Picnic voert start-uplijst LinkedIn aan

LinkedIn’s nieuwsredactie heeft de top 10 van Nederlandse start-ups bekendgemaakt. De lijst wordt aangevoerd door online supermarkt Picnic, gevolgd door e-mobility start-ups felyx (shared e-scooters) en Dott (shared e-bikes en e-steps).

Pieter Cranenbroek, redacteur bij LinkedIn Nieuws: “De ondernemingen op de top startuups-lijst vormen een weerspiegeling van hoe onze wereld en ons werken veranderd is. We zien een verschuiving naar een gedigitaliseerde economie met diensten die veelal online worden verleend. De meerderheid van de start-ups uit de top 10 is relevanter dan ooit omdat ze - ondanks de crisis - vanwege hun digitale karakter werkzaamheden hebben kunnen voortzetten of zelfs hebben kunnen uitbreiden.”

De lijst is samengesteld op basis van een combinatie van factoren als personeelsgroei, interesse in en interactie met het bedrijf, betrokkenheid bij werknemers en de mogelijkheid om het beste talent aan te trekken. Hiervoor is gebruik gemaakt van LinkedIn-data van het platform. Dit jaar is er specifiek gekeken naar de periode januari-juli 2020.

  1. Picnic - online supermarkt
  2. felyx - shared e-scooters
  3. Dott - shared e-bikes en e-steps
  4. Otrium - online designer outlet
  5. Crisp - online supermarkt
  6. Lumicks - hightech wetenschappelijke instrumenten
  7. Bynder - platform voor digitaal bestandsbeheer
  8. Zivver - veilige e-mail en bestandsoverdracht
  9. BUX - app voor commissievrij beleggen
  10. 3D Hubs - online platform voor on demand-netwerk van 3D productie

 

www.linkedin.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.