Pink Chip van DeGiro en UN Women (AKQA Amsterdam) en Literacy Pen van Media.Monks in Cannes Shortlists

De campagne Pink Chip van DeGiro en UN Women die door AKQA Amsterdam is ontwikkeld, is opgenomen in de shortlists voor een Leeuw in de categorie Titanium, Fintech (Innovatie) en Glass: The Lion for Change bij de Cannes Lions International Festival of Creativity 2024.

Voor de categorie Fintech is de campagne zeker van de winst, aangezien er geen andere genomineerde is in deze categorie. In de categorie Titanium zijn er in totaal 20 genomineerden en in de categorie Glass: The Lion for Change 17.

De campagne gaat in op de kracht van vrouwelijk leiderschap om af  te rekenen met vooroordelen die nog steeds daarover bestaan. Samen met UN Women Nederland is onder de noemer de Pink Chip Index een index gelanceerd door DeGiro voor bedrijven met vrouwelijke CEO's om beleggen in bedrijven die geleid worden door vrouwen te promoten. Slechts 6 procent van de wereldwijd beursgenoteerde bedrijven wordt door een vrouw geleid.  

Media.Monks

Verder is Media.Monks genomineerd met de Literacy Pen-campagne voor de World Literacy Foundation voor een Leeuw in de categorie Early Stage Technology. Daar moet Media.Monks het opnemen tegen inzendingen uit Canada en Peru.

De campagne die Media.Monks heeft ontwikkeld, behelst een device dat vastgezet kan worden bij elke pen met een lichtgevend ergonomisch design waarbij via spraak woorden omgezet worden in tekst, zodat gebruikers die kunnen gebruiken om woorden te leren schrijven. De campagne is bedoeld om aandacht te vragen voor de naar schatting 773 miljoen analfabeten die er wereldwijd bestaan.

Het Cannes Lions International Festival of Creativity 2024 wordt van maandag 17 tot en met vrijdag 21 juni gehouden. In aanloop daartoe werden enkele shortlistlijsten geopenbaard; alle overige shortlists volgen rond 17 juni 2024.

Behoudens de campagnes van AKQA Amsterdam en Media.Monks zijn er geen andere Nederlandse genomineerden in de thans geopenbaarde shortlists opgenomen.

www.akqa.com

www.media.monks.com

www.canneslions.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Marketingwereld in rep en roer door Lions-kwestie rond GUT

27-06-2025 | 01:33:00
De Gouden Lion die GUT Amsterdam heeft gewonnen in de categorie Creative Effectiveness met een campagne voor het biermerk Hertog Jan (van AB-InBev) zou onterecht vergeven zijn

Daan Dekkers: Zon, zee en zweet

26-06-2025 | 08:29:04
Cannes Lions. Geen rust, wel bereik. Cannes is geen vakantie, het is positionering op slippers.

Interviews Cannes Lions op Marketing Report en Springcast

25-06-2025 | 10:28:59
Vanuit Cannes werden dagelijks interviews uitgezonden met professionals uit de creatieve en marketingwereld.

Serviceplan wint 19 Lions en twee titels in Cannes

23-06-2025 | 17:12:00
Serviceplan Group is tijdens het 72e Cannes Lions International Festival of Creativity uitgeroepen tot Independent Network of the Year.

Bob Koigi: Dit deed ertoe in Cannes

23-06-2025 | 10:27:00
Cannes was dit jaar meer dan een viering, het was een statement.
 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.