Rijksoverheid en Roorda: samen verder tegen corona

Na 2,5 jaar coronacommunicatie, onder de Alleen Samen-vlag, is het tijd voor een andere toon en stijl. Het weer top of mind maken van die basisadviezen: dat is het doel van een campagne van Roorda Reclamebureau in opdracht van Ministerie van VWS.

Nederland is in een andere fase beland waarin we samenleven met het virus. Corona is er en zal onder ons blijven. Om de impact van het virus zo klein mogelijk te houden en mensen met een kwetsbare gezondheid zo goed mogelijk te beschermen, is navolging van de geldende basisadviezen belangrijk.

Specifiek gaat het dan om de bekende adviezen als handen wassen, ventileren, zelftesten bij klachten, in isolatie gaan als je corona hebt en je vaccinatie halen als deze je wordt aangeboden. De campagne bestaat onder andere uit een aantal tv-commercials in de stijl van een tv-serie.

Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: “De meeste mensen zijn bekend met de adviezen. Met deze campagne willen we ze op een verrassende manier opnieuw onder de aandacht brengen. Door gebruik te maken van een tv-serie format maken we deze adviezen alledaags en vanzelfsprekend. Het is niet de Rijksoverheid maar het zijn de mensen zelf die de actuele adviezen met elkaar bespreken en in hun leven verweven. Deze alledaagse gesprekken vinden steeds plaats in de arena van een lokale supermarkt waar vaste karakters elkaar ontmoeten. De titel van de serie ‘samen verder’ is een logisch vervolg op ons bekende thema ‘alleen samen’.”

www.roorda.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dawn ontwikkelt merkstrategie en campagne voor Greenpeace

14-12-2025 | 08:00:00
Greenpeace presenteert een merkcampagne die het werk van de organisatie breder en inhoudelijker in beeld brengt.

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.