PostNL-dochter Spotta in handen van Arcis

Spotta gaat over van PostNL naar beheermaatschappij Arcis BV. Dat is een consortium van drie partijen met ruime ervaring in de printwereld: beheermaatschappij Em. de Jong, Print Nerds (Print.com) en Shatho Beheer.

Stijn de Jong, directeur van Em. de Jong: “De activiteiten van Spotta sluiten goed aan bij de visie en groeiambities van Arcis. Adverteerders ervaren nog steeds de kracht van folders in hun klantcommunicatie. Binnen Arcis kan Spotta zich verder ontwikkelen in de foldermarkt. Omgekeerd kan Arcis door de overname zijn aanbod voor klanten vernieuwen en de klantketen efficiënter inrichten. Deze stap volgt na een uitgebreide verkenning van alternatieven en gesprekken in de markt.”

Resi Becker, directeur Mail NL van PostNL: “De verkoop stelt PostNL in staat focus aan te brengen in zijn activiteiten en zich verder te ontwikkelen tot dé logistieke dienstverlener voor post en e-commerce. Spotta op zijn beurt kan door de verkoop zijn strategie met de vereiste investeringen uitvoeren. Met de verkoop van Spotta aan Arcis ontstaat een sterke combinatie in de foldermarkt, die perspectief voor de toekomst kan bieden aan de medewerkers van Spotta.”

De verkoop betreft een aandelentransactie. Dat betekent dat Arcis de aandelen van Spotta in zijn geheel overneemt. De relatie met medewerkers en de contracten en verplichtingen blijven dus gewoon in stand binnen Spotta.

Spotta gaat als zelfstandig bedrijfsonderdeel over van PostNL naar Arcis. Het merk Spotta blijft dan ook bestaan. De transactie, waarvan geen financiële details bekend zijn gemaakt, wordt naar verwachting voor eind februari 2020 afgerond.

www.postnl.nl
www.spotta.nl

 

                 

 

               

                              

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Johan van der Zanden over Jeroen van Koningsbrugge

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.

Fama Volat lanceert Hartmakers-campagne voor Hart van Brabant

04-09-2025 | 12:55:10
Onder de titel Word Hartmaker van Hart van Brabant heeft Fama Volat een campagne ontwikkeld voor de regio, voorheen bekend als Midden-Brabant.

ESH Media sluit netwerk aan op Cäsar-platform

04-09-2025 | 12:43:00
Hierdoor zijn de meer dan 4.750 dubbelzijdige A0-displays van de exploitant nu beschikbaar via het Cäsar Dataloket.

Masha Kodden CMO De Koffiejongens

04-09-2025 | 12:37:00
Zij sluit zich aan bij het koffiemerk op een moment dat het bedrijf zijn merkcampagne Op avontuur tussen de grote jongens lanceert.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.