Picnic sluit cao af met De Unie: 6 procent erbij voor personeel

Picnic en vakbond De Unie hebben overeenstemming bereikt over een collectieve arbeidsovereenkomst (cao) voor de ruim 4000 werknemers van het snel groeiende e-commercebedrijf. Het is voor het eerst dat een webwinkel een eigen cao afsluit.

De cao heeft een looptijd van twee jaar en bevat onder meer een loonsverhoging van 6 procent. Daarnaast krijgen medewerkers een vakantiedag extra, sneller een vast contract en ieder jaar 200 euro opleidingsbudget. De komende dagen kunnen alle medewerkers van Picnic stemmen over de cao, die bij een meerderheid onmiddellijk van kracht wordt. 

Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: “Zodra duidelijk werd dat de medewerkers van Picnic niet onder een bestaande cao vallen, zijn we met verschillende partijen gaan praten over een eigen cao. Ik ben er trots op dat we onze belofte waar hebben kunnen maken. Het is een eigentijdse cao geworden, die past bij onze manier van werken. Onze medewerkers profiteren hiervan en wat mij betreft sluiten andere e-commercebedrijven zich ook aan.”

Huug Brinkers van De Unie: “Dit wordt de eerste cao voor de jonge onderneming die Picnic is. En er ligt een mooi resultaat: een loonsverhoging van 6 procent over een periode van twee jaar is zeker in deze tijd bijzonder te noemen. En dan zijn er nog verbeteringen op pensioen, verlof, vakantie en opleiding. Dat geeft zekerheid voor de toekomst. We hebben veel van de vooraf opgehaalde wensen van álle medewerkers in de cao gekregen. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat ze tevreden zullen zijn met het bereikte resultaat.”

Amber Rozenberg voerde namens Picnic de onderhandelingen met De Unie. Amber Rozenberg: “In maart 2019 nodigden we alle vakbonden uit en De Unie ging op de uitnodiging in. Zij hebben al onze medewerkers bij het proces betrokken om er achter te komen welke onderdelen ze belangrijk vinden. Wij vinden  dat alle werknemers hun mening mogen geven over het behaalde resultaat, iets dat ontzettend goed past bij deze moderne sector en onze jonge groep mensen.”

In het traditionele model hebben alleen leden van een vakbond een stem, maar bij Picnic zijn nauwelijks of geen werknemers lid van een vakbond.

www.picnic.nl
www.unie.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.