneco) treden toe tot bestuur bvA
16-05-2019 | 10:12:00
Op de Algemene Ledenvergadering van bvA van 15 mei jongsleden stemden de leden in met de benoeming van twee nieuwe bestuursleden. Louise Meijer, Director Brand & Communications VodafoneZiggo en Machiel Bolhuis, Advisor Regulatory Affairs Eneco, treden toe tot het bestuur van BVA.
M2Media wint pitch CEWE
16-05-2019 | 10:07:48
CEWE, de grootste aanbieder van fotoproducten in Europa, brengt haar Benelux media-activiteiten bij M2Media onder. M2Media, onderdeel Candid Group, gaat aan de slag met de mediastrategie, -inkoop en -executie voor zowel CEWE Nederland als België en Luxemburg
Campagne van De Vegetarische Slager over verwarrende productnamen
16-05-2019 | 09:51:57
De Vegetarische Slager voert een nieuwe campagne, namelijk de Alternatieve Verkiezingen. In een online stemlokaal stemmen internetters op de meest verwarrende productnamen. Aanleiding is de discussie over of de productnamen van het bedrijf verwarrend zouden zijn
[Nederlands MediaNetwerk TV] Louise Doorn over HelloMaas
16-05-2019 | 09:27:22
Louise Maas is oprichter en CEO van de startup HelloMaas, dat staat voor Marketing as a Service. Ze vertelt over de voordelen van het inzetten van een flexibele schil en de plannen voor het komende jaar
[Nederlands MediaNetwerk TV] Martin Leeflang over Validators
16-05-2019 | 08:49:59
Martin Leeflang is oprichter CEO van Validators, dat dit jaar tien jaar bestaat. Het bedrijf richt zich op communicatieonderzoek, dus alles rondom media, merk en reclame. Hij heeft de markt voor communicatieonderzoek zien veranderen en praat daarover met Nederlands MediaNetwerk TV
Indie ontwerpt huisstijl bvA
16-05-2019 | 07:59:17
BvA noemt zich voortaan een netwerk voor merkleiders. Bij deze positionering horen een nieuwe huisstijl en website. De huisstijl komt uit de koker van Indie, de site is ontworpen door Dept en de CCI-groep zorgde voor de technische realisatie
MediaMarkt komt met snel afsluiten telefoonabonnement via online identificatie
15-05-2019 | 14:00:00
MediaMarkt maakt het mogelijk in haar winkels mogelijk om binnen enkele minuten een nieuw telefoonabonnement af te sluiten. Dit dankzij een samenwerking met CM.com
Jaguar The Pace met experience design marketing van Online Cookie Collective
15-05-2019 | 11:56:00
Jaguar Nederland en Online Cookie Collective hebben tijdens de Jaguar The Pace experience een trial gedaan met experience design marketing. Op die manier wil Jaguard haar doelgroep beter betrekken
Zeeman lanceert duurzame zwembroeken en sneakersokken
15-05-2019 | 11:07:00
Zeeman lanceert een collectie met daarin onder meer zwembroeken gemaakt van PET flessen en sneakersokken van achtergelaten visnetten. Zeeman koopt sinds 2015 katoen in via het Better Cotton Initiative. Dat is een samenwerking tussen ontwikkelorganisaties, milieuorganisaties en het bedrijfsleven.
Mediadatabase Retriever verrijkt met online bereiksdata uit NOBO
15-05-2019 | 08:41:00
De Verenigde Internet Exploitanten en Retriever zijn een samenwerking gestart om de online bereiksdata uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek te ontsluiten via de mediadatabase Retriever. Dankzij dit partnership krijgen mediaprofessionals toegang tot profielen en bereikcijfers van vele websites en apps.
Heineken titelsponsor Formule 1 in Zandvoort
14-05-2019 | 11:00:23
Heineken sponsort de Formule 1 die na 35 jaar terugkeert naar Nederland onder de naam Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Vanaf 2020 worden er weer races op topniveau verreden op het circuit van Zandvoort
[Nederlands MediaNetwerk TV] Ruud Verheijen over Wavemaker
14-05-2019 | 10:06:00
Vorig jaar beleefde Wavemaker zijn eerste volledige operationele jaar na de fusie van MEC en Maxus. Business Development Director Ruud Verheijen vertelt over hoe het er nu voorstaat
[Onderzoek] Omzet detailhandel stijgt 4 procent
14-05-2019 | 07:34:00
De detailhandel heeft in maart 4,4 procent meer omgezet dan in maart 2018. Er werden 3,6 procent meer goederen verkocht. Hogere omzetten kwamen voor in zowel de foodsector als de non-foodsector
LVB lanceert LOVEBRAND DESIGNERS
14-05-2019 | 07:22:00
Artdirectors en designers van het Amersfoortse contentmarketingbureau LVB zijn designbureau LOVEBRAND DESIGNERS begonnen. Dit bureau opereert onder de vlag van LVB
Hearst kiest voor online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 08:09:00
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
Twintigers doen van alles later: huis uit, vaste baan, samenwonen
13-05-2019 | 07:52:00
De twintigers van nu maken een hoop levensgebeurtenissen op latere leeftijd mee dan de twintigers van tien jaar geleden. Ze blijven langer thuis wonen, krijgen later een vaste baan, een serieuze relatie of kinderen
MediaCom nieuwe partner van Klaverblad Verzekeringen
10-05-2019 | 07:21:00
MediaCom is door Klaverblad Verzekeringen gekozen als nieuwe partner voor de online en offline business. Het communicatieadviesbureau verzorgt een breed spectrum aan diensten: van communicatiestrategie en mediaplanning tot media inkoop en digital performance
Wendy Pouw nieuwe directeur IAB Nederland
09-05-2019 | 11:18:00
Wendy Pouw is de nieuwe directeur van IAB Nederland. Met een geschiedenis bij onder meer Liberty Global en Mindshare neemt Wendy Pouw het directeurschap over van Yvonne de Jager
Pepsi sponsort optreden Imagine Dragons bij Champions League finale
09-05-2019 | 10:42:00
De band Imagine Dragons zal bij de openingsceremonie van de Champions League finale optreden. Dit heeft Pepsi bekendgemaakt, de sponsor van de voetbalwedstrijd
Trouw met elfde editie Duurzame 100
09-05-2019 | 10:15:00
Dagblad Trouw is op zoek naar bijzondere mensen en initiatieven rond het thema duurzaamheid voor de Duurzame 100. Dit jaar verschijnt de elfde editie
Blauw Gras maakt campagne Wildlands
09-05-2019 | 09:56:00
Begin mei is de campagne van Wildlands Adventure Zoo Emmen live gegaan. Het social bureau Blauw Gras is verantwoordelijk voor strategie, concept en creatie
[Column] Nathalie Peters: Bereiken en beraken: daar gaat het om
09-05-2019 | 09:45:00
In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?
Dopper kiest 3sixtyfive voor Water Gate Experience
09-05-2019 | 09:37:00
Dopper heeft 3sixtyfive uitgekozen als influencer marketing agency voor The Water Gate Experience die van 30 april tot en met 12 mei 2019 bij Schiphol Plaza te bezoeken is
Vizeum wint pitch mediaplanning Capri-Sun
08-05-2019 | 11:49:00
Vizeum heeft de pitch gewonnen voor de mediaplanning van Capri-Sun in Europa. Vizeum, onderdeel van Dentsu Aegis Network, is daarmee voortaan verantwoordelijk voor alle online en offline kanalen van Capri-Sun
Nieuwe huisstijl voor Het Scheepvaartmuseum
08-05-2019 | 10:18:28
Het Scheepvaartmuseum uit Amsterdam heeft een nieuwe huisstijl. De huisstijl is ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik
We Are RA*W lanceert Agencies of Amsterdam
08-05-2019 | 08:54:26
We Are RA*W lanceert het platform Agencies of Amsterdam: een groeiend overzicht van alle creatieve bedrijven in en om de hoofdstad. Het platform is primair bedoeld voor studenten en starters
SOCIAL.INC winnaar mini-pitch socialmediastrategie Praxis
07-05-2019 | 12:46:00
In 2019 is SOCIAL.INC gestart als het socialmedia- en contentbureau voor Praxis. In het eerste kwartaal hebben beide partijen intensief samengewerkt aan een op de merkstrategie gebaseerde socialmediastrategie
[Onderzoek] Arbeidsmarkt is aan het afkoelen
07-05-2019 | 12:20:00
De signalen dat de arbeidsmarkt in Nederland aan het afkoelen is, zijn in het eerste kwartaal van 2019 duidelijker geworden. De laatste cijfers van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek uit het eerste kwartaal van 2019 laten zien dat het aantal uitgegeven vaste contracten weer aan het dalen is
[Onderzoek] Online kopen van kleding, schoenen, sieraden, huishoudelijk en telecomapparatuur heel gewoon
07-05-2019 | 11:47:00
Bijna de helft van de Nederlanders kocht vijf jaar geleden nog geen kleding, sieraden of schoenen online, nu wel. Dit blijkt uit onderzoek dat Multiscope in opdracht van Trusted Shops heeft uitgevoerd in verband met het dertigjarig bestaan van internet
Broodzaak op NS Stations wordt TRECK
07-05-2019 | 10:57:53
De 29 vestigingen van Broodzaak op de NS Stations worden vervangen door het nieuw ontwikkelde merk TRECK.De vestigingen op de stations van Haarlem, Amersfoort en Leiden worden eind mei als eerste omgebouwd
[Roundtable of Innovation] 21 mei: de zin en onzin van Implicit Association Testing
07-05-2019 | 10:34:00
Tijdens deze roundtable ontrafelen we de geheimen van écht impliciet meten. De meesten van jullie kennen Implicit Association Testing als onder tijdsdruk een opdracht uitvoeren. Maar IAT is meer dan dat
Picnic bezorgt ook in randgemeenten Eindhoven
07-05-2019 | 10:23:00
Online supermarkt Picnic bedient voortaan ook de randgemeenten rondom Eindhoven. Picnic kan haar diensten uitbreiden nu het een nieuwe hub heeft gevonden van waaruit de elektrische elektrische karretjes uitrijden
GoSpooky socialmediapartner EMEA voor onder andere JBL
07-05-2019 | 10:19:13
GoSpooky gaat als socialmediapartner aan de slag in EMEA voor Harman, het bedrijf achter merken als Harman Kardon en JBL. Het techbedrijf gaat samen met GoSpooky socialmediacontent en -campagnes creeëren voor zowel binnen- als buitenland
Adapt Innovatie neemt Crystal Marketing over
07-05-2019 | 10:06:00
Adapt Innovatie heeft per 1 mei 2019 alle activiteiten en medewerkers van Crystal Marketing overgenomen
GivingBrandsEnergy ontwikkelt campagnemateriaal Veilig op Weg
07-05-2019 | 10:04:00
Veilig op Weg is een langlopende verkeerscampagne op basisscholen door heel Nederland. Het heeft een nieuw lesprogramma. De voorlichting over de dode hoek start met vernieuwd campagnemateriaal
MullenLowe Alfred brengt Sun-experts terug op de buis
07-05-2019 | 09:14:00
Ooit waren ze niet weg te denken uit het Nederlandse reclamelandschap; de nerdy experts van Sun. Na jaren van afwezigheid keren ze nu weer terug in een campagne voor Sun’s eco-label: Sun Powered by Nature
Food Cabinet ontwikkelt EU-campagne Bio lekker voor je
07-05-2019 | 08:35:00
De driejarige campagne Bio lekker voor je laat zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past met als doel consumenten te stimuleren vaker voor biologisch te kiezen
Arthur Buring en Wouter Moen aangesteld als directieteam iProspect
07-05-2019 | 08:07:15
iProspect heeft Wouter Moen en Arthur Buring aangesteld als respectievelijk operationeel directeur en commercieel directeur. Zij vormen samen de dagelijkse leiding van het digitaal marketingbureau, dat onderdeel is van Dentsu Aegis Network
Pinterest en vtwonen trappen samenwerking af met campagne Win een vtwonen voorjaarshuis
07-05-2019 | 07:47:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
N=5 bedenkt campagne Dat maakt Hans Anders
06-05-2019 | 14:00:00
Creatief bureau N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor optiekketen Hans Anders. Actrice en cabaretière Plien van Bennekom speelt de hoofdrol in de Dat maakt Hans Anders-campagne
Affiliprint sluit partnership voor aanplant bomen in Madagaskar
06-05-2019 | 11:16:00
Insertmarketingbedrijf Affiliprint gaat een samenwerking aan met Eden Reforestation Projects. De non-profitorganisatie werkt in ontwikkelingslanden aan de wederopbouw van de natuur
[Nederlands MediaNetwerk TV] Eline Zwinkels - MediaTest - over jongerenonderzoek
06-05-2019 | 11:12:00
MediaTest staat voor intelligent media- en communicatieonderzoek, nieuwe technieken en creatieve oplossingen. Eline Zwinkels, researchconsultant MediaTest, praat ons bij
[Column] Paola Cassone: Versplintering in food tribes
06-05-2019 | 11:08:00
Je zou kunnen zeggen dat verschillende eetculturen altijd hebben bestaan in onze maatschappij. De reden dat deze culturen nu worden benoemd, is dat opiniegroepen een krachtig middel in sociale netwerken hebben om met elkaar in contact te komen, ideeën uit te wisselen en gesprekken te voeren over hun visie
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Batavus Actieradius en Vandebron
06-05-2019 | 10:46:00
In Nederland is het not done om als adverteerder een andere adverteerder te bekritiseren in reclame. Daarnaast gelden er in Europa richtlijnen over wat er wel en niet mag in vergelijkende reclame. In de VS is het heel gewoon als het ene merk het andere merk voor rotte vis uitmaakt
[Interview] Daan Zijderveld (Decathlon): Wij willen de sportparticipatie in Nederland naar een hoger niveau tillen
06-05-2019 | 08:09:00
Sportwinkelketen Decathlon laat geregeld van zich horen met opvallende acties. We spreken met Daan Zijderveld, Brand Director van Decathlon
17 digitale monumenten op digitale mupi's in Amsterdam
03-05-2019 | 13:47:00
17 digitale reclameborden zijn op 4 mei tijdens Dodenherdenking van 16:00 tot 21:00 uur in digitale oorlogsmonumenten veranderd. Te zien waren zwarte schermen met de naam van iemand die WOII heeft meegemaakt
VodafoneZiggo kiest voor WPP
03-05-2019 | 13:39:00
VodafoneZiggo kiest voor een samenwerking met WPP. De organisatie wil hiermee de klantbeleving meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten
[Nederlands MediaNetwerk TV] René Repko over ontwikkelingen in retail in China
03-05-2019 | 10:19:00
René Repko heeft als marketeer een lange staat van dienst in retail. Hij werkte onder meer voor Albert Heijn, Randstad, HEMA, Sligro, Rituals en Action. Onlangs maakte hij een reis door China. Met ons deelt hij zijn boeiende ervaringen
Johnny de Mol gezicht van whiskymerk Chivas Regal
03-05-2019 | 09:45:00
Johnny de Mol is het gezicht van whiskymerk Chivas Regal. Hij vindt het maatschappelijk ondernemerschap van het merk erg aansprekend
Game Mania Zone geopend in Esports Game Arena in Alphen
03-05-2019 | 09:42:00
Game Mania heeft een Game Mania Zone in de Esports Game Arena in Alphen aan den Rijn geopend. Dit is een retailzone met een gericht productassortiment
Bereik lanceert standaard voor gebruik verplaatsingsdata
02-05-2019 | 11:56:00
DAT.Mobility, een in mobiliteitsvraagstukken gespecialiseerd bedrijf, heeft een oplossing ontwikkeld die verplaatsingen kan monitoren
[Interview] Léonie Koning - Initiative: Groei van merken begint met kennis van cultuur
02-05-2019 | 09:46:00
Initiative had een uitstekend 2018 en in 2019 heeft het mediabureau een geweldige start gemaakt. Wij spreken Léonie Koning, CEO van dit mediabureau
Havas Media zet werkprocessen in de cloud
02-05-2019 | 07:51:00
Havas Media heeft al zijn werkprocessen rond mediacampagnes ondergebracht in de Campaign Cloud van Cloud Integrate. Dat zorgt voor meer efficiëntie en transparantie
Grolsch steeds duurzamer in 2018
01-05-2019 | 10:31:00
In 2018 heeft Grolsch opnieuw een record bereikt op het gebied van energiereductie. Nadat de brouwer in 2017 al het beste energieverbruik per hectoliter bier ooit heeft gerealiseerd, scoort hij op totaal energieverbruik in 2018 nog net iets beter
LEWIS wordt pr-partner van EPI
01-05-2019 | 10:10:00
EPI, de Nederlandse fabrikant, leverancier en distributeur van kunststof naadloze (giet)vloeren, heeft internationaal communicatiebureau LEWIS ingeschakeld als pr-partner
Partnerschap ICONIX Energy Drink en Apenkooi Events
30-04-2019 | 11:28:00
De deal houdt in dat ICONIX als exclusieve energydrink geschonken wordt op festivals als DGTL, Amsterdam Open Air en By The Creek. Dit zijn enkele festivals van Apenkooi Events
Yune verantwoordelijk voor onlinecampagne ANWB Veilig van Huis Woonverzekering
30-04-2019 | 11:04:00
ANWB lanceert met de onlinecampagne Wie waakt er eigenlijk over jouw huis? een nieuw product: de Veilig van Huis Woonverzekering met smart-beveiligingspakket
MediaMonks creates digital platform Pink Ribbon
30-04-2019 | 10:53:00
Pink Ribbon Germany teamed up with DDB Düsseldorf and MediaMonks to develop Pink ribbon care while you care, the first body care brand — consisting of a shower gel and body lotion — that helps women examine their breasts at home
BENK initieert activatiecampagne Lindahls Kvarg en Intersport
30-04-2019 | 10:39:00
Met #overtrefjezelf wil Lindahls consumenten activeren en inspireren om een stapje extra te zetten, of het nu om een groot of klein sportdoel gaat. Lindahls en Intersport treden samen op als een motivator en reiken handvatten aan om sportdoelen te behalen
Booming benoemt Linda Boks als Business Director
30-04-2019 | 09:57:00
Linda Boks start als Business Director bij Booming Digital Marketing. Ze wordt binnen het managementteam verantwoordelijk voor het verder bouwen aan en professionaliseren van een solide dienstverlening voor alle opdrachtgevers
BVA sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity
30-04-2019 | 08:01:00
De BVA bond van adverteerders sluit zich aan bij de Embassy of Dutch Creativity. Dit samenwerkingsverband gaat voor de vijfde keer naar het Cannes Lions Festival om de Nederlandse creatieve industrie internationaal onder de aandacht te brengen
Femke de Veer partner bij BAAS Amsterdam
30-04-2019 | 07:29:50
BAAS Amsterdam heeft er vanaf 1 mei een partner bij. Femke de Veer gaat samen met Mirjam van Kleef en Bas Ouweneel leiding geven aan het communicatiebureau, dat veertien medewerkers telt
Meer vlees met keurmerk in de aanbieding bij supers
29-04-2019 | 10:44:00
De afgelopen drie maanden lagen er in de Nederlandse supermarkten meer vleesaanbiedingen met een keurmerk dan zogeheten kiloknallers. Dat blijkt uit de cijfers van Wakker Dier
Dirk van den Broek stopt met verkoop grote blikjes energiedrank
29-04-2019 | 10:06:00
Supermarktketen Dirk van den Broek stopt per 20 mei met de inkoop van energiedrankjes groter dan 250 ml. De winkels verkopen de voorraden nog wel, maar ze komen daarna niet meer terug in de schappen
PLUS vervangt wegwerpplastic door afwasbare varianten
29-04-2019 | 08:20:00
Supermarkt PLUS vervangt wegwerpplastics door afwasbare varianten om de milieu-impact te verkleinen. De eerste exemplaren zijn overhandigd aan Bas Eickhout, GroenLinks-politicus en Europarlementariër
The European Parliament’s new campaign to encourage Europe to vote
26-04-2019 | 10:39:00
with just one month to go until the most important elections in the history of the European Union, the European Parliament is launching a campaign in all member states to encourage people across the EU to vote
Thuisbezorgd.nl en Storyboard lanceren influencer campagne Wat eten we vandaag
26-04-2019 | 10:01:00
Thuisbezorgd.nl lanceert de derde video uit hun nieuwe online influencer serie met acteur Ferry Doedens
Campagne Diabetes Fonds over nooit een dag rust
26-04-2019 | 09:33:00
Diabetes Fonds is een campagne gestart rond het beklemmende kader waarin het leven van veel mensen met diabetes zich afspeelt. Prikken, meten, spuiten, eten. Nooit een dag rust
Audax Groep neemt Marskramer over
26-04-2019 | 08:01:47
Audax Groep neemt franchise- en groothandelsorganisatie De Marskramer over van Blokker Holding. De Marskramer is eigenaar van de franchiseformules Marskramer, Prima, Novy en Toys2Play - in totaal 92 winkels -
Caramel Pictures gaat over in MediaMonks
26-04-2019 | 07:36:00
Het food & liquids filmproductiebedrijf Caramel Pictures sluit zich aan bij MediaMonks. Caramel is in 1977 opgericht door Will van der Vlugt en specialiseert zich in table-top film en fotografie. Het bedrijf werkt voor FMCG-klanten zoals Unilever, Nestlé, Danone en The Coca-Cola Company en produceert content voor merken als Heineken, KFC, KitKat, Lays en Magnum
BSH Huishoudapparaten kiest voor mediapartner MediaCom
26-04-2019 | 07:19:00
BSH Huishoudapparaten gaat in zee met het GroupM-bureau MediaCom. Na een internationale mediapitch selecteerde BSH het bureau. De pitch is begeleid door Ebiquity. De komende jaren gaat MediaCom aan de slag als mediapartner voor alle merken die onder BSH vallen: Bosch, Siemens, NEFF en Gaggenau.
Wellwood van start met Blendle en OneFit
25-04-2019 | 10:16:00
Wellwood is een nieuw bureau dat met de methode Brand and Demand merkdenken en performance als een geheel aanbiedt. De eerste klanten zijn Blendle en OneFit
Shoppen in fysieke winkel nog steeds populair
25-04-2019 | 09:57:22
Ondanks de opmars van online winkelen, vinden veel mensen het bezoeken van fysieke winkels nog steeds leuk. Dat blijkt uit het jaarlijkse FutureBuy-onderzoek
Monsterboard lanceert campagne This isn’t working anymore
25-04-2019 | 08:38:27
De internationale merkcampagne This isn’t working anymore van Monsterboard is van start gegaan. De campagne is ontwikkeld door de MullenLowe Group
Trustpilot en BeCommerce werken samen
25-04-2019 | 08:05:00
Trustpilot gaat nauw samenwerken met belangenvereniging BeCommerce. Het doel is om het klantvertrouwen in de Belgische e-commerce te verhogen
[Podcast] Hendrikje Crebolder over het Rijksmuseum
23-04-2019 | 10:12:00
Hendrikje Crebolder is Director of Development & Media bij het Rijksmuseum. Zij vertelt over de manieren waarop het Rijksmuseum mensen bereikt en op welke manier het museum samenwerkt met partners
Campagne Tic Tac met dj Lost Frequencies
23-04-2019 | 09:03:00
Tic Tac heeft de Belgische dj Lost Frequencies ingeschakeld voor een campagne waarbij mensen onder meer een reis naar Ibiza kunnen winnen
New Business Radio live op het Cross Media Congres 2019
23-04-2019 | 07:44:00
New Business Radio doet op 24 april 2019 in een speciale XXL-editie van het programma Marketing Report de hele middag live verslag van het Cross Media Congres 2019.
Michael Bottenheft aangesteld als Client & Strategy director The online company
19-04-2019 | 06:57:00
Michael Bottenheft is gestart als Client & Strategy Director bij The online company (onderdeel van Candid Group). In zijn nieuwe rol treedt Michael toe tot het MT van The online company en zal hij zich richten op zowel het commerciële beleid als de strategische uitdagingen van hun klanten.
[Podcast] René Zeedijk over Disney, Samsung, Hudson's Bay, Faktor en Bavaria
18-04-2019 | 12:14:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
Onderzoek Mindshare: radiocampagnes zijn effectief
18-04-2019 | 10:55:44
Radiocampagnes zonder bijbehorende tv-reclames scoren goed op herkenning, propositiebekendheid, overweging en voorkeur. Dat blijkt uit onderzoek door Mindshare in opdracht van Qmusic
1 op de 4 Nederlanders overweegt een paasbarbecue
18-04-2019 | 10:05:00
Een kwart van de Nederlanders overweegt om tijdens de paasdagen te gaan barbecueën. Dit blijkt uit een online steekproef die Jumbo heeft uitgevoerd
DFFRNT Media creëert Snapchatcampagne voor Chiquita
17-04-2019 | 08:31:00
Om Wereld Bananendag kracht bij te zetten, zijn de hele maand april snapcodes te vinden op zo’n 200 miljoen Chiquitabananen, waarmee gebruikers speciale banaan-lenses in de app kunnen vrijgeven
LEWIS ondersteunt Searious Business met pr- en contentcampagne
17-04-2019 | 08:12:00
De missie van de startup is het stimuleren van circulair plasticgebruik door bedrijven om zo de plasticsoep in de oceaan aan te pakken. LEWIS voert een pr- en contentcampagne uit die voor een gedeelte door LEWIS zelf bekostigd is
NU.nl lanceert gepersonaliseerde tool voor franchiseformules
17-04-2019 | 07:39:00
Met NUlokaal kunnen gebruikers een display-advertentie aanmaken en deze lokaal laten uitleveren in de app van NU.nl, met goedgekeurde templates, logo’s, fonts en kleuren die aansluiten op de huisstijl van de franchiseformule
Grolsch verlengt sponsorschap van FC Twente met 10 jaar
16-04-2019 | 10:57:00
FC Twente en Koninklijke Grolsch verlengen hun langdurige samenwerking met 10 jaar. Grolsch blijft daarmee tot medio 2030 als sponsor en naamgever van het stadion verbonden aan de club. FC Twente en Grolsch zijn bijna 54 jaar met elkaar verbonden in een partnerschap
[Podcast] Eduard Brenninkmeijer over AGU, sponsoring, regenkleding en performance fietsen
16-04-2019 | 10:54:00
Eduard Brenninkmeijer is Head of Marketing & eCommerce bij AGU, een merk met een lange geschiedenis en grote ambities. In een wereld waar meer aandacht komt voor duurzaamheid, staat fietsen vanzelfsprekend in de schijnwerpers. AGU zet met producten als fietskleding en fietstassen in op EveryDayRiding
M2Media aan de slag voor DELTA Fiber Nederland
16-04-2019 | 10:47:00
DELTA Fiber Nederland kiest voor zijn merken Caiway en DELTA voor M2Media als strategisch en uitvoerend mediapartner voor alle glasvezelcampagnes. Het media- en marketingbureau verzorgt voor deze merken de complete mediastrategie
Paul Falla Creative Director Lubbers De Jong
16-04-2019 | 10:36:03
Paul Falla begon zijn carrière eind jaren tachtig in de Londense reclamewereld, waar hij werkte voor onder meer Saatchi & Saatchi en Lowe. In Nederland was de Brit, die sinds 1995 in Amsterdam woont, actief voor verschillende bureaus, waaronder TBWA, Lost Boys en BBDO
Coca-Cola light introduceert nieuwe smaken en verandert naam
16-04-2019 | 10:20:00
35 jaar na de introductie van Coca-Cola light in Nederland, brengt Coca-Cola twee nieuwe smaken op de markt: Ginger Lime en Exotic Mango. Daarnaast heet Coca-Cola light vanaf nu Coca-Cola light taste
[Column] Remco Klöters: Clickbait met BN'ers
16-04-2019 | 09:33:00
Heb ik een mening over Waylon? Die vraag stelde ik mijzelf toen ik laatst veel clickbait over deze prima zanger zag langskomen. Het leek erop dat uit de van mij verzamelde algoritmes inmiddels een sterk verhoogde belangstelling voor Waylon naar voren komt. Maar dat blijkt toch anders te liggen…
[Column] Marianne van Soomeren: Is addressable TV een sprookje?
16-04-2019 | 09:28:00
Het zou mij verbazen als addressable TV in Nederland echt van de grond komt, ondanks alle goede bedoelingen. Ik denk dat de kans groot is dat er een heel grote olifant komt die dit mooie sprookje uitblaast
Campagne rondom nieuw design flessen Bavaria
16-04-2019 | 09:16:00
Brouwerij Bavaria viert haar driehonderdjarige bestaan met een nieuwe ontwerp van de bierflesjes. De campagne Zo. Onze nieuwe fles begeleidt de introductie
Platform HelloMaaS voor marketing on demand van start
16-04-2019 | 08:34:00
In contact komen met freelance marketeers, een marketingplan maken en pakketten afsluiten voor marketing: dit biedt het platform HelloMaas, dat net van start is gegaan
Digital Brixx verder onder naam Abovo Media
16-04-2019 | 07:11:00
Digital Brixx, het digitale label van Abovo Media, gaat verder onder de naam van het moederbedrijf. Het bedrijf wil de dienstverlening hiermee verbeteren
Initiative wint Payconiq-account
15-04-2019 | 07:54:00
Initiative behartigt voortaan de mediabelangen van Payconiq, de mobiele betaaldienst. De samenwerking beslaat consultancy, strategie, insights en mediaplanning & inkoop
Praxis kiest Alfred als creatief bureau
12-04-2019 | 12:12:00
Alfred gaat aan de slag als het nieuwe creatieve bureau voor Praxis. Het bureau is geselecteerd door Praxis na een gerichte bureauoriëntatie en onderzoek onder de doelgroep van Praxis
Bo-Rent kiest voor Abovo
12-04-2019 | 10:39:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Tikkie blijft groeien
12-04-2019 | 09:31:00
Meer dan vijf miljoen Nederlanders hebben de betaaldienst Tikkie gebruikt. Per dag worden bijna 200.000 Tikkies betaald, op piekmomenten zijn er 350 Tikkies per minuut
Gezonde online supermarkt Kazidomi van start
11-04-2019 | 13:50:00
Het Nederlandse landschap van online supermarkten is uitgebreid met Kazidomi. De site biedt producten aan die een gezonde lifestyle ondersteunen.
Lieneke van den Heuvel wordt director van Hearst Create
11-04-2019 | 11:37:00
Lieneke van den Heuvel wordt director van Hearst Create. Dit heeft Hearst Netherlands bekend gemaakt
Blauw Gras wint pitch Iglo
11-04-2019 | 10:28:00
Social bureau Blauw Gras gaat per april aan de slag voor Iglo. Het Amsterdamse bureau won een pitch en verzorgt een strategische content aanpak voor Iglo met een focus op Facebook en Instagram
De Bijenkorf stopt per 2020 met verkoop producten van exotische huiden
10-04-2019 | 13:23:00
De Bijenkorf stopt per 2020 met de verkoop van producten die zijn gemaakt van exotische huiden en scherpt hiermee zijn dierenwelzijnsbeleid aan
LEWIS lanceert pr-campagne voor Jan Snel
10-04-2019 | 12:49:00
Jan Snel kiest voor LEWIS als pr-bureau. LEWIS en Jan Snel werken samen aan een pr-campagne om de naamsbekendheid te vergroten, met name op het gebied van tijdelijke huisvesting
B2B Leadgeneratie scoort een zesje
10-04-2019 | 12:11:00
Commercieel directeuren zijn in de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2019 van Prospex erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties
Nieuwe campagne Plus over goed eten
10-04-2019 | 09:48:00
Supermarkt Plus heeft een nieuwe campagne gelanceerd die om goed eten draait. Alle emoties die om goed eten spelen zijn daarbij te zien
The Brand Father: nieuw creatief bureau in muziek en entertainment
10-04-2019 | 09:22:00
José Woldring, Rik Woldring en Peter Meere hebben The Brand Father opgericht en willen daarmee een nieuwe creatieve speler binnen de muziek- en entertainmentindustrie worden
Sport ZonVeilig lanceert campagne Smeercases
09-04-2019 | 15:53:00
Slechts 1 op de 10 kinderen staat op een zomerse dag ingesmeerd op het sportveld. Sport ZonVeilig wil hier met de Smeercase verandering in brengen
Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen
09-04-2019 | 15:44:00
Sanquin gaat samen met gamers voor het wereldrecord bloedgroep-bepalen tijdens het Europees kampioenschap van de game League of Legends, dat in het weekend van 13 en 14 april plaatsvindt in Ahoy, Rotterdam
Fietsenwinkel.nl kiest voor Stroom
09-04-2019 | 12:48:00
Stroom, onderdeel van de Candid Group, is na een pitch gekozen om de mediastrategie en inkoop te verzorgen voor Fietsenwinkel.nl
[Column] Maartje Blijleven: Voor onze dochters
08-04-2019 | 08:54:00
Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise
HEMA opent eigen studio voor contentcreatie
05-04-2019 | 10:37:00
HEMA is gestart met het zelf produceren van content in de HEMA STUDIO. Deze studio in het support office is voorzien van geavanceerde beeldapparatuur
Accenture Interactive neemt Droga5 over
04-04-2019 | 12:52:00
Accenture Interactive neemt het Amerikaanse creatieve bureau Droga5 over. De overname moet nog worden goedgekeurd door onder andere mededingsautoriteiten
Wenneker Group richt nieuwe videoproductiestartup op
04-04-2019 | 10:22:00
Wenneker Group heeft een nieuwe vidoeproductiestartup opgericht. Onder de naam Yung Films zullen content-campagnes worden ontwikkeld voor onder andere millennials
Diederik Breijer vertrekt bij IPG Mediabrands
04-04-2019 | 06:36:00
"Ik heb bedrijven mogen overnemen, de mooiste pitches en industrie-prijzen mogen winnen en met de meest fantastische collega’s en klanten wereldwijd mogen samenwerken. IPG Mediabrands Benelux is de afgelopen 5 jaar verviervoudigd qua omzet"
Bionext kiest voor Food Cabinet
03-04-2019 | 12:05:00
Bionext, de ketenorganisatie voor de biologische landbouw en voeding, neemt Food Cabinet in de arm voor een langdurige samenwerking ter promotie van biologische producten in Nederland
Judith goes all-in nieuw ondernemersplatform Allianz en Judith Noordzij
03-04-2019 | 11:33:00
Verzekeraar Allianz en ondernemer Judith Noordzij komen met het ondernemersplatform Judith goes all-in om om ondernemend Nederland te helpen bewuste keuzes te maken
Armin van Buuren ambassadeur audiomerk JBL
03-04-2019 | 11:02:00
Armin van Buuuren is de nieuwste ambassadeur van audiomerk JBL. De Grammy-genomineerde DJ staat al 20 jaar aan de top van de EDM- en trance industrie
Friends of the Brands introduceert rating systeem influencermarketing
03-04-2019 | 10:32:00
Connecting Agency Friends of the Brands heeft een platform gebouwd waarin de resultaten van influencermarketingcampagnes tot in detail kunnen worden geanalyseerd
WPP opens new campus in Amsterdam
03-04-2019 | 10:00:00
WPP opens new campus in Amsterdam. Each WPP campus is designed to provide world-class spaces that bring together its people and agencies into one location
Nieuwe app verbindt eventbranche met bezoekers
03-04-2019 | 09:43:00
Start-up Close heeft een mobiel marketing platform ontwikkeld waarmee organisatoren in de eventbranche een nieuw marketingkanaal hebben om bezoekers meer te laten beleven
Land Rover presenteert reclamecampagne voor honden
03-04-2019 | 08:46:00
Land Rover start met een reclamecampagne voor hondenbezitters. Reclamezuilen met een advertentie van de Land Rover Discovery verspreiden een speciale geur die honden lokt
Decathlon lanceert app DecaShare met Rico Verhoeven
03-04-2019 | 07:32:00
Decathlon lanceert DecaShare, een app waarmee je sportspullen van elkaar kunt lenen. Kickbokser Rico Verhoeven geeft het goede voorbeeld en zal via de app als eerste zijn sportuitrusting uitlenen. Nederlanders hebben zo de kans om voor even gebruik te maken van zijn bokshandschoenen.
Buitenreclame JCDecaux in Grand Theft Auto
02-04-2019 | 07:55:00
JCDecaux werkt samen met Rockstar Games om billboards, mupi’s en abri’s te verwerken in de gameserie Grand Theft Auto. Het bedrijf wil zo jongeren nog beter bereiken met buitenreclame
Commercial Belastingdienst voor ‘aangifte-uitstellers’
02-04-2019 | 07:37:00
De Belastingdienst heeft een reclamespot laten maken om mensen eraan te herinneren aangifte te doen voor 1 mei 2019
[Campagne-review] Maurice van Susante over The E.V.A. Initiative van Volvo
02-04-2019 | 07:26:07
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de wereldwijde campagne The E.V.A. Initiative van Volvo
Edward Knol volgt Rogier IJzermans op bij Born05
02-04-2019 | 07:18:00
Edward Knol is aan de slag gegaan als Managing Director van creatief bureau Born05 in Utrecht. Hij neemt het stokje over van oprichter Rogier IJzermans
Jordy van Meer naar NOSH Food Films
01-04-2019 | 07:02:44
Jordy van Meer, co-founder van Scrambled, stapt over naar NOSH Food Films als Creative Director. Samen met NOSH-oprichtster Mady Angelino vormt hij de dagelijkse leiding van het productiehuis
[Nederlands MediaNetwerk TV] Krista Bank (MediaCom): Zoeken naar de balans tussen branding en performance
31-03-2019 | 16:13:00
Krista Bank is Head of Strategy bij MediaCom, het mediabureau waarbij verbindingen centraal staan. Het bedrijf verwelkomde de afgelopen tijd Adidas en ABN Amro als klant als aanvulling op bedrijven als Mars en Shell
Slogan I Amsterdam is terug als app
29-03-2019 | 12:28:00
Remco Hovemann van Rdesign en studio Happy Ship hebben samen een app ontwikkeld om de slogan I Amsterdam virtueel terug te brengen in het Amsterdamse straatbeeld
Deloitte opent The Garage in Amsterdam
28-03-2019 | 14:09:00
Deloitte viert van 10 tot en met 12 april 2019 de opening van The Garage, de volledig verbouwde voormalige Citroën garage naast het Olympisch Stadion in Amsterdam
Abovo Media betrokken bij nieuwe merkstrategie Livera
28-03-2019 | 12:10:00
Livera heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd. De campagne is onderdeel van een nieuwe merkstrategie waarin Livera zich inzet voor het tonen van schoonheid
BENK: Marit Mathijsen en Charice Verduijn aangesteld
28-03-2019 | 10:58:00
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in Joint Marketing heeft Marit Mathijsen en Charice Verduijn aangesteld voor bestaande en nieuwe acconts
Creatieve bureaus maken promofilms voor expeditie
28-03-2019 | 10:16:00
Onesize, MassiveMusic en Kaaps hebben gezamenlijk promofilms geproduceerd als steunbetuiging aan Artsen zonder Grenzen en diens ambassadeur en bergbeklimmer Wilco Dekker
FinchFactor wijzigt naam in Futurefactor met nieuwe aandeelhouders
28-03-2019 | 09:49:33
FinchFactor heeft haar naam gewijzigd in Futurefactor. Het futurefactor managementteam is uitgebreid en kent nieuwe aandeelhouders
Rens Verweij wordt Head of Strategy Dept
28-03-2019 | 09:28:00
Rens Verweij is per 1 april 2019 aangesteld als Head of Strategy bij Dept.Rens Verweij is nu nog Head of Innovation van VIRTUE, het in-house creatieve bureau van VICE
Jumbo combineert kennis met Jumbo Food College voor La Place
27-03-2019 | 12:06:00
Foodserviceformule La Place start in april 2019 met een nieuwe slogan: Zo smaakt versgemaakt. Ook combineert La Place de kennis en kunde van Jumbo Food College bij La Place
[Onderzoek] Fashionchick: Nederlandse vrouw shopt graag
27-03-2019 | 11:27:00
De Nederlandse vrouw houdt van shoppen. Dit blijkt uit onderzoek dat online modeplatform Fashionchick liet uitvoeren onder ruim 500 mannen en vrouwen
Peter Mulder CCO bij Enterprise Rent-A-Car Netherlands
27-03-2019 | 11:05:00
Peter Mulder, medeoprichter en directeur van Dutch Independents Network, wordt partner bij Enterprise Rent-A-Car Netherlands
[CBS] Niet-financiële bedrijven boeken opnieuw recordwinst
27-03-2019 | 10:51:00
De brutowinst voor belasting van niet-financiële bedrijven kwam in 2018 uit op 255,0 miljard euro. Dat is het hoogste bedrag sinds het begin van de metingen in 1995
[Column] Remco Klöters: Zoekwoorden? Niet alles mag!
27-03-2019 | 08:49:00
Google Ads is haast niet meer weg te denken uit onlinemarketing. Je laat je marketingbureau wat relevante zoekwoorden selecteren en je website komt goed in beeld als er op zo’n woord gezocht wordt. Maar is dat zonder risico? Het antwoord hierop luidt: nee
[CBS] In 2018 sterkste groei inkomens huishoudens na 2001
26-03-2019 | 16:47:00
In 2018 nam het totale reële beschikbare inkomen van huishoudens toe met 2,6 procent. Dit is de sterkste groei na 2001
[CBS] Bruto Binnenlands Product groeit met 0,5 procent in vierde kwartaal 2018
26-03-2019 | 16:04:00
Volgens de tweede berekening van het CBS is het bruto binnenlands product (bbp) in het vierde kwartaal van 2018 met 0,5 procent gegroeid ten opzichte van het derde kwartaal van 2018
Dirk opnieuw goedkoopste met biologische producten
25-03-2019 | 14:19:00
Dirk van de Broek is opnieuw de goedkoopste supermarkt voor biologische producten. Dit blijkt uit de prijspeiling van de consumentenbond in februari 2019
Brillenmerk Ace & Tate en festival DGTL komen met kunstproject Refract
22-03-2019 | 13:37:00
Het brillenmerk Ace & Tate en het festival DGTL hebben aangekondigd met een uit afvalmaterialen gemaakt kunstproject Refract te komen
Rabobank partner FIBA 3x3 World Cup 2019 en Urban Sports Week Amsterdam
22-03-2019 | 11:32:18
Van 18 tot en met 23 juni 2019 wordt in Amsterdam de Urban Sports Week Amsterdam 2019 (USWA) en de WK 3x3 Basketball (FIBA 3x3 World Cup 2019) gehouden. Rabobank is partner
[Onderzoek] Milestones-onderzoek: Praktische aankopen rondom mijlpalen
22-03-2019 | 11:00:00
Het is vooral een speciale reis die voor een toename in geluk zorgt, gevolgd door trouwen en samenwonen. Dit blijkt uit het Milestones-onderzoek van Sanoma en CHOICE Insights & Strategy. Praktische aankopen rondom mijlpalen zijn in
Renault start met test bidirectioneel laden, ecosysteem in Utrecht geopend
22-03-2019 | 10:31:00
Groupe Renault start de eerste grootschalige proef met bidirectioneel laden. In Utrecht is daartoe een nieuw, duurzaam energie- en mobiliteits ecosysteem geopend
fietsenwinkel.nl focust op e-bike forens
21-03-2019 | 12:50:00
International Bike Groep, moederbedrijf van fietsenwinkel.nl kantelt zijn strategie als grootste online fietsenverkoper. De komende jaren staat de ontwikkeling van klantgerichte services met hoge toegevoegde waarde die horen bij de e-bike forens centraal
Grolsch en Cinetree starten samenwerking
21-03-2019 | 11:59:00
Bierbrouwer Grolsch heeft haar liefde voor muziek en film nooit onder stoelen of banken gestoken en Cinetree is een filmplatform dat toegang biedt tot de mooiste films en documentaires. Samen willen Grolsch en Cinetree in 2019 het publiek kennis laten maken met al het moois dat films en documentaires te bieden hebben
[CBS] Vertrouwen consument daalt verder
21-03-2019 | 11:31:55
De stemming onder consumenten is in maart 2019 voor de achtste maand op rij negatiever dan een maand eerder, meldt het CBS. Het consumentenvertrouwen daalt 2 punten en komt uit op -4
Batavus kiest voor Alfred en lanceert de Actieradius actie
21-03-2019 | 11:20:00
De campagne draait om de Actieradius actie waar kopers van een e-bike van Batavus tijdelijk een gratis upgrade krijgen van hun accu. De campagne is te zien op televisie, online, social en print.
Lexus maakt documentaire van 60.000 uur
20-03-2019 | 08:39:00
Lexus heeft een documentaire gemaakt van 60.000 uur over het Japanse Takumi-vakmanschap. De film is zowel op volledige lengte als in een verkorte editie van 54 minuten online te zien
[Podcast] René Zeedijk: RTL investeert 350 miljoen in video, Netflix 15 miljard
20-03-2019 | 06:02:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR
19-03-2019 | 12:58:46
Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is
Offspring Media neemt Gewoonborstvoeding.nl over
19-03-2019 | 09:09:19
Offspring Media heeft de webwinkel Gewoonborstvoeding.nl overgenomen. De online uitgeverij heeft nu verschillende platforms voor zwangere vrouwen en jonge moeders
Stapels reistassen op abri’s voor promotie Netflix-film
19-03-2019 | 07:27:00
Op het Museumplein in Amsterdam liggen honderden reistassen opgestapeld op de abri’s. De actie is bedoeld om de nieuwe Netflix Original Triple Frontier te promoten. Dat laat JCDecaux weten
Hornbach begint campagne Zo ruikt het voorjaar
19-03-2019 | 07:21:04
Bouwmarkt Hornbach zet zwetende klussers centraal in de nieuwe campagne Zo ruikt het voorjaar. De bouwmarktketen zet deze campagne crossmediaal in, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print
Campagne ASN Bank met PVC-paardje
19-03-2019 | 07:12:36
Een korte animatiefilm rondom het PVC-paardje vormt het hart van de campagne van ASN Bank, samen met Selmore en Ambassadors
Campagne Vandebron met Jennifer Hoffman
18-03-2019 | 16:05:56
Energiebedrijf Vandebron heeft een campagne ontwikkeld rondom het thema goede energie. Actrice Jennifer Hoffman informeert mensen via diverse kanalen over het belang van de herkomst van energie
KOKORO Amsterdam ontwikkelt campagne Payconiq
18-03-2019 | 13:47:00
De campagne bestaat uit een tv-commefcial, online campagne en diverse activaties. Verschillende winkels waar je met Payconiq kunt betalen, waaronder ICI PARIS XL, Jeans Centre en SPAR, krijgen een prominente rol in tag-ons en de online ads
Dit is nu marketing van marketinggoeroe Seth Godin in de winkels
18-03-2019 | 13:35:00
Met Dit is nu marketing deelt hij voor het eerst het geheim van zijn marketingkennis: goede marketeers gebruiken consumenten niet om de problemen van hun bedrijf op te lossen, ze gebruiken marketing om de problemen van hun klanten op te lossen
YIMB lanceert de Automotive Influencer-index
18-03-2019 | 12:58:00
Het bureau monitort de socialmediaposts van de vijftien meest invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure vervolgens aan de Nederlandse automerken
Bart Sikkema versterkt Mediaxplain*
18-03-2019 | 08:16:00
Mediaxplain* is een Digital Development Director rijker. Bart Sikkema is verantwoordelijk voor de koers en professionalisering van de digitale dienstverlening binnen het marketing- en mediabureau
LolaLiza in zee met social-mediabureau Dorst & Lesser
18-03-2019 | 08:09:26
Dorst & Lesser is sinds 1 februari het social-mediabureau van modemerk LolaLiza. Het bedrijf is één van de grotere spelers op de Belgische modemarkt, maar ook actief in Nederland en Frankrijk
Wisse Kommunikatie doet pr Toshiba in Benelux
18-03-2019 | 07:53:27
Toshiba heeft pr- en communicatiebureau Wisse Kommunikatie aangesteld om haar pr-activiteiten in de Benelux te verzorgen
Campagne tegen voedselverspilling van start
15-03-2019 | 10:10:00
De Stichting Samen Tegen Voedselverspilling is gestart met de campagne Hoe #verspillingsvrij ben jij? De campagne is ontwikkeld door campagnebureau Food Cabinet
Baderie kiest Burst als digitaal partner
14-03-2019 | 13:34:00
Baderie kiest voor het digital agency Burst. Als resultaat van deze samenwerking zal de nieuwe website Baderie.nl voor komende zomer online worden geplaatst
Jumbo sluit zich aan bij Stichting Samen tegen Voedselverspilling
14-03-2019 | 10:28:00
Jumbo heeft zich aangesloten bij de Stichting Samen tegen Voedselverspilling. Deze stichting heeft tot doel in 2030 de helft minder voedselverspilling te realiseren
JWT en Jimmy Nelson presenteren Preservation Robot voor behoud culturele diversiteit
13-03-2019 | 12:38:00
JWT Amsterdam en Jimmy Nelson hebben de Preservation Robot gepresenteerd. Dit is de eerste technologische oplossing die autonoom zijn (digitale) pijlen richt op de culturele homogenisering
[Onderzoek] Omzet e-commerce in 2018 23,7 miljard euro
13-03-2019 | 09:12:00
De omzet van de Nederlandse e-commercemarkt is in 2018 weer toegenomen. Het afgelopen jaar hebben de Nederlandse consumenten online 23,7 miljard euro uitgegeven aan producten en diensten, een geschatte groei van 10 procent ten opzichte van het jaar ervoor
MAGNA Outlook wordt REDEFINE magazine
13-03-2019 | 08:55:00
REDEFINE biedt een podium aan specialisten en professionals die de mediawereld duiden vanuit hun expertise en die verder kijken dan wat er tot nu toe speelt. Kopstukken, trendwatchers en andere aansprekende namen geven hun ongezouten mening
Offspring Media verzorgt contentmarketing voor Boba Autisme Groep en Autisme Centraal
12-03-2019 | 15:03:05
Offspring Media, online uitgeverij van meerdere jongegezinnentitels, zal met verschillende soorten content ouders informeren over alles wat te maken heeft met autisme
Ellen van den Berg Creative Director UX Edenspiekermann
12-03-2019 | 14:38:11
Binnen het internationale digital-designbureau Edenspiekermann wordt Ellen van den Berg als Creative Director UX verantwoordelijk voor opdrachtgevers als Schiphol, Reed Elsevier, Alcon, The Economist, Mercedes Benz en Red Bull
Dept neemt Rocket Insights over
12-03-2019 | 14:23:00
Dept neemt het Amerikaanse agency Rocket Insights over. Met een focus op digital products en nieuwe interfaces op het gebied van voice, AR, VR en mixed reality zet Dept hiermee nog meer in op innovatie
VIRTUE lanceert genderneutrale stem: Q
12-03-2019 | 09:08:00
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE Media, kondigt ‘s werelds eerste genderneutrale stem aan. De stem heeft de naam Q gekregen
Vruchtvlees verzorgt rebranding Miro
12-03-2019 | 08:31:00
Vruchtvlees heeft de rebranding verzorgd van de online samenwerkingstool Miro, voorheen RealTimeBoard. Dat laat het bedrijf weten
DotControl versterkt creatieve afdeling
11-03-2019 | 11:17:00
DotControl investeert in de creatie-afdeling met het aantrekken van een award-winning creative team bestaande uit Radha Pleijsant en Gavin Kempenaar
Doorstart Intertoys dankzij overname Green Swan
08-03-2019 | 14:19:00
Intertoys blijft bestaan dankzij een overname door Green Swan, een gespecialiseerd Portugees speelgoedbedrijf. Intertoys ging op 21 februari 2019 failliet. De bedoeling is dat 220 winkels open kunnen blijven
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 12:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
Jaap Toorenaar brengt boek Hoe verzinnen ze het? uit
08-03-2019 | 11:55:00
Hoe verzinnen ze het? Jaap Toorenaar vroeg het ruim 50 bedenkers van roemrijke reclames. Ze vertellen openhartig over hun gepuzzel en gepieker, over de (dwaal)sporen die ze bewandelden en over de eerste reacties van hun opdrachtgevers; er klonk niet altijd applaus voor hun idee.
Thijs Boon verlaat VICE en gaat ondernemen
08-03-2019 | 10:42:00
Thijs Boon heeft VICE in 2006 naar Nederland gebracht en als CEO uitgebouwd tot een van de leidende mediabedrijven voor jonge mensen in de Benelux
[Podcast] Mark de Kock: QR-codes komen terug!
07-03-2019 | 11:16:00
Mark de Kock is een marketingstrateeg die vanuit Zwitserland merken over de hele wereld adviseert over onder meer innovatie en – veelal digitale – strategie
[Podcast] Marleen Hemmer de Haan over Leentjes Poeder Pret
07-03-2019 | 10:47:00
Marleen Hemmer de Haan startte haar eigen bedrijf Leentjes, samen met Willem Kors. In België vonden zij een producent voor hun product Leentjes Poeder Pret, gekleurd poedersuiker, dat inmiddels meer dan 1750 verkooppunten heeft – een vliegende start
[Podcast] Marvin Jacobs over Airborne
07-03-2019 | 10:35:00
Marvin Jacobs is Creative Director bij audio agency Airborne. Hier is hij creatief inhoudelijk verantwoordelijk voor concepten, formats en content
[CBS] Consumentenprijzen in februari 2,6 procent hoger
07-03-2019 | 09:58:00
Consumentengoederen en –diensten waren in februari 2,6 procent duurder dan een jaar eerder, meldt het CBS. In januari betaalde de consument 2,2 procent meer dan vorig jaar
Eigen Fabrikaat lanceert campagne voor Brugman Keukens & Badkamers
07-03-2019 | 09:26:00
Eigen Fabrikaat heeft in opdracht van Brugman Keukens & Badkamers een campagne ontwikkeld. De campagne bestaat uit een commercial en korte online video's
Boek vol rolmodellen voor 60ste verjaardag Barbie
07-03-2019 | 08:36:49
Ter gelegenheid van de 60ste verjaardag van Barbie verschijnt het boek 60 Super Stories. Zestig Nederlandse vrouwen komen daarin aan het woord over hun loopbaan
XXS Amsterdam ontwikkelt campagne McVitie's
06-03-2019 | 11:32:00
XXS Amsterdam heeft een campagne ontwikkeld voor de introductie van McVitie's. McVitie's is een Brits koekje dat vanaf nu in de Nederlandse supermarkten te vinden is. XXS Amsterdam werkt mee met de ondersteuning van het merk in andere Europese landen
[CBS] Internetverkopen detailhandel stijgen minder hard
06-03-2019 | 10:12:00
De omzet van de detailhandel was in het vierde kwartaal van 2018 3,2 procent hoger dan een jaar eerder. Het verkoopvolume was ook hoger, maar het verschil met een jaar eerder was kleiner dan bij de kwartaalcijfers van de voorgaande twee jaar
[Podcast] René Zeedijk: Het wordt bij Talpa Network alleen maar meer, meer en meer
05-03-2019 | 12:45:00
René Zeedijk is founding partner van de Media Science. Iedere maand laat hij zijn licht schijnen op actuele ontwikkelingen. Deze podcast staat in het teken van een reclamevrije NPO en de overname van LINDA.-uitgever Mood for Magazines door Talpa Network en wat dat voor Talpa Network betekent op gebied van data
Calvé partner van KNVB
05-03-2019 | 11:00:43
Calvé is partner geworden van de KNVB. De samenwerking wordt afgetrapt met een zoektocht naar Ballenmeiden voor de oefenwedstrijden van de OranjeLeeuwinnen in april en juni 2019
Trustpilot haalt 55 miljoen dollar op
05-03-2019 | 08:17:00
Reviewplatform Trustpilot heeft 55 miljoen dollar opgehaald in een zogeheten Series E-investeringsronde. Dat laat het bedrijf weten
Court1 kiest voor Whooz als dataleverancier
04-03-2019 | 13:17:00
Twee jaar geleden introduceerde Court1 de segmentatieapplicatie Cäsar. Bureaus, retailers en exploitanten maken gebruik van deze applicatie voor gesegmenteerde inzet van media, zoals buitenreclame, direct mail, verspreidingen en online communicatie. Alle gebruikers van Cäsar krijgen de data van Whooz tot hun beschikking
SIRE komt met campagne #DOESLIEF
04-03-2019 | 09:20:00
De Stichting Ideële Reclame SIRE lanceert de campagne #DOESLIEF. SIRE wil Nederlanders aan het denken zetten over hoe we dagelijks met elkaar omgaan
Eredivisie en Brandloyalty gaan samenwerking aan
01-03-2019 | 13:09:00
BrandLoyalty, een belangrijke speler loyaliteitsprogramma's voor de food-retailsector, heeft een overeenkomst getekend met Eredivisie Media & Marketing voor een partnership met de Eredivisie
Reclamebureau Kick! start Kick! Marketing
01-03-2019 | 11:31:00
Reclamebureau Kick! heeft per 1 maart 2019 Kick! Marketing opgericht. In navolging van de digitale tak Kick! Digital in 2016, is een apart bedrijfsonderdeel dat zich volledig focust op marketingadvies en marketingstrategie opgezet
Grit.Network ontwikkelt de nieuwe brand identity Tata Motors
01-03-2019 | 11:12:00
Het door de Nederlandse ontwerpstudio's Dog and Pony, Addikt en het Indiase Codesign opgerichte Grit.Network heeft de nieuwe brand identity van Tata Motors ontwikkeld en geïmplementeerd
Rijksuniversiteit Groningen en DVJ Insights intensiveren samenwerking
01-03-2019 | 10:21:00
De Rijksuniversiteit Groningen, kortweg RUG en DVJ Insights gaan intensiever samenwerken. Nog dit jaar start een PhD positie Effectiveness of advertising within the new media context, op de universiteit in Groningen bij de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Siteimprove en Dutch Digital Agencies gaan samenwerken
28-02-2019 | 12:53:00
Siteimprove, een softwarebedrijf dat zich focust op het vereenvoudigen van websitebeheer en de kwaliteit en toegankelijkheid van websites in kaart brengt om zo van het internet een betere plek te maken, gaat een partnership aan met Dutch Digital Agencies, korteweg DDA
Adidas kiest voor Coopr
28-02-2019 | 12:30:00
Adidas kiest Coopr als PR-bureau. Het Rotterdamse PR-bureau gaat het sportmerk ondersteunen bij het uitrollen van PR en communicatie activiteiten in Nederland
[Onderzoek] Google en BCG: volwassen digitale marketing brengt meer omzet en bedrijfsresultaat
27-02-2019 | 13:08:00
Bedrijven die digitale transformatie omarmen en hun marketingactiviteiten op een volwassen manier gestalte geven kunnen profiteren van snelle en forse verbeteringen van de prestaties van hun campagnes. Dit blijkt uit onderzoek door de Boston Consulting Group, kortweg BCG in opdracht van Google
Storytel laat luisterboeken tot leven komen in nieuwe campagnes met Wim Kieft
27-02-2019 | 12:31:20
Storytel komt met een nieuwe campagne met Wim Kieft rondom het luisterboek Wim Kieft: De terugkeer van Michel van Egmond. De oud-voetballer is vanaf eind februari op TV en online te zien in een commercial waarin hij een passage voordraagt uit zijn biografie
Vente-Exclusief kiest voor Linden & Barbosa
27-02-2019 | 12:08:00
Vente-Exclusive heeft creatief en strategisch communicatieadviesbureau Linden & Barbosa verkozen als nieuwe partner. Linden & Barbosa heeft de communicatiestrategie ontwikkeld en gaat het merk en de producten bij relevante doelgroepen onder de aandacht brengen
[Onderzoek] Screenforce: Eerste inzicht in ROI van influencers ontkracht simpele aannames
27-02-2019 | 11:46:00
Influencer marketing heeft grote behoefte aan transparantie en professionaliteit. Dat vindt althans Farhad Divecha, de oprichter en managing director van Accuracast. Veel simpele aannames van adverteerders blijken namelijk niet te kloppen
Grolsch komt met alcoholvrije Kornuit
27-02-2019 | 11:29:00
Bierbrouwer Grolsch introduceert aankomende week Kornuit 0.0%, een alcoholvrije variant van het pilsmerk Kornuit. Opvallend daarbij is dat deze Kornuit 0.0% in blik verkrijgbaar is. De folie rondom deze blikken is vervaardigd van volledig gerecycled plastic
Hema ontvangt Winq Campaign Diversity Award
26-02-2019 | 10:59:11
Warenhuis Hema heeft maandag de Winq Diversity Award gekregen voor de buitengewone bijdrage op het gebied van gelijkheid, diversiteit en inclusie voor de LHBTQ-gemeenschap in Nederland
[Interview] Erik-Jan Gelink (Transavia) wil het hart veroveren van Generatie Z
26-02-2019 | 10:37:00
Erik-Jan Gelink (ex Sanoma) is commercieel directeur van Transavia en zijn team startte niet lang na zijn aanstelling een YouTubekanaal om generatie Z te bereiken. Hoe staat het er na ruim een jaar voor met de webseries van de luchtvaartmaatschappij? En hoe is de realityserie Welkom aan Boord tot stand gekomen?
Likefriends lanceert campagne Asics: The Comfort of Confidence
26-02-2019 | 08:10:25
Likefriends is verantwoordelijk voor de nieuwe Asics-campagne The Comfort of Confidence. De campagne, wereldwijd ingezet, draait om de Gel-Quantum-collectie
Brand New Telly onderdeel Talpa Network
25-02-2019 | 09:29:00
Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatechbedrijf Talpa Network. Het gaat onderdeel uitmaken van de unit Creative binnen Talpa Network.
Meer dan twintig bureaus sluiten aan bij nieuwe Dutch Digital Design organisatie
25-02-2019 | 07:14:00
Dutch Digital Design, het initiatief dat zich inzet voor de zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk, gaat verder als zelfstandige organisatie
Coolblue: recordomzet en nieuwe winkels
21-02-2019 | 13:26:00
Coolblue heeft bekend gemaakt afgelopen jaar een recordomzet te hebben gemaakt en aangekondigd en aangekondigd vijf nieuwe winkels te zullen openen dit jaar. De van oorsprong webwinkel voor elektronica in Nederland en België telt negen winkels waarvan twee grote winkels in Amsterdam en Den Haag
Payconiq benoemt Chris Peters tot communicatie- en marketingspecialist
21-02-2019 | 12:40:00
Payconiq heeft Chris Peters aangetrokken als communicatie- en marketingspecialist. Peters werkte eerder als PR consultant bij PR bureau Glasnost, waar hij werkte voor de merken Google, felyx en VodafoneZiggo.
[Column] Ronja Slierendrecht: Welke video's scoren?
21-02-2019 | 10:04:00
Als ondertitelbedrijf zien we bij Zoom Script allerlei verschillende video’s langskomen. We stuurden 50 klanten een enquête over statistieken van hun video’s. De opvallendste zaken deel ik graag met je
Roland van der Vorst wordt Head of Innovation WRR Rabobank
21-02-2019 | 09:39:00
Roland van der Vorst wordt per 1 april 2019 Head of Innovation Wholesale, Rural and Retail van Rabobank. Vanuit die rol zal hij verantwoordelijk worden voor de innovatie activiteiten die betrekking hebben op de grote Nederlandse bedrijven en de internationale food & agri activiteiten van de Rabobank
Initiative werkt voor Bever
20-02-2019 | 13:34:00
Bever heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever. Bever heeft 43 winkels in Nederland die gericht zijn op alles wat met buiten en producten die met buiten te maken hebben
Jeugdfestival Boekids: samenwerking met Smith Communicatie
20-02-2019 | 10:46:00
Het jeugdfestival Boekids gaat samenwerken met het Haagse pr- en communicatiebureau Smith Communicatie. Boekids is een festival dat kinderen en (jong)volwassenen stimuleert om literatuur te ontdekken.
[Column] Annemarije Tillema: Dear future...
20-02-2019 | 09:09:00
Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi, Klarna en Volkswagen
20-02-2019 | 08:22:00
“Cringe!” Mijn kinderen roepen dat op momenten die extreem ongemakkelijk zijn. Letterlijk vertaald betekent het ineenkrimpen en dan vooral van plaatsvervangende schaamte. Om één of andere reden voel ik dat ook een beetje bij deze commercial van Pepsi. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ie ongeloofwaardig is
Jumbo test campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta
19-02-2019 | 11:56:00
Met UM/Reprise test supermarktketen Jumbo de campagne Wat eten we? op Pinterest Bèta. Dat is een nieuw advertentieprogramma waarmee een beperkt aantal adverteerders hun content onder de aandacht kan brengen van mensen die Pinterest gebruiken
Mercedes-Benz kiest Clipit voor media-monitoring en intelligence
19-02-2019 | 09:48:00
Automerk Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media-monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media-aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht
[Column] Femke Leemeijer: Je doelgroep in een hokje
19-02-2019 | 08:11:00
Misschien dat in de toekomst op 50-plusgerichte reclames niet meer blijven hangen in de vrolijke scootmobieler die met de traplift op weg gaat naar de inloopdouche met onderwaterstoeltje
Dove lanceert campagne Would you switch?
18-02-2019 | 11:52:00
Dove komt met de campagne Would you switch? Hiervoor leverden allerlei vrouwen input aan de hand van hun eigen ervaringen
[CBS] Omzet winkels steeg vorig jaar ruim 3 procent
18-02-2019 | 11:48:00
In 2018 boekten de Nederlandse winkels 3,3 procent meer omzet dan in 2017, meldt het CBS. De verkopen waren 2,8 procent hoger. Online is bijna 18 procent meer omgezet.
Jumbo breidt bezorgservice uit in Amsterdam
18-02-2019 | 11:27:00
Supermarktketen Jumbo bezorgt nu ook boodschappen in Amsterdam. Klanten krijgen hun producten tot in de keuken geleverd door een bezorger die in een elektrische bezorgwagen rijdt
[Column] Erwin Fisser: Gedragscampagnes vol verleiding en liefde
18-02-2019 | 11:14:00
Er is steeds meer interesse voor campagnes die het algemeen nut beogen. Voorlichtingscampagnes zijn hot, want er gaat mankeert weer van alles in Nederland. Niet echt natuurlijk, maar onze samenlevingsbeleving meent van wel
New Business Radio maakt programma met Marketing Report
18-02-2019 | 09:18:00
New Business Radio begint deze week met Marketing Report. Het programma over innovatie in media, creatie en data is elke derde dinsdag van de maand te horen op de zakenzender.
Instant Magazine gaat verder als Foleon
18-02-2019 | 08:54:19
De Nederlandse scale-up Instant Magazine verandert haar naam in Foleon. De naamsverandering gaat gepaard met een grotere visie, een volledig nieuwe huisstijl, productverbeteringen en de pay-off It’s okay to show off
Jumbo vermindert afval door verduurzaming van ruim 27 miljoen drinkbekers
15-02-2019 | 13:28:47
Vanaf maart onderzoekt Jumbo waar en wanneer haar klanten en medewerkers gebruik maken van drinkbekers, met als doel om meer dan 27 miljoen drinkbekers op jaarbasis te verduurzamen
HEMA en Albert Heijn starten twee gezamenlijke pilotwinkels
15-02-2019 | 12:48:00
HEMA en Albert Heijn openen in 2019 twee pilotwinkels waar klanten zowel hun HEMA-als Albert Heijn-boodschappen kunnen doen. In twee stedelijke winkels van HEMA komt een Albert Heijn met een volledig assortiment verse en houdbare producten
Arjen Hettinga Managing Director bij Oogst, a Merkle company
15-02-2019 | 09:29:00
Arjen Hettinga volgt Philip Spaas op, Managing Partner en medeoprichter van Oogst. Samen met Maurice Vriend, Director Operations, vormt Arjen het management team en de dagelijkse leiding van Oogst
Super Digital en Traffic4u gaan op in Reprise Nederland
15-02-2019 | 09:17:00
IPG Mediabrands lanceert het digital marketinglabel Reprise in 42 landen. Reprise Nederland zal bestaan uit de ruim 150 professionals van Super Digital en Traffic4u. Daarmee verdwijnen de namen Super Digital en Traffic4u
Brandfirm neemt twee nieuwe krachten aan in content team
14-02-2019 | 13:03:00
Online marketingbureau Brandfirm heeft haar het content-team uitgebreid met twee nieuwe collega's. Emma Vercruysse en Romy Pront werkten respectievelijk eerder bij Travelbird, en als stagiaires bij diverse bedrijven
Brexit: The Odd Shop start campagne voor Rijksoverheid
14-02-2019 | 12:38:00
Om ondernemers te wijzen op de gevolgen van Brexit is eind januari een campagne gestart. De campagne is opgezet voor de Rijksoverheid door The Odd Shop. Brexit zal gevolgen hebben voor heel Nederland, maar vooral ondernemers zullen er op korte termijn mee te maken krijgen
Campagne Alzheimer SOCKS haalt bijna vier ton op
14-02-2019 | 09:04:04
Tijdens de derde editie van Alzheimer SOCKS zijn er 66.600 paar sokken verkocht. In totaal is er met de verkoop € 380.000 opgehaald voor onderzoek naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie
Outsmart laat grote merken groeien als start-ups
14-02-2019 | 08:44:35
Het digitale marketing- en communicatiebureau Outsmart past de filosofie en tactieken van start-ups toe bij gevestigde bedrijven. Het bureau is op Valentijnsdag officieel van start gegaan.
DigitalAudience benoemt Bastiaan Spaans als Chief Commercial Officer
13-02-2019 | 19:24:00
Bastiaan Spaans is benoemd tot Chief Commercial Officer en partner bij DigitalAudience. Hij is aangetrokken om de internationale groei van de datatechnology provider in Europa te realiseren
9 op 10 ondernemers vinden Valentijn niet geschikt als commerciële inhaker
13-02-2019 | 12:58:00
Het merendeel van de Nederlandse ondernemers vindt inhaken op Valentijnsdag te commercieel. Slechts een klein percentage ondernemers ziet deze dag als een goede aanleiding voor een commerciële inhaker vanuit het bedrijf
Nieuwe campagne Hartstichting: Je hart ben jij
13-02-2019 | 12:43:00
De Hartstichting is een nieuwe campagne begonnen onder de slogan Je hart ben jij. Vanuit het idee dat het hart ons laat bewegen, voelen en liefhebben en het idee een leven lang een hart met ons mee te dragen, terwijl de mens er niet altijd bij stilstaat
ConsumerAcquisition.com launches video automation platform
13-02-2019 | 11:39:00
ConsumerAcquisition.com today announced the launch of a video automation platform with new performance templates and self-service video bulk editor
Rijksoverheid Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights
13-02-2019 | 10:07:00
De Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken van de Rijksoverheid heeft DVJ Insights gekozen voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes
EDM Media Group neemt Human Inference over
12-02-2019 | 10:19:00
EDM Media Group neemt Quadient Data Netherlands/Germany (voorheen Human Inference) over. Dat maakt het bedrijf bekend via pr-bureau Counter Content
Lionel Messi en Mohammed Salah in campagne Pepsi
12-02-2019 | 09:48:00
Pepsi MAX lanceert een voetbalcampagne in de aanloop naar de UEFA Champions League finale in Madrid. Stervoetballers Lionel Messi en Mohammed Salah zijn te zien in een reclamespot
Abovo Media onder eigen naam partner van IAB Nederland
12-02-2019 | 08:32:43
Abovo Media zet het partnership met IAB Nederland voort onder eigen naam. De samenwerking werd tot nu toe verzorgd door Digital Brixx namens Abovo Media
Recode Running-campagne voor nieuwe schoen adidas
12-02-2019 | 08:19:00
Adidas lanceert een nieuwe marketingcampagne vanwege de introductie van de hardloopschoen Ultraboost 19. Het merk slaat hiermee een nieuwe weg in voor het overbrengen van de boodschap naar het publiek
Kumpany creëert het Staatsloterij Droomexperiment
11-02-2019 | 13:48:00
In opdracht van Staatsloterij bedacht en produceerde Kumpany het experiment. Meer dan 1000 Nederlanders reageerden op de oproep mee te doen aan het Staatsloterij Droomexperiment. Vier van hen werden geselecteerd om onder begeleiding van de hoofdredactrice van Quest dromen te toetsen aan hun onbewuste brein
Leon Bultman, Sandy Hogendoorn en Kim van Houtrijve naar Mediaxplain*
11-02-2019 | 11:01:19
Marketing- en mediabureau Mediaxplain* heeft drie nieuwe medewerkers aangetrokken. Leon Bultman start als Digital Media Planner, Sandy Hogendoorn als Research & Insights Project Coördinator en Kim van Houtrijve als Media Planner
Ben & Jerry’s komt met sleeve en nieuwe smaak voor Valentijn
11-02-2019 | 09:30:21
IJsmerk Ben & Jerry’s springt in op Valentijnsdag met de nieuwe smaak Topped Love is.. en een speciale Valentijnsverpakking om een ijsbeker te personaliseren. Dat laat pr-bureau Glasnost weten
Valentijnscampagne voor VakantieExperts
11-02-2019 | 08:14:30
Pr-bureau HappyLife promoot een themacampagne rondom Valentijnsdag voor reisbureau VakantieExperts. Consumenten kunnen een ‘date’ met een adviseur hebben op donderdag 14 februari
Kaap Holland Film en Anjali Taneja starten Wonderboys Media
08-02-2019 | 10:45:22
Productiemaatschappij Kaap Holland Film en creatief producent en schrijfster Anjali Taneja starten samen Wonderboys Media. Wonderboys Media produceert online- en TV-series voor jeugd, familie en young adults
MediaScience werkt voor Qmusic
08-02-2019 | 09:53:00
Qmusic kiest MediaScience voor digitale media en creatie. Om de groei van Qmusic te ondersteunen heeft het radiobedrijf MediaScience uitgekozen om te helpen met digitale campagnes
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan
07-02-2019 | 13:13:11
Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team
Youssef Eddini managing partner bij Van Luyken
07-02-2019 | 10:43:00
Youssef Eddini start per 1 april als managing partner en communicatieadviseur bij Van Luyken. Samen met de huidige managing partner Erik Visser gaat hij leiding geven aan het 40-jarige communicatieadviesbureau uit Haarlem.
Vandejong Creative Agency met nieuwe campagneconcept Universiteit van Amsterdam
07-02-2019 | 10:28:00
Na een aanbesteding heeft de Universiteit van Amsterdam Vandejong Creative Agency gekozen voor de ontwikkeling van het nieuwe corporate campagneconcept.
Glasnost trekt Merijn Doggen aan als content director en senior consultant
07-02-2019 | 10:09:00
Pr-bureau Glasnost heeft tv-presentator en journalist Merijn Doggen aangesteld als content director en senior consultant. Hij werkte hiervoor 13 jaar voor de RTL voor onder andere Editie NL, RTL Boulevard, RTL Z en RTL Nieuws
Media Reverse en LEWIS maken campagne voor No Fairytales
07-02-2019 | 09:37:07
No Fairytales, een food startup en producent van groentetortilla’s, start met creatief duo Philip & Hugo, mediabureau Media Reverse en communicatiebureau LEWIS een marketingcampagne om mensen te stimuleren om meer groente te eten
Boomerang Agency maakt video voor Samsung met Rico Verhoeven
07-02-2019 | 08:10:00
Om de Samsung Ophaalservice en de Service Centers te promoten, maakte Boomerang Agency een video met Rico Verhoeven. De setting en verhaallijn zijn gebaseerd op de boksfilm Rocky
Plan International Nederland start campagne Ik sluit mijn ogen niet voor meisjesbesnijdenis
06-02-2019 | 09:53:00
Plan Internationaal Nederland vraagt hernieuwde aandacht voor een campagne om vrouwenbesnijdenis wereldwijd te stoppen. De Vereningde Naties heeft 6 februari jaarljks uitgeroepen tot Zero Tolerance Day tegen vrouwenbesnijdenis.
Alewijn Dekker co-Managing Director CODE D’AZUR
05-02-2019 | 13:27:00
Voor de overstap naar CODE D’AZUR was Alewijn Dekker onder andere werkzaam als Deputy Managing Director bij J. Walter Thompson Amsterdam en als Managing Director bij Duval Guillaume. Hij zal samen met Michiel Meiberg de functie van Managing Director vervullen
Azerion neemt Semilo over
05-02-2019 | 10:28:00
Mediagroep Azerion neemt digitaal specialist Semilo over. Door de contentmarketing en sales-ervaring van Semilo te combineren met de technische platforms, de content en de kennis van Azerion kunnen de partijen een completer aanbod realiseren voor uitgevers en adverteerders
Twee nieuwe partners bij BKB
05-02-2019 | 09:18:00
BKB heeft Bram Festen en Justin Koornneef per 1 januari 2019 benoemd tot partner van het campagnebureau in Amsterdam. Dat maakt het campagnebureau bekend
Shoq bedenkt Krantenmens voor De Persgroep
05-02-2019 | 08:55:00
Reclamebureau Shoq ontwikkelde een campagne voor alle 11 de krantentitels van De Persgroep. Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne
Wubbe bedenkt Bloemistaurant voor Fleurop
05-02-2019 | 08:12:00
Reclamebureau Wubbe ontwikkelde voor Fleurop een Valentijnscampagne. Daarvoor werd een zogeheten Bloemistaurant opgezet
J. Walter Thompson ontwikkelt campagne voor PLUS
04-02-2019 | 10:44:00
J. Walter Thompson Amsterdam heeft de nieuwe campagne van de supermarktketen PLUS ontwikkeld. Goed eten staat centraal in de campagne

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie