Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 307574 | Tags:

S4Capital, moederbedrijf MediaMonks haalt hoogste beurskoers ooit
04-06-2020 | 18:26:00
S4Capital, de eigenaar van MediaMonks, heeft deze dagen de hoogste beurskoers ooit behaald. Terwijl concurrenten als WPP, IPG, Publicis en Dentsu nog lang niet hun beurswaarde terug hebben, heeft S4Capital een opvallende spurt omhoog gemaakt
World Federation of Advertisers launches world’s first guide on data ethics for brands
04-06-2020 | 17:45:10
The World Federation of Advertisers has launched the world’s first guide for brands on data ethics in advertising, designed to provide clear actions and practical guidance.
FIFA World Football Museum picks Dept to handle digital marketing
04-06-2020 | 17:35:28
FIFA World Football Museum in Zurich has appointed Dept to offer assistance in digital marketing, with community management on social media and with the website relaunch.
[Forum] Merken & De Wereld in 2020
04-06-2020 | 14:56:00
In De Wereld in 2020 is van alles aan de hand, zeker als je in de Verenigde Staten woont. Maar daar buiten net zo goed. Merken als Ben & Jerry's en Nike spreken zich uit en nemen nadrukkelijk standpunt
T-Mobile Ondernemen start met campagne Back in Business
04-06-2020 | 12:46:31
T-Mobile Ondernemen is een landelijke campagne gestart onder de naam Back in Business. Hierin spelen bestaande klanten de hoofdrol. De campagne is door Yune ontwikkeld
FIFA Museum versterkt digitale aanwezigheid met Dept
04-06-2020 | 11:31:46
Het FIFA World Football Museum in Zurich, een dochteronderneming van FIFA, heeft na een intensieve pitch Dept aangewezen om ondersteuning te bieden bij drie projecten
MeMo² wint 5 IAB Europe Awards
03-06-2020 | 22:41:00
Middels THX. biedt MeMo² het eerste platform dat geheel automatisch, passief en real-time exposure kan registreren zowel online als offline. THX. registreert real-time bewegingsgedrag van consumenten
Jelle Kolleman weg bij Mediamonks Films & Content
03-06-2020 | 17:26:00
Jelle Kolleman is per 1 juni vertrokken bij MediaMonks. Hij heeft de labels Made for Digital en Boardroom opgezet, waar film- en videocontent voor de digitale wereld wordt geproduceerd
Picnic maakte met reclame geen inbreuk op portretrecht Max Verstappen
03-06-2020 | 17:09:00
Online supermarkt Picnic maakte geen inbreuk op het portretrecht van autocoureur Max Verstappen. Het gerechtshof Amsterdam heeft dit beslist
Koninklijke Grolsch kiest voor Het PR Bureau
03-06-2020 | 16:54:00
Koninklijke Grolsch heeft Het PR Bureau uitgekozen als partner voor pr en communicatie. De keuze volgt na een kennismakingsfase eind 2019 waarin HPB de succesvolle pr-lancering van het Oud & Nieuw-bier Grolsch Finale heeft ontwikkeld
Cleantech water start-up Aquablu lanceert limited edition Amsterdams Grachtenwater
03-06-2020 | 15:47:21
Onze stad komt langzaam weer tot leven; de terrassen gaan weer open en de grachten raken weer gevuld. Jaarlijks wordt er zo’n 60.000 kilo plastic, 700 doden dieren en 12.000 fietsen uit het water gevist
Creative response from a Finnish retailer to the most unexpected clothing phenomenon of spring
03-06-2020 | 14:50:00
Comfort loving Finns took full advantage of the possibility of working half-dressed and local retail chain Prisma responded to this unexpected phenomenon by creating a special collection that combines formal upper parts with less formal bottoms into striking outfits
[Onderzoek] UAntwerpen: "Lockdown weegt op gemoed van jongeren"
03-06-2020 | 13:40:00
Tijdens de lentemaanden worden berichten op sociale media normaal gezien iets zorgelozer, maar uit onderzoek van UAntwerpen blijkt dat er dit jaar in april geschreven werd zoals tijdens de donkerste wintermaanden
M line kiest voor andere positionering
03-06-2020 | 10:40:11
M line, aanbieder van slaapsystemen, komt met een andere positionering. De boodschap is daarbij dat je geen topsporter hoeft te zijn om topprestaties te leveren
[Cross Media Adverteerder] Pieter Cox over Van Uffelen Mode
02-06-2020 | 10:41:00
Van Uffelen Mode is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Sublime. Wij spreken met Pieter Cox, eigenaar van Van Uffelen Mode
[Cross Media Adverteerder] Joris Lak over Albert Heijn
02-06-2020 | 10:11:00
Albert Heijn is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door Dentsu Aegis. Wij spreken met Joris Lak, Director Marketing channels, Media en CRM bij Albert Heijn
MeMo² oogst internationale erkenning met Crossmedia Innovatie THX Platform
29-05-2020 | 14:56:00
De organisatie rondom de IAB Europe Research Awards heeft bekend gemaakt dat de Nederlandse Crossmedia meetspecialist MeMo2 voor 6 van de 8 categorieën is genomineerd
MediaTest: Uitnodiging gratis webinar Jongerenonderzoek 2020
29-05-2020 | 14:13:00
Ook dit jaar heeft marktonderzoeksbureau MediaTest weer het grootschalige Jongerenonderzoek uitgevoerd. En we willen je hierbij heel graag uitnodigen voor de presentatie van de resultaten
Van Luyken en Crisiscentrale starten strategische samenwerking
29-05-2020 | 14:06:46
Van Luyken en De Crisiscentrale gaan een strategische samenwerking aan. De samenwerking beslaat alle fasen en facetten van crisismanagement en crisiscommunicatie
WPP and SuperAwesome raise children privacy standards in digital space
29-05-2020 | 12:09:57
WPP has entered into a partnership with kidtech platform SuperAwesome that seek to champion privacy standards for children in the global digital space.
Microsoft partners with Workday on business cloud
29-05-2020 | 11:35:54
Microsoft and Workday Inc. have entered into a strategic partnership prioritizing enterprise planning in the cloud and expanding the business solutions customers can use to better optimize their everyday work.
Leolux kies One Shoe als digital designpartner
28-05-2020 | 15:44:00
Leolux, bekend van de designmeubelen van hoogstaande kwaliteit, neemt creatief & digitaal bureau One Shoe in de arm als digital designpartner
Adverteerders besteden in 2019 13 procent meer aan digital advertising
28-05-2020 | 15:25:49
Het marktaandeel digital advertising is in in Nederland 2019 met 13 procent gestegen tot 2,2 miljard euro. Voor 2020 wordt een daling verwacht van de reclamebestedingen van 20 procent bij een daling van het BBP van 5,3 procent
Simona Maggini appointed WPP County Manager for Italy
28-05-2020 | 11:35:57
WPP has appointed Simona Maggini Country Manager for Italy, taking over from Massimo Costa who has decided to step down from the role.
[Marketing Report Radio] Karlijn Marchildon (VanMoof) over fietsen online lanceren
28-05-2020 | 11:34:45
Karlijn Marchildon is hoofd communicatie en pr bij VanMoof, het Nederlandse bedrijf dat e-bikes ontwerpt. VanMoof introduceerde onlangs de modellen S3 en X3, die op een heel andere manier in de markt zijn gezet door de coronacrisis
[Marketing Report Radio] Menno Wats (Citroën) over de automotive-industrie
28-05-2020 | 11:08:43
Menno Wats is marketingdirecteur bij Citroën. Door de coronacrisis is de autobranche hard geraakt, maar hij ziet al tekenen van herstel van de markt. Ook vertelt hij over het design en de airbumps van Citroëns en de communicatie vanuit het merk
ZIGT versterkt digitale dienstverlening met binnenhalen Michiel Wintershoven, Casper Bouma, Lotte Vader en Mirjam Vis
28-05-2020 | 09:55:00
ZIGT is het grootste onafhankelijke mediabureau van de Benelux en heeft vanwege haar groei op digitale vraagstukken het team uitgebreid met een viertal nieuwe collega’s
Triple digitale partner Omroep Brabant
27-05-2020 | 14:17:00
Omroep Brabant heeft het Alkmaarse digitale bureau Triple gekozen als nieuwe digitale partner voor de komende vijf jaar
Kiesjefolders maakt datasegmentatie mogelijk met HPG en Whooz
27-05-2020 | 13:16:00
Kiesjefolders breidt de samenwerking uit met brievenbusreclamespecialist HPG en gaat samenwerken met dataspecialist Whooz. Op deze manier wil Kiesjefolders doelgroepgerichte reclame voor reclamedrukwerk mogelijk maken
MeMo² THX. platform gets six nominations in the IAB Europe Research Awards 2020
27-05-2020 | 13:02:55
Independent marketing and business consulting agency MeMo² has been shortlisted in six categories of the IAB Europe Research Awards 2020 for its THX. case.
Gallo Winery selects UM as media agency of record
27-05-2020 | 12:50:40
US- based world's largest family-owned winery E. & J. Gallo Winery has picked IPG Mediabrands’ global marketing and media agency network UM as its media agency of record.
Havas Media haalt datingplatform Meetic binnen
27-05-2020 | 12:40:00
Havas Media heeft eind februari 2020 de pitch van het datingplatform Meetic Group gewonnen. De samenwerking is in maart van start gegaan. Het gaat om datingmerken als Lexa, Meetic, Match en OurTime
Energize ontwikkelt digitale campagne voor spaaractie PLUS
26-05-2020 | 15:25:43
Energize brengt de keukenhulpjes-spaaractie van PLUS tot leven in een digitale campagne. In een geïllustreerde superheldenwereld maakt de kijker kennis met de functies van de Joseph Joseph-producten
[Column] Niels Bruinsma: Laatste update: terugkijken op corona!
26-05-2020 | 10:55:00
De mediaconsumptie is zo langzamerhand weer op het oude niveau, de nieuwswaarde van corona ebt langzaam weg en de terrassen zullen binnenkort weer coronaproof gevuld zijn. In deze update maken we de balans op van de afgelopen weken
[Cross Media Adverteerder 2020] Monique Pennings over Jumbo
26-05-2020 | 09:43:00
Jumbo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen door media-adviesbureau UM. Wij spreken met Monique Pennings, Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo
[Cross Media Adverteerder 2020] Mart Roumen over Ziggo
25-05-2020 | 15:49:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ziggo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020, voorgedragen voor Vertigo 6. We spreken met Mart Roumen, contentmarketeer van VodafoneZiggo
Dentsu Aegis Network launches online curriculum for schools
25-05-2020 | 15:11:00
Dentsu Aegis Network (DAN) has launched a new online curriculum for schools, delivered through its flagship schools programme, The Code.
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over back to business
25-05-2020 | 11:11:20
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, reed langs een bushokje en zag een positieve campagne van Suit Supply, met de boodschap back to business. Daar is het hoog tijd voor, zo vertelt hij in de uitzending van Marketing Report Radio
[Marketing Report Radio] Martin de Boer (Corendon) over all inclusive in coronatijd
25-05-2020 | 10:21:52
Martin de Boer is directeur marketing bij Corendon Hotels & Resorts. In de uitzending van Marketing Report Radio praat hij over de plannen van de vakantie-aanbieder voor de komende periode
[Marketing Report Radio] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen
25-05-2020 | 09:49:00
Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis
Dept maakt 19:00 uur-campagne voor Lucky Day
25-05-2020 | 09:21:06
Dept, Mindshare en Greenhouse ontwikkelden de campagne Om 19:00 uur weet je ’t voor Lucky Day, een van de zeven spellen van de Nederlandse Loterij
Mariëlle Krouwel Directeur Communicatie PwC
25-05-2020 | 07:50:00
Per 1 juni wordt Mariëlle Krouwel Directeur Communicatie bij PwC. De afgelopen vijf haar werkte ze als Hoofd Merk, Media en Communicatie bij de Volksbank
Publicis Groupe wins McDonald China’s media buying business
22-05-2020 | 11:48:02
Publicis Groupe has been selected by McDonald China as its media planning agency partner in Mainland China.
[Interview] Ingmar Larsen en Sem Voortman over This Agency
22-05-2020 | 09:58:16
Creatieven Ingmar Larsen en Sem Voortman beginnen een bureau: This Agency. De twee hebben totaal verschillende achtergronden en pakken het anders aan dan anderen. We spreken hen over hun onderneming
Dept scoops two Webby awards for creativity and tech
21-05-2020 | 14:15:41
Digital agency Dept has won two awards for creating a new CMS and motion design in the latest Webby awards.
Online media consumption declines as lockdowns lift, Mindshare tracker
21-05-2020 | 14:14:40
WPP’s agency Mindshare has released the fourth ‘New Normal’ COVID-19 tracker that polled 1,000 persons in each market across 10 global markets.
[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlander past zich razendsnel aan en is flexibel
20-05-2020 | 17:56:00
IPG Mediabrands (de mediaholding van Initiative, Reprise, Thrive, UM en YUNE) peilde waar Nederland staat en onderzocht de impact van de Covid-19-pandemie
7 nominaties Cross Media Bureau van het Jaar 2020
20-05-2020 | 16:26:00
Genomineerd zijn M2Media, Memo2, Mindshare, MPG., UM, Vertigo 6 en ZIGT. De winnaars van de Cross Media Awards worden bekendgemaakt tijdens het Cross Media Diner 2020 op 1 juli in Amsterdam
Wisse Kommunikatie gaat communicatie doen voor Dokteronline.com
20-05-2020 | 14:02:00
Wisse Kommunikatie gaat de communicatie uitvoeren voor Dokteronline.com. Het online doktersplatform heeft hiertoe een uitvoerig selectieproces uitgevoerd. De samenwerking is op 1 mei 2020 ingegaan
Clever Strategy lanceert Clever Campus
20-05-2020 | 11:41:07
Het marketing bureau Clever Strategy lanceert een Clever Campus waar het kennisoverdracht binnen het marketingvak wil stimuleren om marketingverspilling te voorkomen. Deze kennis wordt voor iedere vakgenoot beschikbaar gesteld
Geometry appoints Katie Streten Head of Experiential Strategy for MENA
20-05-2020 | 11:11:56
WPP’s end-to-end Creative Commerce agency, Geometry Global, has appointed Katie Streten as Head of Strategy for Middle East & North Africa region.
Validators ontwikkelt online tool om gezichtsuitdrukkingen te herkennen
19-05-2020 | 16:05:08
Validators introduceert EmotionFlow, een online neurotool waarmee je visuele content eenvoudig test op emotionele beleving
Forbo Flooring Systems kiest voor Maxlead
19-05-2020 | 10:59:30
Forbo Flooring Systems heeft na een uitgebreide bureau-oriëntatie gekozen voor onlinemarketingbureau Maxlead. Als strategisch onlinemarketingpartner gaat Maxlead Forbo Flooring Systems ondersteunen bij het wereldwijd genereren van leads en sales in de business-to-businessmarkt voor Forbo’s merk Marmoleum
Microsoft, FedEx partner to assist businesses compete digitally
19-05-2020 | 10:47:13
Microsoft has partnered with FedEx in a move that seeks to tap into the digital and logistics network of FedEx and the Microsoft’s intelligent cloud.
Stacey Tank appointed Heineken Chief Corporate Affairs and Transformation Officer
19-05-2020 | 10:47:00
Heineken has appointed Stacey Tank as Chief Corporate Affairs and Transformation Officer effective June 1 2020.
Pr-startup Presscloud wil pr-bureaus overbodig maken
18-05-2020 | 13:27:50
De startup Presscloud wil pr-bureaus overbodig maken. Het bedrijf noemt zichzelf de IKEA voor pr en biedt bedrijven alle pr-tools en kennis die ze nodig hebben, zodat ze niet meer afhankelijk zijn van een pr-bureau
Procter & Gamble, Cargill partner on greener alternatives in the personal care space
18-05-2020 | 12:09:45
Consumer goods multinational Procter & Gamble has granted Cargill an exclusive license that will allow Cargill to further develop a technology that was first tested at P&G corporate research and development labs.
[Nederlands MediaNetwerk TV] Rik Heijmen over online relatietherapie via Monsley
18-05-2020 | 11:40:38
Rik Heijmen, voormalig strategisch directeur en oprichter van KOKORO Amsterdam, wil met zijn dienst Monsley binnen zes jaar 100.000 Europeanen online mentale zelfhulp bieden bij onder meer relatieproblemen, rouwverwerking en burn-out
Geen drive-infestivals mogelijk tot in ieder geval 1 juli 2020
15-05-2020 | 15:53:00
Er gaat vooralsnog een streep door drive-infestivals in Nederland. Dit constateert 402 Automotive, gespecialiseerd is in autoshows op outdoorlocaties. Drive-inconcerten, -festivals en -bioscopen blijken tot 1 juli 2020 verboden
Duracell picks Mediacom to manage account in 32 markets
15-05-2020 | 15:51:27
Duracell has selected Mediacom as its media agency following a competitive bidding process. MediaCom will now handle the account in 32 markets among them UK, US and China.
Multinationals extend ad spend squeeze amid COVID-19, WFA tracker
15-05-2020 | 15:44:22
Large multinationals world over could scale back on spending as the impacts of coronavirus continue to take a toll on businesses, the latest World Federation of Advertisers, WFA, Covid-19 Response Tracker shows.
Erik van Engelen benoemd tot voorzitter bvA
15-05-2020 | 15:20:00
Erik van Engelen, algemeen directeur ad interim van Wildlands Adventure Zoo is benoemd tot voorzitter van de bvA, de bond van adverteerders
NIVEA lanceert #ShareTheCare
15-05-2020 | 15:13:00
NIVEA heeft een wereldwijde campagne gelanceerd onder de naam #ShareTheCare, waarmee ze mensen oproept zowel kleine als grote gebaren te delen met #ShareTheCare
[Cross Media Congres 2020] Joyce Lopulalan: Crossmedia-experience kun je alleen bieden als data op orde zijn
15-05-2020 | 14:26:00
Joyce Lopulalan is Business Development Consultant bij 4orange. Eerder werkte zij voor onder meer VNU, TMG, A2SP en Centrum voor Consumenten Informatie
Lassie Nederland kiest voor Abovo Media
14-05-2020 | 13:49:00
Lassie Nederland heeft per 1 mei 2020 alle online en offline media-activiteiten bij Abovo Media ondergebracht. De samenwerking is tot stand gekomen na een heroriëntatie van Lassie in samenwerking met hun reclamebureau Epidemie
Google Cloud announces strategic partnership with Splunk Inc
14-05-2020 | 13:02:00
Google Cloud and software solutions company Splunk Inc have entered into an agreement as the two companies look at assisting organizations and customers unlock the value of their data.
[Cross Media Case 2020] Mira de Mönnink over Maggi Lekker Bezig
14-05-2020 | 09:00:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Thrive draagt de campagne Maggi Lekker Bezig voor als Cross Media Case. We spreken met Mira de Mönnink over de campagne
[Onderzoek] MediaTest helpt Stichting AAP en Naturalis met gratis onderzoek
13-05-2020 | 16:11:00
MediaTest vierde op 12 mei 2020 haar 21e verjaardag met de MediaTestDag. Met het hele bedrijf voerde MediaTest binnen 24-uur belangeloos een volledig onderzoek uit. Dit jaar deed Mediatest dit voor twee organisaties: Stichting AAP en Naturalis
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren (16-40) hebben steeds minder vertrouwen in de overheid
13-05-2020 | 15:56:00
Het vierde onderzoek van MediaTest naar jongeren (16 tot 40-jarigen) met het coronavirusgeeft aan dat zij liever een maand in lockdown gaan dan zich nog een jaar aan de maatregelen te moeten houden, en dat hun vertrouwen in de overheid sterk is gedaald
Wuunder kiest Marcommit voor pr
13-05-2020 | 15:31:16
Wuunder, een zakelijk verzendplatform voor wereldwijde verzendingen, gaat samenwerken met pr- en contentmarketingbureau Marcommit. Wuunder biedt een platform dat e-commerce-bedrijven helpt met alle vormen van transport
PRMTR gaat van start als communicatiebureau voor mobiliteit en automotive
13-05-2020 | 15:02:49
Het Edese pr-bureau PDR en Wisse Kommunikatie uit Arnhem hebben in samenwerking met de Automotive Campus in Helmond een communicatiebureau opgezet: PRMTR
Nick Lawson appointed MediaCom Global CEO as Stephen Allan steps down
13-05-2020 | 13:37:56
Nick Lawson has been appointed as MediaCom Global CEO starting July 1 2020 as the current Worldwide Chariman and CEO Stephen Allan steps down after 12 years at the helm.
Univision joins Nielen's Addressable TV Platform
13-05-2020 | 13:18:51
US-based Hispanic media company Univision Communications Inc. has joined Nielsen’s Addressable TV platform beta program.
Rabobank voted most sustainable bank in the Netherlands
13-05-2020 | 13:09:21
Rabobank voted most sustainable bank in the Netherlands with 175 brands from 14 sectors having been assessed on the basis of the UN’s SDGs.
IPG Media Lab, Magna study quantifies human presence value in digital ads
13-05-2020 | 12:51:58
The subject of quantifying digital ad viewability has received new insights from a new study conducted by MAGNA and IPG Media Lab.
Triple wordt strategisch partner Team Redline
13-05-2020 | 12:45:08
Het sim-racing team Team Redline heeft het digitale bureau Triple gekozen als strategisch partner. Triple zal Team Redline ondersteunen op zowel strategisch als operationeel gebied
Fonds Gehandicaptensport met online magazine over online campagne
13-05-2020 | 12:02:00
Het Fonds Gehandicaptensport heeft een eigen online magazine gelanceerd onder de naam Tikeeneuromagazine. Het Fonds Gehandicaptensport kon een geplande collecteweek in verband met de coronacrisis niet door laten gaan
[Onderzoek] Fictieve campagne toont kracht combinatie radio en buitenreclame aan
12-05-2020 | 16:33:00
De campagne voor de fictieve 'Plankton Pannenkoek' toont feilloos aan dat radio en buitenreclame elkaar versterken. Al na één week herinnerde 39 procent van de Nederlanders zich de campagne, genereerde het tot dan toe onbekende product 9 procent merkbekendheid en werd de website door meer dan 30.000 mensen bezocht
GAMMA en 5PM helpen tuinklussers met data-gedreven ‘How-to’ content
12-05-2020 | 15:52:00
Nu veel Nederlanders in de tuin werken brengt GAMMA de YouTube-serie ‘Tuinklussen’. De videoserie biedt ‘How-to’ content voor de tuin-doe-het-zelver met onder andere tips als: ‘zelf een vlonder aanleggen’, ‘zelf een houten schutting plaatsen’ en ‘een regenton aansluiten in de tuin
TikTok mulls revenue share with influencers in new ad format
12-05-2020 | 13:27:26
TikTok is working on a new advertising model that will give advertisers the option of using call-to-action buttons such as ‘shop now’ within influencer content.
Ingmar Larsen en Sem Voortman beginnen This Agency
12-05-2020 | 11:17:00
Creatieven Ingmar Larsen en Sem Voortman beginnen een bureau: This Agency. Het duo gaat zich richten op de behoeftes die ze de afgelopen maanden hebben zien ontstaan bij merken. Hierbij leggen ze de focus op de vraag naar het snijpunt tussen creatieve consultancy en creatief bureau
Dept ontwikkelt Zooo veel money-campagne voor Eurojackpot
12-05-2020 | 11:04:13
Na een pitch eerder dit jaar is Dept verkozen tot het digitale creatiebureau van Eurojackpot. Op 11 mei is vanuit deze samenwerking de eerste online-first campagne live gegaan. De campagne geeft verdieping aan Eurojackpot haar merkmantra Zooo veel money
Bonduelle start met invoering Nutri-Score logo
12-05-2020 | 09:59:00
Bonduelle start deze maand met het invoeren van het Nutri-Score logo op alle maïs en peulvruchtenverpakkingen in Nederland en België. Het Nutri-Score logo helpt de consument middels een 5-kleuren en letterschaal een gezonde voedselkeuze te maken
Coca Cola bolsters business operations with Microsoft tech solutions
11-05-2020 | 18:51:02
Coca Cola has entered into a five year collaboration with Microsoft in a deal that will see the beverage company standardize its business operations on Microsoft’s cloud.
IKEA renews commitment to climate change, Covid-19 initiatives
11-05-2020 | 18:35:00
Inter IKEA Group has joined an alliance of over 180 political decision-makers and business leaders, for a renewed commitment on long-term climate change and COVID-19 initiatives.
Bol.com en Dept maken inhaakcommercial voor opening scholen
11-05-2020 | 16:51:00
Om te laten zien dat bol.com de situatie van ouders in de intelligente lockdown echt snapt, hebben ze samen met creatief bureau Dept in rap tempo een commercial gemaakt.
N=5 maakt campagne beeldbankieren voor ABN AMRO
11-05-2020 | 14:02:00
ABN AMRO lanceert de campagne #Beeldbankieren; We houden contact. Daarin promoot ABN AMRO de mogelijkheden om altijd en overal persoonlijk advies in te winnen, producten af te sluiten of simpelweg contact te houden met de bank
Nederlandse danssector luidt noodklok via alliantie Dansondernemers.nl
08-05-2020 | 18:12:00
De Nederlandse danssector heeft zich verenigd in een branche-alliantie onder de noemer Dansondernemers.nl. Daarmee wil de sector aandacht vragen voor de problemen in die sector en oplossingen aandragen
[Cross Media Bureau 2020] Carolien van 't Hek over UM
08-05-2020 | 12:53:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. UM dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Carolien van 't Hek, CEO van UM Nederland
Starcom Spain to manage Deoleo account in over 20 markets
08-05-2020 | 11:04:00
Starcom’s Madrid office has secured established Spanish olive oil company Deoleo’s portfolio and will now chaperone media strategy and buying across the over 20 markets for the Deoleo Group.
Corona crisis redefines digital marketing mixes for marketing leaders, Gartner
08-05-2020 | 10:36:04
As the novel corona virus pandemic continues to disrupt how businesses operate, brands are innovating by going digital in what now presents an opportunity for marketing leaders.
Audax Groep en Homerr werken samen bij duurzaam bezorgen
07-05-2020 | 17:48:00
Audax Groep en sociaal logistiek netwerk Homerr zijn een samenwerking gestart voor het duurzaam bezorgen en retourneren van pakketten. In deze samenwerking bundelen ze de krachten op het gebied van e-commerce, netwerk en logistiek
Hunkemöller vraagt Dept voor Duitse SEO-activiteiten
07-05-2020 | 17:31:00
Hunkemöller heeft Dept gevraagd de Duitse SEO-activiteiten in Duitsland te verzorgen. De bedoeling is de digitale marketingpositie van het lingeriemerk te versterken
IAB Nederland start twee taskforces: Digital Audio en E-commerce
07-05-2020 | 14:50:00
IAB Nederland start twee taskforces: Digital Audio en E-commerce. Onder leiding van Edwin Koeners (Talpa Network Media Solutions) en Justin Sandee (bol.com) zullen deze taskforces de markt meer inzicht, kennis en een netwerk bieden op beide vakgebieden
Unilever marks 10 years of Sustainable Living Plan
07-05-2020 | 13:08:35
Unilever has celebrated 10 years of a commitment it made to over eight billion people to address social inequality and climate crises.
IPG Mediabrands: Cadreon heet voortaan Matterkind
06-05-2020 | 18:08:00
Het IPG Mediagroup-bedrijfsonderdeel Cadreon is omgedoopt tot Matterkind. Daarmee wil IPG Mediagroup de focus leggen bij media-activatie via adressable tools waarbij prioriteit wordt gegeven aan de ervaring van de consument
Mindshare Greenhouse wint pitch KFC Nederland
06-05-2020 | 15:31:00
Mindshare Greenhouse heeft het media-account van KFC Nederland gewonnen. Het intensieve pitchtraject vond deels plaats gedurende de lockdown, waardoor de finale presentatie van het Mindshare-team vanuit huis gedaan werd
Sjors van Drie leidt marketingteam bierbrouwerij AB InBev Nederland
06-05-2020 | 13:36:00
Sjors van Drie is per 1 mei 2020 Marketing Lead van bierbrouwerij AB InBev. Hij treedt toe tot het managementteam van de brouwer in Nederland, onder leiding van Nicolas Bartholomeeusen
Coca-Cola digital ads celebrate humanity amid Covid-19
06-05-2020 | 12:01:07
Coca-Cola has unveiled a series of online films appreciating the everyday support and togetherness being exhibited in the wake of coronavirus crisis.
Consumer behaviour differ across markets during corona crisis, Mindshare tracker
06-05-2020 | 11:52:00
WPP media agency Mindshare, has released the latest ‘New Normal’ COVID-19 tracker, its third so far that has been monitoring consumer behaviours in the wake of coronavirus crisis.
MeMo² verzet de bakens in Marketing Analytics met lancering FLOW als uitbreiding op THX platform
06-05-2020 | 09:02:00
MeMo² breidt het THX platform uit met de lancering van FLOW. FLOW biedt naast continue crossmediale regie ook AI gedreven voorspellingssoftware
Craig Dempster appointed Merkle Global CEO
06-05-2020 | 06:39:00
Global marketing agency has appointed Craig Dempster CEO, from June 1, 2020.
Amazon Web Services unveils Augmented Artificial Intelligence platform
06-05-2020 | 06:24:10
Amazon Web Services (AWS), has unveiled Amazon Augmented Artificial Intelligence (A2I), a service that makes it easy to add human review to machine learning predictions.
Pearle Opticiens partner van PSV Esports
04-05-2020 | 10:52:01
Pearle Opticiens is per direct toegetreden tot het zakelijk netwerk van PSV als partner van PSV Esports, de virtuele voetbaltak van PSV
Eat Natural lanceert merkcampagne de Makery
04-05-2020 | 09:05:00
Eat Natural lanceert de merkcampagne de Makery. Het verhaal van Eat Natural wordt verteld door de mensen achter het merk, gefilmd in de Makery in Essex, Engeland, waar de producten gemaakt worden.
Jeremiah Albinus is benoemd tot CEO fonQ
01-05-2020 | 16:46:00
Jeremiah Albinus is door de raad van commissarissen van fonQ benoemd als CEO en volgt daarmee per 1 mei 2020 Antoine Brouwer op. De CEO zat eerder in het directieteam als CMO en werkt al dertien jaar bij fonQ
5,7 procent extra supermarktomzet in 2019 als gevolg van coronacrisis
01-05-2020 | 16:24:00
Onderzoeksbureau Nielsen schat in dat de Nederlandse supermarktomzet dit kalenderjaar zal groeien met 5,7 procent. Voor de uitbraak van de coronacrisis was de verwachting dat de omzet van de supermarkten gemiddeld ongeveer 2,7 procent zou groeien
Kwart van de Orderchamp-retailers maakt zich geen zorgen over continuïteit
01-05-2020 | 15:57:00
25 procent van de retailers die deelnamen aan een onderzoek van B2B marketplace Orderchamp, maakt zich geen zorgen over de continuïteit van zijn bedrijf wegens de coronacrisis
Volkswagen introduceert ID.3 model in augmented reality via Google
01-05-2020 | 13:54:00
Volkswagen heeft het via augmented reality mogelijk gemaakt een 3D-versie van de Volkswagen ID.3 te bekijken via Google Search. Eerder kon dit al met planten en dieren
Aziatische formule MINISO van start in Hoog Catharijne
01-05-2020 | 11:36:00
De eerste winkel van de jonge Aziatische winkelformule MINISO is geopend in Nederland in Hoog Catharijne in Utrecht. MINISO opende in 2013 haar eerste winkel in China en telt inmiddels 4800 winkels in 86 landen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Birgit Zuurveld (Dorst & Lesser) over social media, kijktijd en doelgroepen
01-05-2020 | 11:24:00
Birgit Zuurveld is managing director bij Dorst & Lesser. Het bureau is in 2011 opgericht en ontwikkelt social strategieën, content en campagnes voor bekende merken
60 procent Nederlanders evenveel of meer buiten dan voor de coronacrisis
30-04-2020 | 17:13:00
Ondanks de huidige coronamaatregelen en de oproep van de regering vooral thuis te blijven, zijn mensen vaker buiten dan voor de crisis. Daarbij nemen ze hun omgeving beter in zich op
RAI Vereniging en BOVAG lanceren campagne optimaal gebruik accu’s
30-04-2020 | 14:34:00
RAI Vereniging en BOVAG lanceren gezamenlijk de voorlichtingscampagne Ik laad accuraat voor het optimaal gebruik van lithium-ion accu’s in elektrische fietsen en brom- en snorfietsen
Nielsen Global Connect, 1010data partnership targets retailers and manufacturers
30-04-2020 | 12:56:00
Nielsen Global Connect and 1010data have unveiled a new initiative that will allow them develop and commercialize solutions targeting retailers and manufacturers.
Media usage, culture, tech to define new normal post Covid-19, Mindshare tracker
30-04-2020 | 12:47:05
WPP agency Mindshare has released a new COVID-19 tracker, the second of such trackers, that has been surveying 1,000 people across 10 global markets.
DPG Media kiest voor Candid
30-04-2020 | 12:20:00
DPG Media kiest Candid als partner voor alle media-activiteiten. Binnen Candid wordt M2Media zowel strategisch- als operationeel lead agency. De samenwerking omvat de mediastrategie, -inkoop, en -planning voor alle merken van DPG Media
Health-techbedrijf Castor kiest voor Dept
30-04-2020 | 09:50:40
De internationale health-techorganisatie Castor schakelt de hulp van digital agency Dept in om de performancemarketing te perfectioneren
[Onderzoek] Kantar: Inkomens millennials en GenZ dalen het meest
29-04-2020 | 15:36:00
Voor Generatie Z (18- tot en met 24-jarigen) en millennials (25- tot en met 34-jarigen) zijn de gevolgen van de corona-pandemie groter dan voor welke andere generatie ook. Dat is over de hele wereld zo, Nederland niet uitgezonderd
[Onderzoek] Vice Media: jonge mensen in Europa maken zich meer economische zorgen
29-04-2020 | 11:47:00
Jonge mensen in Europa maken zich meer zorgen (46 procent) over de economische gevolgen van het coronavirus op de lange termijn dan dat ze (25 procent) het virus oplopen
Coca-Cola commits $100 million to COVID-19 relief efforts
28-04-2020 | 14:57:13
The Coca-Cola Company has pledged over $100 million in support for COVID-19 relief efforts in communities across the world.
MediaCom tops global search chart
28-04-2020 | 14:44:00
Global Search Awards has named Mediacom as the number one agency for the number of awards it has won in the last eight years.
[Onderzoek] MediaTest: Meld jouw onderzoek aan voor de MediaTestDag 2020
28-04-2020 | 11:37:00
Ook dit jaar organiseert MediaTest de MediaTestDag. Om hun 21e verjaardag te vieren, voeren zij binnen 24 uur kosteloos een volledig onderzoek uit
[Marketing Report Radio] Patrick Roubroeks (XSAGA) over innovatief corona-ondernemen
28-04-2020 | 11:11:39
Patrick Roubroeks is Founding Director van XSAGA, een concept- en productiebureau op het gebied van live-communicatie, evenementen en activaties. Op Marketing Report Radio spreekt hij over ondernemen in tijden van corona en bijzondere samenwerkingen
[Marketing Report Radio] Guy Grimmelt (Exterion Media) over corona en buitenreclame
28-04-2020 | 10:28:00
Guy Grimmelt is Marketing & Sales Director bij Exterion Media. Bij Marketing Report Radio vertelt hij over de deelname aan de Nationale Toost en over de situatie in de outdoor advertising in deze tijd
Born05 Group neemt Blauw Gras over
28-04-2020 | 09:39:00
Blauw Gras treedt toe tot Born05 Group. Met het toetreden van Blauw Gras telt de groep 125 medewerkers en vestigingen in Utrecht en Amsterdam
Coca Cola channels marketing spending to support Covid-19 relief efforts
25-04-2020 | 13:56:01
The Coca-Cola Company is channeling its marketing resources into relief efforts as the world grapples with the corona virus crisis.
Over half of Millennials, GenZ household incomes impacted by COVID-19, Barometer
25-04-2020 | 13:49:24
Millenials and Generation Z are feeling the impacts of the coronavirus more severely than any other generation as their household incomes become depressed according to the latest Covid-19 Barometer.
Justin Billingsley appointed Publicis Groupe Global Chief Marketing Officer
24-04-2020 | 16:56:27
Publicis Groupe has elevated Justin Billingsley to Global Chief Marketing Officer (CMO) as the communication firm looks at innovative ways of growing its clientele base.
[Onderzoek] De Ondernemer: innovatie blijft hoog op de agenda staan
24-04-2020 | 16:54:22
Uit het Nationaal Ondernemers Onderzoek blijkt dat bij ondernemers in het mkb innovatie hoog de agenda staat én blijft staan. 52 procent van de ondernemers geeft aan dat de coronacrisis geen invloed heeft op lopende innovatieprojecten
Heineken merkt impact coronavirus: daling bierafname eerste kwartaal
24-04-2020 | 15:26:00
Heineken merkt de impact van het coronavirus in haar resultaten over het eerste kwartaal 2020. De nettowinst daalde naar 94 miljoen euro. In het eerste kwartaal 2019 was dit nog 299 miljoen euro. Omzetcijfers zijn niet bekend gemaakt
Easy Court start pilot digitale rechtspraak
24-04-2020 | 14:57:57
Onder de naam Easy Court is een pilot gestart waarbij laagdrempelige digitale rechtspraak wordt gefaciliteerd bij de rechtbank Amsterdam
AXE met Augmented Reality op Snapchat tijdens Koningsdag
24-04-2020 | 14:08:22
AXE geeft gebruikers van Snapchat op Koningsdag de mogelijkheid op Snapchat met een AR-Lens toevoegingen aan te brengen onder de noemer This King stays wild at home!
Bud komt met aangepaste Whassup commercial
24-04-2020 | 13:47:00
Bud heeft de Whassup commercial aangepast om vrienden eraan te herinneren in contact te blijven met elkaar tijdens deze periode van sociaal isolement. De video is te zien op de social media kanalen van Bud in Nederland
[Marketing Report Radio] Pieter Bas Boertje (D&B Eventmarketing) over evenementen organiseren tijdens de coronacrisis
24-04-2020 | 11:45:00
Pieter Bas Boertje is ondernemer en eigenaar van D&B Eventmarketing. Hij is voorzitter van IDEA, de branchevereniging van evenementenadviesbureaus. Met VNO-NCW zijn er gesprekken over hoe het verder moet met de sector tijdens en na de coronacrisis
[Marketing Report Radio] Marc van Hal (Oranjefonds) over corona en goede doelen
24-04-2020 | 11:19:00
Marc van Hal is plaatsvervangend directeur van het Oranjefonds. Bij Marketing Report praat hij over de gevolgen van de coronacrisis voor goede doelen en sociale initiatieven
[Marketing Report Radio] René Zeedijk (ZIGT) over marketing en de coronacrisis
24-04-2020 | 10:51:00
René Zeedijk, directeur Business Development van mediabureau ZIGT, volgt deze keer in Marketing Report Radio de persconferentie van premier Rutte, en praat over de gevolgen van de coronamaatregelen voor de marketingwereld
[Marketing Report Radio] Mark de Witte (Koninklijke De Kuyper) over Koningsdag 2020
24-04-2020 | 10:22:00
Op 22 april 2020 stond Marketing Report Radio in het teken van Koningsdag 2020 en de coronamaatregelen. Te gast was onder anderen Mark de Witte, CEO van Koninklijke De Kuyper. Het bedrijf is partner van De Nationale Toost, een initiatief van Peter Wybenga. De Toost vindt plaats op Koningsdag maandag 27 april
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren niet altijd positief over corona-inhakers in reclame
24-04-2020 | 08:17:43
Elke twee weken vraagt marktonderzoeksbureau MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover
Bistro Berlage wil dineren in Beurs van Berlage mogelijk maken
23-04-2020 | 15:01:00
Bistro Berlage heeft een concept ontwikkeld waarbij het 1500 vierkante meter van de grote zaal van de Beurs van Berlage wil inzetten als dinerlocatie tijdens de coronacrisis
[Onderzoek] HubSpot: Sales en marketing door coronavirus blijvend veranderd
23-04-2020 | 14:42:00
Hoe je verkoopt, is belangrijker dan ooit. Dit blijkt volgens HotSpot uit een data-analyse van 70.000 klanten om de impact op marketing en sales te beoordelen
[Onderzoek] Trustpilot: ondanks negatief consumentenvertrouwen wel vertrouwen in bedrijven
23-04-2020 | 14:05:43
Trustpilot stelt dat de Nederlandse consument ondanks het negatieve consumentenvertrouwen wel vertrouwen heeft in het bedrijfsleven, oftewel de bedrijven. Dit blijkt uit een niet-representatieve steekproef van 1000 respondenten
Unilever: stabiel eerste kwartaal
23-04-2020 | 13:31:00
Unilever heeft in het eerte eerste kwartaal 12,44 miljard euro omzet gedraaid. Dat is met 0,2 procent stijging vergeleken met 2019 een stabiel te noemen omzet. Ten opzichte van het vierde kwartaal 2019 is er sprake van een daling van 0,1 procent
Marketing budget cuts due to Covid-19 to hit advertising hard, Gartner survey
23-04-2020 | 10:42:10
Seventy-six percent of marketing leaders have predicted a dip in marketing budgets as Covid-19 pandemic continue to take a toll on businesses in a survey of 360 respondents carried out by Gartner Inc.
Born05 werkt voor De Zonnebloem
23-04-2020 | 09:05:00
De Zonnebloem, de grootste vrijwilligersorganisatie voor Nederlanders met een lichamelijke beperking, heeft na een kort pitchproces voor Born05 gekozen. Beide partijen gaan een langdurige samenwerking aan op het gebied van content, strategie, communicatie en campagnes
Vertigo 6 verkozen als socialmediabureau door Timing
22-04-2020 | 15:16:00
Timing Uitzendgroep heeft Vertigo 6 uitgekozen als socialmediabureau. Vertigo 6 zal per direct socialmediamanagement en social advertising verzorgen ter promotie van de merken van Timing
Martine Beiten commercieel directeur Ticketveiling.nl
22-04-2020 | 13:59:00
Martine Beiten is per 15 april benoemd tot Director E-commerce, Sales en Marketing bij Ticketveiling.nl. Ze was tot voor kort Country Manager Benelux bij Groupon
WFA unveils guide on diversity and inclusion in marketing
22-04-2020 | 09:39:33
World Federation of Advertisers has launched a report on inclusion and diversity that in the marketing sector offering brand marketers and agencies guidelines on improving performance in the industry.
New Logitech G203 LIGHTSYNC Gaming Mouse
22-04-2020 | 09:38:33
Logitech G, an offshoot of Logitech International, the global player in PC and console gaming gear, has unveiled the Logitech® G203 LIGHTSYNC Gaming Mouse.
The Pool werkt voor WATT Fietsen
22-04-2020 | 09:24:00
WATT Fietsen heeft na een korte bureau-oriëntatie voor The Pool gekozen. Beide partijen gaan een samenwerking aan op het gebied van performance based marketingactiviteiten
Roos Tabak CEO Abovo Media en Maxlead
22-04-2020 | 07:54:00
Sinds 30 maart 2020 vervult Roos Tabak de functie van CEO van Abovo Media en Maxlead. In deze rol krijgt Tabak de dagelijkse leiding over de onafhankelijke bureaugroep
TV Academy zoekt aanstormend talent om te worden opgeleid door professionals
21-04-2020 | 11:30:16
De TV Academy zoekt aanstormend talent om opgeleid te worden door professionals uit het vak! Ben jij de crossmediale contentmaker in spé die verhalen kan maken voor verschillende kanalen
ZIGT lanceert campagne Nieuwe tijden vragen om nieuwe inZIGTen
21-04-2020 | 10:54:00
Door middel van een infographic deelt ZIGT continu de nieuwste resultaten uit haar onderzoek naar het veranderende effect op het mediagedrag sinds de coronacrisis
Kruidvat haakt in op #raamvisite en geeft jonge ouders een steuntje in de rug
20-04-2020 | 14:32:00
Kruidvat haakt met haar online campagne Kruidvat Luiertaart in op #raamvisite en geeft zo aanstaande en kersverse ouders in coronatijd een steuntje in de rug
HEMA speelt in op groeiende online vraag met verbeterde app
20-04-2020 | 13:07:00
HEMA introduceert versneld een release van de HEMA-app. Zo speelt het bedrijf in op de toename van het online bestellen nu een deel van de klanten niet naar de winkel kan of wil
Dorst & Lesser aan de slag voor Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland
20-04-2020 | 10:33:00
Sinds 1 april is Dorst & Lesser de socialmediapartner van de branchevereniging Gehandicaptenzorg Nederland.
Specsavers begint campagne Open voor Zorg
17-04-2020 | 14:34:00
Specsavers is de campagne Open voor Zorg gestart. Met deze campagne wil het bedrijf consumenten informeren over de mogelijkheden die de winkelketen biedt tijdens de coronaperiode, waaronder Zorg op Afstand
Dentsu Group acquires 100 per cent stake in Merkle
17-04-2020 | 12:32:26
Dentsu Aegis Network has accelerated the purchase of 100 per cent Merkle shares ahead of the 2021 buyout date having now signed the complete ownership agreement.
Wavemaker ontwikkelt campagne Tag de Vlek voor Persil
17-04-2020 | 10:01:00
Wavemaker heeft de campagne Tag de Vlek ontwikkeld voor Persil. Het wasmiddelmerk wil middels de campagne in kaart brengen welk type vlekken mensen tegenkomen in hun textiel.
Publicis Groupe announces strong action amid coronavirus crisis
16-04-2020 | 13:39:54
French advertising firm Publicis Groupe has posted a 17 per cent growth in net revenue for the first quarter of 2020 compared to the same period last year.
Philips unveils portal for digital exchange of patient data
16-04-2020 | 13:32:43
Philips has launched an online portal that allows Dutch hospitals to seamlessly share Cobid-19 patient data among themselves as efforts to keep the pandemic at bay escalates.
Albert Heijn, Jumbo, Van Uffelen en Ziggo genomineerd voor Cross Media Adverteerder 2020
16-04-2020 | 13:25:00
De nominaties voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2020 zijn bekend. Uit de voordrachten heeft de Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van Guido van Nispen deze vier adverteerders genomineerd
Using tech to reach HVAs yields 50 per cent higher returns, MAGNA, IPG Media Lab study
16-04-2020 | 13:18:00
New advanced technologies of using people-based IDS to reach high value audiences are delivering 50 per cent more returns for advertisers a new study by Magna and IPG Media Lab shows.
Grolsch gaat voor zero waste
16-04-2020 | 09:25:00
Bierbrouwer Grolsch hergebruikt 99,8 procent van haar brouwerij afval. Met verschillende projecten rondom verpakkingen, draagtrays en drinkbekers heeft Grolsch in 2019 stappen gezet op weg naar een zero waste brouwerij
Dentsu Aegis Network: verlof en salarisreducties
15-04-2020 | 14:52:00
Dentsu Aegis Network heeft aangekondigd maatregelen door te voeren als gevolg van de coronacrisis. Daarbij worden salarissen verlaagd en wordt een aantal mensen met verlof gestuurd
Topman Omnicom Group kondigt herstructurering aan
15-04-2020 | 13:33:00
John Wren, de CEO van Omnicom Group heeft in een brief aan zijn personeel aangekondigd dat de bedrijven die Omnicom Group vormen, zich moeten herstructureren
Club Brugge en Studio Dumbar rebranden Club Brugge Vrouwen tot Club YLA
15-04-2020 | 12:21:00
Club Brugge heeft besloten haar vrouwenteam een andere naam te geven: Club YLA. De voetbalclub heeft samen met Studio Dumbar een ontwerp daartoe gemaakt met logo, outfit, merchandise, social media,website, fotografie en motion graphics
Retail partners lanceren HelpDeWinkelier.nl
15-04-2020 | 11:36:00
Onder de naam HelpDewinkelier.nl is een online platform gestart om retailers te steunen. Op dit platform kunnen consumenten winkels steunen door een waardebon te kopen die op een later moment in te wisselen is
eBay launches programme to introduce small businesses to e-commerce
15-04-2020 | 09:03:51
eBay has launched an accelerator programme dubbed “Up & Running,” that seeks to help retailers without an e-commerce presence transition to selling online.
Nielsen, Scripps enter measurement services deal
15-04-2020 | 08:49:04
Nielsen and E.W. Scripps Company have entered into a multi-year agreement which will see Nielsen provide a comprehensive suite of measurement services for the Scripps local television stations.
Dept maakt campagne voor Thuiswinkel.org
14-04-2020 | 14:18:00
Per dag worden 1,5 miljoen pakketjes besteld. Thuiswinkel.org ontwikkelde in samenwerking met Dept een campagneboodschap om de consument begrip te vragen voor de werknemers die zich blijven inzetten om mensen in hun (levens)behoeften te kunnen voorzien
Grolsch komt met initiatieven om de horeca te steunen
14-04-2020 | 10:20:57
Als partner van #helpdehoreca steunt Grolsch de afnemers gedurende de coronacrisis. Dat doet de brouwer onder meer met de verkoop van een speciaal Oranje Blik waarmee consumenten middels een social media-activatie waardebonnen kunnen winnen die straks weer bij de horeca te besteden zijn
Onderzoek MedApp: Grote bereidheid om overheid te helpen in strijd tegen coronavirus door gebruik apps
13-04-2020 | 11:48:00
Ruim 95 procent van de respondenten geeft aan de overheid wel (66,1%) of misschien (29,5%) te willen helpen in de strijd tegen het coronavirus met behulp van een app
[Onderzoek] 3 procent van de Nederlanders had in 2019 geen internettoegang
10-04-2020 | 16:22:00
Circa 3 procent van de in Nederland wonende bevolking had in 2019 geen internettoegang thuis. In 2014 was dit nog 7 procent. 75-plussers hebben het vaakst geen internettoegang thuis
[Column] Penny Whitelaw: Fashion ecommerce opportunities amid Covid-19
10-04-2020 | 14:11:00
We are living in unprecedented times. The widespread outbreak of coronavirus has created uncertainty across industries, fashion retail being particularly vulnerable.
Uber for Business expands Eats platform to more markets
10-04-2020 | 12:17:58
Uber for Business has announced the expansion of its Uber Eats product to more than 20 countries in 2020 with initial launches in United Kingdom, Canada, France and Brazil.
Picnic sluit cao af met De Unie: 6 procent erbij voor personeel
10-04-2020 | 10:51:23
Picnic en vakbond De Unie hebben overeenstemming bereikt over een collectieve arbeidsovereenkomst (cao) voor de ruim 4000 werknemers van het snel groeiende e-commercebedrijf. Het is voor het eerst dat een webwinkel een eigen cao afsluit
Deliveroo biedt bezorgplatform voor producten van HEMA en Shell Select
09-04-2020 | 15:10:00
Deliveroo biedt zolang de door de overheid opgelegde coronamaatregelen van kracht zijn, ook de producten van HEMA en Shell Select aan in veertien steden
Heineken announces measures to tackle Corona virus crisis
09-04-2020 | 13:51:08
Heineken has announced a raft of measures it has been implementing since the outbreak of Covid-19 to cushion and support employees and the communities in which it operates.
Eighty per cent of multinationals postpone campaigns amid Covid-19, WFA
09-04-2020 | 13:15:58
Four out of every five marketers in major multinationals are postponing planned campaigns due to the Coronavirus crisis.
Naïf komt met OOH-campagne
09-04-2020 | 13:01:00
Verzorgingsmerk Naïf is een out-of-home campagne gestart tijdens de coronacrisis. Met de multimediale campagne stopchemicaluvfilters.org wil Naïf awareness creëren voor de schadelijkheid van chemische UV-filters in zonnebrandcrème
Logitech G and McLaren partnership ushers a new era of racing
09-04-2020 | 11:25:51
Logitech G, a brand of Logitech International, has renewed partnership with McLaren bringing about a new era of racing.
AkzoNobel enters digital partnership with Orange Business Services
09-04-2020 | 11:25:42
Paints and coatings multinational AkzoNobel has entered into an agreement with Orange Business Services to improve its digital infrastructure.
Dept picked as reseller of Google cloud and marketing platform
09-04-2020 | 11:25:27
Digital agency Dept has been selected to become a reseller of Google Cloud and Google marketing platform.
[Cross Media Case 2020] Carola Versluijs over Zet je licht aan!
09-04-2020 | 09:12:00
In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Zet je licht aan voor als Cross Media Case 2020. We spreken met Carola Versluijs over Zet je licht aan!
Diederik Breijer verlaat MORGENFRISK
09-04-2020 | 08:55:00
Het in januari opgerichte MORGENFRISK heeft door de Corona crisis een lastige start gemaakt. Diederik Breijer: “Wat drie maanden geleden begon met veel potentie, in een wereld vol energie en groei, is nu helaas een totaal andere wereld geworden met andere zorgen en prioriteiten
HALAL lanceert Lockdown Productions
09-04-2020 | 08:00:53
Productiemaatschappij en fotografie-agentschap HALAL introduceert vandaag Lockdown Productions, een platform voor ‘zelfredzame’ regisseurs, fotografen en andere beeldmakers in coronacrisistijd
[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlands saamhorig tijdens coronacrisis
08-04-2020 | 15:23:00
Nederlanders hebben zich massaal aangepast aan de gestelde maatregelen. Bedrijven die helpen en zich aanpassen worden gewaardeerd. Dit blijkt uit een onderzoek van IPG Mediabrands
Volkswagen motor show goes virtual for the first time
08-04-2020 | 14:04:37
Volkswagen has taken its brand show stand online for the first time following the cancellation of this year's Geneva International Motor Show.
[Onderzoek] MediaTest: Ook jongeren eenzaam, vertrouwen in overheid groeit
08-04-2020 | 11:34:00
Twee weken terug heeft MediaTest een onderzoek uitgevoerd onder de jongeren in haar online panel over hoe zij de Coronacrisis ervaren. Hoe gaat het nu met de jongeren en hoe kijken zij tegen de nieuwe ontwikkelingen en omstandigheden aan
Social content agency Dorst & Lesser werkt voor Nikon
08-04-2020 | 08:48:00
Vanaf 1 april 2020 schakelt Nikon Nederland Dorst & Lesser in als social content agency. Sinds een jaar werkt het social media bureau met Nikon België samen vanuit
Start-up WeAllRide draait overuren door vernieuwing in landelijke paardensport
08-04-2020 | 08:18:00
De start-up WeAllRide, een platform dat het voor iedereen mogelijk maakt om via video dressuurwedstrijden te rijden, heeft op dit moment te kampen met topdrukte
Havas Media neemt CosmosHealth over
08-04-2020 | 07:58:00
Havas Media heeft de activiteiten van CosmosHealth geacquireerd. CosmosHealth is sinds 2008 actief op de markt van mediaplanning en inkoop, met name in de niche van healthcare professionals
Patrick Stal VP Global Marketing N26
07-04-2020 | 12:59:00
De mobiele bank N26 maakt bekend dat Patrick Stal aan de slag gaat als VP Global Marketing. Stal maakt zijn start bij N26 nadat hij ruim twee en een half jaar de leiding had over de marketingactiviteiten van Uber in Europa, het Midden-Oosten en Afrika
MediaCom Turkey secures P&G media business
07-04-2020 | 12:13:55
MediaCom Turkey has secured the Procter & Gamble, P&G, integrated media business from July 1 2020.
Dentsu Aegis Network appoints Wendy Clark global CEO
06-04-2020 | 17:23:04
Dentsu Aegis Network, has Wendy Clark as its global CEO. She is tasked with delivering world-class marketing services and integrated solutions which are data-driven.
Eneco voor het eerst volledig commercieel met verkoop aan Mitsubishi Coporation/Chubu
03-04-2020 | 16:55:34
Eneco is sinds 25 maart 2020 voor het eerst volledig commercieel geworden met de verkoop aan Mitsubishi Corporation (80 procent) en Chubu Electric Power Co (20 procent). Eneco is daarmee volledig in Japanse handen gekomen
Dept aangesteld tot reseller van Google Cloud en Google Marketing Platform
03-04-2020 | 15:50:00
Digital agency Dept is reseller geworden van Google Cloud en het Google Marketing Platform (GMP). Daarmee kan Dept volgens eigen zeggen haar klanten in de EMEA-regio beter bedienen
Het Noordbrabants Museum opent dankzij Glasnost digitaal met virtuele rondleiding
03-04-2020 | 14:54:00
Het Noordbrabants Museum heeft haar digitale museum geopend. Om de collectie toch beschikbaar te stellen voor het publiek, heeft het museum haar virtuele deuren geopend. Glasnost werd ingeschakeld door het museum voor het concept
Essent kiest Accenture Interactive
03-04-2020 | 13:23:00
Essent en dochterbedrijf Energiedirect hebben Accenture Interactive na een pitch geselecteerd als het nieuwe mediabureau. Accenture Interactive zal de communicatiestrategie, campagne-ontwikkeling en -realisatie gaan uitvoeren
Cannes Lions 2020 cancelled
03-04-2020 | 11:03:29
Cannes Lions has announced it is cancelling the annual Festival of Creativity, which will no longer take place in October as previously planned.
[Onderzoek] Motivaction: overheid mag maatschappelijke verantwoordelijkheid afdwingen
02-04-2020 | 17:10:00
67 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid wettelijk mag afdwingen dat bedrijven meer maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen als dat nodig is. Dat is een grote stijging van 12 procentpunt ten opzichte van zes weken geleden, voordat het coronavirus Nederland bereikte
WPP unveils cost reduction plan to tackle corona crisis
02-04-2020 | 17:05:00
The world’s largest advertising company WPP has suspended its £950 million share buyback plan, cancelled dividends and frozen any 2020 new hires and salary increments in a raft of cost reduction measures.
DDA wil andere NOW-regeling ter overbrugging coronacrisis
02-04-2020 | 16:12:23
Dutch Digital Agencies (DDA), de branchevereniging van digitale bureaus in Nederland, is teleurgesteld over de uitwerking van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW). Volgens DDA is de regeling funest voor veel bureaus
Modemerk Alix the Label gaat retailers ondersteunen met webshops
02-04-2020 | 15:24:00
Het Nederlands modemerk Alix the Label gaat retailers ondersteunen met webshops. Aangezien er veel winkels dicht zijn gegaan en/of weinig publiek in hun winkels hebben, investeert het bedrijf met online marketingpartner S&S Online Marketing in het bouwen van webshops
Picnic vergroot capaciteit met extra distributiecentrum in Apeldoorn
02-04-2020 | 13:53:00
Online retailer Picnic gaat haar capaciteit vergroten. Door de coronacrisis is de vraag naar aan huis bezorgde boodschappen behoorlijk gegroeid volgens Picnic. Daarom gaat het online retailbedrijf in de loop van mei 2020 een extra distributiecentrum openen in Apeldoorn
[Onderzoek] Multiscope: Elektrische-autorijder tevreden; Tesla bekendste merk
02-04-2020 | 13:34:00
Nederlanders met een elektrische auto zijn tevreden over hun auto. Gemiddeld beoordelen ze het eigen voertuig met een 8,7. Tesla is niet alleen het bekendste merk, maar scoort ook de hoogste klanttevredenheid
Unilever announces completion of Horlicks acquisition from GSK
02-04-2020 | 12:37:59
Unilever has announced that Hindustan Unilever Limited (HUL) has completed the merger of GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Limited (GSKCH) with HUL.
Geometry appoints Nick Walsh first CEO of MENA
02-04-2020 | 12:32:17
Geometry, WPP’s end-to-end Creative Commerce agency has promoted Nick Walsh to first-ever CEO of Middle East, North Africa effective immediately.
[Cross Media Case 2020] Dolly van den Akker over Iedereen een Rembrandt
02-04-2020 | 10:22:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. draagt de campagne Iedereen een Rembrandt voor als Cross Media Case. We spreken met managing director Dolly van den Akker over Iedereen een Rembrandt
Campagne Met elkaar zijn we Dirk
01-04-2020 | 14:36:00
Supermarkt Dirk is een campagne gestart onder de noemer Met Elkaar zijn we Dirk. Daarmee wil de supermarktketen, die onderdeel is van de Detailresult Groep, benadrukken dat er samen wordt bevoorraad, gesjouwd wordt, gebuffeld en geknokt
HEMA neemt maatregelen in verband met coronacrisis
01-04-2020 | 13:16:00
HEMA heeft een aantal maatregelen genomen om haar bedrijfsactiviteiten te continueren tijdens de coronacrisis. De retailer zegt dat de continuiteit van het bedrijf op korte termijn niet in het geding is
Polaroid herintroduceert zichzelf digitaal met Dept
01-04-2020 | 12:41:00
Polaroid heeft digital agency Dept geselecteerd voor een rebranding en ondersteuning voor het full/funnel-marketingproces op wereldwijde schaal. Het doel is het merk opnieuw te introduceren en het versterken van de marktpositie
Consumers express concerns over digital advertising
01-04-2020 | 10:50:00
Customers are more inclined to TV advertisements which they feel are less intrusive than digital marketing.
Traditional media brands most trusted in UK amid corona virus crisis
01-04-2020 | 10:33:00
BBC, Sky News and Guardian remain the most trusted sources of information in UK during the Corona virus crisis according to the latest study from the Havas Media Group.
Global ad market to record single digit growth amid COVID-19, Magna
01-04-2020 | 10:24:00
Slower sales and profits coupled with a lull in business activities occasioned by the coronavirus crisis are set to take a toll on global advertising.
Cola-Cola stops advertising to focus on COVID-19
01-04-2020 | 10:17:26
Soft drinks multinational Coca Cola has announced that it is suspending all advertisements for its brands effective April
AB InBev doneert 5000 handgels van alcoholvrij bier aan ziekenhuizen
01-04-2020 | 09:43:00
Om de gezondheidszorg te ondersteunen doneert Bierbrouwerij AB InBev 5000 flessen handgel aan ziekenhuizen en zorginstellingen in Nederland
Uber introduceert UberMedics voor zorgmedewerkers
01-04-2020 | 09:10:00
Uber introduceert een nieuw initiatief in Nederland: UberMedics. Zorgmedewerkers krijgen hiermee 25 procent korting op ritten besteld via het Uber-platform en bestellingen via Uber Eats
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Senior Accountmanager VakantieVeilingen - Talpa eCommerce
31-03-2020 | 13:30:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Senior Accountmanager VakantieVeilingen - Talpa eCommerce
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketeer Gaming
31-03-2020 | 13:00:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketeer Gaming
[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker over MPG.
31-03-2020 | 10:35:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Dolly van den Akker, managing director van MPG Group
[Cross Media Bureau 2020] Mike Hendrixen over Vertigo 6
31-03-2020 | 10:00:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Mike Hendrixen, oprichter en mede-eigenaar van Vertigo 6
[Column] Paola Cassone: Dystopie
30-03-2020 | 16:46:00
Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu
Picnic brengt vrijwilligers in contact met hulpbehoevenden
30-03-2020 | 14:23:00
Online supermarkt Picnic is een samenwerking aangegaan met de website gewoonmensen.nl en roept zijn klanten met een flyeractie op om hulpbehoevenden in hun omgeving op dit initiatief te wijzen
Branchebreed initiatief roept Nederlanders op thuis uit eten te gaan
27-03-2020 | 14:57:00
Met Samen uit, samen thuis roepen zij Nederlanders op om júist nu uit eten te blijven gaan, maar dan thuis om zo je favoriete lokale restaurants te blijven steunen en de drastische omzetderving van veel restauranteigenaren en franchisenemers enigszins te beperken
Bijna de helft van de jongeren verwacht een volledige lockdown
27-03-2020 | 13:03:00
Marktonderzoeksbureau MediaTest vroeg afgelopen vrijdag aan de jongeren in haar online panel hoe zij de crisis rondom het Coronavirus ervaren
[Forum] Moeten adverteerders in tijden van coronacrisis niet volop inzetten op branding?
27-03-2020 | 10:00:00
Aangejaagd door digitalisering, is marketing in de afgelopen jaren steeds meer opgeschoven richting sales en transactie. Alom wordt onderkend dat branding hieronder heeft geleden. Daarom deze keer in ons forum deze vraag
Burgemeester Cagliari begint shock-campagne
27-03-2020 | 09:49:38
De burgemeester van Cagliari, de hoofdstad van het Italiaanse eiland Sardinië, is gestart met een shock-campagne in het kader van de coronacrisis
[Column] Madelon Fortuin (NRC): Een vriendelijk merk is juist in tijden van nood een sterk merk
27-03-2020 | 08:41:00
Het is natuurlijk altijd van belang dat je budget aanwendt en energie steekt in het leggen van een verbinding met gebruikers en doelgroep. Dé manier om als merk een geliefd merk te worden
SIRE steekt met #DASLIEF Nederlanders hart onder de riem
27-03-2020 | 08:02:00
SIRE begint de campagne #DASLIEF. Om iedereen die nu iets extra’s voor een ander doet te bedanken en anderen te inspireren ook iets liefs te doen
[Column] Nathalie Peters (MORGENFRISK): Stoppen met communiceren is voor merken niet de oplossing
26-03-2020 | 17:05:00
Sommige merken volgen de better be safe than say sorry-strategie, maar het verstijven, niet meer bewegen en niet meer communiceren is niet de oplossing
Memo2: Nederlanders bezorgd om voortbestaan ondernemers
26-03-2020 | 15:24:27
9 op de 10 Nederlanders denkt dat het voortbestaan van lokale en kleinschalige ondernemers in gevaar komt door de Coronacrisis. Dit blijkt uit verzamelde cijfers afkomstig uit de THX.-app van onderzoeksbureau MeMo2
Consument maakt andere voedselkeuzes in tijden van crisis
26-03-2020 | 14:55:00
De coronacrisis zorgt ervoor dat consumenten andere keuzes maken op het gebied van voeding. De Krat, een relatief kleine partij in maaltijdboxenland, merkt dit in de groei van haar klanten
[Column] Jeroen Verkroost: Elke zichzelf respecterende marketeer hoort het werk van Binet & Field te kennen
26-03-2020 | 14:35:00
Voor wie onder een steen heeft geleefd de afgelopen jaren, geef ik even de korte samenvatting van het werk van deze Engelse onderzoekers, die al drie boeken hebben gepubliceerd met learnings op basis van meer dan 600 cases
[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): Zorg ook goed voor je merk, dan komen we er wel doorheen
26-03-2020 | 13:52:00
De wereld is zeker gedigitaliseerd, maar dat betekent niet dat alle online campagnes salesgedreven zijn en ook niet dat branding campagnes alleen maar via traditionele media kunnen worden uitgevoerd
MAGNA Nederland: effect van de coronacrisis op mediagedrag en advertentiemarkt
26-03-2020 | 11:55:00
De opgelegde maatregelen door de overheid houden de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking thuis. Hierdoor zien we een significante afname van het woon-werkverkeer en dit leidt tot een ander mediagebruik
Bierbrouwerij AB InBev helpt horecarelaties met extra steunpakket
26-03-2020 | 08:57:00
Bierbrouwerij AB InBev kondigt een volgend pakket steunmaatregelen aan voor alle AB InBev-horecaklanten
DDMA Nationale E-mail Benchmark 2020: open- en klikratio’s in de lift
26-03-2020 | 08:35:00
De gemiddelde open- en klikratio’s van e-mail zijn in 2019 gestegen ten opzichte van een jaar eerder
Alleen samen krijgen we corona onder controle
26-03-2020 | 08:03:00
De Rijksoverheid start de campagne Alleen-samen. De campagne is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau in samenwerking met BKB en geproduceerd door HALAL
VDS Publishers start Digital Agency
26-03-2020 | 06:48:00
Interessant nieuws in deze bijzondere tijden: naast TopGear, JFK en Custom Media, is VDS Publishers B.V. gestart met VDS Digital Agency
Popcorn Stories: Filmpje Handen Thuis in kader van coronacrisis
25-03-2020 | 13:37:00
Het video- en animatieproductiebedrijf Popcorn Stories heeft een filmpje gemaakt om de huidige coronacrisis en de maatregelen te visualiseren voor de Nederlandse maatschappij
Lancering eerste Online Community Academy wapent ondernemer tegen corona
25-03-2020 | 10:30:00
Ondanks het verbod op fysiek samenkomen tot zeker 1 juni vanwege het coronavirus, zijn veel ondernemers nog terughoudend om online te netwerken in plaats van fysiek
Unilever contributes more than 100 million euro to continue helping people affected by the corona crisis
24-03-2020 | 12:42:00
Unilever, the consumer goods manufacturer of brands including Dove, Knorr, Omo and Lifebuoy, today announced a wide-ranging set of measures to support global and national efforts to tackle the coronavirus pandemic
Born05 en Peakfijn starten initiatief om tech-ondernemers te helpen
24-03-2020 | 12:21:00
Startup-developers Peakfijn en Born05 Ventures beginnen een samenwerking en lanceren het initiatief: de startup verdubbelaar
MyLocalShop biedt lokale ondernemers tijdens coronacrisis gratis online winkelplatform
23-03-2020 | 16:34:00
Lokale winkels en restaurants hebben met behulp van MyLocalShop per direct een gratis online winkelplatform gedurende de coronacrisis
[Column] Peter Wybenga: Adverteerders kunnen tegelijkertijd een bijdrage leveren aan de economie én kansen pakken
23-03-2020 | 09:55:00
Crises brengen het beste en slechtste in mensen naar boven. We zien hartverwarmende taferelen, creatieve oplossingen om het ontregelde leven draaglijk of zelfs leuk te maken, maar we zien ook treurigstemmende sentimenten en activiteiten
Ocean biedt gratis buitenreclame aan via MKB Steunfonds
23-03-2020 | 06:00:00
Per direct zet Ocean Outdoor, marktleider in digitale buitenreclame, een steunfonds op voor de zwaarst getroffen branches en MKB-bedrijven. Het fonds krijgt een mediawaarde van ruim 10 miljoen euro bruto dat ingezet kan worden
[Interview] Aldo Breed verwacht groei met Kiesjefolders
20-03-2020 | 16:05:00
Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed
YUNE met video Voor Elkaar En Iedereen
19-03-2020 | 14:50:25
Om miljoenen Nederlanders een hart onder de riem te steken presenteert het Amsterdamse contentmarketingbureau YUNE in samenwerking met spoken word-artist Justin Samgar de video Voor Elkaar En Iedereen
[Onderzoek] Memo2: Thuiswerkers missen vooral collega's
19-03-2020 | 11:47:00
75 procent van de Nederlanders zegt collega's te missen tijdens thuiswerken. Dit blijkt uit verzamelde cijfers afkomstig uit de THX.-app van onderzoeksbureau MeMo2 onder 1000 deelnemende Nederlanders
[Marketing Report Radio] Joris van Heukelom (MakerStreet) over hoe de coronacrisis innovatie aanjaagt
18-03-2020 | 11:51:00
"Kijk naar sociala innovatie. De echte sharing economy is nu aangegaan. Tot nu toe hadden we Airbnb en Uber - dat is helemaal geen sharing economy, bijna in tegendeel - maar op dit moment zie je echte social innovatie. Mensen die hun best doen om er iets van te maken met zoals crowd performance..."
[Screenforce] Onderzoek: Betere resultaten bij onverwachte televisiereclames
18-03-2020 | 11:33:16
Zijn investeringen in reclame eigenlijk wel effectief? En wat moet de insteek zijn? Die vraag wilde Channel 4 graag beantwoord zien, om adverteerders te helpen om inzicht te krijgen in de impact van hun reclames
Marketing Report kijkt in speciale radio-uitzending met tal van gasten snoeihard vooruit!
17-03-2020 | 16:30:00
Moet je voorstellen dat we op een haar na de radio-uitzending van Marketing Report van vanavond hadden afgezegd. Maar dat gaat dus niet gebeuren. Wel een paar aanpassingen. In plaats van 5 gasten in de studio, laten we 10 gasten inbellen
SPA begint campagne Tijdloos puur
17-03-2020 | 10:49:52
Tijdloos puur – met die boodschap gaat SPA in haar nieuwe campagne terug naar de bron en zet ze het DNA van het merk centraal
Andere merkidentiteit voor AutoScout24
17-03-2020 | 10:21:40
AutoScout24 heeft voortaan een andere merkidentiteit. Het oranje-blauwe logo is vervangen door een geel ontwerp
[Oproep] Marketing Report zoekt in barre tijden naar goede verhalen
16-03-2020 | 12:25:00
Op dinsdag 17 maart maken wij een bijzondere uitzending van het maandelijkse radioprogramma Marketing Report. Wij ontvangen geen gasten in de studio maar zullen in uitzending een aantal telefoongesprekken voeren met mensen uit de wereld van creatie, media en data
Kia onthult nieuwe Sorento via Facebook livestream
16-03-2020 | 09:33:00
De nieuwe Kia Sorento wordt op 19 maart via Facebook livestream onthult. De nieuwe Sorento wordt online onthuld na de annulering van de Autosalon van Genève
Basic-Fit temporarily closes all its clubs due to COVID-19
16-03-2020 | 08:25:00
Following the decisions by the different governments in our countries, Basic-Fit has temporarily closed all its clubs
[Column] Machiel Verkuyl: Media en het Coronavirus check: wat je als merk nú kunt doen
13-03-2020 | 16:24:00
Nederland raakt in een stroomversnelling van actie op Covid-19 ofwel het Coronavirus, gevoed door de maatregelen die de overheid gisteren heeft aangekondigd. Als je dagelijks bezig bent met merken en media is er een grote kans dat je vandaag en de komende dagen veel beslissingen gaat nemen
The online company: Hulp bij verkopen op Amazon hard nodig
13-03-2020 | 14:53:00
Nu handelsplatform Amazon officieel van start gaat in Nederland, krijgen Nederlandse webshops en retailers de kans om hun online omzet fors te verhogen en miljoenen nieuwe klanten aan te boren
ProRail kiest Dept
13-03-2020 | 09:47:18
Prorail heeft Dept gekozen voor haar online uitingen. De spoorinfrastructuurbeheerder is gevraagd haar digitale uitingen te optimaliseren
The Online Company: Amazon vereist specifieke marketingkennis
12-03-2020 | 19:27:40
Het digitale marketingbureau The Online Company (onderdeel van Candid Group) wil bedrijven specifiek gaan begeleiden bij het handelsplatform Amazon. Dit aangezien het beleid van Amazon heel stringent is en afwijkt van andere online retailers
[Onderzoek] Digitalheads en Soda: Contentmarketing 2020 nog steeds in de kinderschoenen
12-03-2020 | 17:06:55
Contentmarketing staat nog steeds in de kinderschoenen. Dit blijkt uit een onderzoek van Digitalheads en marketingresearch-bureau Soda
Picnic gaat pakketjes van DHL ophalen 
12-03-2020 | 11:45:00
De elektrische wagentjes van online supermarkt Picnic halen vanaf 2 april 2020 pakketjes van DHL op bij klanten thuis. Door die samenwerking kunnen ze bijvoorbeeld retourzendingen van webwinkels meegeven als de boodschappen worden bezorgd
LVTPR en Europese partners lanceren bureaunetwerk We Are Family
10-03-2020 | 15:59:52
Acht Europese pr-, marketing- en communicatiebureaus hebben de handen ineengeslagen en samen het We Are Family-netwerk opgericht. De samenwerking bundelt de kennis, ervaring en lokale expertise op het gebied van doelgroepcommunicatie naar families en gezinnen
Amazon van start in Nederland
10-03-2020 | 10:40:00
Webgigant Amazon heeft de digitale winkeldeuren in Nederland wijd open gezet. Producten in meer dan dertig categorieën zijn voortaan te bestellen via de Nederlandse site. Tot nu toe werd de Duitse versie vooral ingezet voor aankopen vanuit ons land
Laurens van Bergeijk pr-manager Kia Motors Nederland
10-03-2020 | 10:27:07
Kia Motors Nederland heeft Laurens van Bergeijk aangesteld als pr-manager. Binnen het communicatieteam is Laurens verantwoordelijk voor het pr-beleid voor de Nederlandse markt
Grolsch breidt uit met twee bieren
10-03-2020 | 09:58:50
Grolsch introduceert twee bieren. Grolsch Radler Minder Zoet bevat geen toegevoegde suikers en Frisbittere IPA heeft naast de bittere IPA-smaak, sterke aroma’s van citrus en tropisch fruit
Blauw Gras breidt team uit
10-03-2020 | 09:41:26
De afgelopen tijd heeft social content bureau Blauw Gras een groei doorgemaakt. Ter versterking van het team zijn er sinds begin januari zeven collega’s bijgekomen
MakerStreet neemt Elements over
10-03-2020 | 08:05:00
Het MakerStreet-netwerk wordt uitgebreid met digital agency Elements. Dit bureau zit achter de front- en backend van merken als KPN, AvroTros, MiniBrew, Afterpay, Gemeente Amsterdam, VNG, Intergamma en Vattenfall. Met als recent wapenfeit de app van het televisieprogramma Wie is de Mol
Nederlandse digital designbureaus op podium in Toronto
09-03-2020 | 10:13:59
Van 19 tot en met 21 april 2020 staat Toronto weer in het teken van creativiteit en technologie, tijdens de 19e editie van het FITC-event. Onder de vlag van Stichting Dutch Digital Design staan drie Nederlandse bureaus op het internationale podium: Vruchtvlees, CODE D’AZUR en Greenberry
G4S kiest One Shoe als digitaal partner
09-03-2020 | 09:50:00
Creatief en digitaal bureau One Shoe ontwikkelt samen met G4S een wereldwijd portal waar de klant in één overzicht inzicht krijgt in de gehele geldstroom. G4S is bekend van de blauwe waardetransportbusjes
Dept ontwikkelt digitale expositie 150 jaar Bijenkorf
09-03-2020 | 09:30:18
Dept heeft samen met de Bijenkorf een website ontwikkeld die het 150-jarig bestaan van het warenhuis viert. De website laat de verschillende decennia zien middels illustraties, motion en geluidsfragmenten
Food2Smile kiest Triangle pr als bureau
06-03-2020 | 16:40:00
Food2Smile heeft Triangle pr als pr-bureau geselecteerd. Het bureau wordt verantwoordelijk voor alle pr-activiteiten, influencercampagnes en de social media- en communicatiestrategie
Deliveroo met boek #dinnerstories van schrijver James Worthy
06-03-2020 | 16:32:00
Deliveroo lanceert in samenwerking met columnist en auteur James Worthy de eerste editie van Deliveroo #dinnerstories. Dit is een concept om lezen onder jongeren en millennials grotendeels te stimuleren
M2Media wint mediapitch Walibi
06-03-2020 | 15:56:00
Walibi heeft na een uitgebreid pitchtraject gekozen voor M2Media (onderdeel van Candid) als mediapartner. M2Media wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -inkoop en -planning van alle traditionele en digitale media
[Verslag] UM Better Bites: Culture Now: from Consumers to Citizen - Alain Sylvain
05-03-2020 | 16:57:00
Tijdens een door UM georganiseerde bijeenkomst presenteerde Alain Sylvain, oprichter en CEO van Sylvain Lab zijn visie op hoe (pop)cultuur doelgroepen beïnvloedt
[UM Better Bites]: Menno van der Steen over het Wave X Remix Culture-onderzoek
05-03-2020 | 16:50:00
Tijdens een door UM georganiseerde bijeenkomst presenteerde Menno van der Steen, Chief Data & Tech Officer van IPG Mediabrands zijn visie op hoe cultuur doelgroepen beïnvloedt
Jip Samhoud voorzitter van Genootschap voor Reclame
05-03-2020 | 15:47:37
Jip Samhoud is aangesteld als voorzitter van het Genootschap voor Reclame. Met zijn 30 jaar is de jongste voorzitter ooit van het 97 jaar oude genootschap. Hij neemt het stokje over van Linda Boks
Dept neemt Deens bedrijf Sorthvid over
05-03-2020 | 14:17:16
De in Kopenhagen gevestigde strategic design agency Sorthvid heeft zich aangesloten bij digital agency Dept
Coca-Cola Nederland kiest voor GoSpooky
05-03-2020 | 09:09:57
GoSpooky gaat als digital en social media partner aan de slag voor het gehele merkenportfolio van Coca-Cola Nederland. De samenwerking, waarvan het werk naast Coca-Cola ook gericht zal zijn op merken zoals Fanta en Fuze Tea, focust zich op social media content, strategie, concepten en campagnes
The Oval Office benoemt Kristof Snels tot creative director
04-03-2020 | 13:41:00
Kristof Snels is bij The Oval Office per begin februari 2020 benoemd tot Creative Director. Hij maakt voortaan deel uit van het management van het bureau
Smarthouse Film maakt videoclip Grow, Nederlandse inzending Eurovisie Songfestival
04-03-2020 | 13:33:00
De videoclip van de Nederlande inzending Grow voor het Eurovisie Songfestival 2020 zal integraal bij het BNNVARA-programma De Wereld Draait Door worden uitgezonden. De videoclip is gemaakt door Smarthouse Films
Maaltijdplatform Deliveroo ook in Maastricht, Apeldoorn en Enschede
03-03-2020 | 14:48:00
Maaltijdbezorger Deliveroo komt de komende weken ook in Maastricht, Apeldoon en Enschede beschikbaar. Aan het einde van 2020 wil Deliveroo 20 procent meer restaurants in het eigen platform hebben opgenomen
[Vacatures] MediaCom zoekt een Campaign Lead
03-03-2020 | 12:38:26
MediaCom zoekt een Campaign Lead voor de kantoorlocatie in Amsterdam
Wankie Chan en Ab Chakai in bestuur Platform Innovatie in Marketing
03-03-2020 | 10:43:39
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft er twee bestuursleden bij. Wankie Chan is marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies. Ab Chakai is manager innovatie en strategische partnerships bij Movir
Websuper Picnic breidt uit naar Alphen aan den Rijn
03-03-2020 | 10:23:00
Picnic bezorgt vanaf april ook in Alphen aan den Rijn. Het is de 35e locatie in Zuid-Holland voor de online supermarkt
Geen plastic meer om blikjes Grolsch
03-03-2020 | 10:12:48
Grolsch wil geen plastic meer om de multipacks bier. Vanaf maart begint de bierbrouwer de folie te vervangen door karton
4orange overgenomen door MarketResponse
02-03-2020 | 17:00:00
MarketResponse International Group heeft een belang van 85 procent genomen in 4orange, specialist in klantinformatie en marketing-infrastructuur
[Column] Paola Cassone: Pieken en dalen
02-03-2020 | 11:19:05
Ondanks alle voorbereiding wordt een campagne na livegang binnen een week door consumenten afgeslacht. De negatieve publiciteit is dusdanig hoog dat uw pr-bureau overuren draait om de schade te beperken. Hoe kan dat?
Storyboard zet Bridget Maasland in voor pr-strategie PowerSlim
02-03-2020 | 11:07:00
Bridget Maasland is de komende maanden het gezicht van PowerSlim. Ze is te zien in de campagne van het afslankprogramma. Content- en influencerbureau Storyboard bedacht de pr-strategie.
Zandbeek ontwikkelt campagne voor NHA
02-03-2020 | 10:51:07
Contentmarketingbureau Zandbeek verzorgt de merkcampagne van opleider NHA. Daarin staat de boodschap centraal dat we onze tijd zinvoller kunnen besteden dan aan social media, uitstelgedrag en roddelen
Jaarverslag KPN dankzij Born05 als online platform
28-02-2020 | 11:47:00
KPN publiceerde op 24 februari 2020 haar jaarverslag 2019. Het telecombedrijf heeft Born05 gevraagd een online platform te ontwikkelen voor het jaarverslag, met als doel het bereiken van een bredere doelgroep dan alleen financiële stakeholders
Peak Capital investeert 1,75 miljoen euro in Trengo
27-02-2020 | 17:40:37
Trengo heeft een investering van 1,75 miljoen euro ontvangen van Peak Capital. Trengo biedt een SaaS-platform dat verschillende klant-communicatiekanalen zoals Facebook, Whatsapp, Voice en website-chat samenvoegt in een gedeelde inbox
VIRTUE creatief bureau IKEA Scandinavië, Portugal en België
27-02-2020 | 15:52:00
VIRTUE, het creatieve bureau van VICE heeft IKEA’s creatieve pitch voor het Zweedse cluster gewonnen. Daarmee is VIRTUE het nieuwe lead agency voor alle merkcommunicatie in Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Portugal en België
Deliveroo voortaan Official Food Delivery Partner van de Eredivisie
27-02-2020 | 15:47:00
Deliveroo is per 1 maart 2020 de Official Food Delivery Partner van de Eredivisie voor het resterende huidige en het komende voetbalseizoen. Deliveroo wordt, naast onder meer hoofdsponsor KPN, de zevende officiële partner van de Eredivisie
[Podcast] Sebastiaan Plasschaert over XS2RADIO
27-02-2020 | 14:04:06
Sebastiaan Plasschaert is samen met Richard Otto oprichter van tech-startup XS2RADIO. Dit is een platform waarmee uitgevers van nieuws-, special interest- en vakmedia hun eigen radiostation kunnen beginnen
Eerste waterstoftrein in Nederland
27-02-2020 | 13:36:02
Woensdagmiddag 26 februari 2020 reed een waterstoftrein voor het eerst op het Nederlandse spoor, op weg naar de stalling in Leeuwarden. Met deze trein wordt de komende weken een aantal testritten gereden tussen Groningen en Leeuwarden
Nederlandse muziekindustrie rapporteert grootste groei sinds vijf jaar
27-02-2020 | 13:02:00
Met een totale omzet van ruim 206,8 miljoen euro in 2019 zag de Nederlandse muziekindustrie de sterkste omzetgroei sinds vijf jaar; een stijging van 13,2 procent

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie