SPAR vergroot aantal verkooppunten in Nederland van 455 naar 1000

SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen van 455 naar 1000. 

John van der Ent, CEO bij SPAR Nederland en Member of Board van SPAR International: “Daarmee zijn we op koers om king of convenience te worden en zo op elke plek, op ieder moment voor iedere Nederlander relevant te zijn."

SPAR bestaat dit jaar precies 90 jaar. Dit jubileum is groots gevierd in de Amsterdamse Beurs van Berlage. Er waren vertegenwoordigers van de ruim 13.500 winkels uit vier continenten aanwezig. 

Tobias Wasmuht, Managing Director van SPAR International: “SPAR Nederland is een belangrijke groeier van ons internationaal opererende organisatie. Deze groei is grotendeels te danken aan de grote diversiteit aan SPAR-winkels en de hoge kwaliteit van de producten. SPAR zie je niet alleen in de grote en kleine Nederlandse steden, maar ook langs de snelweg, op de camping en op universiteiten. Die multi-formatstrategie heeft een belangrijk aandeel geleverd in de snelle opmars van SPAR in het Nederlandse retail-landschap.” 

Vendingmachines

In Nederland verkent SPAR momenteel tal van grenzen. John van der Ent: “Wij gaan van klein naar kleiner tot kleinst. Niet alleen het aantal verkooppunten van SPAR zal in Nederland fors groeien, ook zijn er pilots in aantocht op drukbezochte locaties, met als doel het contact met de consument verder te verstevigen. In twaalf hotels worden onbemande winkels geplaatst, vol met handige basisaankopen. Hetzelfde staat ook te gebeuren in een selectie kantooromgevingen." 

SPAR, Thuisbezorgd en Deliveroo

SPAR is daarnaast eerste foodretailer die een pilotsamenwerking start met maaltijdbezorger Deliveroo. John van der Ent: “Dit project past perfect in de ambitie van SPAR om zichzelf te positioneren tussen de horeca en de buurtsuper." SPAR was vorige maand al begonnen met een samenwerking met Thuisbezorgd (Justeat). Na een succesvolle pilot vindt de komende maanden de landelijke uitrol plaats.

www.spar.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.