[SCHOKVAST]: Gert-Jaap Hoekman over Nu.nl

Joris van Heukelom en Mark Schoones maken de podcast SCHOKVAST. Te gast is Gert-Jaap Hoekman.

Zijn werk als hoofdredacteur van NU.nl is leuker geworden, nu de overgang van Sanoma naar DPG is voltooid. Gert-Jaap Hoekman vertelt hoe journalistiek bedrijven zich, in de 10 jaar dat hij deze rol nu vervult, ontwikkeld heeft. In welke richting moeten we de vernieuwing zoeken? En welke persoonlijke ambities heeft hij zelf? In deze SCHOKVAST krijg je het antwoord op deze vragen.

Hoe is de digitalisering van de nieuwsmedia tijdens covid bij Nu.nl verlopen? Gert-Jaap Hoekman: “Dat scheelt bij ons toch wel een boel. Er is ineens veel meer structuur op de redactie. We hebben het beleid gevolgd rondom thuiswerken en zijn daar meteen mee begonnen. We deden eerder wel dingen met Slack, maar dat werd ineens volle bak. Toen kwamen er andere vragen op, zoals hoe je mensen betrokken houdt bij de redactie. Je moet meer vergaderen en beter plannen. Midden in de pandemie werd de overname door DPG Media effectief en dat gebeurde ook vorig jaar. Het was vrij intens.”

SCHOKVAST wordt opgenomen in de studio van YPCA op het Media Park in Hilversum. De show is te beluisteren via Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts, PocketCasts en Soundcloud.

www.schokvast.com
www.makerstreet.nl
www.workwithmix.com
www.ypca.nl
www.nu.nl

Lees ook:

[Podcast] SCHOKVAST: Bert Hagendoorn, Martijn Aslander, Erik Hensel, Pieter Paul van Oerle
[Podcast] SCHOKVAST: Nikky Hofland, Cees Dingler, Janneke Niessen, Lucien Burm


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.