Roos Tabak CEO Abovo Media en Maxlead

Sinds 30 maart 2020 vervult Roos Tabak de functie van CEO van Abovo Media en Maxlead. In deze nieuwe rol krijgt Tabak de dagelijkse leiding over de onafhankelijke bureaugroep. Door haar aanstelling komen beide bureaus onder centraal management te staan.

De komst van Tabak valt exact zes maanden na de consolidatie van Abovo Media met het onlinemarketingbureau Maxlead. De aanstelling van Tabak als gezamenlijke CEO sluit een-op-een aan bij het snel veranderende medialandschap waarin er steeds meer behoefte ontstaat aan een brede, geïntegreerde dienstverlening. Het inrichten van een centraal bestuur moet ervoor zorgen dat klanten verder profiteren van de synergie tussen beide bedrijven.

Tabak komt van YoungCapital, waar zij als commercieel directeur onderdeel was van het directieteam. Roos Tabak: “Ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van een van de grootste onafhankelijke bureaugroepen van Nederland. In het voortraject heb ik uitgebreid kennisgemaakt met alle kernspelers van zowel Abovo Media als Maxlead. Dit talentvolle team, gecombineerd met het ondernemerschap, de klantgerichtheid en de potentie van de organisatie hebben mij doen besluiten om voor deze prachtige job te gaan!”

Oprichters/eigenaren Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek zochten naar een leider met bewezen expertise op het vlak van bedrijfsorganisatie. Maar dan wel een professional die te allen tijde de klant centraal stelt. Marinus Zoutendijk: “Na een zorgvuldig en uitgebreid traject hebben we vastgesteld dat Roos als geen ander over de juiste capaciteiten beschikt. Met name haar reputatie op het gebied van gecontroleerd groeien was voor ons doorslaggevend. Roos heeft ruime ervaring met de doorlopende organisatieveranderingen die bij groei komen kijken, zonder afbreuk te doen aan de ondernemerscultuur en het DNA.”

Kees Verbeek: “De komende jaren gaan wij verder bouwen aan een kwalitatief en schaalbaar bureau dat gericht is op de in Nederland gevestigde adverteerder die behoefte heeft aan een brede, geïntegreerde dienstverlening. Zeker als we na de huidige COVID-19-pandemie allemaal weer opstarten en klanten meer dan ooit hun marketingbudget effectief en efficiënt willen inzetten. Wij hebben er alle vertrouwen in dat de komst van Roos ons en onze klanten hier enorm bij gaat helpen.”

www.abovomedia.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.