Ruigrok: klantreis als strategisch kompas voor organisaties

[Whitepaper] Vijf stappen voor customer journey mapping

Onderzoeks- en adviesbureau Ruigrok heeft de whitepaper Regie op de Customer Journey gepubliceerd. Daarin wordt de klantreis gepresenteerd als strategisch kompas voor organisaties die hun klantbeleving willen verbeteren.

Veel bedrijven richten zich vooral op hun eigen kanalen en processen, terwijl klanten ook ervaringen opdoen bij concurrenten of via social media. Volgens Ruigrok zijn die externe touchpoints net zo bepalend voor de totale beleving.

Stappenplan voor klantreisoptimalisatie

De whitepaper biedt een praktisch stappenplan om klantreizen inzichtelijk te maken en te optimaliseren. Professionals leren hoe interne kennis kan worden omgezet naar een gevalideerde journey map, wanneer journey mapping wel of niet de juiste aanpak is en hoe kleine stappen grote impact kunnen hebben.

Daarnaast bevat de publicatie tips en tools voor het verzamelen van kennis, het in kaart brengen van journeys en het doorvoeren van verbeteringen.

Praktische handvatten en cases

De whitepaper laat zien wat een klantreis écht omvat, inclusief emotionele beleving en externe factoren. Daarbij worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van organisaties die hun customer journey al met succes hebben verbeterd.

De publicatie is bedoeld voor customer journey managers, CX-specialisten en marketing- en communicatieadviseurs die regie willen nemen over de totale klantbeleving.

Download de whitepaper hier.

www.ruigrok.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Lokaal verhaal vergroot merkvoorkeur PLUS

20-11-2025 | 11:10:00
Branded content-campagne van PLUS en DPG Media verdubbelt merkvoorkeur

Kantar schetst tien marketingtrends voor 2026

18-11-2025 | 17:52:00
Volgens het bureau bepalen technologie, inclusiviteit, experimenteren en een sterkere menselijke connectie de komende jaren de koers voor merken.

Gepersonaliseerde reclame schuurt bij jongeren

18-11-2025 | 10:38:18
Zo vindt 39 procent van de 15- tot en met 21-jarigen gepersonaliseerde advertenties nuttig, terwijl 72 procent dit type reclame opdringerig noemt

Vakantiegedrag in 2026: dit zijn de inzichten

13-11-2025 | 14:37:50
Sommige verhalen raken je en blijven hangen. Ze inspireren, bieden herkenning of zetten je aan tot actie. Het is de kunst om zo'n verhaal te creëren

NMO Kijkonderzoek fase 2 (Video Totaal) uitgesteld naar 2026

13-11-2025 | 14:08:00
De tweede fase van het NMO Kijkonderzoek die de naam Video Totaal krijgt, is uitgesteld naar 2026; een echt lanceermoment is niet bekend, al fluisteren ingewijden onder voorbehoud februari 2026. Dit blijkt uit een rondgang door Marketing Report
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.