Sociale koelkast Open Fridge bij Jumbo

In vier Jumbo-winkels staat vanaf deze week de Open Fridge. De supermarkt nodigt klanten uit een vers product of verse maaltijd aan te schaffen en te doneren in de koelkast uit solidariteit. Wie het nodig heeft mag iets uit de koelkast pakken.

De Open Fridge is een sociaal initiatief van Whirlpool Nederland in samenwerking met Jumbo. Met het project willen de twee partijen de stijgende armoede in Nederland bespreekbaar maken.

Remco Bertens, ondernemer bij Jumbo: “In Nederland leven meer dan één miljoen mensen onder de armoedegrens. Deze mensen blijven vaak anoniem, maar het zijn ook buurtgenoten, vrienden of collega’s. Met de Open Fridge maken we het armoedeprobleem bespreekbaar en willen we schaamte wegnemen. Samen zorgen we ervoor dat er altijd verse producten beschikbaar zijn voor gezinnen die dat goed kunnen gebruiken.”

Naast donaties van klanten zal Jumbo helpen de koelkast gevuld te houden. Om deze activatie mogelijk te maken levert Whirlpool Nederland de benodigde materialen en koelkasten.

Mark Kooistra, head of marketing bij Whirlpool: “Wij vinden dat ieder gezin toegang verdient tot verse producten, voor een gezond leven, juist nu veel mensen het moeilijk hebben. De Open Fridge geeft iedereen die de winkel bezoekt de mogelijkheid om iets extra’s voor het avondeten mee te nemen, ook als het boodschappenbudget het even niet toelaat. Denk hierbij aan essentiële producten zoals verse groenten, fruit of vlees.”

www.jumbo.com
www.whirlpool.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.