SAS helpt Albert Heijn bij omnichannel-strategie

Albert Heijn gaat gebruikmaken van additionele functionaliteiten binnen het SAS Customer Intelligence 360 platform. SAS, marktleider in analytics, heeft zijn samenwerking met Albert Heijn uitgebreid om de omnichannel-strategie van de supermarkt verder te optimaliseren.

Albert Heijn werkt al met het platform van SAS en gaat gebruik maken van aanvullende mogelijkheden binnen het SAS Customer Intelligence 360 platform. Hierdoor kan Albert Heijn nieuwe functionaliteiten gebruiken om processen beter te stroomlijnen en verschillende communicatiekanalen centraal beheren.

Omnichannel en personalisatiestrategie

De omnichannel-strategie van de supermarkt speelt een belangrijke rol in de ambitie er altijd en overal te zijn voor klanten. Met behulp van SAS Customer Intelligence 360 kan Albert Heijn alle communicatiekanalen, zoals de app en de nieuwsbrief, op elkaar afstemmen, zodat er beter, sneller en efficiënter op de behoefte van klanten ingespeeld kan worden. Hierdoor kan een consistente boodschap gecommuniceerd worden via alle kanalen. Bovendien hoeft Albert Heijn niet meer voor elke kanaal in een ander systeem te werken, maar worden de campagnes beheerd vanuit één enkel platform.

Gerhard van der Bijl, Senior Vice President Technology bij Albert Heijn: "Met SAS heeft Albert Heijn een bewezen partner in huis. De keuze voor het platform van SAS zal ervoor zorgen dat we nog relevanter zijn voor onze klanten, ongeacht het communicatiekanaal en de manier waarop ze met Albert Heijn in aanraking komen. SAS helpt ons niet alleen met het realiseren van onze omnichannel-strategie, maar zorgt er ook voor dat we onze campagnes vanuit een geïntegreerd platform kunnen beheren. Wij zien hier dan ook mooie kansen om verder te groeien samen met SAS."

Bert Boers, Senior Vice President South West East Europe bij SAS: "Met de uitbreiding van ons strategisch partnership met Albert Heijn helpen we Nederlands grootste supermarktketen om de beste winkelervaring voor hun klanten te creëren door middel van een naadloos omnichannel platform."

www.sas.com

www.aholddelhaize.com

www.albertheijn.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.