Selmore Creative Agency ontwikkelt ASN BioBrigade activatie

In opdracht van de ASN Bank ontwikkelde Selmore Creative Agency de BioBrigade, een collectief biologische superhelden die op natuurlijke wijze plagen bestrijden, de grond omwoelen en de omgeving bestuiven. 

Geïllustreerd luisterboek en social campagne

De BioBrigade roep je op met een zadenmix. Door de bloemen die daaruit groeien, weten de Biobrigadedieren jouw tuin of balkon vanzelf te vinden. Selmore Creative Agency ontwikkelde de bijbehorende activatie in de fabelstijl van ASN Bank. In een geïllustreerd luisterboek en een social campagne komt de BioBrigade tot leven en worden mensen opgeroepen de zadenmix te bestellen.

BioBrigade zadenmix

De ASN BioBrigade Zadenmix wordt in een oplage van 10.000 exemplaren gratis verspreid. Als al die zadenmixen worden geplant, dan levert dat 50.000 m2 aan natuurlijk groen op. De zadenmix is met ecologisch kweker Cruydt-Hoeck samengesteld uit 31 verschillende zaden. Het resultaat is een kleurige bundel van bloemen die hier van nature voorkomen.

Betere biodiversiteit

De BioBrigade activatie is ontwikkeld in overleg met Natuur & Milieu en IVN Natuureducatie. Samen met ASN Bank maken de organisaties zich sterk voor een betere biodiversiteit. Met de BioBrigade worden mensen geholpen om hun tuin of balkon te ontgiften. Natuur & Milieu heeft grootschalig onderzoek gedaan naar het gebruik van gif in de land- en tuinbouw in Nederland en wil kwekers, telers en tuincentra stimuleren duurzaam en gifvrij te gaan werken. 

ASN Bank is de eerste bank ter wereld die de impact op biodiversiteit op zijn eigen balans heeft gezet met als expliciet doel dat het totaal van alle beleggingen en financieringen van de bank in 2030 een netto positief effect heeft op biodiversiteit. 

Credits:

Klant: ASN Bank - Henk de Ligt, Milou Posthumus | Bureau: Selmore Creative Agency | Strategie: Jeroen Senden, Mara Janssen | Creatie: Diederick Hillenius, Hannah Mulder | Account: Tom Stoffels, Tess van Oosten | RTV Director: Jorieke de Jong | Artwork & Illustraties karakters: Maureen van der Hout | Motion Graphic: Artbox - Marlies van der Wel | Drukwerk: Aeroprint | Sounddesign & Muziek: Public Audio | Voice-Over: Michael Schaap

www.selmore.com

www.asnbank.nl

www.natuurenmilieu.nl

www.ivn.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.