Podcastmerk Listn gaat tiplijsten maken op Spotify, Apple en Google

Podcastmerk Listn gaat tiplijsten maken voor grote internationale podcastplatformen. De tips worden gecureerd door de redacties van Listn, het FD en BNR Nieuwsradio. Dat maakt het eindeloos zoeken naar een nieuwe podcast om te luisteren overbodig.

Tiplijsten voor professionals

De redactie van Listn luistert en selecteert podcasts die binnenkomen via de redacties van FD en BNR. Listn stelt een lijst samen van de beste tips voor professionals, uit (inter)nationale bronnen als de Volkskrant, Financial Times en The New York Times. Deze lijst wordt via een feed automatisch geüpload naar podcastplatformen, zoals Apple Podcasts, Spotify, Podimo en Google Podcasts.

Listn is dit voorjaar geïntroduceerd als nieuwsbrief en website. Sandor Janssen, directeur Listn: "De afgelopen maanden hebben wij gemerkt dat er veel animo is voor gecureerde tiplijsten van podcasts voor professionals. Soms is minder beter. En dat geldt zeker voor het beluisteren van podcasts."

Win-win

Tot nu toe ontdekken mensen nieuwe podcasts vooral door tips van bekenden (53 procent). Daarnaast zijn mediamerken een belangrijk selectiecriterium voor onze podcastkeuze. Daar komt verandering in met de komst van curatie rechtstreeks in de podcasts-apps.

Ook voor de makers van podcasts biedt de nieuwe Listn-lijst kansen. De stream van een podcast die Listn tipt gaat namelijk direct naar de makers van de podcasts. Sandor Janssen: "Dit is echt een mooie stap voor Nederlandse podcastmakers binnen het zakelijk domein. Wij geloven in de Nederlandse podcastindustrie en hiermee krijgen makers een groter bereik.”

Volgens Sandor Janssen is het namelijk een uitdaging voor veel podcastmakers in Nederland om hun content op het juiste moment bij hun publiek te krijgen. "Dit is echt een doorbraak. De Listn-tips komen rechtstreeks op de plek waar een gebruiker ze wil: in zijn of haar eigen of favoriete podcast-app." Voor een gebruiker een win-win, die hoeft niet nog een app toe te voegen om naar de podcasttips van Listn te luisteren.

www.listn.nl

www.fdmg.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.