Ruigrok: klantreis als strategisch kompas voor organisaties

[Whitepaper] Vijf stappen voor customer journey mapping

Onderzoeks- en adviesbureau Ruigrok heeft de whitepaper Regie op de Customer Journey gepubliceerd. Daarin wordt de klantreis gepresenteerd als strategisch kompas voor organisaties die hun klantbeleving willen verbeteren.

Veel bedrijven richten zich vooral op hun eigen kanalen en processen, terwijl klanten ook ervaringen opdoen bij concurrenten of via social media. Volgens Ruigrok zijn die externe touchpoints net zo bepalend voor de totale beleving.

Stappenplan voor klantreisoptimalisatie

De whitepaper biedt een praktisch stappenplan om klantreizen inzichtelijk te maken en te optimaliseren. Professionals leren hoe interne kennis kan worden omgezet naar een gevalideerde journey map, wanneer journey mapping wel of niet de juiste aanpak is en hoe kleine stappen grote impact kunnen hebben.

Daarnaast bevat de publicatie tips en tools voor het verzamelen van kennis, het in kaart brengen van journeys en het doorvoeren van verbeteringen.

Praktische handvatten en cases

De whitepaper laat zien wat een klantreis écht omvat, inclusief emotionele beleving en externe factoren. Daarbij worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van organisaties die hun customer journey al met succes hebben verbeterd.

De publicatie is bedoeld voor customer journey managers, CX-specialisten en marketing- en communicatieadviseurs die regie willen nemen over de totale klantbeleving.

Download de whitepaper hier.

www.ruigrok.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] DVJ Insights zoekt een Client Consultant

31-10-2025 | 07:42:00
DVJ Insights is per direct op zoek naar Client Consultant (Nederland)

AI in retail groeit naar 96 miljard dollar in 2030

30-10-2025 | 11:37:18
De wereldwijde markt voor kunstmatige intelligentie in de retailsector groeit van 14 miljard dollar in 2025 naar 96 miljard dollar in 2030

Paul Appelhof: AI-agents worden de shoppers van morgen

28-10-2025 | 16:22:00
De manier waarop we online winkelen verandert razendsnel. Waar Nederlandse consumenten hun zoektocht nu nog vooral beginnen via zoekmachines en marketplaces, staat een nieuw tijdperk voor de deur: dat van de autonome AI-assistent.

Martijn van der Veen: Marketingplannen draaien op aannames

27-10-2025 | 12:48:09
Maar juist nu is de vraag niet wat er vorig kwartaal werkte. De vraag is wat je doelgroep volgend jaar gaat bewegen.

Vijf trends die de toekomst van retail in Nederland bepalen

23-10-2025 | 17:50:00
Uit het Retail Buying Study 2025 van IPG Mediabrands blijkt dat consumenten kritischer, pragmatischer en technologiegedrevener winkelen dan ooit.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.