Ruigrok: klantreis als strategisch kompas voor organisaties

[Whitepaper] Vijf stappen voor customer journey mapping

Onderzoeks- en adviesbureau Ruigrok heeft de whitepaper Regie op de Customer Journey gepubliceerd. Daarin wordt de klantreis gepresenteerd als strategisch kompas voor organisaties die hun klantbeleving willen verbeteren.

Veel bedrijven richten zich vooral op hun eigen kanalen en processen, terwijl klanten ook ervaringen opdoen bij concurrenten of via social media. Volgens Ruigrok zijn die externe touchpoints net zo bepalend voor de totale beleving.

Stappenplan voor klantreisoptimalisatie

De whitepaper biedt een praktisch stappenplan om klantreizen inzichtelijk te maken en te optimaliseren. Professionals leren hoe interne kennis kan worden omgezet naar een gevalideerde journey map, wanneer journey mapping wel of niet de juiste aanpak is en hoe kleine stappen grote impact kunnen hebben.

Daarnaast bevat de publicatie tips en tools voor het verzamelen van kennis, het in kaart brengen van journeys en het doorvoeren van verbeteringen.

Praktische handvatten en cases

De whitepaper laat zien wat een klantreis écht omvat, inclusief emotionele beleving en externe factoren. Daarbij worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van organisaties die hun customer journey al met succes hebben verbeterd.

De publicatie is bedoeld voor customer journey managers, CX-specialisten en marketing- en communicatieadviseurs die regie willen nemen over de totale klantbeleving.

Download de whitepaper hier.

www.ruigrok.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Markteffect: Waarom een marketingplan onmisbaar is voor 2026

23-09-2025 | 14:22:45
Een sterk marketingplan helpt om structuur aan te brengen en gericht te werken aan doelen voor 2026.

Channel Factory en SilverLabs analyseren Nederlandse kijkdata

19-09-2025 | 12:53:00
Nederlanders besteden steeds meer tijd op YouTube, maar een groot deel heeft geen goed beeld van het eigen kijkgedrag.

Jeroen de Wit: Teamleader groeit met Agency Live in Duitsland

19-09-2025 | 12:31:56
Het Belgische softwarebedrijf, dat sterk actief is in Nederland en België, zet nu in op groei in Duitsland

Isabel Druijf: 5 tips voor een succesvolle tv-commercial

18-09-2025 | 12:49:22
Isabel Druijf, Research Consultant bij MediaTest, deelt de effectiviteit van gamification met marktonderzoek.

Marit Klooster: Advies slaat brug tussen data en actie

18-09-2025 | 12:22:00
In de studio van New Business Radio ging Peter Wybenga in gesprek met Marit Klooster, partner en directeur bij Ruigrok Onderzoek en Advies.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.