Picnic sluit cao af met De Unie: 6 procent erbij voor personeel

Picnic en vakbond De Unie hebben overeenstemming bereikt over een collectieve arbeidsovereenkomst (cao) voor de ruim 4000 werknemers van het snel groeiende e-commercebedrijf. Het is voor het eerst dat een webwinkel een eigen cao afsluit.

De cao heeft een looptijd van twee jaar en bevat onder meer een loonsverhoging van 6 procent. Daarnaast krijgen medewerkers een vakantiedag extra, sneller een vast contract en ieder jaar 200 euro opleidingsbudget. De komende dagen kunnen alle medewerkers van Picnic stemmen over de cao, die bij een meerderheid onmiddellijk van kracht wordt. 

Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: “Zodra duidelijk werd dat de medewerkers van Picnic niet onder een bestaande cao vallen, zijn we met verschillende partijen gaan praten over een eigen cao. Ik ben er trots op dat we onze belofte waar hebben kunnen maken. Het is een eigentijdse cao geworden, die past bij onze manier van werken. Onze medewerkers profiteren hiervan en wat mij betreft sluiten andere e-commercebedrijven zich ook aan.”

Huug Brinkers van De Unie: “Dit wordt de eerste cao voor de jonge onderneming die Picnic is. En er ligt een mooi resultaat: een loonsverhoging van 6 procent over een periode van twee jaar is zeker in deze tijd bijzonder te noemen. En dan zijn er nog verbeteringen op pensioen, verlof, vakantie en opleiding. Dat geeft zekerheid voor de toekomst. We hebben veel van de vooraf opgehaalde wensen van álle medewerkers in de cao gekregen. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat ze tevreden zullen zijn met het bereikte resultaat.”

Amber Rozenberg voerde namens Picnic de onderhandelingen met De Unie. Amber Rozenberg: “In maart 2019 nodigden we alle vakbonden uit en De Unie ging op de uitnodiging in. Zij hebben al onze medewerkers bij het proces betrokken om er achter te komen welke onderdelen ze belangrijk vinden. Wij vinden  dat alle werknemers hun mening mogen geven over het behaalde resultaat, iets dat ontzettend goed past bij deze moderne sector en onze jonge groep mensen.”

In het traditionele model hebben alleen leden van een vakbond een stem, maar bij Picnic zijn nauwelijks of geen werknemers lid van een vakbond.

www.picnic.nl
www.unie.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.