Ruigrok: klantreis als strategisch kompas voor organisaties

[Whitepaper] Vijf stappen voor customer journey mapping

Onderzoeks- en adviesbureau Ruigrok heeft de whitepaper Regie op de Customer Journey gepubliceerd. Daarin wordt de klantreis gepresenteerd als strategisch kompas voor organisaties die hun klantbeleving willen verbeteren.

Veel bedrijven richten zich vooral op hun eigen kanalen en processen, terwijl klanten ook ervaringen opdoen bij concurrenten of via social media. Volgens Ruigrok zijn die externe touchpoints net zo bepalend voor de totale beleving.

Stappenplan voor klantreisoptimalisatie

De whitepaper biedt een praktisch stappenplan om klantreizen inzichtelijk te maken en te optimaliseren. Professionals leren hoe interne kennis kan worden omgezet naar een gevalideerde journey map, wanneer journey mapping wel of niet de juiste aanpak is en hoe kleine stappen grote impact kunnen hebben.

Daarnaast bevat de publicatie tips en tools voor het verzamelen van kennis, het in kaart brengen van journeys en het doorvoeren van verbeteringen.

Praktische handvatten en cases

De whitepaper laat zien wat een klantreis écht omvat, inclusief emotionele beleving en externe factoren. Daarbij worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van organisaties die hun customer journey al met succes hebben verbeterd.

De publicatie is bedoeld voor customer journey managers, CX-specialisten en marketing- en communicatieadviseurs die regie willen nemen over de totale klantbeleving.

Download de whitepaper hier.

www.ruigrok.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

KPMG: marketing moet strategische groeimotor zijn

01-09-2025 | 15:29:48
KPMG heeft het rapport Making Marketing Matter uitgebracht. Daarin staat hoe organisaties marketing kunnen inzetten als strategische groeimotor

Fitzroy: spel groeit uit tot kern van merkbeleving

01-09-2025 | 06:26:51
In een wereld vol prikkels en notificaties verlangen consumenten echter naar diepere verbinding en een gevoel van belonging.

Jägermeister meet succes van festivalactivatie Jägerplatz

29-08-2025 | 15:18:00
Festivalactivaties winnen aan belang als marketinginstrument, maar vaak blijft de vraag wat ze opleveren. Jägermeister onderzoekt dit actief met de Jägerplatz

Matthijs van Unen versterkt Nederlandse team The Romans

27-08-2025 | 09:07:00
Hij komt over van Ace PR, waar hij verantwoordelijk was voor het dagelijkse team, het klantenbestand en de integratie van verschillende bureaus

CBS: Omzet detailhandel groeit met 3,3 procent in tweede kwartaal

26-08-2025 | 11:51:10
De detailhandel behaalde in het tweede kwartaal van 2025 een omzetstijging van 3,3 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.