Ruigrok: klantreis als strategisch kompas voor organisaties

[Whitepaper] Vijf stappen voor customer journey mapping

Onderzoeks- en adviesbureau Ruigrok heeft de whitepaper Regie op de Customer Journey gepubliceerd. Daarin wordt de klantreis gepresenteerd als strategisch kompas voor organisaties die hun klantbeleving willen verbeteren.

Veel bedrijven richten zich vooral op hun eigen kanalen en processen, terwijl klanten ook ervaringen opdoen bij concurrenten of via social media. Volgens Ruigrok zijn die externe touchpoints net zo bepalend voor de totale beleving.

Stappenplan voor klantreisoptimalisatie

De whitepaper biedt een praktisch stappenplan om klantreizen inzichtelijk te maken en te optimaliseren. Professionals leren hoe interne kennis kan worden omgezet naar een gevalideerde journey map, wanneer journey mapping wel of niet de juiste aanpak is en hoe kleine stappen grote impact kunnen hebben.

Daarnaast bevat de publicatie tips en tools voor het verzamelen van kennis, het in kaart brengen van journeys en het doorvoeren van verbeteringen.

Praktische handvatten en cases

De whitepaper laat zien wat een klantreis écht omvat, inclusief emotionele beleving en externe factoren. Daarbij worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van organisaties die hun customer journey al met succes hebben verbeterd.

De publicatie is bedoeld voor customer journey managers, CX-specialisten en marketing- en communicatieadviseurs die regie willen nemen over de totale klantbeleving.

Download de whitepaper hier.

www.ruigrok.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub start Growth & AI Survey voor 2026

12-12-2025 | 08:43:43
De benchmark geeft inzicht in verschillen tussen koplopers en achterblijvers en laat zien waar kansen en knelpunten liggen.

Helft van Nederlandse organisaties mist AI-beleid

11-12-2025 | 10:19:00
Ruim de helft van de Nederlandse werknemers gebruikt AI op het werk zonder dit te melden.

Onderzoek: veel Nederlanders zoeken rust tijdens feestdagen

10-12-2025 | 15:30:00
Uit onderzoek van Beep for Help onder 1.035 Nederlanders blijkt dat 26 procent de feestdagen dit jaar het liefst zou overslaan

Nederlanders besparen opnieuw het meest in de supermarkt

09-12-2025 | 08:00:00
De financiële druk blijft voelbaar voor veel Nederlanders. Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 43 procent minder kan sparen dan een half jaar geleden.

ABN Amro: TMT-sector gaat in 2026/2027 weer als vanouds groeien

08-12-2025 | 10:49:00
De sector TMT-sector groeit als vanouds. Dit stelt ABN Amro-sectoreconoom Mario Bersem. De groei zwakte in 2023 en 2024 af; in 2025 is er weer groei en ook voor 2026 en 2027 wordt dat weer verwacht
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.